Prismojeni profesorji bluesa – Wacky Blues Professors

Prismojeni profesorji bluesa – Wacky Blues Professors

RockOnNet, 7. september 2018 ― Imajo srce, imajo znanje, imajo ritem, premorejo dobre zgodbe, predvsem pa tisto peklensko sladko kemijo in gravitacijski privlak, ki se zgodi le enkrat v življenju in onkraj katerega se kaj tako lepega in globokega enostavno ne bi moglo zgoditi ali pa bi v vsem skupaj nekaj prekleto manjkalo.
RONA STERN : TISTI, KI SE NE SPOMINJAJO PRETEKLOSTI / THOSE WHO CANNOT REMEMBER THE PAST

RONA STERN : TISTI, KI SE NE SPOMINJAJO PRETEKLOSTI / THOSE WHO CANNOT REMEMBER THE PAST

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 7. september 2018 ― Izraelska umetnica Rona Stern ustvarja premišljene vizualne konstrukcije, v katerih združuje raznorodne elemente, ki izhajajo iz njene neposredne okolice. Navdih za svoje konstrukcije, sestavljene iz ready-made objektov ali iz cenenega kiča, najde v podobah na ulicah, obcestnih panojih in internetu. Umetničin prvenstveni cilj je kritika estetizirane vsakdanjosti in skozi njo problematiziranje potrošniške družbe ter vloge posameznika v njej. V ta namen transformira in izolira bodisi izvorne elemente bodisi vsakdanje predmete in podobe ter jih nato združuje v postavitve, ki mnogokrat spominjajo na izložbena okna, spomenike ali oltarje današnje civilizacije. Tridelno postavitev, pripravljeno za razstavni prostor ob zaključku umetničinega rezidenčnega bivanja v Ljubljani, sestavljajo stenski objekti, prostorska postavitev in video. Stenski objekti so zasnovani na redukciji vizualnih podatkov, in sicer po strogem konstrukcijskem modelu, v katerem se menjavajo razmerja med mrežnim nosilcem ter liki na eni strani in barvnimi vrednostmi, zavezanimi pastelnim tonom, na drugi. Umetnica mrežo uporablja v smislu računalniške matrice, oziroma virtualnega polja, znotraj katerega se lahko oblikuje vsakršna konstrukcija in na katerem si je mogoče predstavljati karkoli. Vanjo vstavi like iz ultrapasa, v katerih zaznamo zavezanost estetiki geometrijske abstrakcije, vendar konkretno aludirajo na klasične socialistične reliefe, ki jih najdemo v skupnih jedilnicah kibucev. Prostorska postavitev je svojevrstno tihožitje, ki je nastalo z združevanjem amfor ter neonskih luči. Keramične posode sodijo med najpogostejše arheološke najdbe, s pomočjo katerih lahko vedno znova tolmačimo zgodovino, umetnici pa kot replika replike predstavljajo popoln artefakt za transformacijo. Video prikazuje eno najbolj zanemarjenih ulic v Tel Avivu, ki vodi do glavne avtobusne postaje in jo naseljujejo begunci. Sternova kamero usmeri v fasado supermarketa Supercheap, ki je okrašena s kičasto sliko pokrajine in
Andrej Capuder: Petrarca, poslednji trubadur

Andrej Capuder: Petrarca, poslednji trubadur

ARS Esej na radiu, 7. september 2018 ― Pisatelj, prevajalec, profesor in politik Andrej Capuder je bil eden najbolj vsestranskih slovenskih ustvarjalcev Pisatelj, prevajalec, profesor in politik Andrej Capuder je bil eden najbolj vsestranskih slovenskih ustvarjalcev. Zgodaj je začel pisati poezijo, nato se je lotil prevajanja Dantejeve Božanske komedije; sledili so še drugi prevodi, med drugim Petrarca, Camoes, Teilhard de Chardin, Ernesto Sabato in Kierkegaard. Posvetil se je tudi pisanju romanov: Bič in vrtavka, Rapsodija 20, Iskanje drugega in Reka pozabe. V oddaji boste slišali njegov esej Petrarca, poslednji trubadur, ki je izšel v Capudrovi knjigi Romanski eseji. Besedilo bereta napovedovalca Maja Moll in Ivan Lotrič, bogatijo pa ga odlomki skladbe Concerto gregoriano, za violino in orkester Ottorina Respighija v izvedbi ukrajinske violinistke Oksane Pečeny in Simfonikov RTVS pod vodstvom dirigenta En Shaa. Oblikovalec zvoka je bil Vojko Kokot, urednika pa sta Mihael Kozjek in Andrej Rot.
Ustvarjalna Evropska unija

