METAL DETEKTOR: Brutality reigns supreme!

METAL DETEKTOR: Brutality reigns supreme!

Radio Študent, 20. februar 2017 ― Tokrat imamo novosti - progresivci Cynic so vse demo posnetke izdali v obliki nove ... em, demo kolekcije. Leta 1991 so zveneli kar brutal. Danes pa kar brutal zvenijo francoski death grinderji Benighted, njim se pridružujejo še grški Dead Congregation, ki stavijo na doomy death sound, Relics Of Humanity iz Belorusije, ki so ultra brutal (oba benda, btw, lahko vidite v soboto v Postojni), iz ZDA nam prihajajo Stages Of Decomposition, ki bodo v sredo žgali v Ortu, iz Finske pa starošolski evil death metalci Cemetery Winds, ki jim družbo delajo nizozemski blasfemiki Antropomorphia. Black duše zaznamujejo švedski Sons Ov Omega ter ameriški Sunlight's Bane, ki stavijo na mračni crusty death black metal, ob njih se brutalno modernizirajo Eater Of Man. Moderni metal ponovno brutalizirajo ameriški Darkest Hour, medtem ko se v miks med HC-jem in metalom na najbolj brutalen način vračajo ameriški Body Count, mehiško-ameriški Xibalba ter švedski Always War. Domači logi pa so postregli s prvencem notranjskih blekkerjev Valuk.
Nasilne naslade zahodnega sveta

Nasilne naslade zahodnega sveta

Radio Študent, 20. februar 2017 ― Westworld je lanskoletna produkcija HBO, ki kot senzacija vztraja tudi letos. Zgodba serije je osnovana na istoimenskem znanstveno-fantastičnem filmu iz leta 1973, ki je javnost prvič seznanil z idejo zabaviščnega parka, v katerem se premožni gostje lahko igrajo z umetno inteligentnimi androidi, imenovanimi tudi »gostitelji«. Park sta v ponovno obratovanje spravila Lisa Joy in Jonathan Nolan, brat Christopherja Nolana, ki je prav tako znan po znanstveno-fantastičnih hollywoodskih velehitih. Kot se spodobi za vsako HBO serijo, tudi Westworld zgodbo podaja skozi perspektivo širokega nabora oseb, ki ga sestavlja mešanica robotov, obiskovalcev in zaposlenih v parku. Glavni med njimi so genialni, a etično vprašljivi stvaritelj parka, ki ga tokrat z normalno dieto igra Anthony Hopkins, dve emancipirani androidki, dva tehnika, ki popravljata eno od dveh androidk in asistirata pri njeni emancipaciji, še nekaj osebja in star sadist. Slednji je najpomembnejši, najbolj premožen gost parka in celo delni lastnik podjetja, ki s parkom upravlja. Medtem ko stari odkriva globlji smisel parka in v ta namen muči androide, emancipirani robotki razvijata zavest in se začenjata zavedati strukture, v katero sta postavljeni. Del osebja so pravzaprav androidi, ki so odgovorni le stvaritelju, sezona pa se zaključi tako, da Hopkins na zaključni proslavi v parku z emancipiranimi roboti ubije sebe ter nekaj članov podjetja, ki hočejo prevzeti in spremeniti njegov park tako, da bi bil bolj primeren za obiskovalce. Na prvi pogled se zdi, da serija Westworld predstavlja nekaj povsem novega. Obiskovalci, ki v parku sproščajo svoje neuresničene želje po streljanju in fukanju, so metafora za navdušence nad preostalo komercialno produkcijo, ki vedno manj cenzurira svojo pomanjkljivo vsebino. Identificiranje z androidi, nad katerimi se izživljajo vsi, ki premorejo kanček človečnosti, naj bi v gledalcu vzbudilo kritičnost nad lastnim masturbiranjem na zombi pornografijo, ki jo med drugimi
Sick Sick System

