Čarobna družina godal: Nove vsebine

Čarobna družina godal: Nove vsebine

ARS Čas, prostor in glasba, 23. januar 2017 ― V drugi polovici dvajsetega stoletja so se v koncertni glasbi zgodile velike spremembe. Vodilni skladatelji so odkrivali nove vsebine. “Ves daljni svet…” je koncert za violončelo in orkester francoskega skladatelja Henrija Dutilleuxa. Virtuoznost ni bila opuščena, poudarjene pa so bile melodične sposobnosti solističnega inštrumenta. Misel na skladbo za violončelo in orkester je nastala v šestdesetih […]
Plečnik na UNESCU?

Plečnik na UNESCU?

ARS Arsov forum, 23. januar 2017 ― Zanimanje za Plečnikovo delo v tujini raste, saj sodi med zanimivejše arhitekte 20. stoletja. Še posebno ga cenijo na Češkem, kjer so dokončali dokumentacijo za vpis Plečnikove dediščine na Unescov seznam. Pri nas pa smo obstali na pol poti. O tem, zakaj je Plečnik tako zanimiv, kje smo v Sloveniji pri prepoznavanju njegove dediščine, kako […]

Alain Platel: ne spati

ARS Oder, 23. januar 2017 ― Alain Platel je flamski koreograf zrele generacije, ki je s svojo skupino les ballets c de la b poznan po vsem svetu. Njegovo poetiko opisujejo svobodne, a natančno premišljene in vrhunsko izvedene oblike giba ter pretočnost med odrskimi zvrstmi besednega, plesnega, gibalnega, večkrat tudi vizualnega gledališča, vselej z močnim in sugestivnim zvokovnim ali glasbenim elementom. […]

Skozi prostor in čas /1/

ARS Za en bokal muzike, 23. januar 2017 ― Tokratni glasbeni bokal bodo napolnile melodije in pripovedi, zbrane na zgoščenki Skozi prostor in čas, ki je izšla ob 50. obletnici prve radijske oddaje Slovenska zemlja v pesmi in besedi. Oddaja prvega programa Radia Slovenija, ki se je prvič oglasila v torek, 21. oktobra 1966, nam že 50 let predstavlja terenske posnetke ljudskih pevk in […]
MAYHEM: De Misteriis Dom Sathanas Alive

MAYHEM: De Misteriis Dom Sathanas Alive

Radio Študent, 23. januar 2017 ― Samozaložba, 2016   <a data-cke-saved-href="http://mayhemofficial.bandcamp.com/album/de-mysteriis-dom-sathanas-alive" href="http://mayhemofficial.bandcamp.com/album/de-mysteriis-dom-sathanas-alive">De Mysteriis Dom Sathanas Alive by The True Mayhem</a> V zadnjem desetletju smo priča početju mnogih, predvsem velikih bendov, ki se odločijo proslaviti deseto, dvajseto ali recimo trideseto obletnico svoje najpomembnejše ali od fenov najbolj zaželene plošče, v sklopu česar na turneji po navadi omenjeno ploščo odigrajo v celoti. Tako so storili Metallica, ki so odigrali celotni Master Of Puppets, Slayer, ki so odpičili celotni Reign In Blood, Megadeth z albumom Rust In Peace itd. Seveda je to postal kar precej razširjen trend med velikimi imeni, predvsem tradicionalne metal scene. A underground je drugačen. Če se je ideja igrati kakšno »influential« plato v celoti razširila kot ogenj v suhi travi in pohopsala večino »major label« bendov, je v ekstremni sceni do tega prihajalo počasi in res redko, še posebej v black metal sceni. Bendi so se v ekstremni sceni raje osredotočali na ponujanje svežega materiala in ne na švercanje na nostalgično noto. A ne glede na to, ali je motiv benda, da odigra svojo najpomembnejšo plato v celoti, profit ali pa je tu dejansko želja ponovno obiskati »tisto« obdobje, je dejstvo, da trendu podležejo tudi najbolj trdovratni sovražniki trenda kot takega. In gotovo si nihče ni nikoli predstavljal, da bodo ta trend naskočili tudi kultni norveški black metalci Mayhem. Mayhem so namreč že tako znani po tem, da na vsakem koncertu že tako utečene in milijonkrat odigrane klasike vedno reinterpretirajo na neponovljiv in nepredvidljiv način, vsekakor pa nikoli niso odigrali kakšne plate v celoti. Nikoli. Do lanskega leta. Kaj je bil razlog, ni znano, a Mayhem so se decembra 2015 odločili na festivalu Black Mass v švedskem Norköppingu v celoti odigrati svoj opus eponimus De Mysteriis Dom Satha

Melania batte Italia cinque a zero

Marijan Zlobec, 23. januar 2017 ― Na poti iz Milana sem v kiosku kupil znani italijanski magazin Oggi, v celoti na 124 straneh posvečen Donaldu Trumpu in njegovi družini, pa še nekaterim drugim predsedniškim družinam v ameriški zgodovini, in že na naslovnici izraženim prepričanjem, da bo predsednik spremenil Ameriko ( in tudi naše življenje, namreč italijansko). Kolikor se zdi na prvi […]
Herman in Savski: Vračnica in bali v Kinu Šiška

Herman in Savski: Vračnica in bali v Kinu Šiška

KUD Trivia, 23. januar 2017 ― Toplo vabljeni na tretjo prigodo novih Novokomponiranih z naslovom Herman Savski: Vračnica in bali. Bogdana Herman in Borut Savski družita ljudske povedi, pesmi, petje, zvok in glasbo v novodobno butaro brez celofana. Nastop bo v četrtek 26. januarja 2017 ob 20.00 v Kinu Šiška. , vstop je prost. http://www.kinosiska.si/glasba/preko-vode-do-svobode-vracnica-in-bali-projekt-o Na nastopu pa ne bova sama […]

Magdalena Reiter: Kamor ptice ne letijo

Koridor, 23. januar 2017 ― Konec prejšnjega leta se je v Mariboru odvila premiera nove predstave koreografinje Magdalene Reiter, ki je z začetkom letošnjega leta prišla tudi na ljubljanski oder. Avtorica se v najnovejšem delu ponovno loti razdalje, a tokrat ne gre le za razdaljo med ljudmi, temveč za razcepljenost in razdrobljenost telesa v urbanem okolju.     Na odru […] The post Magdalena Reiter: Kamor ptice ne letijo appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Tomaž Lavrič v MMC-jevi klepetalnici

STRIP.ART.NICA, 23. januar 2017 ―   V sredo bo na vaša vprašanja odgovarjal Tomaž Lavrič . Vabljeni v MMC-jevo klepetalnico 23. januar 2017 ob 14:59 Ljubljana – MMC RTV SLO Tomaž Lavrič ni samo eden izmed najbolj prepoznanih slovenskih striparjev na sceni, pač pa tudi eden izmed letošnjih dobitnikov nagrade Prešernovega sklada. O idejah za Diarejo, izjavah desetletja, nagradah in […]
SRD: Smrti Sel