Ustvarjalna Evropska unija

ARS Ars humana, 7. september 2018 ― Produkcija kulturno-umetniških vsebin na preseku nacionalnih in evropskih razpisov Govorili bomo o ciljih in prednostnih temah Ustvarjalne Evrope kot nadnacionalnega programa za kulturo. Predstavili bomo dinamike, ki vplivajo na oblikovanje smernic posameznega podpodročja programa; ker v tem času sprejemajo predlog novega programa Ustvarjalna Evropa za obdobje med letoma 2021 in 2027, bomo odprli tudi vprašanje možnosti, ki jih imata Ministrstvo za kulturo in širša strokovna javnost pri oblikovanju prednostnih nalog, ciljev in načinov izvedbe programa po letu 2020. Naši gostji bosta Mateja Lazar in Sabini Briški Karlić iz zavoda Motovila, v okviru katerega deluje Center Ustvarjalna Evropa v Sloveniji.

6. natečaj za nagrado Veleposlaništva Španije v Sloveniji esAsi

Javna agencija za knjigo, 7. september 2018 ― Cilj nagrade Veleposlaništva Španije v Sloveniji za najboljši prevod esAsi je odlikovati slovenski prevod literarnega dela napisanega v španščini. Veleposlaništvo jo od leta 2008 podeljuje vsaki dve leti. Posebej želijo poudariti, da se na natečaj lahko prijavi tudi prevode knjig iz španščine v slovenščino, ki so bili v prejšnjih razpisih nagrade esAsi že poslani v presojo, vendar niso bili nagrajeni. Pogoj je, da so bili izdani med 1. januarjem 2015 in 31. avgustom 2018. Nagrada za najboljši prevod esAsi se razpisuje pod naslednjimi pogoji. Zadnji dan za prijavo na natečaj 17. september 2018.

Napoved razpisa in poziva

Javna agencija za knjigo, 7. september 2018 ― Javna agencija za knjigo RS bo predvidoma 5. oktobra 2018 poslala vsem pogodbenikom na razpisu JR2-PROGRAM-2016-2019, vsa področja (KP, RP, BK; LP in MS), poslala Poziv k oddaji programa in finančne konstrukcije za leto 2019. Poziv bo odprt do 14. 11. 2018. Prav tako bo Javna agencija za knjigo Republike Slovenije predvidoma 5. oktobra 2018 objavila Javni razpis za sofinanciranje večletnih knjižnih projektov za triletno obdobje 2019-2021 (JR12-VKP-2019-2021). Razpis bo odprt do 14. 11. 2018.

MAKS MENONI, likovna razstava

Pokrajinski muzej Ptuj-Ormož, 7. september 2018 ― Vabimo vas na odprtje likovne razstave slikarja Maksa Menonija Dan, v katerem ne primem za čopič, je odšel mimo mene, ne da bi se me dotaknil… v torek, 18. septembra 2018, ob 18. uri v galerijo Grajske pristave Ormož. Maks Menoni velja za enega najbolj priljubljenih ptujskih ljubiteljskih slikarjev, ki je v minulih dneh praznoval […]
Okrogla miza na Vilenici: Materialna podlaga je le osnova za pisanje

Okrogla miza na Vilenici: Materialna podlaga je le osnova za pisanje

Misli, 7. september 2018 ― Okrogla miza na literarnem festivalu Vilenica, posvečena vprašanju, kako pisati in preživeti v 21. stoletju, je pokazala, da se odgovor skriva v državi, v kateri avtorji živijo. Ni pa to ključno vprašanje: pomembnejše je zavedanje, da je materialna podlaga zgolj osnova za to, da sploh lahko ustvarjajo. Pri tem je bistveno tudi organiziranje časa.