Sick Sick System

Radio Študent, 20. februar 2017 ― S U B W A Y  1 0 5 1 / 1 3 4 6 ★ torek, 21/2.2017. ob 23-ih D-beat punk iz Anglije Rat Cage ter reizdaja Police Bastard albuma Confined. Prvi album imajo d-beat crusterji Usura iz Palma de Mallorce ter Dis-Trüst iz San Salvadorja. Prvi ep ima brazilski blackened crust Nunca, nove posnetke pa hc band Full contact iz Belgije ter hc powerviolence iz Milana Corpse. Od koncertov: Relentless Youth.   RAT CAGE  - "Cage Like Rats" EP (2017, La vida es un mus). – Pressure Pot – Death Bed Blues POLICE BASTARD  - "Confined" LP (2017/2013, Iron Man) – Sick Sick System – Words Confined – Humanimal USURA  - "El Legado" LP (2015) – Juego sucio – Luto – Legado DIS-TRÜST  - "Don't Believe in Progres" CD (2016) – Anarkista – Cambia primero – Religion Of Shit – Distrust DESZCZ  - "Deszcz" LP (2017) – Through The Malice – False Promises FULL CONTACT  - "Spit & Blood" EP (2016) – Mediaval Is Fun – Spit & Blood – Bullet Cake NUNCA  - "Tomo" EP (2017) – Dragged by Silence – Payback CORPSE  - "Nel dolore" EP (2017) - Guerra – Ultima primavera RELENTLESS YOUTH  - "Punk Rock Val 16" (2017) - North Stands For You   Od koncertov: (sobota) 25.2.  Koper, Inde: Until Death, Trifail, Relentless Youth; (sobota) 25.2. Gornja Radona, MC: Insect radio, Živi zid; (sobota) 25.2. Pula, Monte Paradiso Club: Extreme Smoke 57; Več o prihajojočih koncertih v Slo tudi na ss http://slovenski-punk-rock-portal.blogspot.si   

In the Eye of the Barbarian / Pogled barbára: Mazzini & Pascual

Koridor, 20. februar 2017 ― V četrtek, 18. februarja, se je v prostorih Vodnikove domačije odvil pogovorni večer v angleškem jeziku In the Eye of the Barbarian / Pogled barbára: Mazzini & Pascual, prvi takšen v seriji pogovorov, ki bodo sledili v prihajajočih mesecih. Pogovori naj bi se ukvarjali predvsem z vprašanjem pogleda na Slovenijo in Slovence s strani tujca, […] The post In the Eye of the Barbarian / Pogled barbára: Mazzini & Pascual appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Eugène Ionesco: Plešasta pevka

Koridor, 20. februar 2017 ― Ionescova Plešasta pevka je 3. 2. 2017 doživela svojo premierno uprizoritev v klubskih prostorih Slovenskega stalnega gledališča v Trstu, njeni začetki pa segajo dve leti nazaj v prostore ljubljanske Akademije za gledališče, radio film in televizijo. Plešasta pevka je namreč v Trst potovala na pobudo tamkajšnega umetniškega vodje Eduarda Milerja, ki kot eno od nalog […] The post Eugène Ionesco: Plešasta pevka appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Riddim Operator #300 !!!

Riddim Operator #300 !!!

Radio Študent, 20. februar 2017 ― Tokrat bo muzika ponovno raznovrstna, tako po stilu, ko tudi nosilcih zvoka. Sukali bomo tako vinile, kot magnetne trakove in (ne gre drugače) digitalne oblike. Glede žanrov bodo tu čistokrvni roots - v stilu obskurnih angleških bendov iz konca 70. in začetka 80., seveda pa bodo tu tudi stari fotri kot so Hugh Mundell, Barry Brown in Dr. Alimantado. Vrteli bomo tudi nove reči v maniri Earth Beat Movementa, Gappy Ranks-a in Poirier ter v naše kraje prihajajočega Mark Wonder-ja. Ne bo pa umanjkal niti dub, delno v stilu G. Corp, delno pa v stilu stepperja, kot ga predstavljata Blue Hill in založba Conscious Sounds.   mail:  riddimoperator@gmail.com http://www.facebook.com/riddimoperator.oddaja ponovitev ( rok trajanja 1 teden ! ):  https://soundcloud.com/riddim-operator   RIDDIM OPERATOR No.300 PLAYLIST: Mark Wonder - Rude Boys In Town (Heartbeat Records) Groundation - Rebel (Reggae Archives Records) Bunny Marrett - Times Getting Harder (Bristol Archive Records) 3D Productions - Riot (Bristol Archive Records) Earth Beat Movement - Citylight (Pirames International) Poirier ft. Fwonte - Pale Mal / Murder He Wrote Remix (Nice Up! Records) Thornato ft. Gappy Ranks - Rhinoceros (forthcomin’ Wonderwheel Recordings) G. Corp - Murder (Different Drummer) G. Corp - Red Sea (Different Drummer) Hugh Mundell - Run Revolution A Come (Message) Dr. Alimantado - Oil Crisis (Ital) Barry Brown - Rich Man (Hot Milk Records) Danny Red - Calling For Dub (Chouette Records) Blue Hill - Bassuka (Grand Ancestor)
Szczepan Twardoch: Morfij

