Psihogeografija Londona

Razpotja, 18. december 2019 ― Foto: Jess J, Flickr Muanis Sinanović Ko mi ob vstopu v postajališče podzemne železnice South Kensinghton prodajalec južnoazijskega porekla postreže z v mikrovalovki pogreto zelenjavno samoso za funt in petindevetdeset penijev, se mu zahvalim v naših jezikih: hvala. Medtem ko hitim popravljat svojo napako, pomislim, da ni nič nenavadnega, še več, da je to v svoji redkosti in nenavadnosti nekaj povsem običajnega. *** Vilinske graščine, varovane soseske in puste podeželske hišice, vse opremljene z nezgrešljivo rdečkasto opečnato fasado, pred katerimi so ob praznih cestah parkirani vrhunski, toda ne športni avtomobili, med njimi kakopak kakšna nova verzija mini morisa; v somraku soseska dobiva zlovešče podtone, iz enega od vhodov pride ženska z zatemnjenimi očali in pravi čas se spomnim, da se tu vozi po levi, zato moram tudi sam zamenjati stran pločnika; pri srečnem izogibu se najina pogleda za hip srečata in na njenem obrazu razberem tihi obup, ki preveva ulice Chealseaja, milijonarske naselbine, ki zaudarja po večno trohneči idili buržoazije, buržoazije, ki je ves čas v krizi, ves čas na robu ovrženja in prehoda v avtentični družbeni red, s tem, da se to ovrženje na njeno nesrečo nikoli ne zgodi.

Psihogeografija Londona

Razpotja, 18. december 2019 ― Foto: Jess J, Flickr Muanis Sinanović Ko mi ob vstopu v postajališče podzemne železnice South Kensinghton prodajalec južnoazijskega porekla postreže z v mikrovalovki pogreto zelenjavno samoso za funt in petindevetdeset penijev, se mu zahvalim v naših jezikih: hvala. Medtem ko hitim popravljat svojo napako, pomislim, da ni nič nenavadnega, še več, da je to v svoji redkosti in nenavadnosti nekaj povsem običajnega. *** Vilinske graščine, varovane soseske in puste podeželske hišice, vse opremljene z nezgrešljivo rdečkasto opečnato fasado, pred katerimi so ob praznih cestah parkirani vrhunski, toda ne športni avtomobili, med njimi kakopak kakšna nova verzija mini morisa; v somraku soseska dobiva zlovešče podtone, iz enega od vhodov pride ženska z zatemnjenimi očali in pravi čas se spomnim, da se tu vozi po levi, zato moram tudi sam zamenjati stran pločnika; pri srečnem izogibu se najina pogleda za hip srečata in na njenem obrazu razberem tihi obup, ki preveva ulice Chealseaja, milijonarske naselbine, ki zaudarja po večno trohneči idili buržoazije, buržoazije, ki je ves čas v krizi, ves čas na robu ovrženja in prehoda v avtentični družbeni red, s tem, da se to ovrženje na njeno nesrečo nikoli ne zgodi.

18. decembra 1863 se je rodil Franc Ferdinand, avstrijski nadvojvoda

Kamra.si, 18. december 2019 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...18. decembra 1863 se je rodil Franc Ferdinand (nemško Franz Ferdinand von Österreich-Este), avstrijski nadvojvoda. Umrl je  28. junija 1914 v Sarajevu.  Bil je pripadnik habsburške dinastije. Njegov oče Karl Ludvik je bil brat cesarja Franca Jožefa. Leta 1889 se je njegovo življenje dramatično spremenilo. Njegov bratranec Rudolf Habsburški, edini sin Franca Jožefa in zato prestolonaslednik, si je 30. januarja v lovski koči Mayerling vzel življenje. S tem je pravica do prestolonasledstva pripadla Karlu Ludviku, ki pa je umrl za posledicami tifusa. S tem je Franc Ferdinand postal prvi v vrsti za prestol. Pred morganatsko poroko z žensko iz zanj prenizkega stanu, češko grofico Sofijo Chotek (po poroki vojvodinjo Hohenburško), se je strinjal, da s tem njegovi bodoči otroci izgubijo pravico do prestola. Cesar Franc Jožef in večina rodbine se poroke niso udeležili. Ni se strinjal z mnogimi političnimi smernicami tedanje Avstro-Ogrske. Zavzemal se je za splošno moško volilno pravico, ki bi pomenila konec madžarske prevlade v ogrskem delu monarhije. Njegove ideje o ustanovitvi tretjega, slovanskega kraljestva, ki bi vključevalo Bosno in Hercegovino kot branik pred tistim, kar je notranje ministrstvo imelo za srbski iredentizem, so zbujale nestrinjanje pri zagovornikih in podpornikih tedanje ureditve dualizma - dvojne monarhije (Avstrije in Ogrske).
Izšel je angleški vodnik po razstavi Jaz, mi in drugi