Idea:list studio: Babičina zapuščina

OUTSIDER, 7. september 2018 ― Mladi kolektiv arhitekturnega studia idea:list je babičino stanovanje preuredil v dom za zaposlen par v poznih dvajsetih. Manj kot 30m2? Tlorisna površina za življenje mladega par popolnoma zadostuje, vendar pa so arhitekti morali poseči po iznajdljivih načinih zagotavljanja prostora za shranjevanje. Tega, kot vemo vsi, nikoli ni preveč: v spalnici tako najdemo vgradno garderobno omaro,…

Le kam sodi ta obleka – razstava narodnih noš in oblačilne dediščine

Kamnik.info, 7. september 2018 ― V sklopu prireditev ob 48. Dnevov narodnih noš in oblačilne dediščine, ki se uradno začenjajo danes, je bila včeraj v dvorani Veronika odprta zanimiva razstava originalnih starih ter rekonstruiranih narodnih noš ter oblačil, ki jo je pripravila avtorica Andreja Stržinar. Razstava Le kam sodi ta obleka? prikazuje oblačila, ki so jih ljudje nosili za različne ... The post Le kam sodi ta obleka – razstava narodnih noš in oblačilne dediščine appeared first on Kamnik Info.
39. Kogojevi dnevi in Krogi Jane Vizjak

39. Kogojevi dnevi in Krogi Jane Vizjak

ARS Svet kulture, 7. september 2018 ― V Kanalu ob Soči se danes začenja 39. mednarodni festival sodobne glasbe Kogojevi dnevi, ki uveljavlja sodobno slovensko resno glasbo in utrjuje enoten slovenski kulturni prostor Jana Vizjak. Velika vijola, 2018 foto: Jana Vizjak / Gorenjski muzej V Kanalu ob Soči se danes začenja 39. mednarodni festival sodobne glasbe Kogojevi dnevi, ki že od leta 1979 slovensko javnost spoznava s sodobnimi slovenskimi ustvarjalci in poustvarjalci resne glasbe ter sistematično spodbuja slovenske skladatelje k ustvarjanju novih skladb. Festival prispeva tudi k oblikovanju enotnega slovenskega prostora: poleg tega, da povezuje kraje, ki jih je zaznamoval skladatelj Marij Kogoj, koncerti potekajo na Primorskem tja do Rezije in Benečije. Predstavili bomo tudi razstavi Jane Vizjak v galeriji Prešernove hiše v Kranju in Sava Sovreta v Galeriji Društva likovnih umetnikov Ljubljana ter otroški balet Kekec in operno-baletno pravljico Gospod in hruške.
Od Vilenice in celjskega podzemlja skozi ogenj prek Mure do glasbe ob Soči

Od Vilenice in celjskega podzemlja skozi ogenj prek Mure do glasbe ob Soči

ARS Kulturna panorama, 7. september 2018 ― Povzetek iz zaslišanja kandidata za ministra za kulturo Prešička Za uvod ponujamo povzetek iz zaslišanja kandidata za ministra za kulturo Prešička, z resornega parlamentarnega odbora v preteklem tednu. Pred podelitvijo nagrade Vilenica bo slišati poudarke s tega srednjeevropskega literarnega festivala. Ob Evropskih dnevih judovske kulture smo pripravili poročilo o te dni odprti razstavi »Evropa in judovska kultura«, v Kanalu ob Soči pa se je začel že 39. mednarodni festival Kogojevi dnevi. V Celju si bo do sredine novembra moč ogledati razstavo o mestni kanalizaciji od antike do danes, ob življenskem jubileju slikarja Franca Novinca so v Škofji Loki odprli razstavo njegovih nekoliko manj znanih del, v viteški dvorani gradu Brežice pa so nedavno odprli razstavo o ognju, že drugo iz cikla štirih elementov. Pripravili smo tudi komentar ob zaključku letošnjega Festivala Ljubljana.

Urbanizem je korupcija

OUTSIDER, 7. september 2018 ― V Ljubljani so ravnokar dogradili novo stavbo na vogalu Celovške ceste in Drenikove ulice. Ta lokacija je ena bolj zanimivih v Šiški. Zgoščena gradnja, historično tkivo in križišče dveh pomembnih urbanih žil so izhodišča za zanimivo in razpoznavno urbano potezo. Zahodni rob križišča ob Celovški definirajo modernistični bloki, vzhodni pa je bil doslej neizkoriščen in…

Po stopinjah velikega lutkarja, Petra Dougana

SiGledal Novice, 7. september 2018 ― Peter Dougan, slovenski lutkovni animator, je začel nastopati v Lutkovnem gledališču Ljubljana (takratnem Mestnem lutkovnem gledališču) leta 1951. V 60 letih delovanja je ustvaril več kot 160 različnih vlog in bil prisoten tako na začetkih v času “Pengovovega” profesionalnega Lutkovnega gledališča kot pri kasnejšem razvoju lutkovnega ustvarjanja v različne lutkovne tehnike in estetike.