SRD: Smrti Sel

Radio Študent, 23. januar 2017 ― On Parole Productions, 2017   http://srdofficial.bandcamp.com/track/kupa-trpljenja" href="http://srdofficial.bandcamp.com/track/kupa-trpljenja">Kupa trpljenja by Srd Leta 2014 je EP izdala glasbena entiteta z imenom Terrorfront, in sicer je šlo za EP Terror Arise, ki je izšel prek založbe Mater Tenebrarum. Terrorfront je bil glasbeni izraz Gorana Slekovca, ki je ob sebi zbral ekipo ljudi za potrebe live nastopov in tudi odigral nekaj kar uspešnih koncertov. A potem je Terrorfront poniknil, black metal pa smo v sledečih letih povezovali predvsem z imeni Somrak, Samomor, Ater Era, Grimoir, Bleeding Fist, Dekadent, Cvinger in podobnimi. Nato pa je septembra lani kot strela z jasnega udaril YouTube posnetek komada Kupa Trpljenja, pod katerega je bilo zapisano ime izvajalca, to ime pa je Srd. Ob posnetku smo prejeli nekaj informacij – da je to prvi okus prihajajočega albuma Smrti Sel, da je plod sodelovanja med Srd in producentom Tilenom Sapačem (ki je med drugim sodeloval z ekstremneži Vulvathrone in Dickless Tracy), med predvajanjem posnetka pa smo uzrli del grafike, za katero se je kasneje izkazalo, da verjetno pripada naslovnici, ter biblični citat, vzet iz Razodetja. Ob posnetku je završalo, saj nihče ni vedel, kdo so Srd, od kod prihajajo, kaj ponujajo. Nobene Facebook strani, nobenih novic, nič. Tudi glasbeno je bilo zanimivo poslušati in brati mnenja metalskega življa. Ni šlo za drevo-objemajoči black metal v slogu Wolves In The Throne Room, ni šlo za punkovsko obarvani Darkthrone klon, prav tako ni šlo za mardukovsko čaščenje ultrahitrih ritmov in nehumanega dretja, ki pripoveduje o grozotah vojne, hkrati pa to ni bil niti nekakšen hipsterski progresivni black metal zvarek, ki bi nas spomnil na nove Enslaved. Šlo je za svojevrsten black metal izraz, ki je mogoče že prisoten drugod po svetu, a v Sloveniji vsaj do zdaj ni bil tako očiten. Založba ga je nerodno poimenovala black'n'roll, a o tem pozneje. Šlo je za, če pač že ne najdemo boljšega i
8. bienale Brumen: gradivo za medije

8. bienale Brumen: gradivo za medije

Fundacija Brumen, 23. januar 2017 ― Za prenos gradiva za medije kliknite na povezave: 8. bienale Brumen gradivo za medije 8. bienale Brumen odprte prijave PR Za dodatne informacije in morebitna vprašanja smo na voljo na: e: pr@brumen.org t: 040 471 458 (Hana Cirman) The post 8. bienale Brumen: gradivo za medije appeared first on Fundacija Brumen.

Riddim Operator #296 !!!

Radio Študent, 23. januar 2017 ― Tudi tokratna oddaja bo takšna, da bo vsak našel kaj zase. Sukali bomo od klasik Bob Marleya, Dennis Browna, Charley Organaire-ja in The Jamajicans... pa vse do novejših roots posnetkov v stilu JStarja in Micala ter Tak-Z... dancehall posnetkov v stilu Queen Ifrica, Damian Marley-ja, Konshens, Vybz Kartela in Sean Paula. Celo nekaj drum'n'bassa se bo našlo (kaj imajo skupnega Hornsman Coyote, Jah Mason in Rahmanee?). Proti koncu pa dubiramo v maniri Dennis Bovella in Errol Browna.   mail:  riddimoperator@gmail.com http://www.facebook.com/riddimoperator.oddaja ponovitev ( rok trajanja 1 teden ! ):  https://soundcloud.com/riddim-operator   RIDDIM OPERATOR No.296 PLAYLIST: Hornsman Coyote & Jah Mason - Belly Of The Beast / Rahmanee Remix (dub) Damian ‘Jr. Gong’ Marley - Bitter Blood (promo) Konshens ft. Vybz Kartel & Sean Paul - Power Move (DreDay Productions & Subkonshus Music) Queen Ifrica - Lie Dem Ah Tell (forthcomin’ VP Records) Jstar ft. Micala - My Truth (Jstar) Tak-Z - My Selector (Ghetto Youth) Barry Reid - Daddy Niceous Rule (Rockers) Bob Marley - It’s Alright (BCI Music) Dennis Brown - Here l Come (Tads International Records) Bob Marley & The Wailers - Why Should l (Tuff Gong) Dennis Brown - Wolf And Leopard (Trojan Records) Charley Organaire & The Prizefighters - Sweet Jamaica (Organaire's) Los Caballeros Orchestra - Make Yourself Comfortable (Mighty Ruler) The Jamaicans - Fire Fire (Harry J) Joshua Moses - Africa (Is Our Land) (Bristol Archive Records) Errol Brown - Orthodox Dub (Roots International / Dub Store Records)
Anarchy Language

Anarchy Language

Radio Študent, 23. januar 2017 ― S U B W A Y  1 0 4 7 / 1 3 4 1   ★   torek, 24/1.2017. ob 23-ih Eden prvih šibeniških punk bandov so bili Anarchy Language. Novi album imajo melodičnjaki s Hrvaške, One Step Away. Prvi album so posneli berlinski neocrusterji Wind In His Hair. Na to kalifonijski hrupni d-beat Ssyndrom ter francoski oi Syndrome 81 ter goteborški hcpunk Böset. Poslušali bomo tudi melodični punk iz Brna Resurgo in tokijski stench core Filthy Hate. Od koncertov: Hak Attak in Pasmaters.   ANARCHY LANGUAGE  - Demo 1984 – Anarchy Language ONE STEP AWAY  - "Ni grama srama" (2016) – Što sve majka rodi – Samo dan – Nitko i ništa WIND IN HIS HAIR  - "Earthwrecker" (2017, Replenish Records) – Sequioa – Black Bark Red Roots SSYNDROM  - "History Hysteria" EP (2016) – Forward Further – Control Burn SYNDROME 81  - "Desert urbain" EP (2016) – Seul contre teus – Dans le rue de nuit BÖSET  - "Mink punx" EP (2016) – Laglig Pillardöd – Länsman – Sug Piss Swenne! FILTHY HATE  - "Hatred Stench Corpse" MC (2016/2010) – Sudden End – Abuse of Politics – Filthy Hate (pt. 2) RESURGO  - "V zajeti myšlenek" LP (2016) – V zajeti myšlenek – S parazitem na hrudi – Život je kolem – Dno HAK ATTAK  - "Motorhitr" (2016) – Squatt The World – Media PASMATERS  - "You Can't Stop This" (2016) - Crkva Od koncertov: (petek) 27.1. Rijeka, Podrum: Gužva u bajt, Hak attak; (sobota) 28.1. Ilirska Bistrica, MKNŽ: Pasmaters, Pizda materna, Sick Crap; (sobota) 28.1. Pulj, Monte Paradiso Club: Gužva u bajt, Hak attak, Grable; Več o prihajojoči koncertih v Slo tudi na ss http://slovenski-punk-rock-portal.blogspot.hr/ 

Milijana Babić: Sama si je kriva

Koridor, 23. januar 2017 ― Foto: Matevž Paternoster / MGML V KC Tobačna 001 v Ljubljani se je 12. januarja odprla razstava reške umetnice Milijane Babić. Avtorica se osredotoča na izsledke različnih raziskav v povezavi s pravicami šibkejših in ranljivih družbenih skupin. Največkrat gre za podatke, ki govorijo o kršenju osnovnih človekovih pravic in o družbenih normah, standardih, dejstvih, pred […] The post Milijana Babić: Sama si je kriva appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Ime česa…?

