Francoska odlikovanja slovenskim kulturnikom

Francoska odlikovanja slovenskim kulturnikom

Marijan Zlobec, 1. junij 2016 ― Francoski veleposlanik v Sloveniji, njegova ekselenca  Pierre-François Mourier je danes v Francoski rezidenci podelil odlikovanje častnik reda umetnosti in leposlovja umetniški voditeljici mednarodnega festivala Mladi levi Nevenki Koprivšek. Odlikovanji vitez reda umetnosti in leposlovja pa prevajalki Suzani Koncut ter ustanovitelju založbe Hyperion, pesniku in umetnostnem kritiku ter publicistu  Andreju Medvedu. Slovesnost je minila v spontanem  […]
Študijski seminar ŠUM, 8.6.2016

Študijski seminar ŠUM, 8.6.2016

ŠUM, 1. junij 2016 ― SPREMEMBA:dogodek je prestavljen v Avtonomno cono Rog. Srečanje se bo odvilo v prostoru Samorog. Za tiste, ki ne veste, kje točno to je, se dobimo pred Rogom 10min do 18h. Lahko pa tudi vprašate na info točki. Se vidimo!   Raziskovalni kolektiv revije ŠUM v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom pripravlja študijski seminar, ki se […]
DIVA na simpoziju v Parizu (2016-06-01)

DIVA na simpoziju v Parizu (2016-06-01)

DIVA video arhiv, 1. junij 2016 ― Barbara Borčić je predstavila Postajo DIVA na mednarodnem simpoziju Začetki video umetnosti v Evropi: zgodovina, teorija, viri in arhivi v Bibliothèque nationale de France (mali avditorij) in INHA – Institut national d’histoire de l’art (dvorana Walter Benjamin), 25. in 26. maj 2016. Simpozij, ki je bil posvečen začetkom video umetnosti v Evropi in evropskim arhivom, nas je dodobra seznanil s produkcijo in recepcijo videa v pionirskem obdobju ter z novimi raziskovanji, temami in vprašanj...
NIKOLA TESLA – POET ZNANOSTI

NIKOLA TESLA – POET ZNANOSTI

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― V Galeriji Cankarjevega doma prve obrise dobiva razstava Nikola Tesla – človek prihodnosti , ki jo bomo odprli čez teden dni. Cankarjev dom razstavo pripravlja v sodelovanju z Muzejem Nikole Tesle iz Beograda, prav posebej za Cankarjev dom pa je razstavo idejno oblikoval dr. Branimir Jovanović, direktor muzeja. Postavitev me je tako navdušila, da se prav vsak dan nekajkrat odpravim iz svoje pisarne v četrtem nadstropju do pritličja in uživam ob novih eksponatih, ki jih sodelavci našega razstavnega programa skupaj z beograjskimi kolegi pritrjujejo na naše stene. Z razstavo bi radi počastili Teslov 160. rojstni dan. Rodil se je opolnoči med 9. in 10. julijem 1856 v Smiljanu. Krstili so ga že dan po porodu, takšna naglica pa v tistih časih ni bila običajna. Nekateri menijo, da se je družina bala morebitne smrti bolehnega novorojenca, dr. Jovanović pa v monografiji Teslov čudežni svet navaja odlomek iz Teslovega govora ob podelitvi Edisonove medalje 18. maja 1917, ki morda orisuje drug vzrok za naglico: »Rojen sem bil točno opolnoči, nimam rojstnega dne in ga nikoli ne proslavljam. Verjetno pa se je na ta datum zgodilo nekaj drugega. Povedali so mi, da mi je od rojstva srce bílo na desni strani in tako je bilo tudi v poznejših letih. Med odraščanjem mi je bílo na obeh straneh in se končno umirilo na levi. Spominjam se, da sem bil presenečen, ko sem se že razvil v zelo močnega človeka in sem srce našel na levi strani. Nikomur ni jasno, kako se je to zgodilo.« Šele med pripravami na to razstavo sem ugotovila, da je genialni izumitelj Tesla nekaj časa živel tudi v Mariboru. Njegovo mariborsko izkušnjo, na katero je želel pozneje čim prej pozabiti, v enem od besedil za naš razstavni katalog opisuje Milan Perhavec. Tesla naj bi v Maribor prispel v prvi polovici septembra 1878, in sicer po študiju na Visoki tehniški šoli v Gradcu. Gradec naj bi zaradi denarne stiske in dolgov zapustil, ne da bi o tem obvestil svoje starše in sorodnike. V Mariboru je prosti čas menda
Še vedno živ ...

Še vedno živ ...

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― ... je Reinhold Messner, sloviti alpinist in pustolovec, ki se je v življenju soočal z neizprosnostjo narave, predvsem pa s samim seboj. V Cankarjevem domu smo na našega gosta čakali s primerno mero spoštovanja, ki pritiče človeku s takšno življenjsko zgodbo. Organizacija Messnerjevega prihoda je bila velik zalogaj predvsem za Barbaro Rogelj, vodjo humanističnega programa, ki pa ji je veliko podpore dajal Viki Grošelj, pred kratkim tudi naš gost, ki je svoja soočanja s Himalajo, izdana v Delovi Sobotni prilogi, razprodal kot blisk. Gospod Messner je v bistvu preprost in prijazen človek, ki ve, kaj dela, ko je sam sredi puščave, nekje na neskončnih ledenih ploskvah Antarktike, na filmskem snemanju v Afriki ali na svojih tirolskih gradovih, ki so postali znameniti muzeji alpinizma. Je gospod s tako prefinjenimi rokami, kot da bi bil poklicni pianist. Vzbuja vtis, da ima dar za vse, česar se loti: alpinizma, ekspedicij, poslovanja, muzealstva, kmetijstva, pisateljevanja in zgodovinopisja, pa še bi lahko naštevali. Če uporabim misel z njegovega včerajšnjega predavanja v naši hiši, mu uspeva visoka motivacija, ki po njegovem mnenju ni ne prirojena in ne priučena, temveč se kopiči in nenehno »proizvaja« znotraj posameznika, kadar je ta popolnoma poistoveten s svojimi cilji. Tovrstna spoznanja kakor tudi nasveti, kako v življenju premagovati neuspehe, ki so njegov sestavni del, so najverjetneje tisto, o čemer gospod Messner predava tudi podjetnikom. Pisanje knjig, ki se uspešno prodajajo, trženje muzejev, snemanje filmov so poglavitni viri, iz katerih Messner financira svojo dejavnost, ki jo izvaja tako rekoč iz lastnega žepa, brez javnih sredstev. Biti odvisen le od samega sebe je očitno eno izmed njegovih življenjskih načel, saj na pol v šali, vendar hkrati tudi zares, poudari, da bi mu njegova gorska kmetija v primeru kakšne katastrofe omogočila popolno samooskrbo. Po drugi plati je gospod Messner družaben človek. Nenavadno se je sprehoditi z njim po Ljubljani, po
KAKO OMAMNA JE STRAST