(Ne)srečna naključnost zaporedja

Kriterij.si, 7. september 2018 ― (Ne)srečna naključnost zaporedja festival Mladi levi 2018 Urednik Fri, 09/07/2018 - 10:49 (Ne)srečna naključnost zaporedjazapis o predstavi Sprožilec sreče Dvanajst mladostnikov v starosti od osemnajst do triindvajset let ob posedanju za dolgo, pravokotno, z belim prtom prekrito mizo v začetnem prizoru predstave Sprožilec sreče spominja na umetnino Zadnja večerja Leonarda da Vincija. Trenutek je nabit z napetostjo, saj je format uprizoritve za gledalce še zavit v skrivnost, nastopajoči pa čakajo, kateri izmed njih bo prvi padel pod strelom iz 'pištole', ki deluje po načelu ruske rulete. Strel barvastega prahu, ki s svojo estetiko nekaj primarno zelo nasilnega spremeni v na fotografijah prekrasen trenutek, ne pomeni zaključka, konca zgodbe. Pomeni začetek, saj se v 'pištoli' skriva listek z izzivom, vprašanjem, na podlagi katerega izbrana 'žrtev' na odru pripovedujoč oživi osebno zgodbo. Ruska ruleta, katere usodni strel pomeni začetek zgodbe, je v predstavi Ane Borralho in Joãa Galanteja sprožilec njene dramaturške strukture. Sam format predstave je sicer pripravljen že vnaprej, vendar je izvedba posamezne predstave močno odvisna od nastopajočih ter od naključja, ki narekuje zaporedje zgodb in pripovedovalcev. Nastopajoči, ki s seboj prinesejo kontekst, povezan z njihovo osebnostjo, zgodovino in ne nazadnje tudi družbenim razredom ali statusno skupino, z izbiro zgodbe in tonom pripovedovanja ustvarjajo atmosfero, ki pa se je v ljubljanski izvedbi razvila v zelo nerazgibano in neživahno. Kljub temu da sta se avtorja koncepta odločila, da se občinstvu ne razkrijejo izzivi ali vprašanja, skriti v 'pištolah' ruske rulete, so se iz nekaterih pripovedi izluščile vsaj okvirne tematike. Razpenjale so se od smrti in samomora pa do sreče in religije, vendar je vseskozi v zraku obstajal občutek nenavdušenosti in neenergetičnosti, zdolgočasenosti, med katerega sta se ob nekaterih zgodbah vmešali še resnobnost in žalost. Med predstavo postaja vzdušje med nastopajočimi

