Zametki zdravstvene reforme

Radio Študent, 12. julij 2013 ― Ekonomsko-socialni svet, v katerem se križajo stališča predstavnikov vlade, delodajalcev in sindikatov, je z dnevnega reda umaknil razpravo o noveli zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju. Za umik teme iz dnevnega reda so se odločili potem, ko je včeraj minister za zdravje Tomaž Gantar dejal, da obravnava predloga ni smiselna, saj ni usklajen niti na ravni vladne koalicije. Svoj pogled, da je temu tako, je podal Tit Albreht iz Iniciative zdravnikov za transparentno zdravstvo. Celotno oddajo lahko poslušate v posnetku.

Mungo vs King Cobra

Radio Študent, 12. julij 2013 ― Lep petkov post-referendumski pozdrav! Zaključil se je prvi in s tem zgodovinski študentski referendum, na katerem so se izrekali o planirani investiciji ŠOU v Ljubljani v hotelsko dejavnost na Kersnikovi 4. Po neuradnih rezultatih se ga je udeležilo le 319 študentov. Za komentar o volilni udeležbi in rezultatu referenduma smo prosili predsednico senata ŠOU-a, Edino Šmit. Izjavi lahko prisluhnete v posnetku oddaje. Le 0,64 odstotno volilno udeležbo lahko tako mirno pripišemo dvema dejstvoma. Prvič, da v teh poletnih mesecih, tako kot vsako leto, večine študentov ni v Ljubljani, in drugič, glasovanje je potekalo le na sedežu študentske organizacije v Ljubljani. A kljub tej mizerni udeležbi je čutiti rahel blagodejen veter, ki morda nakazuje pozitivne spremembe študentskega organiziranja, saj je 292 volivcev, kar predstavlja več kot 91 odstotkov, glasovalo proti hotelski investiciji. O udeležbi in izidu referenduma smo govorili tudi z Jašo Lateganom, predstavnikom študentske Iskre, ki je

Rejeno techno prase

Radio Študent, 12. julij 2013 ― Požrešna PR mašinerija elektronskega podtalja že nekaj časa nemarno redi techno pujsa. Od vljudne monotonije in berghainovske progresive smo že davno prešli v vse trše odklone z vedno manj bass, acid ali noise fasade, pri čemer se verjetno še kdo spomni, kako se je hiperprodukcija končala v precej bolj ekscesnih devetdesetih. Oink Oink Oink!

Dome moj ...

Radio Študent, 12. julij 2013 ― Domačijsko obarvane pesmi iz bakine bašte ..... za vzbujanje nostalgičnih občutij v vročem poletju. 1. Žarko Dančuo - Kuća izlazećeg sunca (3:09) 2. Zdravko Čolić - Dome moj (3:12) 3. Elda Viler - Povratak (3:37) 4. Boro Petrović - U kući Irene (2:43) 5. Ivo Pattiera - Kad se vratin doma (4:05) 6. Iver - Naša kuća (2:21) 7. Kvartet 4M - Zelena trava doma mog (2:55) 8. Miro Ungar - Moj rodni kraj (3:22) 9. Marjetka Falk - Mož naj bo doma (3:25) 10. Vice Vukov - Svijet je velik (4:05) 11. Braco Koren - Tam je moj dom (3:34) 12. Zdenka Vučković - Kućica u cveću (1:58) 13. Radojka Šverko - Bilo gdje da odem (3:09) 14. Delfini - Najljepša kuća na prodaju (3:17) 15. Prelom - Vrnitev (3:11) 16. Pro Arte - Vratija se barba iz Amerike (3:30) 17. Oliver Mandić - Sutra imam prazan stan (3:41) 18. Zana - Via Amerika (3:42)