Szczepan Twardoch: Morfij

KEVD'R, 20. februar 2017 ― Poljskemu pisatelju Szczepanu Twardochu je z romanom Morfij, ki je izšel v koncu leta 2016 pri Cankarjevi založbi, nedvomno uspel veliki met o katerem sanjajo skoraj vsi moderni pisci. Samozavestno in odločno se je zavihtel na čelo sodobne poljske, če ne celo Evropske, proze. Njegovo delo je poželo ogromno odobravanja strokovne javnosti, prejel je številne … More Szczepan Twardoch: Morfij
Pridiga 73

Pridiga 73

KUD Logos, 20. februar 2017 ―   73. PRIDIGA Dilectus deo et hominibus etc. Ljub Bogu in ljudem itd. (Sir 45,1) Te besede so zapisane v Knjigi modrosti, in modrec tam govori takole: “Ljub Bogu in ljudem (je) tisti, ki se ga ljudje spominjajo le z blagoslovom. Bog ga je naredil enakega svojim svetim v veličastvu” (Sir 45, 1-2).    Te [...]
Pridiga 72

Pridiga 72

KUD Logos, 20. februar 2017 ―   72. PRIDIGA[1] Videns Jesus turbas, ascendit in montem etc. Ko je Jezus videl množice, se je povzpel na goro itd. (Mt 5,1) V evangeliju beremo, da je naš Gospod zapustil množico in se povzpel na goro. Tam je spregovoril in je učil o Božjem kraljestvu (prim. Mt 5,1)              ”… in je učil”. Sveti [...]
Modem ///04

Modem ///04

Radio Študent, 20. februar 2017 ― P r e v e r j a m o n e k a t e r e e l e k t r o n s k e n o v i t e t e in z a l o ž b e Not not fun, subtropics by UNKNOWN ME RVNG Intl., Orange Milk Rec. In A Silent Way by Nico Niquo O b e n e m  š e  p a r  z n a n i h  n e z n a n c e v:  SCOTCH BX H . V . R . F . C E N T R A L  C O M M A N D malhama al kubra by ஜ۩۩۩۩ஜ p i n k b o x  t e l e p o r t CLEARING by DODOBROBRO
Cunami na Šri Lanki povzročil 35 tisoč smrti

Cunami na Šri Lanki povzročil 35 tisoč smrti

Marijan Zlobec, 20. februar 2017 ― Na Šri Lanki ne moreš mimo problema cunamija leta 2004, ki je sicer prizadejal najmanj deset držav s smrtnimi žrtvami. Ponekod so bili valovi visoki do trideset metrov, na Šri Lanki do blizu petnajst, na zahodni obali še malo manj, a je to nepredstavljivo ogromna in rušilna gmota morja, ki je z lahkoto porušila na […]
Muha

Muha

Kurja polt, 20. februar 2017 ― MUHA Brezskrbni mladenič Nani je zaljubljen v svojo sosedo, umetnico Bindhu, v katero pa je na Nanijevo nesrečo zagledan tudi brezvestni lokalni magnat Sudeep. Ker je ta vajen dobiti, kar hoče, brutalno umori svojega mladega tekmeca. Toda takrat se zgodba šele začne. V veličastnem maščevanju se Nani, reinkarniran v telesu muhe, spravi nad [...] The post Muha appeared first on Kurja polt.
Hribolazci in filmofili