ARS Svet kulture, 23. januar 2017 ― Tehnološke novosti in premiki na medijskem področju so že pred desetletji  zanetili premišljevanja in skrbi v zvezi s tiskano knjigo, ki je elektronsko dobo kar dobro prestala in preživela. V oddaji Svet kulture bomo izpostavili vsebino raziskave slovenskega in svetovnega knjižnega trga, ki jo analizira nedavno izdano delo Ime česa je konec knjige? Ime česa […]

Sosed brez soseda ne more živeti

Radio Študent, 23. januar 2017 ― V tokratnih novičkah si bomo pobliže ogledali delovanje kulturnih predstavništev drugih držav v Sloveniji. Ker danes obeležujemo dan madžarske kulture, smo si za sogovornika izbrali Balassijev inštitut, ki v Ljubljani deluje pod okriljem madžarskega veleposlaništva. Inštitut je dobil ime po Balintu Balassiju, madžarskemu pesniku iz 16. stoletja, ki je za časa svojega življenja premoženje vložil v organizacijo šole. Kot pesnik je znan predvsem po svojih ljubezenskih pesmih, pri čemer naj bi se zgledoval po Francescu Petrarci .   Balassijev inštitut v Sloveniji deluje eno leto. Odtlej skrbno prirejajo različne dogodke, namenjene utrjevanju stikov med državama. V zvezi z njegovim delovanjem in poslanstvom smo se pogovarjali z direktorico inštituta gospo Biborko Molnar-Gabor. Glede na to, da sta Slovenija in Madžarska tradicionalno v dobrih odnosih, nas je zanimalo, zakaj je naša država tako pozno dobila madžarsko kulturno predstavništvo. *Izjava   Kulturna društva in centri, med bolj znanimi v Ljubljani so Francoski inštitut, Ruski center znanosti in kulture ali Center Danila Kiša, pogosto predstavljajo tudi referenčno točko za predstavnike diaspore. Kdo so torej Madžari, ki živijo v Ljubljani? *Izjava   Veleposlaništva v sodelovanju s kulturnimi centri navadno skrbijo tudi za širjenje znanja jezika. Lep primer je iransko veleposlaništvo, ki financira poučevanje perzijščine na Filozofski fakulteti in na Univerzi v Novi Gorici. Zanimalo nas je, ali ima Balassijev inštitut v načrtu kaj podobnega. *Izjava   Ker so bile v Budimpešti pred kratkim uspešno izvajane štiri mini opere mladih slovenskih skladateljev, nas je za konec zanimalo, kako inštitut vidi možnosti za vzdrževanje stikov med državama v prihodnje. *Izjava   Koncertu ob dnevu madžarske kulture boste lahko prisluhnili v Cankarjevem domu. Na sporedu bodo samospevi in izbrana zborovska dela Franza Liszta, Benjamina Ipavca, Frana Gerbiča, Zoltana Kodalyja in Bele Bartoka. Bolj klas

Zahvala!

STRIP.ART.NICA, 23. januar 2017 ― Spoštovani! Še enkrat se zahvaljujem vsem, ki ste s svojim podpisom dodali težo mojemu predlogu za nagrado Prešernovega sklada Tomažu Lavriču. Srečno! Aleksander Buh Strip.art.nica Buch Mladina 24/2016

Skriti prezir do šibkosti: Individualna in institucionalna infantilizacija starih (2.2.2017 18:30)

Španski borci, 23. januar 2017 ― Infantilizacija je vedenjski vzorec, pri katerem oseba z avtoriteto obravnava starega človeka kot otroka. Gre za prakso poniževanja, ki zmanjšuje posameznikovo samopodobo in potencialno predstavlja zdravstveno tveganje za razvoj kognitivnih motenj. Na okrogli mizi bomo z dr. Matejo Kožuh Novak, dr. Bredo Sobočan in izr. prof. dr. Vito Flakerjem razjasnili ključna vprašanja povezana z infantilizacijo in ponudili nekaj razmislekov, kako minimizirati verbalno zlorabo starih.

Političnost Intervencij v nepovratno

Radio Študent, 23. januar 2017 ― Intervencija v nepovratno je, tako približno začne Tadej Troha, temeljni problem psihoanalize. Kot problem je pogoj njenega obstoja in nastanka, ki si ga je Freud lahko zastavil le tako, da ga nikoli ni imenoval. Teza ima svoj povratni udarec, ki ga dodaja recenzent: Troha lahko to trdi le, kolikor pusti Freudu in njegovemu tekstu, da problemu intervencije v nepovratno da prvo vsebino. Ta je v nekoliko razdrobljenem tekstu podana skozi nekaj distinkcij, ki se ukvarjajo s pojmom nepovratnosti oziroma nujnimi posledicami različnih lotevanj nepovratnega. Za nek historični opis, četudi ta v knjigi ni v ospredju, je verjetno najbolj preprosta distinkcija, po kateri se Freud že ob samem začetku postopoma razločuje od Breuerja in njegove katarzične metode. Oziroma, kjer avtorjeva začetna zastavitev omogoči, da to distinkcijo formulira kot distinkcijo dveh možnih zastavitev odnosa povratnega in nepovratnega. Kar Troha nekoliko kriptično imenuje »možnost nepovratne povratne intervencije«, bi tako bila postavitev možnosti, da za nazaj – torej povratno – posežemo v vzroke bolezni in s tem – nepovratno – spremenimo njen potek v sedanjosti. Freud, ki si v svoji praksi ob določenih primerih ni več mogel pomagati z zanazajšnjim posegom, se je slej ali prej moral soočiti, tako Troha, z absolutno nepovratnostjo poteka bolezni. Če nekoliko poenostavimo: namesto obeta popolne odprave nekaterih bolezenskih stanj, si je Freud moral zastaviti problem posega v to, česar ni mogel več odpraviti. »Zdravnik si ne bo želel naprtiti naloge, da bi spremenil konstitucijo, kakršna je histerična«, zapiše Freud. Da pa bi mu »uspelo spremeniti težave v navadno nesrečo«, kot se izrazi drugje, bo moral vstopiti v situacijo, s katere bo možna intervencija vanjo. Nepovratnost se tako ne bo več nanašala na pričakovane terapevtske učinke, pač pa bo šele afirmacija absolutne nepovratnosti predpogoj intervencije. Z nepovratnim začnemo. Z intervencijo pa nadaljujemo le, če smo uspeli vstopiti v

MIKSTEJP #30

Radio Študent, 23. januar 2017 ― TRACKLIST 1. Hayes McMullan - Fast Old Train 2. Jake Xerxes Fussell - Have You Ever Seen Peaches Growing On A Sweet Potato Vine? 3. Michael Chapman - The Mallard 4. Julie Byrne - Follow My Voice 5. Dear Nora - Love Song For My Friends 6. Julie Byrne - Natural Blue 7. Lowland Hum - In Flight 8. Laucan - Up Tomorrow 9. Ariel Pink & Weyes Blood - Tears On Fire 10. Maggie Rogers - Dog Years 11. Cottonwood Firing Squad - CASKETS 12. You Blew It! - Hue 13. Sorority Noise - No Halo 14. Modern Baseball - This Song Is Gonna Buy Brendan Lukens A New Pair Of Socks

