Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
7. april 2018
― Dela Hermana Gvardjančiča večinoma nastajajo ob glasbeni spremljavi ali spominu nanjo včasih celo nadrealistične spodbude, črpajoč iz oprijemljivih kotičkov (pod)zavesti. Zadnja skupina risb, je nastala ob poslušanju ganljivih instrumentalnih skladb belgijske glasbene skupine, ki se ji je z empatičnem spoštovanjem poklonil tudi v naslovu svoje zadnje razstave - Atomos. Povezava z glasbo ni naključna, saj je umetnik znan po svojem občudovanju te zvrsti umetnosti, ki je bila tudi prva, ki je nanj vplivala. Pred skupino A winged victory for the sullen, so bili tu med drugim še Miles Davis, Sigur Ros, Laaraji in drugi. Herman Gvardjančič je avtor, ki svoj slikarski opus ustvarja z vsemi svojimi čutili, nagoni in miselnim konstruktom hkrati. Je izjemno natančen umetnik, ki zna vse naštete detajle svojega dojemanja učinkovito povezati v preproste, a z likovno močjo prežete celostne umetnine. v katerih začutimo tako vonje in zvoke kot otipljivo predstavnost, ki ji je na določenem delu namenil svojo pozornost, svoj glas. Mojca Slapar