Hribolazci in filmofili

Radio Študent, 20. februar 2017 ― Kulturne novice pričenjamo s pregledom preteklega dogajanja. Včeraj se je s podelitvijo nagrad končal 67. festival Berlinale: zlati medved je letos romal na Madžarsko. Priborila si ga je režiserka Ildiko Enyedi za film On Body and Soul. Slovenske barve je na revialnem delu zastopal Rok Biček s celovečernim dokumentarnim filmom Družina, film V modrino hrvaške režiserke Antonete Alamat Kusijanović, ki je nastal v slovenski koprodukciji, pa je v kategoriji za otroke in mladino dobil častno omembo žirije. Potrebno je omeniti tudi udeležbo slovenskih ustvarjalcev v okviru spremljevalnega programa: slovenske igralske potenciale je predstavljala Maruša Majer, v kategorijo Berlinale Talents pa se je letos uvrstila tudi kritičarka in novinarka ter naša dobra stara znanka Petra Meterc.   V Cankarjevem domu se danes začenja 11. Festival gorniškega filma, na katerem si bo mogoče ogledati 44 filmov, povezanih z alpinizmom in gorami. Festival bo postregel tudi s predavanji vrhunskih alpinistov, predstavitvami nove gorniške literature ter fotografijami gora. Filmi bodo na ogled tudi v nekaterih drugih krajih po Sloveniji, njihovo kvaliteto pa bo presojala mednarodna žirija. V njej bo tudi Martina Čufar Potard, nekdanja svetovna prvakinja v plezanju. Vprašali smo jo, kaj se ji kot plezalki zdi najpomembnejše pri dobrem gorniškem filmu. Ena programustetika, čustva, verodostojen prikaz zahtevnosti poti?   Izjava   O Martini Čufar Potard je bilo posnetih več krajših dokumentarnih filmov, sicer pa so ženske v alpinizmu še vedno nekoliko potisnjene v ozadje. Na vprašanje, kdaj bo Slovenija dobila celovečerec o kakšni slovenski plezalki, naša sogovornica odgovarja:   Izjava   Društvo slovenskih režiserjev pa bo zvečer v Kinoteki podelilo Štigličevo nagrado za življenjsko delo ter nagrado za najboljše avdiovizualno delo. Prejemnik slednje ostaja skrivnost do podelitve, Štigličeva nagrada pa gre letos v roke Filipu Robarju Dorinu. Poznamo ga kot avtorja knjig

Poročamo: Narativni pristop v videoigrah

CED, 20. februar 2017 ― Videoigra je zapleten skupek elementov, nekateri izmed njih – na primer naracija – pa se dotikajo tudi drugih umetnosti, predvsem filma, književnosti, gledališča in tudi glasbe. Na predavanju so udeleženci skozi teorijo in analizo primera videoigre spoznali elemente filmskega jezika v strukturi videoigre.

Ormož: Dan odprtih vrat knjižnice

Štajerski tednik, 20. februar 2017 ― Na Prešernov dan, slovenski kulturni praznik, je Knjižnica Franca Ksavra Meška Ormož široko odprla svoja vrata in omogočila obisk knjižnice ter knjižničnih prireditev tudi tistim ljubiteljem literature in kulture, ki zaradi neprijaznih delovnikov in mnogih obveznosti nimajo veliko priložnosti dalj časa se zadržati v prijetnem kulturnem hramu.

Poslovil se je umetnik Jannis Kounellis, ki se je predstavil tudi v Mestni galeriji Ljubljana

MGML, 20. februar 2017 ― Poslovil se je grški umetnik Jannis Kounellis, pomemben predstavnik neoavantgardnega gibanja arte povera, ki je izšlo iz kritike dominantnega položaja uveljavljenih institucij umetnosti, politike in družbe. V slovenskem kulturnem prostoru se je nazadnje predstavil leta 2013 s samostojno razstavo v Mestni galeriji Ljubljana, ki je bila tudi prvi obsežnejši projekt italijanskega umetnika pri nas. 
SLUND: THE CALL OF AGONY

SLUND: THE CALL OF AGONY

Radio Študent, 20. februar 2017 ― Samozaložba, 2017   <a data-cke-saved-href="http://slund.bandcamp.com/album/the-call-of-agony" href="http://slund.bandcamp.com/album/the-call-of-agony">The Call Of Agony by Slund</a> tags: britney spears doom grind punk sludge sludgecore Slovenia   »Vse je laž, nič ni resnično«, bo naše izhodišče ob recenziranju nadvse zanimive kreacije neznane zasedbe s pripisom »made in Slovenia«, ki se je pred kratkim pojavila na spletu. V mislih imamo seveda album The Call of Agony  misterioznega Slund; krajše za »Somebody Loves U, No Doubt«. Postavimo ogledalo prostoru in času, kjer in ko ljudje vedno raje tudi dreku pripisujejo sijajne in pompozne pomene, ga skušajo zavoljo ohranjanja ideje o lastnem nearbitrarnem obstoju afirmirati na področju ’verjamem, da stvari štejejo’, ker se navsezadnje z njim tudi identificirajo. Pomembno je, da se temu dreku pripiše celo vrsto referenc, saj že samo referiranje kaže na zadosten razlog, da je naš drek nadvse huda reč; sploh če se reference dotikajo najširših možnih sfer, to vse kaže le na širino in odprtost tega dreka, kar je lahko le še dodaten plus.  S tem na znanju se tudi naš protagonist Igor Mortis, edini član zasedbe Slund, sodeč po opisu na Facebook strani, loti zapisa biografije svojega projekta. Ironično ga opiše kot new-age, esoteric chillout, smooth jazz projekt s slišnimi vplivi polke in 90’s eurodance glasbe. Ne pozabi omeniti niti, da je sicer učitelj joge ter šolan violinist, denarce pa naj bi služil tudi kot plesalec ob nastopih tribute benda Maroon 5. Album naj bi najprej poimenoval I Love My Pony, a je naslov kasneje spremenil, da bi se lažje približal širšim množicam. Na bandcamp strani zasedbe Slund je zapisano tudi, da je cela plata 100% gluten free in nadvse primerna za poslušanje ob aktu čiščenja poslušalčevih čaker. Lahko bi dodali, »a vendar to še ni vse«, ampak se zdi, da smo zaenkrat na dobri poti dokazovanja našega pointa. »Kakšen duhovit

