Tone Brulc: Atahualpa in slovenska emigracija

Tone Brulc: Atahualpa in slovenska emigracija

ARS Esej na radiu, 22. januar 2017 ― V oddaji Esej na radiu boste slišali prispevek Toneta Brulca Atahualpa in slovenska emigracija. Tone Brulc je doma iz Hrušice pri Novem mestu. Po drugi svetovni vojni se je preselil v Argentino. Objavil je več knjig črtic in romanov, številne prispevke o slovenski polpreteklosti na kmečkem podeželju ter spomine na dogodke med drugo svetovno vojno, […]
Prisluhni Besedi – Sveto pismo v avdio obliki

Prisluhni Besedi – Sveto pismo v avdio obliki

ARS Ars humana, 22. januar 2017 ― Svetopisemska družba Slovenije je v sodelovanju z organizacijo Hosanna Faith Comes by Hearing iz Združenih držav Amerike posnela celotno Sveto pismo Nove zaveze v avdio obliki. Pri projektu, ki so ga poimenovali »Prisluhni Besedi«, je sodelovalo trideset bralcev, med njimi številni priznani dramski igralci. Posebno izdajo Svetega pisma, ki se po obliki najbolj približuje izvirni […]

Makerji, prijavite se

Ljubljana Mini Maker Faire, 22. januar 2017 ― Makerji, razstavljalci, izumitelji, ustvarjalci, izdelovalci, umetniki 🙂 Organizacija Mini Maker Faira Ljubljana je že v polnem teku. Da pa bo 13. maja 2017 Tobačna napolnjena do zadnjega kotička, potrebujemo tudi tvojo pomoč. Odzovite se na Call For Makers in prijavite svoj projekt, delavnico, performance ali predstavitev. Call for makers The post Makerji, prijavite se appeared first on Ljubljana Mini Maker Faire.

Makerji, prijavite se

Ljubljana Mini Maker Faire, 22. januar 2017 ― Makerji, razstavljalci, izumitelji, ustvarjalci, izdelovalci, umetniki 🙂 Organizacija Mini Maker Faira Ljubljana je že v polnem teku. Da pa bo 13. maja 2017 Tobačna napolnjena do zadnjega kotička, potrebujemo tudi tvojo pomoč. Odzovite se na Call For Makers in prijavite svoj projekt, delavnico, performance ali predstavitev. Call for makers The post Makerji, prijavite se appeared first on Ljubljana Maker Faire.

Gaika: Spaghetto

Radio Študent, 22. januar 2017 ― Warp, 2016   Turbulentnost časov, v katerih živimo, konkretno odzvanja tudi v najrazličnejših sferah sodobne umetnosti, ki se na različne načine trudi komentirati in osmisliti vsesplošno svetovno dogajanje. Ob tem gre lahko za emancipatorne pozive ali za resignirano in stoično analitičnost, obenem pa so tudi tisti eksplicitno neopredeljeni danes toliko lažje brani skozi politično optiko. Popularna kultura in z njo morda na prvem mestu ravno popularna glasba se tako zdita vedno očitneje prepleteni s političnim kontekstom, ki pa ga hote ali nehote v praksi pogosto uspeta komodificirati.  Politična glasba, ki jo lahko vidimo kot funkcionalno za nekje bolj in drugje manj očitno posredovanje odgovorov na aktualna vprašanja in sprejemljivih ali nesprejemljivih etičnih drž, je tako lahko smatrana za zgolj še en tematski in s tem na nek način tudi žanrski okvir. Kljub potencialno subverzivnim težnjam, ki morda sicer do neke mere lahko spremenijo ali pa podžgejo politično opredelitev, pa eksplicitno politizirana popularna glasba v veliki meri služi zgolj kot nekakšen ventil, zaradi katerega sistema naveličani posamezniki po spevni eksplikaciji vseh sistemskih napak le toliko bolje delujejo v tem istem sistemu. A ker ima pravzaprav vse potencial biti na ta način komodificirano, je težko in obenem sporno govoriti o različnih stopnjah pristne oziroma pristno produktivne  subverzivnosti. Danes obravnavani britanski producent in vokalist Gaika se denimo precej očitno politično opredeljuje proti represiji marginaliziranih in getoiziranih manjšin ter proti vedno intenzivnejši gentrifikaciji, obenem pa v njegovi glasbi hote ali nehote odzvanja Brexit. In čeprav v tovrstnem tematiziranju nikakor ni edini, se zdi, da tu nekoliko izstopa predvsem zaradi več kot očitne nagnjenosti k vsesplošni zvočni inovaciji, ki za sabo potegne tudi bolj didaktičen in k diskurzu usmerjen etos.  Gaika se je na radarjih glasbenih entuziastov pojavil komaj konec leta 2015, ko je
METAL DETEKTOR: Jesus wants you to mosh