KAKO OMAMNA JE STRAST

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― Odprtje razstave o Nikoli Tesli (foto: Sunčan Stone) Zadnji dnevi so bili polni vznemirjenja. Ni lahko delati v kulturi. Življenje je pogosto polno najrazličnejših razočaranj nad umetniškimi dosežki, ki včasih nimajo pričakovanega dometa, ali nad ljudmi in odnosi, nad družbenimi razmerami na splošno. Potem pa se zgodijo trenutki vzhičenja, ki si jih zapomniš za vedno. Takšni so bili tudi moji dnevi v prejšnjem tednu. Takrat se zazdi, da se vsa ta nenehna investicija pameti, čustev in strasti, ki jo kulturniki vlagamo v svoje delo, vendarle nekako povrne; da ima smisel. Zelo vznemirljivo se je bilo po sobotnem koncertu Manchester Camerata srečati z dirigentom Takács-Nagyem in legendarno pianistko Martho Argerich. Garderobni prostori, pred katerimi se je nabrala gruča občudovalcev vseh starosti v želji po avtogramu gospe Argerich, so bili nabiti z dobro energijo. Maestro in pianistka sta bila s koncertom več kot zadovoljna, nastop ju je osrečil in nesebično sta poskrbela, da smo za trenutek občutili, kako smo vsi skupaj del zelo lepe zgodbe, katere smisel sta ustvarjanje in poslušanje vrhunske glasbe. Gospa Argerich je obžalovala, da v Ljubljani, ki jo je zanimala tudi kot zelena prestolnica Evrope, ne more ostati vsaj še nekaj dni. Z veseljem je sprejela lonček medu, ki so ga pridelale marljive čebele na naši strehi. Tisto, kar pa se je je najbolj dotaknilo, so bili ljudje, s katerimi je bila v stiku med kratkim postankom v Ljubljani, ko so v Cankarjevem domu zanjo skrbeli predvsem Ingrid Gortan, vodja programa resne glasbe, Janja Krivec in številni drugi sodelavci iz Cankarjevega doma. Pogovor z gospo Argerich je bil čast in užitek, saj sta njeni pomirjujoča naravnost in neizumetničenost v kombinaciji z njeno siceršnjo umetniško veličino delovali osupljivo privlačno. Že v ponedeljek sem bila od ranega jutra do 22. ure zvečer čisto na trnih. V pričakovanju odprtja razstave Nikola Tesla – človek prihodnosti , ki smo jo skupaj z Muzejem Nikole Tesle pripravljal
Macbeth in njegova vroča lady

Macbeth in njegova vroča lady

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― Nekaj čez polnoč je, vrnila sem se z večerne generalke za današnjo uprizoritev Macbetha, kot si ga je zamislil južnoafriški režiser Brett Bailey. Že veliko oper se je v zadnjih štirih desetletjih zgodilo na našem največjem odru, še nikoli pa nismo gostili nobene z afriške celine. Bailey, ki je moje generacije, se je v Južni Afriki rodil leta 1967, skupino Third World Bunfight (TWB) je ustanovil pred približno petnajstimi leti. Macbetha in njegovo oblastiželjno ženo si je zamislil kot nenasiten par sredi Konga. V tej deželi je po ruandskem genocidu leta 1994 umrlo 5,4 milijona ljudi. Kakšni so moji prvi vtisi? Ganljivo. Lepo in grozljivo hkrati. Vse v enem. Fabrizio Cassol je Verdija priredil za desetčlanski No Borders Orchestra, oplemeniten z južnoafriškima tolkalcema, pod taktirko Premila Petrovića. Priredba ohranja priljubljene Verdijeve arije, hkrati pa tke popolnoma novo zgodbo. Macbeth (Owen Metsileng) in njegova lady (Nobulumko Mngxekeza) sta izjemna. Požrešna. Nenasitno požrešna. Moč, oblast, denar za vsako ceno. Bailey hkrati lepo pokaže, kdo si poleg nenasitnih afriških »macbethov« polni žepe na podlagi morij in napetosti na tej z rudninami prebogati celini – razviti Zahod. Že nekaj let poslušamo, da zanimanje za klasično glasbo, h kateri sodi tudi opera, v Evropi upada. Abonentsko občinstvo se stara in odhaja, mladih pa ni. Vsaj ne dovolj. Na številnih strokovnih konferencah producenti napenjajo možgane, s kakšnimi zvijačami naj bi mlade okužili z ljubeznijo do klasične glasbe. Ker naj bi bilo sedenje na pološčenih stolih koncertnih dvoran za mladino živ dolgčas, v opustošenih tovarnah in garažah ali celo na parkiriščih prirejajo rave zabave, na katerih plešejo na bolj ritmične skladbe iz zakladnice klasične glasbe. Ker pa klasična glasba zahteva poseben način zbranosti, sem do tovrstnih poskusov kulturne vzgoje precej skeptična. Kljub temu pa ostaja odprto vprašanje, kako najstnika zvabiti v opero ali koncertno dvorano. Kot starši bi lahko sicer upor
Danes praznuje Ivan Cankar