Izšel je angleški vodnik po razstavi Jaz, mi in drugi

SEM, 18. december 2019 ― Pred koncem leta je izšel angleški vodnik po drugi stalni razstavi z naslovom I,We and Others: Images of My World: A Guide to the Slovene Ethnographic Museum Permanent Exhibition. Z njim obeležujemo desetletnico razstave (2009-2019). Stalna razstava Jaz, mi in drugi: podobe mojega sveta je "razstava o človeku in njegovem umeščanju v svet". Zasnovana je kot razstavni razmislek o tem, kaj je človek in kako biti Človek kot del Sveta. Pozornost usmerja v vprašanje (ki ima mnogo delnih in prav nobenega celostnega odgovora), kako se narava človeške vrste ter specifično družbeno-kulturno okolje medsebojno dopolnita v vsakem človešekm bitju posebej in kako se skozi njegovo tvorno delovanje v svetu ponovno vzpostavljata. Razstava ni poetična pripoved o naši družbi, naši kulturi in naši zgodovini. Pravzaprav bolj opozarja na relativnost pojma Nas in našega in na pomen Drugega in drugačnega. To pa je srž vprašanja o družbenih identitetah oziroma identitetnih procesih na ravno osebnega in skupinskega življenja; zajeto je tudi v naslovni besedni zvezi jaz-mi-drugi. Drugi del naslova (podobe mojega sveta) govori o razmerju med stvarnim, velikim svetom in posameznikovimi subjektivnimi predstavami o sebi. Cena vodnika je 20€. Kupite ga lahko v naši muzejski trgovini.
Mariborska Fotogalerija Stolp prva slovenska galerija za fotografijo

Mariborska Fotogalerija Stolp prva slovenska galerija za fotografijo

Misli, 18. december 2019 ― Letos mineva 40 let, odkar je takratna mariborska mestna uprava dodelila židovski stolp Fotoklubu Maribor, da v njem uredi prvo slovensko galerijo za sodobno fotografijo. Po besedah predsednika kluba Branimirja Ritonje so jo uredili z udarniškim delom in na takšni podlagi temelji njeno delo še danes. Kljub temu so postavili že več kot 400 razstav.

Nočni obisk: Dragana Afirević in Rok Vevar

Kino Šiška, 18. december 2019 ― Kaj se skriva pod naslovom letošnjega CoFestivala sodobnega plesa in koreografije? Aktualno vprašanje prihodnosti: kaj lahko ples naredi, kako lahko ravna s telesi, če so zaradi zgodovinskega trenutka, v katerem živimo, zaznamovana s temeljnim primanjkljajem svojih časovnosti?

Cofestival

Kino Šiška, 18. december 2019 ― November je nabit z vsem živim, kulturno prekipevajoč - prebijmo se med evente in začnimo s CoFestivalom 2019! Ustanovitev mednarodnega festivala sodobnega plesa z nazivom CoFestival sega v leto 2012, ko so v Sloveniji na področju kulture začele postajati vidne konture finančne krize . Logično je sledil prvi val finančne erozije, ki je v prekaren položaj začel potiskati sodobnoplesno produkcijo in njene festivale. Februarja 2012 je tedanja druga Janševa vlada - takoj po inavguraciji - napovedala ukinitev novoustanovljenega Centra sodobnih plesnih umetnosti, krajše CSPU. Po principu upaj na najboljše, pripravi se na najslabše so se ustvarjalci in ustvarjalke na področju sodobne plesne umetnosti povezali.
Na DSP zimsko branje v okviru akcije World Poetry Movement

Na DSP zimsko branje v okviru akcije World Poetry Movement

Misli, 18. december 2019 ― Na Društvu slovenskih pisateljev (DSP) bo zvečer potekalo zimsko branje članov društva in drugih avtorjev, s katero se pridružujejo globalni pesniški akciji World Poetry Movement. Ta z branji po svetu poudarja, da je "poezija pot do miru". S tem naslovom se v novembru in decembru dogajajo branja v 75 državah.