Odstiranje pogleda z Mirjano Borčić

Kinodvor, 20. februar 2017 ― Svoje izkušnje je Mirjana Borčić zapisala tudi v knjigi Odstiranje pogleda – Spomini, izkušnje, spoznanja (Ljubljana: Javni zavod Kinodvor, 2014), ki je na voljo v naši Knjigarnici. Ob nakupu vstopnice za film je cena knjige 7 €.
Iz barve v temo, iz teme v svetlobo

Iz barve v temo, iz teme v svetlobo

ARS Svet kulture, 20. februar 2017 ― V oddaji Svet Kulture po 16. uri se bomo z briljantno literarno mojstrovino Običaji dežele Edith Wharton in razstavo v muzeju San Domenico v  italijanskem mestu Forli, vrnili v čase kapitalizma in materializma prvega desetletja 20. stoletja in živahno obdobje med obema vojnama, ki znova zaupa v družbeni in tehnološki napredek, zato tudi naslov razstave […]

Hannah Arendt, zgodnja leta

Razpotja, 20. februar 2017 ― Luka Lisjak Gabrijelčič Že osnovni opis je problematičen. Če rečemo, »Hannah Arendt je bila nemška filozofinja«, že slišimo njene proteste. »Ne spadam v krog filozofov,« je sredi šestdesetih let izjavila v intervjuju z Guntherjem Gausom. Vztrajala je, da je njeno področje politična teorija. Vprašljiv je tudi naziv »nemška«. V zrelih letih je trdila, da se nikoli ni imela za pripadnico nemškega naroda. Kljub temu je njen doprinos k filozofiji 20. stoletja nedvomen, enako njena pripadnost nemškemu kulturnemu krogu, ki je, čeprav je večino del napisala v angleščini, zaznamoval njeno intelektualno formacijo in osebno izkušnjo.
Druga eksplozija: devetdeseta v Narodnem muzeju

Druga eksplozija: devetdeseta v Narodnem muzeju

Radio Študent, 20. februar 2017 ― V tokratnih Finih umetnostih se bomo posvetili razstavi Druga eksplozija: devetdeseta, ki jo je 15. decembra prejšnjega leta odprl zavod P.A.R.A.S.I.T.E. Osrednje prizorišče razstave se nahaja v prostorih Narodnega muzeja, teden dni po otvoritvi v Narodnem muzeju pa sta bili otvorjeni tudi nekoliko manjši razstavi v galerijah Škuc in P74. Druga eksplozija: devetdeseta že s svojim naslovom skuša gledalca napeljati na branje razstavljenih del v luči dediščine neoavantgardnih in konceptualnih praks s konca 60ih let. Pričujoča razstava si torej za nalogo zadaja predstavitev tistih praks iz devetdesetih let, ki naj bi zaradi kritične in pogosto mejne narave del ter takratne naravnanosti slovenskega umetnostnega sistema vse do danes ostale nereflektirane in neustrezno reprezentirane s strani vodilnih državnih institucij. Da pa bi k razstavi sploh lahko pristopili, moramo vsaj v začetku kot pogoj pustiti vnemar vprašanje o dvojnem statusu Tadeja Pogačarja v odnosu do pričujoče razstave ter se vprašati po vzporednicah med razstavljenimi avtoricami in avtorji ter njihovimi deli. Ker gre pri tovrstnih praksah za precej raznovrstne razmisleke o vsakdanjem življenju in izvenumetnostnih mehanizmih, bomo izpostavili samo nekatere izmed tistih, ki tako v praksi kot teoriji opazneje vztrajajo vse do danes. V devetdesetih letih z osamosvojitvijo tudi Slovenija prevzame neoliberalni model družbene in ekonomske ureditve. Ena izmed specifičnih linij interesa tako denimo raziskuje alternativne možnosti distribucije umetnosti v svetu, v katerem zaradi tehnološkega in potrošniškega pospeševanja vsakdanjega življenja dotlej uveljavljeni modeli prezentacije in distribucije umetnosti z gledalcem niso več zmožni vzpostavljati dialoga. Piktogrami Vuka Čosića, ki na navidez enoplasten in lahkoten način upodabljajo nekatera izmed najbolj znanih del iz svetovnega umetnostnega kanona, nas tako denimo napotujejo na vprašanje o mestu in pozornosti umetnosti ter o naraščajoči nemožnos
Nine Pound Hammer; Power; Death Valley Girls; Deap Vally; Helmet