Danes praznuje Ivan Cankar

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― Spomnimo se na leto 1876. Kaj se je dogajalo pred sto štiridesetimi leti? V Franciji so ustvarjali impresionistični slikarji, v polnem zamahu je bilo tudi Rodinovo kiparstvo. Tesla je študiral na graški univerzi. Izumitelj telefona Graham Bell je opravil prvi telefonski klic na svetu. »Gospod Watson, pridite k meni. Rad bi vas videl,« je dejal svojemu pomočniku po telefonu. Arheolog Schliemann je v Grčiji, v Mikenah, odkril čudovito zlato masko, za katero je verjel, da pripada starogrškemu kralju Agamemnonu. Ameriški pisatelj Mark Twain je za pustolovske mlade bralce objavil roman o Tomu Sawyerju; v Rusiji je ustvarjal Tolstoj, v Franciji Zola. V majhnem nemškem mestu Bayreuth so prvič priredili glasbeni festival, na katerem so krstno izvedli opero Somrak bogov Richarda Wagnerja. Ravno na današnji dan, se pravi 10. maja 1876, se je na Vrhniki revnemu krojaču Jožetu Cankarju in njegovi ženi Neži rodil Ivan, osmi od dvanajstih otrok. Toda že v zgodnjem otroštvu, ko je bil Ivan Cankar star le tri leta, je zgorela družinska hiša in mati Neža se je, kot to begunske matere počnejo tudi danes, selila od bajte do bajte in iskala pomoč za svojo veliko družino. Zdi se, kot da bi Cankar tudi pozneje vse življenje begal in iskal svoj dom. Našel pa ga je šele pred štirimi desetletji, ko je ob Prešernovi in Erjavčevi cesti zrasel osrednji slovenski kulturni in kongresni center – Cankarjev dom. Pisatelju Cankarju nikoli v njegovem 42-letnem življenju ni bilo z rožicami postlano, ne na Vrhniki, ne na Dunaju, ne v Ljubljani. Težko se je preživljal, prizadela ga je materina smrt, dotaknile so se ga grozote prve svetovne vojne. Pa kljub temu lahko uporabimo isti stavek, kot ga je po smrti izumitelja Nikole Tesle izrekel newyorški župan: »Njegovo življenje je bilo eno samo zmagoslavje!« Ne glede na vse, življenje Ivana Cankarja je zmagoslavje. Tudi po smrti je velikan slovenske moderne ostal naš sodobnik in sogovornik, njegova književnost je preživela njega in preživela bo tud
OD HELMUTA BERGERJA DO ROBERTA WILSONA

OD HELMUTA BERGERJA DO ROBERTA WILSONA

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― Jutri nas čaka otvoritev Festivala dokumentarnega filma, ob katerem bomo uživali vsak večer do 17. marca. S posebnim veseljem pričakujem predvsem dva filma, in sicer Helmut Berger , igralec v režiji Andreasa Horvatha in Selfie brez retuše v režiji Vincija Vogue Anžlovarja. Avtobiografije ali biografije o umetnikih kot tudi dokumentarni filmi o njih so bili vselej moja strast. Že v osnovni šoli sem prebrala vse, kar je bilo na polici tozadevne literature v naši majhni viški osnovnošolski knjižnici, ko pa tam ni bilo več kaj prebrati, sem z lovom na življenja umetnikov nadaljevala še v nekoliko večji javni knjižnici ob Tržaški cesti. Vedno me je neznansko zanimalo, kako so se umetniki soočali z življenjem. Zdelo se mi je, da se lahko tudi sama česa naučim, čeprav nisem umetnica. Film o Helmutu Bergerju je menda zelo radikalen, saj 72-letnega igralca portretira v njegovem skromnem salzburškem stanovanju, kjer se vdaja alkoholu in spominom na bleščečo igralsko kariero v 60-ih in 70-letih prejšnjega stoletja. O Bergerju po navadi razmišljamo v povezavi z Luchinom Viscontijem, s katerim sta bila povezana tako ustvarjalno kot po ljubezenski plati. Nepozabna je njegova upodobitev androginega Martina Essenbecka v Viscontijevem Somraku bogov , filmski sagi o dekadentni aristokratski družini Essenbeck, ki kolaborira z nacisti. Viscontija je pri pisanju scenarija močno navdihnila tudi preteklost lastne plemiške družine, ki sodi med starodavno milansko aristokracijo. Berger je bil nepozaben tudi v Viscontijevem filmu o Ludviku II. Bavarskem , o monarhu, ki je v iskanju lepote izgubil pamet, pa v Viscontijevi Sliki Doriana Graya . Kadar pomislimo na Helmuta Bergerja, vedno hkrati pomislimo na dekadenco, ekstremna, uničujoča čustva in lepoto, ki se poljublja s smrtjo. Zato verjamem novinarskim peresom, ki pravijo, da dokumentarec o njem ni prav »lahko čtivo«. Zdi se mi, da gre za umetnika, ki se je res nekajkrat dotaknil nebes, za kar pa plačuje z večnim peklom. Očitno
OD BERLINA DO BUENOS AIRESA

OD BERLINA DO BUENOS AIRESA

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― Po ulicah od Berlina (Brecht, Weil), prek Pariza (Brel, Piaf, Ferre), New Yorka, kjer živi, do Buenos Airesa (Piazzolla) nas bo 1. junija popeljala čarobna Ute Lemper. Glasbenica, pevka in igralka. Sodelovala je s Petrom Greenawayem pri Prosperovih knjigah , z Robertom Altmanom v filmu Prêt-à-Porter , s Schlöndorfom pri glasbi za Homo Faber ( Voyager ) … Ljubljanski koncert Zadnji tango v Belinu Ute Lemper bo menda »The best of Ute Lemper«, biserni izbor njene osebne glasbene in življenjske zgodbe. Veliko pozornost je zbudil tudi njen zadnji projekt 9 skrivnosti , ki ga je ustvarila skupaj s Paulom Coelhom po njegovi knjigi Rokopis iz Akre . Youtube video >> Tako bo Ute Lemper sklenila krog »veličastnih predstav« te sezone, mi pa smo v torek prvič javno obelodanili tudi abonma Veličastnih 7 za novo sezono. Kdo so veličastni 2016/17? Lev Dodin , legendarni ruski gledališki režiser iz Sankt Peterburga, je oseba, ki si jo v Cankarjev dom želimo že več kot dvajset let. Kaže, da nam bo tokrat uspelo. Dodin je nekaj posebnega, nekakšen gledališki mag, ki združuje modrosti psihološkega realizma Stanislavskega in Mejerholdovega pojmovanja gledališča kot fuzije glasbe, akrobatike, plesa … Dodinovi igralci, ki bodo v Ljubljani uprizorili predstavo Gaudeamus , so fenomenalni! Med njimi in občinstvom se splete nepozabna, s čustvi nabita izkušnja. Izjemen je tudi Andrés Marín iz Seville, ki mu pravijo »Picasso flamenka« in mu je bil flamenko položen že v zibelko, saj je bil oče plesalec flamenka, mati pa pevka flamenka. V predstavi Carta blanca ( Nepopisan list ) ga spremljajo glasbeniki in vrhunska pevca flamenka José Valencia in Segundo Falcon. Marínov flamenko ni folklora, ampak presunljiv avtorski izraz njega samega in njegovega pojmovanja življenja. Zadnje štiri decembrske dni bo na Gallusovem odru vršalo od vragolij in akrobacij. V vietnamski maniri. Umetnost iz Vietnama zelo redko zaide na naša tla. Vedno pa osupne in preseneti. Pred leti smo v pa
Kdo je Irina Nistor?