V pričakovanju Cofestivala 2019

Kino Šiška, 18. december 2019 ― V petek 22. novembra 2019 se bo pričela 8. izvedba mednarodnega festivala sodobnega plesa CoFestival, ki bo potekal do srede, 27. novembra 2019. Uprizoritve se bodo sicer pričele dogajati že dan pred otvoritvijo, ko bo v Stari mestni elektrarni Elektra Ljubljana premierno zaživela predstava slovenskega koreografa in plesalca Jana Rozmana z naslovom MEMEMEME, še pred tem pa nas bo v dopoldanskih urah ogrel umetniški laboratorij Darka Dragičevića.

CoFestival 2019: Ujemanje

Kino Šiška, 18. december 2019 ― Na otvoritvenem večeru CoFestivala v Kinu Šiška smo si imeli priložnost ogledati rezultat drugega sodelovanja ameriške koreografinje Deborah Hay in švedskega baleta Cullberg. Predstava z naslovom Ujemanje združuje močno gibalno komponento z ustreznimi teatralnimi vložki, ki s svojo nenavadnostjo in občasno duhovitostjo razbijejo kontinuiteto plesnega aspekta.

CoFestival 2019: Analiza v temnem polju

Kino Šiška, 18. december 2019 ― V okviru CoFestivala 2019 smo si 24. novembra 2019 v Stari mestni elektrarni Elektro Ljubljana imeli priložnost ogledati odlično predstavo z naslovom Analiza v temnem polju. Koreograf Jefta van Dinther v njej raziskuje intenziteto in karakteristike človeškega življenja ter človeškosti in se ukvarja s poglavitnimi razlikami med človekom in humanoidnimi (znanstvenofantastičnimi) formami bitij. Hkrati opozarja tudi na čedalje opaznejši vdor oziroma vpletenost medicine v telo, pri čemer za osnovo vzame razvoj umetne inteligence, ki skuša čim bolje kopirati človeku lastne kognitivne zmožnosti, s tem pa ga lahko celo nadomesti. Ustvarjalci nas popeljejo skozi boleče lep prikaz aktualne tematike, ki nas zadeva v večji meri, kot se tega zavedamo.

CoFestival 2019: Rejvmašina

Kino Šiška, 18. december 2019 ― Na letošnji ediciji CoFestivala sta se 26. novembra 2019 v Kinu Šiška med drugimi predstavila avstrijska ustvarjalca Doris Uhlich in Michael Turinsky s predstavo Rejvmašina. Zanimanje koreografinje za nekonvencionalna performativna telesa se na odru ne prikazuje prvič, ravno tako ne njena raba tehnološko-medicinskih in tehnoloških pripomočkov. Združitev teh dveh zanimanj je prineslo idejo o združitvi tehno glasbe s koreografom, plesalcem in filozofom na vozičku Michaelom Turinskym.

Dežurni Krivci Svašta

Kino Šiška, 18. december 2019 ― V tokratni Svaštarnici se pogovarjamo z Igorjem Ketišem iz skupine Dežurni krivci. Skupina je pred kratkim izdala svoj peti album Narobe svet, ki ga bodo jutri predstavili v Kinu Šiška.

Svaštalom

Kino Šiška, 18. december 2019 ― Govorimo z umetnikom Tadejem Droljcem o njegovem avdiovizualnem delu Žarkolom, ki ga bo 10. decembra predstavil v Kinu Šiška.

Tadej Droljc in Anže Zorman

Kino Šiška, 18. december 2019 ― Dr. Tadej Droljc bo v torek v Kinu Šiška na koncertno zelo šitibizi večer poskušal položiti konkurenco s predstavitvijo treh avdio-vizualnih del. Najaktualnejše bo Žarkolom! Gospod Zorman pa je producent dotične zadeve, Tadejev kolega, radijec, znalec, zakaj pa ne? Pokramljali bomo!

Superform: Fluent design

OUTSIDER, 18. december 2019 ― Uspešno tehnooško podjetje Microsoft si je želelo osvežitve pisarniških prostorov v ljubljanski Kristalni palači, za njihovo notranjo opremo pa so poskrbeli arhitekti iz pisarne Superform. Zdi se, da v svetu tehnologije fizično okolje ni prioriteta: zavesti uporabnikov in načrtovalcev programske opreme so popolnoma ločene od fizičnega telesa in se za dolga obdobja do kraja potopijo… The post Superform: Fluent design appeared first on OUTSIDER.
še novic