Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
8. januar 2022
― Prepletanje figur in predmetov v delih Anne Pontel jasno namiguje na medosebna razmerja in probleme, ki jih imamo ljudje pri vzpostavljanju intimnih odnosov. Avtorica v svojem delu razmišlja predvsem o kvaliteti medčloveških odnosov in komunikaciji v informacijski dobi, še posebej v času, ki ga živimo, saj je koronakriza najgloblje zarezala prav v jedro človeških relacij. Po drugi strani pa predstavljajo njene skulpture, narejene iz niti , nasprotje klasičnim kiparskim materialom in tehnikam. Ustvarjanje z nitjo najprej povežemo z ženskimi ročnimi deli in njihovo simboliko, pri čemer je pomembna zlasti meditativnost tehnike kvačkanja, saj avtorica potrpežljivo ponavlja isti vbod vrsto za vrsto. Njene skulpture so pravzaprav v popolnem nasprotju s potrošništvom sodobnega časa, ki temelji na logiki "uporabi in odvrzi". Vsakemu predmetu/skulpturi poskuša vtisniti vrednost in pomen, s tem pa namiguje na odgovorno proizvodnjo in porabo dobrin, kar bi moralo postati izhodišče trajnostno usmerjene družbe. Ustvarjalno delo Anne Pontel se morda zdi navidezno igrivo in povezano z otroštvom, a je hkrati tudi družbeno angažirano. S tehnikami, ki jih uporablja, kvačkanjem in frotažem, poudarja proces nastajanja umetniškega dela. Njene skulpture, ki dajejo ob dotiku občutek ugodja in topline, pa imajo poleg estetske tudi uporabno funkcijo, saj v razstavnem prostoru niso namenjene le ogledovanju, ampak se jih obiskovalci lahko tudi dotikajo. Nedotakljivost umetniškega dela je namreč v sodobnem času nadomestila interakcija med umetnino in gledalcem, ki postaja vse bolj pomembna prvina kiparskih postavitev.