Kdo je Irina Nistor?

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― Irina Margareta Nistor je bila v osemdesetih letih najbolj znan romunski glas. Po vseprisotnosti jo je prekosil le Ceausescu, ki je redno prihajal v romunske domove prek uradne javne televizije. Na tej je bila kot prevajalka zaposlena tudi Nistorjeva, ki pa si je našla tedaj precej nevarno honorarno delo; za razpečevalca piratskih videoposnetkov s filmi zahodnjaške, za tedanjo romunsko oblast imperialistične filmske produkcije je prevedla tri tisoč filmov, ki so jih državljani Romunije s široko razprtimi očmi in odprtimi usti na skrivaj gledali na domovih tistih, ki so si nabavili posebno dragocenost: predvajalnik videokaset. Videokasete s Chuck Norrisi, Rambi in podobnimi je v času diktature razpečevala dobro organizirana mreža, ilegalni filmi, ki jih je sinhronizirala Nistorjeva, pa so bili za prebivalce Romunije edino okno v svet. Romunska televizija je cenzurirala celo risanke, zahodnjaška dekadenca (akcijski filmi, posnetki založenih trgovin, verska kinematografija, eksplicitna seksualnost ipd.) pa tako ali tako ni prišla v poštev. Romunom se je glas Irine Nistor, ki je seveda nikoli niso videli, ampak le slišali, močno vtisnil v zavest. Včasih so si celo domišljali, za kakšno gospo ali gospodično gre, pripisovali so ji vsemogoče angelske poteze. Njeni prevodi so bili vselej doživeti, sinhronizacije emocionalno obarvane; včasih je celo kaj dodala, da bi celoviteje zaokrožila značaj filmskega junaka. Kletvice je prevajala v zelo mili obliki (Tristo kosmatih!). Dokumentarec Ilince Calugareanu želi prikazati moč in subverzivnost filma v času diktature, ki je podcenila pomen ilegalnega soočanja državljanov s trivialno zahodno kinematografijo. Irina Nistor je od filmov, ki jih je prevedla včasih tudi po deset v enem samem dnevu, počasi postala odvisna, zato ni čudno, da je danes poznavalka filma, filmska kritičarka in organizatorka filmskih festivalov. Ob romunskih filmskih peripetijah sem se seveda spomnila na veliko širše možnosti, ki jih je ponujala jugosl
Zame bo prvič

Zame bo prvič

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― Ni malo takšnih, ki me sprašujejo, kje za vraga je Park Sveta Evrope. Pred Cankarjevim domom ob Prešernovi cesti. Nekdaj smo mu rekli Kidričev park. Kakšno leto je od tega, odkar nam je bil zaupan v upravljanje. Kar za kulturno ustanovo brez botanikov in podobnih zaposlenih sploh ni lahko. Kajti zaščiteno je vse, kar v tem parku raste in stoji: platana, bukev, sofora, javor, tisa … Seveda tudi Kidričev spomenik s podstavkom, ki pa je v oskrbi in pristojnosti enega od ministrstev. Po drevesih se pogosto preganjajo veverice, tudi nekaj mravelj in glist sem že videla, pa različne ptice, seveda. V »našem« parku je ob kavici iz lokala Idealist mogoče uživati ob sončnih žarkih, brati, kramljati, se veseliti življenja in obstoja. Že veste, kje boste v sredo, 29. junija 2016, ob pol osmih zvečer? Prava izbira je park, o katerem pišem, novo prizorišče našega Jazz festivala , ki ga bomo odprli na ta dan. Začel se bo s koncertom nemškega tolkalca Günterja Baby Sommerja , ki mi je bil pri srcu že v mladih letih, ko sem urednikovala na Radiu Študent. Njegovo glasbo, posneto na velike kolute, sem rada uporabljala tudi za zvočno opremo svojih tedanjih kulturnih oddaj in prispevkov. Sommer je otrok vojne, rojen leta 1943 v Dresdnu. Nemci ga prištevajo med prvo evropsko generacijo »svobodnega jazza«. Različna tolkala, pavke, rogovi, orgle so inštrumenti, ki jih obvlada in z njimi tudi eksperimentira. Morda mi je bil blizu tudi zato, ker me je kot študentko germanistike vedno zelo zanimala književnost tedanje Nemške demokratične republike. Sommer je sodeloval z odličnimi pisatelji iz NDR, kot sta Christa Wolf in Christoph Hein, pa tudi z zahodnonemškim kolegom Günterjem Grassom. Z Grassom sta leta 1987 skupaj ustvarila publikacijo Nekoč je bila dežela ( Es war einmal ein Land ), za katero je Sommer prispeval glasbo, Grass pa interpretiral odlomke iz svojih del, tudi iz briljantnega Pločevinastega bobna . Ko so se javnosti odprli arhivi vzhodnonemške obveščevalne službe Stas
Kaj nam gledališče lahko pove?

Kaj nam gledališče lahko pove?

CD (Blog Ursule Cetinski), 1. junij 2016 ― V nedeljo, 27. marca, smo obhajali svetovni dan gledališča. Pisanje poslanice je tokrat pripadlo režiserju Anatoliju Vasiljevu. »Kaj nam gledališče danes lahko pove?« se je vprašal. »Gledališče nam lahko pove vse. To, kako žive bogovi na nebu, to, kako trpijo ujeti v podzemlju, to, kako strast povzdiguje in ljubezen pogublja, to, kako dober človek ni potreben, to, kako prevara zmaguje, to, kako ljudje žive v stanovanjih, otroci pa v taboriščih za begunce, in to, kako se vračajo na pogorišča, ter to, kako se ločujejo od svojih dragih … gledališče lahko pripoveduje o vsem.« Gostovanje Narodnega gledališča Marina Sorescuja iz Krajove je bilo zame kulturni šok. Krajova je približno tako velika kot Ljubljana. Osupnila sem, kakšno predstavo jim je uspelo ustvariti. Pa ne mislim le na domet igralskega ansambla in Wilsonovo režijo, temveč na tehnično, izvedbeno kompleksnost gledališke produkcije. Na gledališko predstavo s scenografijo, kostumi, zahtevno masko, bogato svetlobno postavitvijo. Ustvarili so gledališko delo, o kakršnem slovensko gledališče v tem trenutku producentsko lahko le sanja. Slovensko gledališče je bilo v nekdanji Jugoslaviji vedno napredno, kažipot vsem drugim, kako ustvarjati idejno napredne in izvedbeno inovativne, včasih celo mogočne predstave. Danes se pogosto zatekamo v najrazličnejše oblike dokumentarnega gledališča. Igralci v trenirkah na odru komentirajo družbeno stvarnost. Osebno so mi najrazličnejše oblike dokumentarnega gledališča zelo blizu in sem se jih vselej zelo rada lotevala kot dramaturginja ali producentka, kljub temu pa je moč gledališča tudi v njegovi raznovrstnosti, v paleti najrazličnejših odrskih izrazov. Romunsko gostovanje me je spomnilo na to, da je gledališče prastara »obrt«, ki ima tudi svoje mojstre, najrazličnejše gledališke poklice, od igralca, režiserja, scenografa, kostumografa do maskerja in lasuljarja. Se zatekamo v producentsko preproste oblike gledališča zaradi vizij in teženj ustvarjalcev ali preprosto zato,