WATUSSI pred nastopom na Defoniji

Radio Študent, 23. januar 2017 ― V tokratnem RŠ intervjuju se bomo pogovarjali s triom Watussi, ki ima nastopiti drevi na ciklu Defonija v klubu Gromka. Defonija tokrat predstavlja svobodne vetrove sosednje Avstrije s tremi zasedbami, in sicer trio Trapist, ki je neke vrste bratranec nam že poznane zasedbe Radiant, duo Ernst/Siewert ter trio Watussi, ki ga sestavljajo Ingrid Schmoliner na prepariranem klavirju in vokalu, Joachim Badenhorst na pihalih ter Pascal Niggenkemper na kontrabasu. V primeru tria Watussi gre za subtilen akustičen trio, podkrepljen s preparacijami in elektrificiranimi objekti, ki se mojstrsko giblje med improvizacijo in kompozicijo. Več o njihovem delovanju in razmišljanju pa so povedali v pričujočem pogovoru. http://ingridschmoliner.klingt.org/projects/watussihttp://www.joachimbadenhorst.com/home.htmlhttp://www.pascalniggenkemper.com/home.html Vabljeni torej na večer svobodnih muzik severnih sosedov, koncerti se pričnejo točno ob 21h tako da bodite točni tudi vi. FB dogodek: https://www.facebook.com/events/647095292144662/
V Barceloni razstava Andreje Velušček

V Barceloni razstava Andreje Velušček

Slovenci.si, 23. januar 2017 ― V petek, 20. januarja 2017, so v galeriji Balaguer v Barceloni odprli razstavo z naslovom DOM. Na ogled je 11 fotografij, ki jih je posnela Andreja Velušček, fotografinja in profesorica na mednarodni šoli za fotografijo GRISART. Motivi fotografij so gore oziroma naravna območja, kjer avtorica, kot pravi, išče in najde občutek doma: “Ko pomislim kaj […] The post V Barceloni razstava Andreje Velušček appeared first on Slovenci.

On Parole ni samo plata od Motörhead!!

RockOnNet, 23. januar 2017 ― Srd. Njihov prvenec Smrti sel, ki je uradno izšel ravno na dan koncerta, nas je povečini pustil odprtih ust in bebavih pogledov. Ko iz prekmurski ravnic potegne ledeno mrzli veter pravega norveškega, nihilističnega black metala kaj drugega človeku niti ne ostane.

Nova knjiga o subkulturah | Novica

13. brat, 23. januar 2017 ― Pred kratkim smo dobili novo slovensko knjigo o subkulturah. Svoj knjižni prvenec je dočakala Jasna Babić, ki jo mnogi poznajo predvsem kot organizatorko koncertov v Gromki, v lanskem letu pa tudi kot soavtorico dokumentarnega filma Odpadki druge generacije. Knjiga V vrtincu subkultur je izšla pri založbi Sophia. Najdete jo v vseh bolje založenih knjigarnah ali neposredno prizaložbi. Jasna svojo knjigo predstavlja tudi po Sloveniji, tako da sledite, če se znajde v vaši bližini.
Dežela bLa bLa

Dežela bLa bLa

Airbeletrina, 23. januar 2017 ― S skupino magistrskih študentov mednarodnih odnosov, ki se specializirajo za delo v humanitarnih in mednarodnih intervencijah na konfliktnih območjih, namesto štirideset minutne seanse preždimo dobre štiri ure, saj se v pogovoru brez ravnotežja lovimo med patetičnim samopomilovanjem, jezo in občutkom nemoči, ko se nekaj časovnih pasov stran dogaja Alep. Do onemoglosti, kakor da bi nam zares lahko uspelo ustaviti množično pobijanje tam čez, premlevamo raznolike scenarije in možne intervencije, čeprav se zelo jasno zavedamo svoje brezvezne pozicije malega človeka. Ko se izčrpamo, imamo to srečo, da se v pozni decembrski noči, čeprav grenki in brez nekih vsaj na pol smiselnih zaključkov, vrnemo vsak v svoj topel dom. Hkrati se je zunaj in v vsaj teh dolgih
HERTZ ARHITEKTUR #19

HERTZ ARHITEKTUR #19

Radio Študent, 23. januar 2017 ― Spoštovana javnost, ni še vse minilo. Prav lepo pozdravljeni v novi oddaji Hertz arhitektur, ki ji je po silovitih mukah in diplomatskih zavojih, ki bi ji jih zavidal celo prerok nove evropske prihodnosti Dimitrij Rupel, uspelo najti mesto v novi programski shemi. V tem letu je predvideno, da si bo Hertz arhitektur večerni termin zadnjih ponedeljkov v mesecu izmenjeval z novo oddajo, ki bo prav tako posvečena arhitekturi in o kateri vam bo kaj več konec prihodnjega meseca povedala nje avtorica Mateja Kurir. Morda bi se morali ta mesec posvetiti temam, ki so nedavno tudi v javnosti že naletele na odziv in se tičejo ljubljanskih urbanističnih inovacij: vstopnin za Tivoli, tridesetih milijonov evrov javnega denarja za garažo pod tržnico ali pa celo same preureditve dela Slovenske ceste, ki beleži svojo prvo prometno nesrečo s smrtnim izidom. Toda dovolimo si to temo preložiti na kak prihodnji termin. Tokrat obravnavamo knjigo, ki je že v začetku lanske jeseni izšla pri založbi ZRC in predstavlja tretjo izdajo v okvirih knjižne zbirke Teoretska praksa arhitekture, potem ko smo drugo izdajo vzeli v obzir že v petem Hertz arhitektur, julija davnega dva tisoč petnajst. Gre za prevod knjige Anthonyja Vidlerja Zgodovine neposredne sedanjosti s podnaslovom Invencije arhitekturnega modernizma. Ker iskalno polje spletne strani Radia Študent ob vpisu imena avtorja knjige izvrže le en zadetek, dovolite, da začnemo s krajšo predstavitvijo avtorja. Gospod, ki je pred petimi leti nase poveznil že sedmi križ, je svoje prve članke začel objavljati konec šestdesetih. In če zgolj preletimo naslove le-teh, ugotovimo, da ga je že v izhodišču najbolj zanimalo vprašanje modernosti v arhitekturi, ki ga je skušal misliti preko mnogih vstopnih točk. Površen pregled njegovega opusa kaže, da se je mnogo posvečal Le Corbusierju in Ledouxu, njegovi sodobniki pa, ki so pritegnili največ njegove pozornosti, so bili arhitekti Frank Gehry, Peter Eisenman in Bernard Tschumi. Histories

"Arhitektura se pričenja in konča s kamnom"

MGML, 23. januar 2017 ― Na današnji dan, 23. januarja 1872, se je v Ljubljani rodil arhitekt Jože Plečnik. "Bil je idealist in z merili preteklosti je meril sedanjost, bil je konservativen in svoje vzore je videl v minulosti in mu je mogoče ravno zato uspelo postaviti trdno disciplino, iz katere je vsakršna pot naprej," je o njem povedal Edvard Ravnikar, njegov učenec in osrednji slovenski arhitekt po Plečniku.