Nine Pound Hammer; Power; Death Valley Girls; Deap Vally; Helmet

Radio Študent, 20. februar 2017 ― Danes vam bomo predvajali kar nekaj dobro žgočih novosti, kot so Nine Pound Hammer z novim albumom Bluegrass Conspiracy in  Power - Electric Glitter Boogie.  Po njih pa sledi nič manj dober ženski rock'n'roll s skupinama Death Valley Girls - Glow In The Dark in pa Deap Vally - Femejism. Nikakor pa seveda ne smemo pozabiti na koncert skupine Helmet, ki prihaja v Ljubljano 1.3.2017.        
Alfred Schnittke

Alfred Schnittke

ARS Čas, prostor in glasba, 20. februar 2017 ― Alfred Schnittke je imel kot mlad skladatelj precej težav s sovjetsko birokracijo. Preveč se je zavzemal za nove glasbene vzore, ki so prihajali z zahoda. Sprva se je zgledoval pri Dmitriju Šostakoviču, potem se je za nekaj časa navzel tehnike, ki jo je v Italiji zagovarjal Luigi Nono. Izoblikoval je svoj vzorčni pogled na umetnost, […]
Gledališki prepihi na začetku novega davčnega leta

Gledališki prepihi na začetku novega davčnega leta

ARS Arsov forum, 20. februar 2017 ― V tokratni oddaji smo razprli nekatera razmerja med slovenskimi gledališči, ki imajo status javnega zavoda in Ministrstvom za kulturo Republike Slovenije. Strokovna komisija za uprizoritvene umetnosti, neodvisno strokovno telo, ki deluje v okviru ministrstva, je ob koncu lanskega leta podala mnenje o delovanju slovenskih javnih gledališč v preteklem letu in smernice za letošnje leto. To […]
Irena Tomažin: Govorice glasu

Irena Tomažin: Govorice glasu

ARS Oder, 20. februar 2017 ― Irena Tomažin je izjemna performerka, ki raziskuje predvsem glas, njegove izrazne in bivanjske razsežnosti, in ko je gledamo na odru se nam zdi, da njeno telo poganja prav glas. Njen nastop na prireditvi Zvočiti, ki je potekala v okviru praznovanja rojstnega dne umetnosti, 17. januarja v Kinu Šiška, nas je spodbudil k objavi besedila, v […]
O virih in zapisih

O virih in zapisih

ARS Za en bokal muzike, 20. februar 2017 ― Med posnetki ljudskih pesmi in viž iz različnih virov in arhivov bomo tokrat v oddaji Za en bokal muzike razmišljali o zapisih in zapisovalcih, pa tudi o tistih, ki so izročilo ohranjali in posredovali, da ga lahko danes opazujemo, občudujemo in se bo njem učimo o izročilu, pa tudi o sebi. Kaj in koliko se […]
Miran Hladnik: Turki v slovenski zgodovinski povesti

Miran Hladnik: Turki v slovenski zgodovinski povesti

ARS Esej na radiu, 20. februar 2017 ― Slovenski literarni zgodovinar Miran Hladnik je profesor slovenske književnosti. Ukvarja se s kvantitativnimi raziskavami slovenske pripovedne proze, od leta 1995 zlasti s slovenskim zgodovinskim romanom. V oddaji boste slišali njegov prispevek Turki v slovenski zgodovinski povesti. Prispevek je izšel leta 2011 v poljski reviji Slavia Meridionalis, bereta ga napovedovalca Lidija Hartman in Aleksander Golja. Glasbeni […]
Marjan Kozina