A propos, kultura… Kaj pa Umetnost? Zahtevna programa Obalnih galerij in SLG Celje, ljudi in denarja pa premalo.

Radio Kaos, A propos, 1. junij 2016 ― Gradivo za oddajo A propos, kultura… Kaj pa Umetnost?, ki jo pripravljamo in realiziramo s pomočjo javnega denarja, ki ga zagotavlja Ministrstvo za kulturo iz javnega medijskega razpisa, smo tokrat posneli v Piranu in v Celju. Pogovarjali smo se kulturi in umetnosti nasploh ter o pogojih za uspešno in odmevno delovanje. Naši sogovornici sta bili […]

Izšla je 23. številka Razpotij. Tema: ZAROTA

Razpotja, 1. junij 2016 ― Uvodnik Od kod priljubljenost teorij zarote? Ponujajo se trije navidez preprosti odgovori. Zarota rešuje dilemo, ki bega družboslovce: kolikšen je vpliv posameznih skupin na dogajanja, ki so vsota mnogih interesov? Teorija zarote udomači neznano in obenem identificira sovražnika, ki se mu lahko upremo ali se pred njim zatečemo v varni svet intime, z osvobajajočo zavestjo, da vemo, »kako stojijo stvari«. Je skrajni odraz moderne napetosti med »pristnostjo« in »sistemom«. V zapletenem svetu, kjer brezosebne silnice grozijo z razčlovečenjem, omogoča občutek osebne avtonomije, ki zakriva resnični strah: da trpljenje in beda nimata ne smisla ne krivca.

Prijava na DOKUDOC 2016

Dokudoc, 1. junij 2016 ― DOKUDOC 2016, mednarodni festival dokumentarnega filma, ki bo letos potekal med 7.  – 11. septembrom 2016 v Mariboru, vabi vse slovenske ustvarjalce k prijavi dokumentarnih filmov. Poziv velja za slovensko dokumentarno produkcijo oz. avdiovizualna dela, ki so bila realizirana med l. 2011 – 2016. Prijava za slovenske dokumentarne filme poteka do 15. julija 2016. Posamezni avtor […]
Jana Kovač Valdés

Jana Kovač Valdés

Koreografski imenik, 1. junij 2016 ― plesna pedagoginja, koreografinja, glasbena pedagoginja, pantomimičarka, vodja oddelka za sodobni ples na KGBL Rojena 15. novembra 1958. S sodobnim plesom in glasbo se je začela ukvarjati razmeroma pozno, šele na srednji šoli. Pri Ani Vovk Pezdir (znani plesni pedagoginji iz Celja) je pridobila prvo znanje sodobne plesne tehnike, v okviru…
Jana Kovač Valdés

Jana Kovač Valdés

Koreografski imenik, 1. junij 2016 ― plesna pedagoginja, koreografinja, glasbena pedagoginja, pantomimičarka, vodja oddelka za sodobni ples na KGBL Jana Kovač Valdés (1958, Slovenj Gradec) se je s sodobnim plesom in glasbo začela ukvarjati razmeroma pozno, šele na srednji šoli. Pri Ani Vovk Pezdir (znani plesni pedagoginji iz Celja) je pridobila prvo znanje sodobne plesne tehnike, v…
Slovenska filharmonija pred novo sezono

Slovenska filharmonija pred novo sezono

Marijan Zlobec, 1. junij 2016 ― Slovenska filharmonija je pravkar predstavila novo koncertno sezono 2016/2017, ki bo obsegala kar osem programskih sklopov, med njimi oba tradicionalna abonmaja v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma: Oranžni in Modri. Uroš Lajovic, vse fotografije Marijan Zlobec Damjan Damjanovič je pohvalil vse, o notranji krizi in zlasti vsem proti njemu, ni rekel nič; ustanova je naravnost svetniška. […]

Pravila igre (9.12.2016 20:00)

Španski borci, 1. junij 2016 ― Neposredna, iskrena, mestoma vulgarno-šovinistična in žanrsko raznolika tragikomična predstava o moških - tukaj in zdaj. V moški duši se izmenjujejo sovraštvo in hrepenenje, zanikanje in upanje, egoizem in sočutje. Si upaš pogledati vanjo?

8. marec za poloŽENE: PRAVILA IGRE (9.12.2016 20:00)

Španski borci, 1. junij 2016 ― Neposredna, iskrena, mestoma vulgarno-šovinistična in žanrsko raznolika tragikomična predstava o moškem, o odnosih, o meni, tebi, naju, o trenutkih, občutjih, minljivosti, večnosti – tukaj in zdaj … V moški duši se izmenjujejo sovraštvo in hrepenenje, zanikanje in upanje, egoizem in sočutje. Si upaš pogledati vanjo? Ob obisku imamo za ženske pripravljeno presenečenje!

Obvestilo: današnja projekcija v Tivoliju BO!

Kinodvor, 1. junij 2016 ― Ne glede na današnje spreminjajoče se vremensko stanje bi naj se vreme proti večeru umirilo in dež ponehal. Zato projekcija filma Sol zemlje v vsakem primeru BO! Vabljeni v Tivoli, na travnik ob Čolnarni, ob 21. uri, obiskovalcem pa priporočamo, da se nekoliko topleje oblečejo.