METAL DETEKTOR: Jesus wants you to mosh

Radio Študent, 22. januar 2017 ― Tegla pravi: ''Tokrat ni gostov.'' Zato pa imamo cel kup novitet: domača gruda je izbruhnila zanimivo zasedbo Goragorja, ki se predstavlja s prvencem. Prav tako domači thrasherji Panikk ponujajo okus nove plate, nov material pa imajo tudi Underground. Iz tujine najprej cel kup blasfemije: filipinsko-kanadski Kratornas z novo plato, angleški Hellripper ter brazilski Goat Worship ponujajo dozo peklenskega thrasha, blekk barve pa imajo Impaled Upon The Mountain. Klasično nasilni thrash ponujajo kanadski Terrifier, klasični power metal pa legendarni Grki Firewind. Deathmetalski stari prdci so Six Feet Under ter Memoriam z novima singloma, deathcoru pa bodo šamar stisnili avstralski Thy Art Is Murder. Ne pozabimo pa niti novih Sinister.
Božična

Božična

KUD Logos, 22. januar 2017 ― Zdaj še dejanj apostolskihnenadoma več ne potrebuješ:zakaj, – nezamenjevanje mrtvihza veljavo neposredno živih …,je le tlenje neumrljivihter neodrešenost njih,blaženih v krvi. Je le zaznava tujostinevarne bližine –neprizadevanje treh smrti –le ostanek medsosedske nevrline:izdaja, osama, prhkost brez kosti,le odzvanjanje minljivosti, zato pa razgrajevanje zdajšnjih svetovrazžvrkljanje površinekamnov, zaznav na gladiniter neobstajanje zidovmed padanjem nizdol. Saj ni mar [...]
Shakespearjeva Hamlet in Macbeth pri založbi Mladinska knjiga

Shakespearjeva Hamlet in Macbeth pri založbi Mladinska knjiga

KEVD'R, 22. januar 2017 ― Ameriški pisatelj Mark Twain je nekoč dejal, da je klasika knjiga, ki jo vsi hvalijo, nihče pa je ne bere. Ta njegov citat se mi je v zadnjih dneh naravnost nadležno prikradel v možgane. Kriv je verjetno moj prijatelj, ki se je mojemu navdušenju ob izdaji Shakespearjevih največjih del, ki jih je ob štiristoletnici smrti … More Shakespearjeva Hamlet in Macbeth pri založbi Mladinska knjiga
Idealna godba, suka Miha Zadnikar

Idealna godba, suka Miha Zadnikar

Radio Študent, 22. januar 2017 ― "Be Bo Bo Be" - Charles "Bobo" Shaw & The Human Arts Ensemble Featuring Joseph Bowie: P'nkj'zz. Muse Records 1981 "Steam Away Kool 500" - Charles "Bobo" Shaw & The Human Arts Ensemble Featuring Joseph Bowie: P'nkj'zz. Muse Records 1981 "Chapel II." - Alexander Balanescu / Zlatko Kaučič / Javier Girotto: East West Daydreams. Založba Klopotec 2015 "The Little Suite" - Roscoe Mitchell Sextett: Sound. Delmark Records 1966 "Stampa" - Ingrid Schmoliner: карлицы сюита. corvo records 2014 "Nuggale" - Ingrid Schmoliner / Joachim Badenhorst / Pascal Niggenkemper: Watussi. Listen Closely 2013 "Sophie" - Ingrid Schmoliner / Joachim Badenhorst / Pascal Niggenkemper: Watussi. Listen Closely 2013 "Echoes of Memory" - Evan Parker / Daunik Lazro / Joe McPhee: Seven Pieces. Live at Willisau 1995. Clean Feed Records 2016 "Concertino in Blue" - Evan Parker / Daunik Lazro / Joe McPhee: Seven Pieces. Live at Willisau 1995. Clean Feed Records 2016   "time axis manipulation (part 2)" - trapist: ballroom. thrill jockey 2004 "Faces Of Fear. Transformed. Melted. Part 2" - Brian Chippendale / Mats Gustafsson / Massimo Pupillo: Melt. Trost Records 2016 "Oblio" - OvO: Averno​/​Oblio 2014 "Satanam" - OvO: Creatura. Dio Drone 2016   Idealni album: Luther Thomas Creative Ensemble "Live": Funky Donkey. Circle Records 1977

Pogovor z Mirkom Vindišem o(b) filmu Maraton!

