GLEDALIŠČE – UPRIZARJANJE - HISTERIJA
Radio Študent,
1. junij 2014
― »Ko so me med predavanji v Salpêtrièru pohvalili, so za vtis, ki sem ga naredila, uporabili izraz 'samosvetleča'; toda niti slutila nisem, da se bo beseda – kot bi jo od nekod ponovno pričarala čarobna paličica usode – vrnila v svet fizike in znanosti, v katerem sem zdaj s svojim prispevkom nameravala pojasniti povezavo med radijem, smrtjo, umetnostjo in ljubeznijo«, piše v delu Per Olova Enquista glavna protagonistka Blanche Marie Wittman, najslavnejša histeričarka v zgodovini. Skozi odlomek besedila, ki ga predstava Marie Curie – Hystérie vzame za izhodišče, se razkrijejo temeljni pari, preplet realnosti in fikcije, znanosti in umetnosti, telesa in histerije, histerije in gledališča, jezika in metajezika ter fiktivnega prepleta življenj dveh žensk, ki se ju je tako ali drugače dotaknila znanost, Marie Sklodowske Curie in Blanche Marie Wittman. V ljubljanski Drami je namreč Iniciativa za razvoj mokumentarističnega gledališča ustvarila mokumuzikal, katerega snovalka idejne zasnove je i