SAMO KDOR JE ZARES PRIPRAVLJEN, LAHKO PLODNO IMPROVIZIRA

OUTSIDER, 1. junij 2016 ― Tako ni samo v gledališču ali pri filmu, velja za vsako področje, ki bi ga radi presegli. Šele ko ga zares obvladamo, in tu ima mesto tisto vsakodnevno učenje, se bo zgodil presežek v obliki nove ideje, nove knjige, novega izuma. Izobražujemo se povsod in mimogrede – na potovanjih, ob pogovorih, v aktivnem življenju, ob [&hellip

EnKnapGroup: SOLO-SOLO (22.6.2016 20:00)

Španski borci, 1. junij 2016 ― Solo-Solo predstavlja deli UTOPIJAZDAJ (v iskanju lepega življenja) Benceja Mezeija, in Tok misli: Ona in druge reči Luka Thomasa Dunna, ki sta oba mlada plesalca in člana mednarodnega plesnega ansambla EnKnapGroup. Dogodek prinaša obe deli v duhu njunega nadaljnjega eksperimentiranja in raziskav.
Recital: francoski orglavec Yves Castagnet

Recital: francoski orglavec Yves Castagnet

ARS Obiski kraljice, 1. junij 2016 ― Festival »Audite organum«, ki vsako leto poteka avgusta in septembra na velikih, 4-manualnih orglah v znameniti baziliki sv.Jakoba v Pragi, je v minuli jubilejni, 20-ti koncertni sezoni strnil osem koncertov svetovno priznanih organistov. Češki nacionalni radio že tradicionalno ponudi najbolj uspele posnetke v predvajanje tudi članicam evropske zveze radijskih postaj. Izmed teh bomo v tokratni […]

AUTECHRE 

Kino Šiška, 1. junij 2016 ― V Šiško se po 6-ih letih vračata Rob Brown in Sean Booth. Duo iz Rochdala v Angliji je že leta 1987 začel oblikovati in maličiti elektronsko glasbo nekje med technom, electrom in hip hopom, sčasoma ustvaril nov glasbeni izraz, ki … Preberi več →

VABILO K SODELOVANJU PRI SPLETNI REVIJI KULTURA

ZKDS, 1. junij 2016 ― razpis_za_uo_in_ks_kultura.pdfizvaja_uredniski_odbor_koordinacijska_skupina_spletna_revija.docx Spoštovani predstavniki zvez kulturnih društev, Zveza kulturnih društev Slovenije bo do konca leta 2016 prenovila in posodobila svojo spletno stran www.zveza-kds.si, v okviru katere bo pričela izhajati tudi spletna revija KulTura. Za začetek bo vsebovala štiri vsebinske sklope, in sicer: kritika, kulturna politika, ljudje, dosežki (imena rubrik se bodo pozneje lahko še spreminjala in tudi dograjevala) V okviru »kritike« bodo objavljene recenzije in kritični pogledi na pomembnejše kulturne produkcije ljubiteljske kulture na vseh področjih ustvarjanja. Namen je razvoj recenzije, kritiških poročil, refleksije v javnem mediju na področju ljubiteljske kulturne produkcije. Trenutno kulturne skupine dobivajo oceno svojega dela na preglednih srečanjih JSKD, medtem ko je objava kritiških poročil v javnih medijih neznatna oz. dejansko nična. Kulturna politika bo namenjena objavi aktualnega dogajanja na področju kulturne politike, ki zadeva ljubiteljsko kulturo in tudi širšo kulturo, saj se tudi ljubiteljske skupine povezujejo s poklicnimi organizacijami (NVO-ji, javnimi zavodi, ustanovami, kulturnimi domovi…), nekatere skupine zagotovo sodijo že bolj med profesionalne kot ljubiteljske, in obratno, tako da je polje ljubiteljske in poklicne kulture  bolj prepleteno, kot si morda trenutno predstavljamo. Tretja rubrika bo namenjeni objavi portretov, intervjujev … zanimivih ljudi. Četrta pa objavi dosežkov s pomembnih domačih in mednarodnih prireditev, srečanj, tekmovanj, podelitev priznanj ipd. Ta shema spletne revije seveda ni zaključena, zagotovo se bo še nadgrajevala in spreminjala v skladu z zaznanimi potrebami, konstruktivnimi predlogi, željami… zato vabimo k sodelovanju vse, ki vas tovrstno delo zanima, vsi prispevki bodo honorirani, za člane uredniškega odbora in koordinacijske skupine pisanje člankov ni obvezujoče. Izhajanje člankov je časovno neomejeno, odvisn

Vitrina meseca v dominikanskem samostanu 2

Pokrajinski muzej Ptuj-Ormož, 1. junij 2016 ― Mestna občina Ptuj, Pokrajinski muzej Ptuj – Ormož in Zavod za varstvo kulturne dediščine RS vabijo na drugo prireditev v seriji Vitrina meseca v dominikanskem samostanu. Na ogled bomo postavili nekaj zanimivih predmetov, povezanih s ptujskimi dominikanci, in se na otvoritvenih dogodkih o eksponatih pogovarjali s poznavalci. Med letoma 2011 in 2013, v času prve […]
SVETLOBNA GVERILA V TIVOLIJU in Laboratorij Svetlobne gverile, delavnica

SVETLOBNA GVERILA V TIVOLIJU in Laboratorij Svetlobne gverile, delavnica

MGLC Ljubljana, 1. junij 2016 ― Park Tivoli, ob MGLC Marko A. Kovačič: Hybaria, svetlobna instalacija (do 3. julija) Parazit, rezultati delavnice (do 3. julija) Tilen Sepič: Svetlobni oscillator, svetlobna instalacija (do 18. junija) V sodelovanju s Strip Core/Forum Ljubljana Laboratorij Svetlobne gverile, delavnica Fantastična vegetacija sobota, 11. junij, 10.00–17.00 Delavnica, ki jo vodita arhitekta Katja Paternoster in Petra Gosenca (društvo Gumb), je namenjena mlajšim, od osmega leta starosti dalje. Udeleženci bodo pod vodstvom mentorjev razmišljali o tem, kaj je tista svetloba, ki ponoči sveti iz krošenj dreves in grmovja in kakšen rastlinski svet se prebudi ponoči. Z reciklažo predmetov, ki jih najdemo v številnih gospodinjstvih in z obstoječimi svetili, bodo poustvarili svet, ki se bo prebudil v njihovi domišljiji. Delavnica je brezplačna (otroci naj imajo s sabo napitke/prigrizke). Nastala dela bodo predstavljena v parku ob Gradu Tivoli (MGLC). Predstavitev izdelkov bo na Poletno muzejsko noč, sobota, 18. junij, ob 21.30 uri; na ogled do 3. julija. Prijave: Lili Šturm, 01/2413 818, lili.sturm@mglc-lj.si