THE CLASH: Live At Shea Stadium

Radio Študent, 12. julij 2013 ― Sony/Epic, 2008 Aktualnim klincem in klinkam bo verjetno težko razumljivo, kako so konec sedemdesetih v takratno Jugo prihajale licenčne izdaje takrat še popularnih vinilk. Izbor diskografskih hiš je bil podoben efektu kapalke. Resnici na ljubo je bil v primerjavi s preostalo vzhodno Evropo še vedno soliden. A v primerjavi s ponudniki iz Trsta ali Gorice vseeno mizeren. Plošče so z izidi zamujale tudi po leto ali dve, če so sploh izšle. Večina licenčne ponudbe je bila ziheraška, komercialno zastavljena. Ko se je leta 1976 v Britaniji pojavil punk, je bila stvar še posebno problematična. Mulci, ki smo takrat kupovali beograjski Đuboks, smo o punku veliko prebirali, a ga vsaj na provinci le poredko slišali. Sex Pistolsi, Ramonesi in veliko drugih punk bendov vsaj tisti čas ni doživelo licenčnega izida v Jugoslaviji. A vendarle: prvenec The Clash je v te kraje prišel kar hitro po izidu v Angliji. Mogoče leto pozneje, kdo bi se natančno spomnil. Piscu teh besed, odraščajočem na hard rock

CHRIS WATSON: Weather Report

Radio Študent, 12. julij 2013 ― Touch, 2003 Danes si obzorja širimo z nekoliko drugačnim vpogledom v razumevanje glasbe kot take. Predstavljamo obliko zvočne umetnosti, ki se izmika najbolj klišejskemu pojmovanju términa glasba, dasiravno v svoji podstati skriva tisto najbolj prvinsko formo in vlogo »organiziranih (in naključnih) zvokov«. Govorimo o terenskih posnetkih oziroma - v primeru britanskega zvočnega raziskovalca Chrisa Watsona – o okoljskih posnetkih. Terenski posnetki namreč opredeljujejo predvsem zvočne posnetke indigenih prebivalcev in so največkrat v domeni etnomuzikologov, ki na ta način ohranjajo in dokumentirajo glasbene kulture posameznih regij. Watson pa s svojimi terenskimi posnetki posega v kontekst zvočnih umetnosti, predvsem ko posnetke skulpturira oziroma dizajnira, kot je to denimo storil tudi s ploščo ‘Weather Report’. S tem albumom se je Watson pravzaprav znašel v vmesnem prostoru. Na eni strani je s kolažiranjem in komponiranjem posegel v konvencionalen pristop, na drugi strani pa je v p

Obvestilo

Gorenjski muzej, 12. julij 2013 ― Obveščamo Vas, da je na dan prireditve v Letnem gledališču Khislstein, stalna razstava Prelepa Gorenjska v gradu Khislstein na ogled do 21. ure. Vljudno vabljeni!  Več o

Hanni El Khatib: Head in the Dirt

Radio Študent, 12. julij 2013 ― Innovative Leisure, 2013 Diskografska kariera Kalifornijca Hannija El Khatiba se je začela pred dvema letoma, ko je z albumom Will the Guns Come Out opozoril na svoj talent skladanja minimalističnih rockovskih skladb, ki imajo garažnorockovski karakter in stojijo na trdnih temeljih klasičnega rocka. Will the Guns Come Out je v mnogih trenutkih zvenel kot album, ki bi ga lahko posnel tudi mladi Jack White. Bil je to speven, všečen albumček s pesmimi, ki so bile krojene ostro in samosvoje. Will the Guns Come Out je dal vedeti, da nadaljevanje El Khatibove glasbene poti lahko prinese vznemirljive zvoke, ki lahko pretresejo moderno rockovsko sceno. Kitarist in pevec the Black Keys, Dan Auerbach, ki se zadnje čase vede kot novi boter ameriške rockovske scene, je prepoznal privlačnost Hannijevega glasbenega sloga in se je ponudil za producenta. Nastal je album Head in the Dirt, ki je dejansko plod tesnega sodelovanja med Hannijem El Khatibom in Auberachom, ki ne le igra na albumu, pač pa n

Javni forum "Go AWAY"

