O'DEATH: Out Of Hands We Go

O'DEATH: Out Of Hands We Go

Radio Študent, 12. oktober 2014 ― Northern Spy, 2014   O'Death je bend, ki preigrava americano in folk tradicijo in je slišati, kot da prihaja z ameriškega juga. Glasba, ki jo poleg kitar tvorita še violina in bendžo, prikaže oddaljene kraje zaraščenih gozdov in vlažnih močvirij, kjer so tvoji sosedi bradati rednecki. A skupina, ki jo tvori pet članov, ne prihaja iz zakotnega in pozabljenega kraja iz ruralne Amerike, ravno nasprotno. O'Death imajo namreč svoje korenine v urbanem, idejno bogatem New Yorku. Te njihove korenine jih postavljajo v drugačno zvočno formo, saj je v americano in folk izročilo vpeta pankerska energija ali pa kot pri prejšnjem albumu Outside tudi balkanski in klezmer vzorci. V osnovi so skupina, ki se napaja iz tradicionalne folk glasbe, a na to okostje nato prilepijo raznolike glasbene vzorce, od panka in rocka do jazza. Sredi te pisane zvočnosti se je znašla tudi priredba Pixies, Nimrod's Son, ki je v njihovi različici tako pankovska kot redneckovska. A še vedno v svojem genomu ohranjajo folk korenino, na kar močno nakazuje izvor njihovega imena, ki so ga povzeli po tradicionalni pesmi, ki so jo prepevali številni glasbeniki z Ralphom Stanleyjem na čelu in smo jo slišali tudi v filmu O Brother, Where Art Thou?, ki sta ga posnela brata Coen. Njihovi prvi dve studijski plošči Head Home ter Broken Hymns, Limbs And Skin prinašata koncertno energijo, kjer kot da so z lokalnim šnopcem opogumljeni in odločeni, da potrgajo vse strune ter razbijejo vse možne pločevinke, na katere se lahko daje ritmično podlago. Slišati so kot rednecki, ki so prišli razgrajat v urbano mesto. S tretjim albumom Outside so O'Death zajadrali v bolj premišljene vode, saj je album bistveno bolj posvečen tehničnim detajlom in nasnemavanjem inštrumentov. To jih kaže v bolj kompleksni zvočni podobi, hkrati pa jih oddaljuje od odrskega izraza.  S četrtim albumom Out of Hands We Go pa se ponovno po zvočni strani vračajo na odrske deske, saj je zvočna slika bistveno bolj preprosta in jasna. A za
Idealna godba, suka Ičo Vdmar

Idealna godba, suka Ičo Vdmar

Radio Študent, 12. oktober 2014 ― Začnimo idealno pri koncu. idealni album: kos zgodovinskih posnetkov, pozneje izšlih v boksu petih cedejev: Miles Davis Quintet: Live at Plugged Nickel (Chicago, 1965) blues: iz New Orleansa, balade in pesemce leta 1927: Richard Rabbit Brown muzika nova: Marco Cappelli Acoustic trio: Le stagioni del Commissario Ricciardi / Cortex : Live Črni Atlantik : Mulatu Astatke in Sketches of Ethiopia
FLYING LOTUS: YOU'RE DEAD!

FLYING LOTUS: YOU'RE DEAD!

Radio Študent, 12. oktober 2014 ― Warp, 2014   Steven Ellison, bolje poznan pod imenom Flying Lotus, je vsestranski ameriški producent ter med drugim tudi vodja založbe Brainfeeder, katerega plate vedno znova navdušujejo, medejo ter iztirjajo tako vešče kritike kot vsesplošno publiko. Po izrazito elektronskih, pretežno eksperimentalnih ter vedno bolj konceptualno dovršenih začetkih je leta 2010 izdal ploščo Cosmogramma, ki je v svoji nepregledni eklektični kaotičnosti zatresla temelje elektronske glasbene produkcije. Dve leti kasneje je našla prav tako z detajli nasičeno in eksperimentalno protiutež v mehkejši in nežnejši Until The Quiet Comes, ki je zvenela vedno manj elektronsko ter vedno bolj jazzersko.  Letos pa na plošči You're Dead! lahko slišimo logično nadaljevanje Ellisonovega raziskovanja elektronsko-jazzerskih kombinacij, pri katerem ga zaradi vedno večje uveljavljenosti spremljajo tudi vedno večja imena. Na plošči se namreč pojavijo Kendrick Lamar, Snoop Dogg ter celo jazzerski starešina Herbie Hancock. Prvih nekaj dokaj kaotičnih minut plošče zveni kot nekakšen avantgardni jazz, ki kljub razigrani zmedenosti na trenutke deluje presenetljivo ilustrativno. Že od nekdaj predvsem eksperimentalno usmerjeni Ellison se očitno vedno manj zanima za oprijemljivost in zapomnljivost melodij. Te namreč pridejo in minejo ter večinoma delujejo le kot spontani osnutki, zaradi česar celotna plošča deluje kot nekakšen tok zavesti, ki tvori sicer raztreseno celoto. Ta je ponovno dovolj močna, da posamezni komadi vedno delujejo bolje v njenem kontekstu. Flying Lotus je tudi na prejšnjih ploščah prakticiral hiter razvoj posameznih komadov, toda za razliko od prejšnjih plošč gre tokrat pri komadih prej za osnutke kot pa povzetke, zaradi česar albumu vlada kaos, ki otežuje presojo o tem, ali Ellison zares ve, kaj počne. Toda pod vsem tem kaosom se skriva red, ki ga moramo odkriti in dešifrirati ter v njem poiskati bistvo. Ta filozofski proces iskanja bistva odlično sovpada tudi s konceptom alb
FELABRATION