BENEŠKI BIENALE 2016: ČRNOGORSKI PAVILJON ALI POSTINDUSTRIJSKA FRONTA

OUTSIDER, 1. junij 2016 ― Črna Gora se je že na prejšnjem Bienalu predstavila z močnim mednarodno kuriranim in obenem pragmatičnim projektom Skriti zakladi – projektom, ki ni bil zasnovan le kot efektna predstavitev v Benetkah. Še pomembnejši je bil namreč povratni učinek: sprožilec črnogorske debate o potencialih propadajoče modernistične dediščine (prvi rezultati, med katerimi je tudi uspešno izveden natečaj [&hellip

Vabilo na novinarsko konferenco

Borštnikovo srečanje, 1. junij 2016 ― Spoštovane novinarke, spoštovani novinarji! Vabimo Vas na novinarsko konferenco 51. Festivala Borštnikovo srečanje, ki bo v Mariboru med 14. in 23. oktobrom 2016. Na novinarski konferenci bomo predstavili program in potek letošnjega festivala. Novinarska konferenca bo v sredo, 8. junija 2016, ob 12. uri pred Kazinsko dvorano SNG Maribor. Sodelovali bodo: Danilo Rošker, direktor SNG Maribor, Petra Vidali, selektorica in Alja Predan, umetniška direktorica FBS.   Vljudno vabljeni! Daša Šprinčnik, odnosi z javnostmi FBS dasa.sprincnik@sng-mb.si 031 342 178

Filmski podkast Maribor is the future

Zavod Udarnik, 1. junij 2016 ― Imamo ga. Prvi Maribor is the future filmski podkast! Ekstremno lokalen, ekstremno slovenski, ekstremno globalen, od Maribora do Cannesa in nazaj. Z mariborsko intermedijsko umetnico Ano Pečar, filmskim kritikom Maticem Majcnom ter eno in edino Milado Kalezić … Iskren, informativen, zgovoren, vsebinski in kar bo za večno ostalo zapisano v zgodovino – prvi filmski! Ana Pečar, Milada Kalezič, Matic Majcen, ... Read More
Shared Authority

Shared Authority

SEM, 1. junij 2016 ― Mednarodni projekt SWICH odpira šest tem: državljanstvo in pripadnost; stereokultura – umetnost poslušanja; povezovanje diaspor predmetov in ljudi; zbiranje prihodnosti; ustvarjalni dialog; digitalne kontaktne cone. V okviru vsake teme izbrani partnerski muzej organizira mednarodno srečanje, ki se ga poleg strokovnjakov iz muzejev, sodelujočih v projektu, udeležijo tudi vabljeni gostje in vsi zainteresirani. V okviru teme Stereokultura – umetnost poslušanja, ki tematizira koncepte delitve avtoritete, inkluzivnosti, participatornosti, polivokalnosti in demokratizacije znanja v muzejih, je Muzej evropskih in mediteranskih civilizacij – MuCEM (Musée des Civilisations de l'Europe et de la Méditerranée) pripravil mednarodno srečanje na temo delitve avtoritete (Shared Authority) v muzejih. V Marseillu, obmorskem mestu v Provansi, ki je bilo leta 2013 evropska prestolnica kulture – prav tega leta so odprli tudi MuCEM, smo se družili 25. in 26. maja 2016. Namen srečanja je bil premisliti koncept delitve avtoritete s pomočjo teoretičnih razmislekov in predvsem primerov dobre (ali slabe) prakse. Kako v muzejih razviti prepričljive inkluzivne in demokratične prakse oziroma prakse soustvarjanja? Kako sodelovati z raziskovalci, umetniki, oblikovalci, s pripadniki izvornih skupnosti in zainteresiranih skupin? Kako uporaba digitalnih tehnologij vpliva na fragmentacijo koncepta avtorstva? Srečanje se je pričelo s predavanjem Joëlle Zask, profesorice filozofije na Univerzi Aix-Marseille, ki je predstavila koncept delitve avtoritete in avtoriteto povezala z odgovornostjo. Nato so različni predavatelji predstavili svoje izkušnje z delitvijo avtoritete v okviru umetniškega ustvarjanja in pri uporabi digitalnih tehnologij. Primere dobrih praks so predstavili tudi sodelujoči partnerski muzeji. Sodelovanje z različnimi deležniki, s posamezniki in skupinami, sega od svetovanja v zvezi z muzejskimi zbirkami, raziskovanja zbirk in širjenja vednosti o njih, sodelovanja pri raziskovanju
Eisenstein v Mehiki

Eisenstein v Mehiki

ARS Gremo v kino, 1. junij 2016 ― V oddaji Gremo v kino bomo poročali o dogajanju na mednarodnem filmskem festivalu Kino Otok, ki se je v sredo v Izoli začel s projekcijo portugalske ribiške zgodbe Ribji spev. Na Dunaju smo bili na Festivalu neodvisnega kratkega filma, prihodnji teden pa ljubljanski Kinodvor odpira ti. Kinodvorišče z novim filmom Richarda Linklaterja. V oddaji bomo […]
Vesoljska retrotopija

Vesoljska retrotopija

LUD Literatura, 1. junij 2016 ― Razvpiti Houston, imamo problem je v preteklih tednih napolnil časopisne strani slovenskih, pojugoslovanskih in tudi tujih medijev, zato skorajda ne potrebuje več predstavitve. A vendar: gre za prvi […]
Nevenka Koprivšek bo postala častnica reda umetnosti in leposlovja

Nevenka Koprivšek bo postala častnica reda umetnosti in leposlovja

Misli, 1. junij 2016 ― Francoski veleposlanik Pierre-Francois Mourier bo danes ob 18. uri v Francoski rezidenci podelil odlikovanje častnik reda umetnosti in leposlovja umetniški vodji Festivala Mladi levi Nevenki Koprivšek. Odlikovanji vitez reda umetnosti in leposlovja pa bo podelil prevajalki Suzani Koncut ter ustanovitelju založbe Hyperion Andreju Medvedu.

Klima: Nedekadentni koncert?