Mladi levi sezona Muanis

Kriterij.si, 7. september 2018 ― Mladi levi sezona Muanis festival Mladi levi 2018 Urednik Fri, 09/07/2018 - 10:46 Pričujoči tekst je bil sprva gonzo opis festivala z naslovom Strah in prezir v Ljubljani; opazoval je festivalsko dogajanje v njegovi celovitosti, se spustil v njegovo življenje v nekem mestu z neko sceno. Vse to v nekem posebnem duševnem stanju. Takšno pisanje lahko predstavam, ki jih vsebinsko ne druži veliko povezav, doda umestitev in povezavo, ki je ni mogoče opaziti na prvo žogo, povezavo samega doživljanja. Morda zveni tavtološko, a ni: doživljanje poteka na določenem kraju v določenem času, kar presega njegovo samoumevnost. Različni dejavniki so nato pripeljali do odločitve, da se kljub vsemu posvetimo zgolj predstavam samim. Te je vezal koncept, koncepti pa so, kot vemo, besede, besedne zveze: ohlapni koncept 21. Mladih levov je bil povezava med občinstvom in odrom. Res je, pri večini predstav je interakcija med obema obstajala; vendar kaj več od tega ni mogoče ugotoviti. Begunci, ki so bili v fokusu lanskega festivala, so izginili. Mrak se je preselil iz trpljenja drugega in začel zevati iz nas samih. Da, včasih prav v interakciji med občinstvom in igralci, dasiravno vsakič na svoj način. Vseeno pa si moramo privoščiti neko foro. Odpovedali smo se gonzu, razbitju meje med kritikom in igralcem, igralko, producentom, producentko in tako naprej. Zadržane duhove moramo vsaj malo spustiti. Zato bomo vsaki predstavi pripisali oceno na lestvici od ena do pet. To so naše najstniške sanje, naša silna želja po uporabi številk v ocenjevanju nogometnih igralcev, glasbenih albumov, filmov, ki ni bila nikoli res izživeta. Morda je tokrat prvič in zadnjič. Ni vam je treba vzeti resno, tudi sami je ne čisto. Vendar se trudimo biti natančni; zadeti puščico v pikadno tarčo vtisov. Rumož avstralske režiserke Fleur Elise Noble je fascinantna igra podobe, perspektive, odrskega prostora in projekcijske površine. Vse do hipa pred koncem se na odru ne pojavi nobena živa oseba. Pač pa nemo
Marjeta Doupona za STA: Biti stoodstotno pismen je nedosegljiv ideal

Marjeta Doupona za STA: Biti stoodstotno pismen je nedosegljiv ideal

Misli, 7. september 2018 ― Raziskovalka na Pedagoškem inštitutu Marjeta Doupona je ob svetovnem dnevu pismenosti za STA poudarila, da je biti stoodstotno pismen nedosegljiv ideal: "Nikoli ne bomo stoodstotno pismeni. Niti Nobelovi nagrajenci niti najbolj izobraženi ljudje v naši družbi." Opozorila je tudi, da se pismenost vedno napaja pri materialnih dobrinah.
Jutri se začenja prvi Nacionalni mesec skupnega branja. BEREŠ? BEREM. BERIMO SKUPAJ!

Jutri se začenja prvi Nacionalni mesec skupnega branja. BEREŠ? BEREM. BERIMO SKUPAJ!

Javna agencija za knjigo, 7. september 2018 ― Med 8. septembrom (mednarodnim dnevom pismenosti) in 8. oktobrom 2018 (zaključek Tedna otroka®) bo v Sloveniji prvič doslej potekala akcija Nacionalni mesec skupnega branja 2018 (NMSB 2018), ki bo povezala vse, ki skrbimo za spodbujanje branja in bralne kulture, z namenom dviga bralne kulture in bralne pismenosti vseh prebivalcev v Sloveniji, slovenskem zamejstvu in med Slovenci po svetu. Vabimo tudi vas, da berete skupaj z nami!

Zgodnja ptica: Nečista kri

Kinodvor, 7. september 2018 ― Vsak torek v Kinodvor prileti Zgodnja ptica in prinese filme s festivalov. Ta teden prinaša film Nečista kri, ki je bil del Kinotripovega izbora na 28. Liffe. Le ta torek, 11. septembra, ob 17. uri!
V Križankah Laibach s filharmoniki iz Lvova

V Križankah Laibach s filharmoniki iz Lvova

Misli, 7. september 2018 ― Na prenovljeni oder Križank se bo nocoj vrnila zasedba Laibach, tokrat v sodelovanju s Filharmoničnim orkestrom iz Lvova. Z ukrajinskim orkestrom, ki ga bo vodil flamski dirigent Filip Rathe, bo predstavila lastno interpretacijo Simfonije št. 3 poljskega skladatelja Andrzeja Panufnika ter avtorsko glasbo za predstavo Tako je govoril Zaratustra.
Vodeni ogledi razstave Jaz, mi in drugi: podobe mojega sveta s kulturno mediatorko SEM

Vodeni ogledi razstave Jaz, mi in drugi: podobe mojega sveta s kulturno mediatorko SEM