FELABRATION

Radio Študent, 12. oktober 2014 ― Globaluna se pridružuje ciklu dogodkov Felabration, ki potekajo po vsem svetu in slavijo glasbo Fele Kutija. Dogodki potekajo v tednu okrog njegovega rojstnega dneva (15. oktobra; leta 1997 preminula legenda afrobeata bi letos dopolnila 76 let). Poleg glasbe Fele Kutija vrtimo še skladbe njegovega dolgoletnega sodelavca, bobnarja Tonyja Allena, Felinih sinov Femija in Seuna ter sodobnih bendov, ki gojijo afrobeat.   SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 12. 10. 2014   Fela Kuti: Afrodisiac (1973)/ 6. Eko Ile (6'54'')   Tony Allen: Home Cooking (2002)/ 7. Crazy Afrobeat (4'55'') Femi Kuti: Africa for Africa (2010)/ 4. Bad Government (3'37'') Kokolo: More Consideration (2004)/ 1. Mister Sinister (3'47'') Koola Lobitos 1964-1968 / The '69 Los Angeles Sessions (1969, 2001)/ 8. Viva Nigeria (3'51'')   Antibalas: Antibalas (2012)/ 1. Dirty Money (6'15'') Seun Kuti: Seun Kuti And The Egypt 80: From Africa With Fury Rise (2011)/ 1. African Soldiers (5'16'')   Fela Kuti: Expensive Shit (1975)/ 2. Water No Get Enemy (11'01'')
Rancid napovedujejo osmi studijski album

Rancid napovedujejo osmi studijski album

SPRP, 12. oktober 2014 ― Naslovnica Rancid bodo konec oktobra izdali osmi album. Ta bo nosil naslov »Honor Is All We Know«, na njem pa se bo znašlo štirinajst svežih stvaritev. Omenjeni album bo nasledil izdajo »Let the Dominoes Fall«, ki je luč sveta ogledala v letu 2009. Zadeva bo izšla v sodelovanju med založbama Epitaph in Hellcat Records. Album »Honor Is All We Know« je sproduciral Brett Gurewitz, ustanovitelj založbe Epitaph Records, ki je znan tudi kot kitarist skupine Bad Religion. Na voljo za poslušanje je trojček komadov "Collision Course", "Honor Is All We Know" in "Evil's My Friend", ki si jih lahko ogledate v spodnjem videu. Album »Honor Is All We Know« bo izšel na vinilni plošči in na cd zgoščenki. Rancid so svojo zgodbo sicer začeli leta 1991 in danes predstavljajo eno najpomembnejši imen na svetovni punk sceni.
ART-AREA 239

ART-AREA 239

Radio Študent, 12. oktober 2014 ―   VRAČANJE UMETNOSTI K TÉCHNE MEDNARODNI FESTIVAL RAČUNALNIŠKE UMETNOSTI 2014 V 239. izdaji oddaje Art-Area bomo razmišljali o umetnosti, ki je v slovenskem prostoru največkrat poimenovana intermedijska umetnost, poznana tudi kot novomedijska, elektronska, digitalna, računalniška, spletna, v zadnjem času pa tudi kot postinternetna umetnost. Izrisali bomo nekaj smernic, ki nam bodo služile za lažje premikanje po tem umetniškem – hibridnem in odprtokodnem - prostoru. Podobno so pred časom počeli tudi umetnostni teoretiki na simpoziju Mednarodnega festivala računalniške umetnosti (MFRU) v Mariboru, ki mu je že dvajseto leto po vrsti znova uspelo ustvariti tehtno polje premišljevanja in doživljanja prepleta umetnosti, znanosti in tehnologije. Posebej se bomo osredotočili na predavanje z naslovom »Od računalniške k postinternetski umetnosti«, ki ga je v sklopu simpozija predstavil dr. Janez Strehovec. ////////////////////////////////////////////////////////////// *Izjava se nahaja v posnetku oddaje //////////////////////////////////////////////////////////////   ZGODOVINSKE PARADIGME Razmislek o zgodovinskem združevanju znanosti in tehnologije z umetniško prakso nas največkrat popelje v obdobje renesanse in Leonarda da Vincija. Seveda pod pogojem, da zanemarimo dejstvo, da je pravzaprav za vsako umetniško delo, že od jamskih poslikav dalje, potrebno »orodje« oz. določen medij in da je vsak kreativni izraz povezan s konceptom téchne, ki je v grščini izvorno pomenil rokodelstvo, veščino oz. umetnost. Leonardo da Vinci je z združevanjem umetnosti in znanosti ter izumljanjem potencialnih novih tehnologij postal simbol univerzalnega človeka; pri svojem delu je enakovredno uporabljal različne discipline, ki so se zares ločile šele s pojavom moderne znanosti. Umetnost kot posebna družbena praksa se je pojavila šele v 16. stoletju, do takrat pa je bil umetnik razumljen kot obrtnik, ki obvlada ročno spretnost in zakone narave, njegovo delo pa je bilo
1931 Cerknica – Cestni valjar (2)

1931 Cerknica – Cestni valjar (2)

Stare slike (Cerknica), 12. oktober 2014 ― Fotografija, ki jo je v Cerknici 20. 1. 1931 posnel grahovski fotograf Josip Šega, prikazuje predajo cestnega valjarja Okrajnemu cestnemu odboru, ki mu je načeloval cerkniški gradbenik Janez Ronko. O skoraj enaki fotografiji, ki je bila nalepljena na kartonski podlagi je bilo v Starihslikah že 19. 10. 2010 nekaj napisanega. V tem prispevku gre za […]
še novic