Cirkulacija 2, 1. junij 2016 ― V sredo, 1.6.2016 ob 21.00 uri, vabljeni v Cirkulacijo 2 (Tobačna Ljubljana) na vrhunec performativnega segmenta Klima, v katerem sodelujoči poprimejo za instrumente in odigrajo pravi koncert z dodatki! Predvideni naslovi zaključnega večera Klime: Nedekadentni performens, Trije teddybearji in miss Biggy, Trije dandybearji in kraljica Avi. Na koncu smo ostali brez naslova. Koncert bo potekal […]
V parku Tivoli s filmom o Salgadu uvod v Kinodvorov Kino na prostem

V parku Tivoli s filmom o Salgadu uvod v Kinodvorov Kino na prostem

Misli, 1. junij 2016 ― Kinodvor nocoj z brezplačno projekcijo dokumentarnega filma Sol zemlje o življenju in delu priznanega fotografa Sebastiaa Salgada v Parku Tivoli odpira novo sezono Kina na prostem. Do konca poletja bodo v Kinodvoru filme na prosto širili še s štirimi projekti - Kinodvoriščem, Filmom pod zvezdami, Letnim kinom na Kongresnem trgu in Filmom na ulici.

V MGL razgrnili repertoar nove sezone

SiGledal Novice, 1. junij 2016 ― Mestno gledališče ljubljansko bo v prihodnji sezoni ponudilo 11 premier, od tega pet krstnih uprizoritev. Šest premier bo na ogled na Velikem odru, štiri na Mali sceni, ena v Studiu. Krovni naslov sezone, ki ga bodo po besedah direktorice in umetniške vodje MGL Barbare Hieng Samobor še izoblikovali, je Iskanja sreče; sedem predstav bo komedij.
1967 Cerkniško jezero – Tekmovanje v suhi disciplini

1967 Cerkniško jezero – Tekmovanje v suhi disciplini

Stare slike (Cerknica), 1. junij 2016 ― Fotografijo je leta 1967 posnel Štefan Bogovčič na Cerkniškem jezeru. Takrat je na Cerkniškem jezeru potekalo prvo tekmovanje ribičev v kastingu. Kaj je pravzaprav kasting. Kasting je suha disciplina v ribiških veščinah in je samostojna športna panoga. Ime izhaja iz angleške besede cast, ki pomeni met, metati, vreči. Pod imenom športne panoge kasting poznamo tekmovalne […]

Marko Pogačar: O slabem vremenu

Poiesis, 1. junij 2016 ― To ni nobeno poletje. samo rože se tope izvijajo iz svojih čašic in čebele pójejo linolej in preprogo vetra. zrak, globok in težak se vleče pod trave in dviguje trebuhe miši: ne mine dan in razgrnejo telo kot zaveso ter raznesejo kosti in drobovje. to ni nobeno poletje. samo vode v rekah rastejo in shrambe čakajo, da jih zapolni pusta novica. nekje bogovi grulijo iz grobov kot golobi. in njihovo ljudstvo drugemu iztika oči, ampak ponoči, to se dogaja ponoči. čez dan brsti in v mesto se vračajo ptice: žice težke od pesmi in zemlja plodna od dreka zategujejo grlo. žive meje lezejo v nebo. natakarji prinašajo mize in muhe padajo v kozarce. zeleno se hitro uči jezika – zanesljiv slovar cipres, črke bukev in brez; celo zemlja pod nohti je pripravljena cveteti. vseeno to ni poletje. nič ni. ni poletja brez tebe, dovolj je dovolj je bilo laži.   Prevedla Jana Putrle Srdić

Redek izvod prve izdaje Alice v čudežni deželi junija na dražbo

Misli, 1. junij 2016 ― Pri avkcijski hiši Christie's bodo junija dali na dražbo redek izvod prve izdaje knjige Alica v čudežni deželi Lewisa Carrolla. Za izvod, ki je eden od 22 danes znanih izvodov umaknjene prve izdaje, umakniti so jo morali na Carrollovo zahtevo zaradi nezadovoljstva ilustratorja s tiskom, se nadejajo iztržiti od dva do tri milijone dolarjev.
Koliko stane najemnina za iglu? – Špilunga. Vid Sagadin. Amalietti & Amalietti, 2015 (Veronika Šoster)

Koliko stane najemnina za iglu? – Špilunga. Vid Sagadin. Amalietti & Amalietti, 2015 (Veronika Šoster)

Trubarjeva hiša literature, 1. junij 2016 ― Igrajmo se ravbarje in žandarje. Ne, še bolje, narišimo zmaja, zgradimo iglu! Koliko možnosti za igro, za špilanje, ki ga v sebi nosi tudi naslov pesniške zbirke Vida Sagadina. Vseeno pa pri tej drobni knjižici ne gre le za igračkanje, saj ima vsaka barvna črta, narisana na papir, svoje posledice, in vsak čudovit iglu, postavljen na zasneženem vrtu, svojo ceno. Temelj zbirke je očetovstvo, še bolje, razmerje oče–sin, in ta dva počneta vse mogoče, pri čemer pa pesniški subjekt očeta nenehno samoocenjuje in premleva njun odnos: »Z otrokom se igrava na snegu. // Naredila sva iglu. // Najin iglu je / večji od neba. // In trpežnejši od zime. /.../ nič ne kaže / da bi se ta iglu / hotel še kdaj / staliti. // In navsezadnje. // Poledenitev se je šele začela.«
Slowind še enkrat prepričljivo uspel

Slowind še enkrat prepričljivo uspel

Marijan Zlobec, 1. junij 2016 ― Tretji spomladanski festival pihalnega kvinteta Slowind se je nocoj v Slovenski filharmoniji končal s prepričljivim uspehom vseh nastopajočih in izvedenih skladateljev. Tuji gosti so se čudili visoki umetniški ravni organizacije, izvedbe in toplega ter gostoljubnega sprejema, ki ga člani pihalnega kvinteta vsakokrat znova znajo ne pričarati, ampak zavestno pripraviti. Slowind je že mednarodna blagovna znamka, […]
Noel Fielding: »Odsev našega časa je, da ljudje prej domnevajo, da si na drogah ali nor, kakor svoboden.«

Noel Fielding: »Odsev našega časa je, da ljudje prej domnevajo, da si na drogah ali nor, kakor svoboden.«

KEVD'R, 1. junij 2016 ―     »Ljudje so rekli: ‘Gotovo si nor ali na drogah’. To me malo razočara. Kaj pa domišljija? Odsev našega časa je, da ljudje prej domnevajo, da si na drogah ali nor, kakor svoboden.«      Noel Fielding je živ dokaz za velikokrat potrjeno dejstvo, da norca in genija ločuje le tanka linija. Žal pa do slednje… More Noel Fielding: »Odsev našega časa je, da ljudje prej domnevajo, da si na drogah ali nor, kakor svoboden.«
še novic