Gang Green - You Got It | Recenzija

13. brat, 23. januar 2017 ― Ob nastopu novega predsednika ZDA Trumpa, predvsem pa po njegovom inavguracijskem govoru, so se hitro pojavile vzporednice z legendarnim predsednikom Reaganom, ki je haral v 80ih po ZDA, pa i šire. Globoko osovražen na pank, pa tudi na metal sceni, saj je njegova konzervativnost napadala vsakršne odklone, ki sta jih te dve subkulturi takrat imeli v svojem genskem zapisu, še bolj pa s svojo politiko je globoko zaznamoval tudi glasbeno dogajanje. Izbruh hardkora sovpada z njegovim nastopom. Tako kot se je v dveh predsedniških mandatih dodobra utrudil je tudi hardkor začel izgubljati na začetni eksplozivnosti. Bendi so začeli iskati nove glasbene izraznosti, ali so šli v iskanje novega rocka, tj. revitalizacijo tradicije ameriškega rocka, kot npr. Husker Du ali Meat Puppets ali pa so skušali združiti svojo jezo z novim prodornim žanrom thrash metalom t.i. crossover npr. D.R.I. ali Agnostic Front. In potem imamo tu še eno posebnost, Gang Green, ki nam ponudijo oboje. Tako melodičnost hard rocka kot še vedno hitrost in agresivnost hardkora. Trije njihovi albumi iz druge polovice 80ih so tako nekaj posebnega. Poudarjen hedonizem v opevanju pijanskih in drogeraških podvigov jih uvršča v klasično rock mitologijo - sex, drugs and rocknroll. Hripavi glas Chrisa Dohertya zveni kot glas Lemmyevega mlajšega brata. Poleg namernega poudarjanja ekscesnega žuranja je v komadih prisotna še zrcalna slika apokaliptične podobe sedanjosti, ki globoko zaznamuje osemdeseta leta npr. v komadu Another Bomb, v eni njihovih najboljših in dramatičnih pesmi sploh. Žuranje in strah pred atomsko vojno sta neločljivo povezana, saj carpe diem ideologija temelji na užitku v tem trenutku, saj naslednjega trenutka morda ne bo več. Zamujene priložnosti pa se ne povrnejo. Tako je album You Got It odlična plošča 80ih, saj povzema vse, kar je občutila ameriška družba v danem trenutku. In po 30ih letih zvenih čisto enako sveže. Pa tudi situacija je podobno negotova oz. depresivna. Če ne še bolj.

Novice: Javni razpis za direktorja

Tolminski muzej, 23. januar 2017 26. aprila 2017 se izteče mandat dosedanji direktorici Tolminskega muzeja, zato Občina Tolmin objavlja javni razpis za prosto delovno mesto. Mandat direktorja javnega zavoda Tolminski muzej traja 5 let, rok za prijavo na razpis je 9. 2. 2017. Podrobnosti razpisa in zahtevane pogoje si lahko ogledate v prilogi.

Modem ///02

Radio Študent, 23. januar 2017 ― M͕ODE͍̣M̫ ̝̳̼͖͕͕̘V͉̭̗͖͈̝A̙Sͅ ̦̗̱̩̪̟ͅP̮̗͍R͕̼̲͍E̖K̫̯͈͈̥ͅO͔ ͙̯R̻̙̙̟A͇̼̞͚͓̗̰D̠̙͓I̠͇A̤͕̙̘͈͖ͅ ̣̜̤͓̫̮P͇̰̻̠RI̪̦̟̩̞͇K͔̭̙͍͕̻̦L͍̠̟͕̲̪A͙̘̮̜̼P̙̦̺̳L̲J̙̫̠A̬̙͇̣͇ ͈̼̣͍̲̥N̼A ͇̱͉̻M̰̺͖̠̥E̲̱̩̘̳͚D̟̱̰̻̳͚̼M̻͇̲R̳̼E̞̱̝͈̰̮Ž͕͕͉̩̩J̤E̹͙̺̫,̪̤̫̭͓̝ ̖̩̙KJ̹̝̬̣͙͉E͔R̻͚̟̹ V͎̞̟AS̱ ͎̣̗̤͉͎V̜͇̥͚͚̜̘O̞̬̖̟̻̬͍D͓͎̣̺Ḭ͈̪̯͓ ̼̫̺̟͎S̤KO̯̠Z̪I̪̤̹͇ ̻̘ͅP͈̞̜̳̮RE̤̩̘͇Z̗͚̣̮R̠T̻͓̘̪E̖̮̣̭̦͈ ͙̻͈̺P̰͖̼̫̙R̰̺Ẹ̰͚D͖͈̤͓̻E̱̮ḺͅE ͙̞̠S͉ͅP̘L͚̯̟E̥̱̟͎T͕̪̙̙̮̳N̬̲̼̟͎Ẹ̘̺̖̰̞ͅG̞̟͍̜A̗̜̙ P̲̬͉̻̮͓̳O͚͙̠̭D̼̦̟̘T͎̭̰̤͎ALJ͙͎̤̤̩A̼̰,͕͚̗̻ ̳O̗͚B̥͉E̺͓̗̖͙N̲̜̜̤̯͇̦E͎̮ͅM͇̘̼ ̤͉̖̹PA̟̭̳̝̝ ̥̤͖R̬̤̮͇A͙͚Z͖̗̹̰IS͖̺̥K͈͚̲U̬͚̪̼J̜̬̺̲̖E̘̯,̲ ̫͇A͕̣͚͉͈N̦̳̰A̞̝̞̼L͍I̫̥͉Z͈̠IR̩͚͈̗Aͅ ̭̳̯I̙̫̫͈̤̰N͙̞ ̝̩͇PR͓̳E͈̠̰̱̺̱͚D̬̹̯̝ͅV̱̞̟̞S͈̻̜ͅEM̺̖ ̼̤̥̥͈͉͕UŽ͍̗I̥̤͎V͕̭A N̗̮̺̟͈̟Ạ͖͍̼J̤͓̻̥̼̟͕N̮̗͈̻̪͉̦O̼̲̺̯̮̮ͅV͔̮̭̗͍̥̳E͎̺̻͙͕͍̜J̝̰̻͎Š̝̣̜̟̖ͅE̙̠̪͍͇͕ ͕̤͈͎̘͙̪O̮̼̘͖D͖VO͎̪̦͇̟D̪̝̠̪̞̩̻Ẹ̖̗̣̠̰ ̦̘S̙̰̦O̱̰̬D̫͍̯O͔͔B̘͙̦͖̤̘N͍Ḙ̲̳̠ ̗̣͖̭E̯̠L̮̥̬̩̮̞̫E̱͖͇K͕̯̺̠͍͈ͅT̥R̩̥ONS̤͈̣̖͇̗K̙̜̙ͅE̬̥̟̰̱ G̝͓̲͓̻L̝͇̰̭̟̖̘A̠̰̠̯͇S̱̖̫B̯̣̙E͈̤̟̯̞̤̻.̥͖̗̞͕̫̞   1997: Global Population: 5,898,688,337 Total Internet Users: 120,758,310 Number of Web Sites: 1,117,255 2016: Global Population - 7,423,776,777 Total Internet Users - 3,373,821,945 Number of Web Sites - 1,029,615,402 Youtube Top Artists: Ljubljana, Slovenia, 1. 1. 2017 - 20. 1. 2017 1. Ed Sheeran - 281,384 total views 2. The Chainsmokers - 199,189 total views 3. Sia - 192,914 total views 4. Oliver Dragojević - 183,755 total views 5. Nina Pušlar - 156,345 total views 6. Calvin Harris - 155,405 total views 7. Ariana Grande - 145,631 total views 8. Siddharta - 140,638 total views 9. Justin Bieber - 139,331 total views 10. S.A.R.S. - 136,370 total views Youtube uporablja cca 1/3 od tistih 3,373,821,945 ljudi. Za primerjavo še SLOTOP50: JANUAR 2017 1 Izvajalec:RAG'N'BONE MAN Naslov:HUMAN 2 Izvajalec:LP Naslov:LOST ON YOU 3 Izvajalec:WILLIAMS ROBBIE Naslov:LOVE MY LIFE 4 Izvajalec:IGLESIAS ENRIQUE FEAT. WISIN Naslov:DUELE EL CORAZON 5 Izvajalec:CLEAN BANDIT FT. PAUL SEAN & ANNE-MARI Naslov:ROCKABYE 6 Izvajalec:IMANY Naslov:DON'T BE SO SHY 7 Izvajalec:HARRIS CALVIN Naslov:MY WAY