Marjan Kozina

ARS Skladatelj tedna, 20. februar 2017 ― Letos mineva 110 let od njegovega rojstva. Velja za enega najpomembnejših slovenskih skladateljev novejše dobe. Na svoji zemlji, Kekčeva pesem, Bela krajina in Ekvinokcij so naslovi le nekaterih najbolj znanih skladb, ki jih je ustvaril. Seveda pa je tudi avtor številnih drugih, med njimi zborovskih del in samospevov.
COUSCOUS & BORIS HAUF: EISEN

COUSCOUS & BORIS HAUF: EISEN

Radio Študent, 20. februar 2017 ― Noise Appeal, 2016   V krajšm obdobju po zadnjih ploščah zasedb Hella Comet in It's Everyone Else se v tokratnem osrednjem recenzentskem terminu posvečamo še enemu albumu izpod strehe avstrijske založbe Noise Appeal. Tokrat bomo pod drobnogled vzeli lanskoletni album Eisen - stvaritev dunajske zasedbe Couscous v sodelovanju z avstrijskim multiinstrumentalistom in producentom Borisom Haufom, ki se zadnje čase glasbeno udejstvuje na relaciji Berlin – Dunaj – Chicago. Svoj prvenec, naslovljen po imenu zasedbe, so Eisen izdali leta 2006. Sledil je album Trans, ki je bil izdan leta 2013. Pohvalijo se lahko z raznimi glasbenimi sodelovanji, denimo z japonskim glasbenikom Damom Suzukijem ali ameriškim komponistom in improvizatorjem Thollemom Mcdonasom; Borisa Haufa so gostili že na predhodnemu albumu Trans. Kvartet deluje kot avdiovizualni kolektiv, ki že od začetka vselej širi nabor uporabljenih inštrumentov, med katere spadajo tudi glasbila domače izdelave. Z albumom Eisen se je ta nabor le še povečal. Bolj tradicionalen in folkovski pristop k igranju se v dobrih štiridesetih minutah in devetih komadih hitro spremeni v modernejši in bolj elektronsko baziran zvok, ali obratno. Couscous in Boris Hauf zajemajo iz širokega spektra muzik, ki razpetega med dodelanimi aranžmaji in improvizacijo, med komadi, ki so bazirani na ritmu in komadi, ki se spuščajo v zvočna raziskovanja. Bolj organski je denimo prvi del albuma, ki se sprehaja od mathrockovskih drgnjenj hitrejših obratov in industrial ozadij do spevnejših melodij svetovnih glasb, kot je primer komada Misaharati. V omenjeni pesmi se uvodna melodija turške baglame, s tršim nizko-frekvenčim podtonom, spremeni v popačeno bossa novo, ta pa preide nazaj do začetne teme. Takšnih nihanj ne manjka niti v drugem delu albuma, ki je z odzveni dodatnih železnih inštrumentov, klarineta, piščali, bariton saksofona in bobnov, najbolje povzet v komadu svobodnejše forme Lord Skeleton Dance. Na tem komadu z zurna piščaljo g

Prenavljamo spletno stran

Kinodvor, 20. februar 2017 ― Kinodvor ima v naslednjem obdobju svojega delovanja pomembno nalogo prenovitve in osvežitve svoje spletne pojavnosti in podobe, katere ključni del je prenova spletnega mesta, ki bo uporabniku prijazno in prilagojeno za mobilne naprave. K sodelovanju in k oddaji ponudbe zato vabimo ponudnike, ki lahko zagotovijo strokovno načrtovanje, tehnično izvedbo predmeta naročila, redno vzdrževanje in hiter odziv na potrebe Kinodvora. Podrobnosti povabila najdete v nadaljevanju novice.
"Škoda te je": o kreativcih in njihovih bližnjih

"Škoda te je": o kreativcih in njihovih bližnjih

Airbeletrina, 20. februar 2017 ― Moja tast in tašča sta človeka, ki sta v življenju veliko naredila: zase, za svoje otroke, za nas, za mojega moža in najine otroke. Za vse sem jima hvaležna in ju, sploh za njuno iznajdljivost in praktično znanje, zelo spoštujem. To, da nista (akademsko) izobražena, me nikoli ni niti malo motilo, nasprotno, zdelo se mi je, da je to njuna prednost. Imela sta čas in voljo, da sta si nabrala ogromno praktičnega znanja, na primer o tem, kako se gradi hišo, popravlja vodovode, obvladuje elektriko, švasa, seka, vrtnari, šiva, kuha, vlaga in tako naprej. Oba sta nekje osnovnošolsko do srednje poklicno izobražena, delala sta tako rekoč za »tekočim trakom«: tašča ob trgovinskih policah, tast pa za tovarniškim strojem.
Rakek 1960/61 – 4. razred

