Notranjsko primorske novice » Kultura,
13. april 2016
―
Ljubljana – Ministrstvo za kulturo je v zadnjih mesecih izvedlo javne razprave v različnih slovenskih krajih v vseh dvanajstih statističnih regijah. Njihov namen je bil ugotoviti , kako najširša javnost vidi vlogo medijev v današnjem času in pridobiti predloge, kako medijsko krajno izboljšati. Zadnje, sklepno posvetovanje je bilo v Ljubljani, na njem pa so razpravljalci poleg izsledkov predhodnih posvetovanj spregovorili tudi o javnem interesu v medijih, položaju medijskih delavcev, posebnem statusu RTV ter o družbeno odgovornem lastništvu v medijih.
Posvet o medijski strategiji v Ljubljani, Ministrstvo za kulturo | Foto: MK
Uvodoma je ministrica za kulturo Julijana Bizjak Mlakar spregovorila o razlogih za pristop k pripravi nove medijske strategije, ki bo podlaga za spremembo zakona o medijih in RTV. Z zakonom o medijih je potrebno regulirati tako položaj izdajateljev različnih medijev, kot tudi status in položaj medijskih delavcev. Socialna omrežja, ki jih v zadnjih letih uporablja čedalje večje število ljudi, so dodatni moment, ki terja temeljit pristop k spremembi medijske zakonodaje.
Barbara Verdnik, predsednica strokovne komisije za pripravo strategije spremembe medijske zakonodaje je v nadaljevanju povzela ugotovitve vseh predhodnih posvetovanj. V izhodišču so bili posveti namenjeni predstavitvi izhodišč ter mnenju javnosti na izzive ki smo jim priča na medijskem področju. V prvem delu posveta smo prisluhnili še povzetkom javnomnenjske raziskave s področja medijev, ki so jo pripravili v raziskovalni družbi Valicon.
Posvet o medijski strategiji v Ljubljani, Ministrstvo za kulturo – Foto: Jelka Lekše
Drugi del posveta je bil namenjen razpravi o javnem interesu medijev ter vlogi in statusu novinarjev. Okrogli mizi drugega in tretjega dela je vodila Sandra Bašič Hrvatin. Uvodničarji tega dela posveta so se zlasti dotaknili statusa javnih medijev in vlogi novinarjev, Natalija Gorščak s primeri financiranja in statusom javnih televizij v skan