Mestni kino Ptuj, 22. januar 2017 ― Od newyorških avenij do gorskih poti v švicarskih Alpah, od Sao Paula do Pariza, Pekinga ali Sydneyja. Po svetu danes teče na milijone ljudi, moški in ženske, vrhunski atleti in rekreativci. Toda nekoč, pred petdesetimi leti, je bila zgodba precej drugačna. Tek je bil izključno privilegij moških. Odvijal se je lahko le na stadionih, kjer so dolgo veljala stroga, nazadnjaška pravila. Pravico do teka si
Triglav na razstavi “Nova doba prihaja” v Mestnem muzeju Ljubljana

Triglav na razstavi “Nova doba prihaja” v Mestnem muzeju Ljubljana

Računalniški muzej, 22. januar 2017 ― še do maja je v mestnem muzeju odlična razstava o zgodovini tovarn v Ljubljani, za katero smo z veseljem posodili Triglava kot edini kos računalniške opreme na razstavi, v zadnjem sklopu, ki govori o spremembah v družbi po 1985. Ker nimamo lastnih prostorov radi ‘parazitiramo’ s strokovnimi prispevki na drugih razstavah v drugih muzejih, in … Continue reading Triglav na razstavi “Nova doba prihaja” v Mestnem muzeju Ljubljana

Weiner (rež. Josh Kriegman in Elyse Steinberg, 2016)

Koridor, 22. januar 2017 ― Weiner je posrečeno tempiran dokumentarni film o vzponu in padcu obetavnega ameriškega politika Anthonyja Weinerja, soproga Hume Abedin in sedemkratnega demokratskega kongresnika. Junija leta 2011 je odstopil zaradi žgečkljive fotografije, ki jo je pomotoma objavil na svojem uradnem Twitter računu, in z njo nemudoma pritegnil pozornost ameriških medijev in javnosti. Dve leti pozneje se je […] The post Weiner (rež. Josh Kriegman in Elyse Steinberg, 2016) appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Insektarij

Insektarij

Radio Študent, 22. januar 2017 ― Med drugim bo govora in sluha o zalubnikih, skladiščeni hrani in komunikaciji žuželk. http://www.ars.usda.gov/southeast-area/gainesville-fl/center-for-medical-agricultural-and-veterinary-entomology/insect-behavior-and-biocontrol-research/people/richard-mankin/sound-library/ https://www.theguardian.com/artanddesign/2015/jan/15/meet-mira-calix-who... https://www.youtube.com/watch?v=P2YMw7Lx3Fo http://www.ediblegeography.com/the-importance-of-acoustics-in-food-storage/ http://macaulaylibrary.org/browse/taxa/insecta https://www.wired.com/2013/08/calling-insects/
O O nekaterih drugih

O O nekaterih drugih

Radio Študent, 22. januar 2017 ― Orkestralni akordi so pravkar otvorili Kyrie eleison Beethovnove Velike maše, op. 123. Brez skrbi, frekvenca je prava, ne poslušate sakralnega programa ARS ali Ognjišča, temveč ste priklopljeni na Teoremo Radia Študent. Zakaj jo začeti prvič s pričujočo muziko in drugič njeno eksplicitno napovedjo. Prvi preočitni odgovor je zaradi v krščansko vero potopljene obravnavane filozofske knjige. Kaj je pragmatično krščanskejši uvod kot prav glasbeni prolog v katoliško mašo, Kyrie eleison, gospod, usmili se, kot se prevaja iz grščine, posebej konkreten pričujoč, ki je z Bachovo Mašo v h-molu največji glasbeni dosežek forme. Iz tega bi lahko potlej mdr. preuranjeno sklepali, da prebrano knjigo precej cenimo. A razlog je še drugi, poglavitnejši in ima praktično vezo s konkretnim obzorjem in pretenzijami filozofskega dela. Beethovnova Missa Solemnis je posvečena nadvojvodi Rudolfu Avstrijskem, olomuškem nadškofu, skladateljevem mecenu in prijatelju. Na izvodu partiture za nadvojvodo nadškofa je Beethoven zapisal: Von Herzen – Möge es wieder – Zu Herzen gehn. Iz srca – naj se povrne – v srce. In prav to je tisti vzgib, zaradi katerega smo izvedli pravkaršnjo uverturo. Gorazd Kocijančič, avtor knjige O nekaterih drugih, podnaslovljene Štirje eseji o preobilju, v predgovoru, tej pregovorni zgostitvi filozofske intenzitete, namreč zapiše: nikoli ne sme pozabiti, da smrt – neznana, nevedena in nevedljiva, a tu, čisto blizu, pred vrati – z opolnomočenjem hipostatičnega pogleda ne vzpostavlja možnosti kakršnekoli 'močne', čvrste, racionalno izgotovljene ontologije ali transcedentalne epistemologije hipostaze, se pravi takšnega nauka o biti ali razumevanja vednosti, ki ne bi bila zgolj raziskovanje možnosti vznika in pojavljanja apofatičnega misterija. Odprtost zanj ne zahteva le misli, ampak srce. In še malo niže: Moj edini namen pri pisanju te knjige je bil bralko in bralca povabiti v njuno lastno mislečo pozornost in žarenje srca. In če je tak prolog dober za knjigo, na
še novic