Radio Študent,
6. november 2014
―
Lep pozdrav v novi rubriki Radia Študent, ki se bo na programu zvrstila enkrat mesečno, torej vsak »prvi ponedeljkov jutranj'c«. Rubrika je namenjena prečesavanju preteklosti in iskanju predmetov in izdelkov, ki so tako ali drugače zaznamovali naše odraščanje. To so lahko izjemno uspešni prodajni hiti, nekaj brez česar »preprosto ni šlo« ali neobičajne stvari, kjer lahko samo rečemo: Kaj za vraga s(m)o razmišljali. Rečeno preprosto z uporabo mema – ker smo konec koncev le jutranj'c, ki se ukvarja z memi: »If you were born in the 90s, you can remember this.« No, tako nekako bo to šlo.
Ker smo novembrski jutranj'c v veliki meri namenili pogovoru o modi, se bomo v rubriki posvetili posebnostim slovenske vsakdanje mode. Wait! Slovenska vsakdanja moda? Resno? Ali sploh obstaja kaj takega?, se boste zagotovo vprašali. Ja, o specifični lokalni modi lahko v času, ko ima vsako srednje veliko mesto že svoj H&M, po možnosti tudi Zaro, New Yorker, Bershko in kar je še takih verig trgovin z oblačili, težko govorimo. Zato se vračamo v čas pred vdorom globalnih modnih hiš, v čas, ko lahko vsaj deloma zaradi omejenega trga in kulturnega prostora govorimo o specifičnih trendih in znamkah, ki so zaznamovali slovenski prostor... no, pa tudi če ne bi. Svoj čas so to bile »must-wear« zadeve, ne glede na to, kako »hecne« so delovale že takrat. Torej, ne bomo se pogovarjali o splošni 90s [nineties] modi, ki je dosegla tudi naš prostor, kot so mom jeans, scrunchies (oz. žametne elastike), grunge flanelaste srajce, allstarke ipd., ampak o pravih lokalnih trendih, ki jih ni več zaradi t.i. H&M globalizacije.
Začenjamo z res avtentičnim trendom: NES hlače. Hlače brez katerih preprosto ni šlo. Avtentičen zato, ker gre za slovenski brand, ki obstaja še danes, če koga slučajno zanima. No, če boste obiskali njihovo spletno stran, to mogoče ne bo razvidno, saj boste tam našli slike za kolekcijo 2011, a redke trgovine z NES oblačili še obratujejo. Kratek oris za tiste, ki res res ne v