Radio Študent, 12. julij 2013 ― V zadnjem času ljudje po celem svetu množično protestirajo na ulicah, trgih, v parkih in na spletu. V duhu alternativnega širjenja informacij med so-mišljenimi in mednarodnega aktivističnega povezovanja so študentje Antropološkega društva Kula v sredo 10. julija pripravila na ploščadi Slovenskega Etnografskega muzeja javni forum z naslovom “GO AWAY”. Organizatorji so pozvali aktivistična združenja in posameznike k soudeležbi refleksije protestnega dogajanja po svetu in pri nas z on-line konferenco z aktivisti iz Turčije in Brazilije. Kljub vsem tehničnim težavam in slabi udeležbi/participaciji slovenskih aktivistov so dogodek izpeljali, če ne drugega kot generalko pred jesensko ponovitvijo.

Pismo iz pripora

Radio Študent, 12. julij 2013 ― Pa tako lepo se je začel dan. Dionizični opoj prejšnje noči še ni jenjal, ko sem se v dobri družbi prebudil v praznični dan. Navihan, da je joj. A tudi raznežen. Divja noč, nežno jutro, bi lahko rekli. In potem so sledili običajni mačkasti rituali: kava, cigareti, nažiganje glasbe, rogoviljenje po stanovanju. Nisem se mogel pritoževati. Nato je vse skupaj krenilo nizbrdo. Razpoloženje je naglo padalo, notranji nemir je postajal vse neznosnejši, glavobol prav tako, navihanost se je umaknila čemernosti, kmalu je nastopila otožnost. Še enkrat sem se prepričal o resničnosti Jerofejev skrivne podmene o ravnotežju v naravi: “Ta neumna in bedasta narava, za nič drugega ne skrbi tako zavzeto kakor za ravnotežje! Če je narava zvečer, v pijanosti, 'dala preveč', potem zjutraj prav toliko vzame, z matematično natančnostjo. Če na primer jaz pijem zvečer – sem vražje vesel, podjeten in divji, kar ne morem obstati na mestu, veste. Kaj pa zjutraj? Zjutraj nisem le kratko malo žalosten, le kratko malo
Coklji so kul

Coklji so kul

Zgodovina je kul, 12. julij 2013 ― Coklje nosijo v mnogih krajih; pri nas vidimo največkrat italijanske delavce, pa tudi v nekaterih goratih krajih Koroškega itd. so zlo v navadi. Najbolj jih pa nosijo na Francozkem. Ondi […]

Debitant pri petdesetih

Dnevnik, 12. julij 2013 ― Ko sem se proti koncu leta 2010 v Manchestru pogovarjal z menedžerjem Johnnyja Marra, skoraj nisem mogel verjeti, da Marr pripravlja samostojni album. Ne da čarovnik iz sence tega ne bi bil sposoben, le predolgo časa se je okoli njega in njegovih...

Pet dni lepšega sveta s filmom v Motovunu

Dnevnik, 12. julij 2013 ― Organizatorji tokrat že 16. Motovunskega filmskega festivala, ki bo potekal med 27. in 31. julijem, vabijo s kakovostnim programom, ki pa je hkrati cenovno dostopen. Glavni program bo zaradi negativne družbene klime ponudil filme, ki prinašajo...

Neskončni tramvaj ploskanja

Dnevnik, 12. julij 2013 ― Pevski recital je gotovo koncertna oblika, ki na naših tleh izumira, zato je toliko bolj prav, da je večer samospevov in dvospevov našel svoje mesto tudi v okviru Festivala Ljubljana oziroma kakor se po novem sliši bolj »fancy« in seveda tudi...

Na Festivalu Ljubljana dogajanje v polnem teku

Dnevnik, 12. julij 2013 ― Ljubljanski festival je obiskalo že več kot 30.000 gledalcev. Danes na njem odpirajo razstavo del, ki so nastala na tradicionalni Mednarodni likovni koloniji, začenjajo pa tudi z Akademijo Branimir Slokar, na kateri bo glasbeno znanje nabiralo 250...
še novic