26. festival DNEVI KOMEDIJE od 2. do 18. marca

SLG Celje, 23. januar 2017 ― 26. festival Dnevi komedije bo potekal od 2. do 18. marca 2017 v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Za vas smo pripravili raznolik in pester program najboljših komedijskih uprizoritev slovenskih gledališč preteklega leta in 4 različne abonmaje.     Festival vsako leto v Celje pripelje vrhunske ustvarjalce gledališč iz vse Slovenije in je edini festival v Sloveniji, ki ponuja pregled najboljših gledaliških komedij preteklega leta v slovenskem gledališkem prostoru. Tekmovalni program vključuje 8 predstav. Strokovna žirija, ki jo sestavljajo trije člani, podeli nagrado za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega komedijanta leta. Tekmovalne predstave ocenjuje tudi občinstvo, ki tako izbere najboljšo predstavo po svoji oceni. Obiskovalci festivala lahko vsak večer glasujete za komedijantko ali komedijanta večera.    Nagrade strokovne žirije in občinstva bodo podeljene na zaključku festivala 18. marca ob 19.30.    Vabljeni k vpisu abonmajev, ogledu predstav in glasovanju na 26. festivalu Dnevi komedije v Slovenskem ljudskem gledališču Celje.                 

Zborovski svet Mateja Hubada

Glasbena matica, 23. januar 2017 ― Zbor Slovenske filharmonije dirigentka Martina Batič Koncert v spomin 150. obletnice rojstva in 80. obletnice smrti skladatelja in dirigenta Mateja Hubada Ljubljana, Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine Spored: Prir. MATEJ HUBAD (1866–1937) Sem slovenska deklica Rožmarin Ljub’ca, povej, povej Stoji … Continue reading → The post Zborovski svet Mateja Hubada appeared first on Glasbena Matica Ljubljana.

Goragorja - Ulkus | Recenzija

13. brat, 23. januar 2017 ― Daleč od oči, daleč od glasbenih novinarjev, še bolj daleč od publike. Tako bi lahko na kratko označili mnoge garažne projekte neumornih glasbenih zanesenjakov, ki jih želja po ustvarjalnosti sili, da kljub ustvarjanju v samoti, vztrajajo. Kdo bi se ob tem vprašal, ali je glasba brez publike sploh glasba? No, brez publike ni skoraj nobena glasba. Dejstvo pa je, da nekateri težje pridejo do novih poslušalcev. Kljub ali prav zaradi vsedostopnosti na netu, ki hkrati razkriva in takoj zatem zakrije v morju glasbe. Tako se verjetno redki spomnite briške zasedbe Haron, ki je ponujala svojevrsten odgovor na kultne Tool. Kljub obetavnim začetkom in dobrim koncertom pa se je njihovo ustvarjanje ustavilo. Nekako je bend in njegovi člani izginil. Vse do lanskega leta, ko preostanek benda, kitarist in bobnar posnameta zanimiv plošček Ulkus. Po snemanju se na basu bendu pridruži še Andraž, bolj znan kot kitarist pri Hellcrawler, sicer pa gonilna sila še nekaterih bolj misterioznih projektov. V petih kompozicijah sledi Goragorja (mimogrede, pohvale za ime benda) instrumentalnim postrokovskim in postmetalskim vižam. V glavnem gre za igro kitare ob solidni ritmični podpori, ki skuša ustvariti psihadelično atmosfero. Za začetek vsekakor nič revolucionarnega, vendar kot skica nečesa, kar šele pride, več kot obetajoče. Verjamem, da je to šele začetek, s prihodom novega člana pa lahko pride tudi do nadgradnje začrtane poti. Takšna zasedba ponuja tudi možnost nastopa v živo, tako da upam, da jih kmalu vidimo. Vsekakor pa je naše zanimanje še toliko večje, saj ob bolj konvencionalnih briških zasedbah Pigs Parlament (pank) in Lintver (thrash metal), prinašajo drugačno godbo, ki jo na tem koncu kar pogrešamo. Za preposlušat in slediti njihovim naslednjim korakom.
ORALNI ANALI 19

ORALNI ANALI 19

Radio Študent, Oralni anali, 23. januar 2017 ― Anže Zorman Okrogla miza, intervju ali pogovor 26. 1. 2017 - 21.30 ORALNI ANALI 19  / Oralni anali play pause stop mute unmute 2017-01-26-oralni-anali-oralni-anali-19.mp3 V tej ediciji - ki nemara odpira nov vsebinski blok Oralnih analov - smo z dr. Vesno Čopič razprli nekatere dimenzije kulturno-političnega modela, kakršnega smo imeli oziroma imamo v Sloveniji. Rečeno tudi drugače, modela, s kakršnim smo pristali. Včasih se namreč zdi, da je ta bolj ali manj naključen preplet humanističnih idealov, modernističnih nazorov, birokratske inercije, nacionalistične ezoterike, vanjo ovitih interesov, socialne politike, sindikalnih bojev, državnega prestiža, uvoženih neoliberalnih ideologemov in pa - prav gotovo - ljubezni in vere v sublimne potenciale umetnosti. In še česa.  Vesna Čopič je raziskovalka, ki je v kulturno politiko vpletena že vse od konca osemdesetih in ki je pred leti doktorirala na temo Tranzicija in kolektivne dobrine : rekonceptualizacija vloge države, stroke in civilne družbe : primer kultura. Je avtorica vrste študij, zakonov in ukrepov na področju slovenske kulturne politike, prav tako sodeluje pri izjemno zanimivem projektu Compendium of Cultural Policies and Trends in Europe (tule je profil Slovenije). V zadnjih letih je sodelovala v strokovni skupini za posodobitev javnega sektorja v kulturi in skupaj z dr. Borutom Smrekarjem in Mitjo Rotovnikom (poimenovali so se SRČ) so pri tem predlagali sorazmerno ambiciozne in tudi radikalne reforme. Te so - dokaj simptomatično - v končnem besedilu Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (lol) razvodenele oziroma odpadle.  Kot zanimivo trivio je vredno omeniti, da je slednjega podprl sindikat Glosa, ki je sicer v zadnjih letih v javnosti precej dosledno in artikulirano ugovarjal predlogom SRČ. Prav tako jih mdr. zavrača Združenje dramskih umetnikov Slov
Jezero, Pesmi iz iger, Saturnovi prstani, Puščava, klet, katakombe

Jezero, Pesmi iz iger, Saturnovi prstani, Puščava, klet, katakombe

ARS S knjižnega trga, 23. januar 2017 ― Kriminalni roman Tadeja Goloba Jezero, pesniška knjiga Williama Shakespeara in Marjana Strojana Pesmi iz iger, potopisni roman Winfrieda Georga Sebalda Saturnovi prstani in esejistično delo Anje Radaljac Puščava, klet, katakombe – to so knjige, s katerimi se bomo ukvarjali v današnji oddaji S knjižnega trga. Recenzije so napisali Katarina Mahnič, Ivan Dobnik, Mare Cestnik in […]