SEM, 7. september 2018 ― Vabimo vas, da se individualno ali v skupini pridružite kulturni mediatorki Brigiti Rupnik, ki vas bo popeljala po razstavi Jaz, mi in drugi: podobe mojega sveta, se z vami pogovarjala o temah razstave, ki vas bodo vzpodbudila k iskanju vaših stališč in občutkov. Urnik med septembrom in decembrom 2018, 11.00 – 13.00: Vsako prvo nedeljo v mesecu: 2. september, 7. oktober, 4. november Ob četrtkih:  13. september, 18. oktober, 15. november Stala razstava Jaz, mi in drugi: podobe mojega sveta je razstava o človeku in njegovem umeščanju v svet. Razdeljena je na sedem razstavnih poglavij, ki sledijo principom človekovega prostorskega in družbenega umeščanja. Iz družbene narave človeške vrste izhaja potreba po umeščanju – med ljudi, v prostor in v čas. Skozi razmerja med sabo in drugimi vsakdo išče odgovore na vprašanja in si oblikuje predstavo o svetu. Okolje, ki oblikuje posameznika, narekuje, kako naj se ta povezuje, kako naj vidi, čuti in vrednoti ljudi in stvari, pojme in ideje, znanja in izkušnje, preteklost in prihodnost … Lahko smo pozorni na različnosti, lahko nas navdušujejo enakosti; ničesar ni mogoče zanikati. Različnosti izhajajo iz individualnih izkušenj, vsakdanjega življenja in kulturne barvitosti, enakosti iz lastnosti človeške vrste. Zato se razstava posveča razmerju med osebnim, skupnim in zgodovinskim spominom, ter razmerju med osebno, skupno in univerzalno dediščino. Bolj kot v vidno obliko dediščine usmerjamo pozornost v to, kako dediščina nastaja in kakšen pomen ima.

1812 – Bitka pri Borodinu

Zgodovina na dlani, 7. september 2018 7. septembra 1812 se je približno 120 kilometrov od Moskve odvila bitka pri Borodinu, ena najbolj krvavih bitk v Napoleonskih vojnah. Francoska armada z zavezniki (Velika varšavska kneževina, Italijansko kraljestvo in Renska konfederacija) je štela med 160.000 in 190.000 vojakov. Rusi so pod poveljstvom Mihaila Kutuzova branili položaje s približno … Preberi The post 1812 – Bitka pri Borodinu appeared first on Zgodovina na dlani.
Avtonomna kulturna cona Metelkova vztraja že četrt stoletja

Avtonomna kulturna cona Metelkova vztraja že četrt stoletja

Misli, 7. september 2018 ― V AKC Metelkova se do ponedeljka obeta pestro dogajanje ob praznovanju četrt stoletja od nastanka te avtonomne kulturne cone. Metelkova je v tem obdobju vzpostavila avtonomne strukture delovanja, alternativno umetniško in glasbeno produkcijo ter prostor za kolektivno premišljevanje alternative obstoječim družbenim odnosom.
1915 Rakek – Domiceljevi otroci

1915 Rakek – Domiceljevi otroci

Stare slike (Cerknica), 7. september 2018 ― V kovčku s fotografijami mi je vzbudila pozornost stara fotografija otrok, posneta med prvo svetovno vojno. Kovček je iz zapuščine mojega sorodnika Uroša Domicelja. V njem je shranjeno marsikaj zanimivega. Počasi sem zbiral podrobnosti in ugotavljal, čigavi bi lahko bili otroci na sliki. Nazadnje sem le ugotovil, da je bil Uroš nečak Maksa Domicelja st. […]

7. september 1890 - ustanovna slovesnost celjskega sokola

Kamra.si, 7. september 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...7. septembra 1890 -  ustanovitvena slovesnost celjskega sokola Na ustanovnem občnem zboru celjskega sokola, ki je bil 31. 8. 1890, je bil sprejet sklep, da se 7. in 8. septembra 1890 pripravi »velika ustanovna slavnost«. Te so se poleg mnogih drugih udeležila še vsa slovenska sokolska društva, med njimi so posebej izstopali ljubljanski sokoli pod vodstvom načelnika in župana Ivana Hribarja, tržaški sokoli z načelnikom Cotičem, goriški sokoli, dolenjski sokoli z načelnikom Rosino, zagorski sokoli in drugi. Prišli so tudi hrvaški sokoli iz Zagreba z načelnikom Mazzuro in dvajset njihovih »biciklistov« ter člani Pokupskega sokola iz Karlovca. V sokolskem kroju je bilo tega dne nad 200 udeležencev. Ob njih so bili zastopani tudi »akademiki« društva Triglav in predstavniki dveh tržaških društev, Edinosti in Delavsko podpornega društva. In kot se za takšno slavnost spodobi niso manjkali niti »mnogi odlični gospodi in dame iz Ljubljane, Litije, Zagreba itd«. Svečanost Dogodku pa so posebno svečanost pridali godbeniki »Vatrogasne« in šmarske godbe, zagrebški tamburaši in pevci pevskih društev Slavec iz Ljubljane, Ptujskega slovenskega društva in domače Narodne čitalnice. »Ustanovna slavnost« celjskega sokola 7. in 8. septembra je povsem uspela, dvodnevna prireditev pa je še dolgo odmevala v mestu in v takratnem časopisju. Vendar ne samo zaradi njene množičnosti in veličastnega izleta sokolov v Žalec drugi dan, ampak predvsem zaradi žolčnih odzivov celjskih Nemcev, ki so slavnost razumeli predvsem kot nesramno izzivanje mirnih meščanov »pranemškega« Celja.