In Memoriam: William Onyeabor

Radio Študent, 23. januar 2017 ― William Onyeabor (26. marec 194616. januar 2017)   Tokratni Odprti termin za glasbo posvečamo nigerijskemu glasbenemu pionirju in uspešnemu podjetniku Williamu Onyeaborju, ki nas je v 71. letu starosti po kratki bolezni zapustil 16. januarja letos. Onyeabor je v svoji glasbeni karieri posnel in med letoma 1977 in 1985 lastnoročno – bil je namreč lastnik obrata za tiskanje vinilov Wilfilms Limited in založbe Wilfilms Records – izdal 9 albumov, na katerih je predstavil svojstveno vizijo funka, ki ga je zaznamovala njegova inventivna raba sintetizatorjev, kar je njegovemu glasbenemu izrazu dalo tisti takoj prepoznavni pečat. Kot rečeno, je bil Onyeabor tudi uspešen podjetnik, ki je bil v domačem kraju Enugu znan tudi kot The Chief, saj je lokalcem ponudil veliko zaposlitvenih priložnosti. Njegov cilj je bila ustanovitev »najuspešnejše tovarne plošč v celi Zahodni Afriki«, kar mu je na neki način uspelo, saj je sredi 80. let svoje posle še razširil in bil leta 1987 nagrajen z nazivom »zahodnoafriški industrialec leta«. V zgodnjih devetdesetih letih je postal predsednik Sindikata glasbenikov mesta Enugu in predsednik lokalnega nogometnega kluba The Enugu Rangers. Kljub vsem uradnim uspehom pa je njegovo zasebno življenje ostalo zakrito s tančico skrivnosti. Nič natančnega ne vemo o njegovem šolanju. Obstajajo špekulacije, da je v Sovjetski zvezi študiral filmsko režijo, drugi viri pa pravijo, da je nekaj časa preživel v Franciji oziroma Veliki Britaniji. Zaradi njegove skrivnostnosti so pri založbi Luaka Bop, ki je leta 2013 izdala za njegov uspeh na Zahodu ključno kompilacijo Who is William Onyeabor?, bojda imeli tudi primere poslušalcev, ki so verjeli, da je Onyeabor mitska figura, ki sploh ne obstaja. O omenjeni izdaji so pisali v tisku, se o njej pogovarjali na televizijah in jo predvajali na radiih, njegove muzike pa so se začele vrteti tudi v raznoraznih didžej miksih. Four Tet je denimo njegov najuspešnejši komad When The Going is Smooth and G

Vpis abonmajev DNEVI KOMEDIJE od 13. do 24. februarja

SLG Celje, 23. januar 2017 ― Vabljeni k vpisu abonmajev Dnevi komedije, ki bo potekal med 13. in 24. februarjem v blagajni SLG Celje. Za vas smo izbrali najboljše komedijske uprizoritve slovenskih gledališč preteklega leta in pripravili 4 različne abonmaje.    V času vpisa abonmajev vam lahko za predstave v izbranih abonmajih zagotovimo isti sedež. Posamezne vstopnice za ogled predstav bodo na voljo od 27. februarja naprej. Blagajna SLG Celje je odprta vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ter uro pred začetkom predstav. Več informacij na blagajna@slg-ce.si ali na 03 4264 208.   26. festival Dnevi komedije bo potekal od 2. do 18. marca 2017 v Slovenskem ljudskem gledališču Celje.  Festival vsako leto v Celje pripelje vrhunske ustvarjalce gledališč iz vse Slovenije in je edini festival v Sloveniji, ki ponuja pregled najboljših gledaliških komedij preteklega leta v slovenskem gledališkem prostoru. Tekmovalni program vključuje 8 predstav. Strokovna žirija, ki jo sestavljajo trije člani, podeli nagrado za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega komedijanta leta. Tekmovalne predstave ocenjuje tudi občinstvo, ki tako izbere najboljšo predstavo po svoji oceni. Obiskovalci festivala lahko vsak večer glasujete za komedijantko ali komedijanta večera.   Nagrade strokovne žirije in občinstva bodo podeljene na zaključku festivala 18. marca ob 19.30.    Vabljeni k vpisu abonmajev, ogledu predstav in glasovanju na 26. festivalu Dnevi komedije v Slovenskem ljudskem gledališču Celje.   

Pimpin Piaf: Roza barva je mtka od rdeče

Radio Študent, 23. januar 2017 ― Premiera kratkega filma Pimpin Piaf, Kino Bežigrad, 12. 1. 2016 Roza barva je mtka od rdeče   12. januarja je v Kinu Bežigrad premiero doživel kratki film Matica Zavodnika in kamniškega hip hop boy banda Matter. Pimpin Piaf spominja na vizualno glasbeni snippet za prihajajoči album. A problem leži v tem, da v primeru Matter to - seveda, nekako in zopet - ni to. Matter ne promovirajo novega prihajajočega albuma, izdali so pač kratki film. Avdio-vizualni hibrid med visokoletečimi okostji besed francoskega pisuna Camusa, ne ljubljanskim (lahko pa tudi) gangsta govoričenjem ter komadi druščine Matter. Preden se zagrizemo v komentiranje vsebine, bomo opravili s tehnikalijami. Zvok v filmu nedvomno ni narejen za kinodvorane. Ko so v ospredju dialogi, so ti tako glasni, da naravnost butnejo v uho, glasba v ozadju pa se popolnoma izgubi in obratno. To je seveda eno večjih razočaranj, saj smo od glasbenega Matter filma pričakovali morda predvsem dobro razdelano zvočno in glasbeno “krajino”. Druga tehnikalija, ki jo je potrebno omeniti, je ta, da je bila kinodvorana nabito polna - no, vsaj med prvim izmed treh predvajanj filma. Publika je bila izza očes s sceno na pol povezanih recenzentk ista kot tista skupina ljudi, ki Matter podpira od samega začetka. O njej je v svoji Tolpi bumov o prvometražcu Matter za RŠ pisal že Michael C. Jumič. Vplivni frendi in njih frendi. Film Pimpin Piaf je predvsem še en družabni dogodek neke določene scene - minglajoči showcase event za kazanje in prikazovanje. Vizualno je film Pimpin Piaf tipičen “Matter-izdelek”, estetike katerega smo se zaradi Matica Zavodnika in Kukle pri nas že navadili. Mehka, na trenutke upočasnjena kamera, razlita, mestoma razrezana svetloba v gosti kombinaciji modro-vijolično-rdečih barv med cigaretno-gandžastim dimom, detajli - modno hip ukrojeni vzorci oblačil, bližnji plani obrazov treh glavnih protagonistov - Dachota, Tunje, Levanaela in njihovega dilerja - premetenega filmskega “zlikovca” De
V Kinodvoru skandinavske pravljice kot celovečerna živa risanka

V Kinodvoru skandinavske pravljice kot celovečerna živa risanka

Misli, 23. januar 2017 ― V okviru festivala Bobri si bo popoldne v Kinodvoru mogoče ogledati premiero t.i. celovečerne žive risanke Severni sij, ki je nastala v produkciji Kulturnega društva Pripovedovalski variete. V predstavi bodo nastopili trije pripovedovalci, ki se jim bosta pridružila še stripar oz. animator in glasbenica. Predstavili bodo tri pravljice.
Vse, kar vem o pornografiji, čeprav me niste vprašali