7. septembra 1818 se je rodil Miroslav Vilhar, slovenski skladatelj, pesnik, dramatik, politik in časnikar

Kamra.si, 7. september 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ... 7. septembra 1818 se je na Planini rodil Miroslav Vilhar, slovenski skladatelj, pesnik, dramatik, politik in časnikar. Umrl je 6. avgusta 1871 je na gradu Kalec. Rodil se je očetu Francu, po rodu Wilicher, in materi Ivani Obreza. Osnovno šolo je obiskoval v Postojni, pravo pa je študiral na Dunaju in v Gradcu. Po poroki, leta 1845,  je od očeta prevzel posest in grad Kalec, ki stoji v bližini Zagorja v pivški kotlini. Družil se je z narodno zavednimi izobraženci, objavljal je v Novicah (1845-64), Slovenski bčeli in Slovenskem glasniku. Dejavneje se je začel ukvarjati s politiko po letu 1848, ko je bil v časniku Slovenija objavljen njegov razglas Dragim Primorcem (l. 1849), kjer kritično spregovori o odnosu Itaijanov do Slovencev. Leta 1848 je v Senožečah ustanovil narodno stražo. V letu 1860 je bil izvoljen za poslanca kranjskega deželnega zbora in se z družino preselil v Ljubljano. Izdajal je svoj politični časnik Naprej (1863), v katerem je objavljal tudi Fran Levstik (ki je bil tudi njegov urednik). Levstik je imel na M. Vilharja velik vpliv, bil je tudi domači učitelj njegovih otrok. Zaradi Levstikovega članka Misli o sedanjih mednarodnih mejah objavljenega v njegoven časniku, so časnik ukinili, izgubil je poslanski mandat in bil nekaj tednov zaprt v zaporu na Žabjaku. L. 1864 se je z družino vrnil na grad Kalec, kjer je bil še naprej politično dejaven. Imel je pomembno narodno prebudno vlogo. 9. maja 1869 je na Kalcu organiziral tabor "Pivški tabor na Kalcu blizu Zagorja, poleg Šempetra na Krasu", na katerem se je zavzemal za zedinjeno Slovenijo in za javno rabo slovenskega jezika. Umrl je na gradu Kalec, pokopan pa je v Knežaku. Že l. 1906 so mu na osrednjem trgu v Postojni slovesno postavili spomenik, ki pa so ga italijanski fašisti povsem uničili, ponovno je bil postavljen šele l. 1995. Svoja dela je objavljal tudi pod psevdonimoma Miroslav in Miroslaw.

7. septembra 1813 se je rodil Emil Korytko, poljski etnograf

Kamra.si, 7. september 2018 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...7. septembra 1813 se je v Lvovu (danes Ukrajina) rodil Emil Korytko, poljski etnograf. Umrl je  31. januarja 1839 v  Ljubljani. V Lvovu (danes Lviv) v Ukrajini je študiral filozofijo. Zaradi suma izdaje je bil priprt, a kljub temeljiti preiskavi niso zoper njega našli obremenilnih dokazov, zato so obtožnico opustili. Kot je danes znano, je bil član podtalne organizacije in skupaj s somišljeniki razdeljeval letake z revolucionarno vsebino, ki so jih tiskali v skrivnih tiskalnicah. Zaradi podtalnih dejavnosti so ga pregnali iz domovine.
še novic