Vse, kar vem o pornografiji, čeprav me niste vprašali

LUD Literatura, 23. januar 2017 ― Na eni strani cel kup televizijskih oglasov namiguje na spolnost, na drugi FOX NEWS zabriše skorajda abstraktno Picassovo sliko ženskega akta. Na eni strani spletne reklame za erotično perilo, ki se prikazujejo ob časovnicah družabnih medijev, na drugi prepoved prikazovanja bradavic (ženskih, ne moških!) na Twitterju in Facebooku. Na eni strani moralistični pritiski in želja po zakonski ukinitvi že pridobljene reproduktivne svobode žensk, na drugi investiranje premoženja v distributerje erotičnih in pornografskih vsebin …
Cerknica 1973/74 – 1. letnik predzadnje generacije lesarjev

Cerknica 1973/74 – 1. letnik predzadnje generacije lesarjev

Stare slike (Cerknica), 23. januar 2017 ― Dijaki 1. letnika lesarske šole so se slikali pred OŠ Cerknica, ki je gostila več generacij lesarjev. Na šoli niso bili sami, saj so imeli družbo starejše generacije, ki je obiskovala že 4. letnik. Slikani so skupaj z učiteljico angleškega jezika. Posebnost tega letnika je bila ena sama ženska predstavnica. Verjetno ji v razredu samih […]
V Londonu velika retrospektiva Davida Hockneyja

V Londonu velika retrospektiva Davida Hockneyja

Misli, 23. januar 2017 ― V londonski galeriji Tate bo od 9. februarja na ogled retrospektiva britanskega umetnika Davida Hockneyja. Razstava bo poklon 60 letom delovanja eklektičnega ustvarjalca ob njegovi 80-letnici. Na ogled bodo njegove risbe, slike, grafike, fotografije in videi, ki prihajajo iz javnih in zasebnih zbirk iz celega sveta.
Svaštarnica

Svaštarnica

Radio Študent, 23. januar 2017 ― OSMRTNICA: Jaki Liebezeit * 26. maj 1938  † 22. januar 2017 Sporočamo vest, da je v svojem 78 letu starosti umrl Jaki Liebezeit. Nemški bobnar in ustanovni član krautrok pionirjev Can. Člani benda so njegovo smrt naznanili včeraj preko družabnega omrežja Facebook, kjer so povedali še, da je vzrok smrti bila nenadna pljučnica. Jaki Liebezeit je bil rojen v Dresdenu leta 1938. Z bendom Can je posnel vseh dvanajst albumov in bil ključnega pomena pri razvijanju značilnih krautrok motoričnih perkusij. V šestdesetih je bil del Manfrid Schoofovega free jazz Kvinteta, pogosto pa je sodeloval tudi z glasbeniki, kot je Brian Eno, Michael Rother, Philip Jeck in Jah Wooble. Sodeloval je tudi na Depeche Mode plošči Ultra iz leta 1997.   NOVICE: Ameriški bend s primernim imenom Slightly Stoopid je zoral ledino, posejal en kup trave, proizvedel en kup hašiša in ga pretvoril v vinilno ploščo. Zaenkrat jim je sicer uspelo proizvesti le 2 plošči, vsaka pa je bila narejena iz za 6000 dolarjev hašiša. Prvo z dokaj solidno kvaliteto zvoka so že skadili, druga ni proizvedla zadovoljivega zvoka, sedaj pa planirajo še tretji poskus. Le ta bo bodisi končal na dobrodelni dražbi, ali pa ga sploh ne bodo prodali. Bend sicer igra fuzijo folk, rock reggae in blues glasbe s primesmi hip-hopa, funka, metala in punka, čemur se pri teh količinah hašiša niti ne moremo čuditi. Prodaja vinilnih plošč je že lep čas v vzponu, trendu vinilk pa sledi tudi prodaja kaset. Billboard poroča, da je prodaja kaset v letu 2016 v Združenih državah Amerike narasla za kar 74 odstotkov. V veliki meri porast prodaje sicer pripisujejo posebnim izdajam komercialnejših izvajalcev, kot so Justin Poper in The Weekend. Svoj pehar kaset s posebnimi izdajami pa je pristavil tudi Cassette Store Day, ki se je lani po svetu odvijal 8. oktobra. Lansko leto je dvojec Booka Shade desetletnico albuma Movements obeležil z njegovo luksuzno izdajo. Sedaj je to poglavje končano in za letos sta že napovedala i
Milanski antikvariat Bocca živi za umetnost

Milanski antikvariat Bocca živi za umetnost

Marijan Zlobec, 23. januar 2017 ― V Milanu vedno obiščem antikvariat Storica Libreria Bocca. Ni ga težko najti, saj je na sredini Galleria Vittorio Emanuele II; poleg katedrale, gradu Sforzesco, Scale, Palazzo Realle najbolj atraktivni predel mesta in še posebej najstrožjega središča. Antikvariat Bocca v Milanu, vse fotografije Marijan Zlobec Antikrariat je družinski in ga imajo že desetletja. Skoncentriran je samo […]
Krotilec nemoči

Krotilec nemoči

Radio Študent, 23. januar 2017 ― Moč in nemoč; ta prežemajoča dvojica v družbi. Ljudi delita na mogočne in uokvirjene. Kje torej v to enačbo pridejo klovni in minotavri? Nemoč je dramatizacija režiserja Primoža Ekarta, ki izhaja iz dveh del: Böllovih Klovnovih pogledov ter Globalnega minotavra Janisa Varufakisa. Predstava, 14. decembra uprizorjena v Mini teatru, združuje intimno nemoč Böllovega protagonista z Varufakisovo analizo globalne moči in posledične populacijske nemoči. Nik Škrlec, ki je izstopal že v predstavi Pomona v Drami, v svojem prekratkem pikčastem suknjiču predstavlja Hansa Schnierja. V tretji osebi pripoveduje njegovo zgodbo, izpoved melanholičnega klovna, ki je izpraznjen: od njegovih nastopov so preostali le še ostanki, v žepu ima le še eno marko, njegova ljubezen Marija ga je zapustila, pa še konjak hrani v hladilniku, kar je po mnenju njegovega premožnega očeta izraz slabe vzgoje. Ravnodušno otožen prikazuje stanje, ki ga Böll opiše v svoji knjigi kot »obupni hlad, ki ga je spremenil v lutko«. 6,4 milijard evrov, 37 milijard evrov. Predstavo namesto v dvorani gledamo v starem meščanskem stanovanju z lesenim parketom. Hans se giblje po majhni sobici z okrušenim ometom. Stara plesna glasba Darje Hlavke Godine v ozadju ter scenografija s starodobnim stacionarnim telefonom ter pohištvom z začetka stoletja Damirja Leventića nas popeljeta v preteklost. Hans se nahaja le nekaj metrov stran od publike, kar mu omogoča, da ob svojem mirnem pripovedovanju zre gledalcu v oči. Ta kontakt in bližina ustvarjata intimno vzdušje, intenzivnost komunikacije pa neprestano krha igra obrazne brezizraznosti in njegova pripoved v tretji osebi. Tako predstava ustvarja prepletajoč par intime in distance ter nezmožnost, da bi katera od njiju popolnoma prevladala. 6,4 milijard dolarjev, 37 milijard dolarjev. Hans je intimno nemočen lik. Znajde se v revščini in bedi. Lovi duhove preteklosti ter se oprijema nekoga, ki je že odšel. Zapičen v bivšo ljubezen, blizu meje norosti, slepo upa
še novic