Rakek 1960/61 – 4. razred

Stare slike (Cerknica), 20. februar 2017 ― Lep poletni dan, kot naročen za fotografiranje, in prav za to so ga izkoristili na OŠ Rakek. Najpomembnejši dogodek leta 1960 je vsekakor moje rojstvo. Leto je bilo prestopno in se je začelo na petek, ki velja za slab začetek. Zaradi vsesplošnega osamosvajanja afriških držav izpod kolonialne oblasti je leto postalo znano tudi kot »leto […]

DNK: Vojna in mir 2

SiGledal Novice, 20. februar 2017 ― DN KRITIKA (Silviu Purcărete po romanu Leva Nikolajeviča Tolstoja: Vojna in mir. Režija Silviu Purcărete. SNG Drama Ljubljana, Mestno gledališče ljubljansko, Cankarjev dom. Premiera 21. 1. 2017) – Je sploh mogoče v treh urah prikazati roman, ki obsega več kot tisoč petsto strani in je med najobsežnejšimi (in brez dvoma tudi med največjimi) romani svetovne književnosti?
V Slovenski kinoteki bodo podelili Štigličeve nagrade

V Slovenski kinoteki bodo podelili Štigličeve nagrade

Misli, 20. februar 2017 ― Društvo slovenskih režiserjev bo drevi v Slovenski kinoteki podelilo Štigličeve nagrade za dosežke na področju filmske in televizijske režije. Za življenjsko delo bo nagrajen Filip Robar Dorin, podelili pa bodo tudi nagrade Štigličev pogled za režijo avdiovizualnih del, prvič predvajanih leta 2016. Ti nagrajenci ostajajo skrivnost do večera.

DNK: Vojna in mir 1

SiGledal Novice, 20. februar 2017 ― DN KRITIKA (Silviu Purcărete po romanu Leva Nikolajeviča Tolstoja: Vojna in mir. Režija Silviu Purcărete. SNG Drama Ljubljana, Mestno gledališče ljubljansko in Cankarjev dom. Premiera 21. 1. 2017) - Opisati tak obseg, tako veličino zgolj z enim samim stavkom ali pa povedjo, je skorajda nemogoče.

Kurt Cobain bi danes praznoval abrahama

Misli, 20. februar 2017 ― Na današnji dan se je pred 50 leti v Aberdeenu v zvezni državi Washington rodil frontman skupine Nirvana Kurt Cobain. Glasbena legenda ostaja v spominu ljubiteljev rocka in grungea kot pevec s kitaro v rokah, ki je navduševal z uspešnicami, kot so Smells Like Teen Spirit, Come As You Are in Lithium. Življenje si je vzel pri 27 letih.
Začetek filmskega festivala za vse ljubitelje gora

Začetek filmskega festivala za vse ljubitelje gora

Misli, 20. februar 2017 ― V Ljubljani se bo danes v Cankarjevem domu s celovečernim dokumentarnim filmom Šerpa - Spor na Everestu začel 11. festival gorniškega filma ki svet gora, narave in avanture za teden dni prinaša na velika platna. Na ogled bo 44 filmov o alpinizmu, plezanju, gorski naravi, kulturi in avanturi. Nastopilo bo tudi šest slovenskih in tujih predavateljev.

DNK: Melin ali Pusta dežela

SiGledal Novice, 20. februar 2017 ― DN KRITIKA (Tankred Dorst: Merlin ali Pusta dežela. Režija Aleksandar Popovski. SNG Drama Ljubljana. Premiera 7. 12. 2016) - Epski boj, ki se bije med božanstvom in hudičem. V ta čas je postavljen človek, človeštvo, človečnost; kot skupek svobodnega subjekta, ki poganja boj ali ga zgolj opazuje.
BLAXPLOTATION: SKOZI POGLED (NE)VIDNEGA

BLAXPLOTATION: SKOZI POGLED (NE)VIDNEGA

Radio Študent, 20. februar 2017 ―   Drage poslušalke, dragi poslušalci, dobrodošli v februarski ediciji Temne zvezde. V najkrajšem mesecu v letu tokratno oddajo posvečamo posebni tematiki – žanru blaxploitation oz. črnskemu eksploatacijskemu filmu. Februar je v ZDA in Kanadi namreč tradicionalno mesec, posvečen črnski zgodovini in kulturi. Black History Month tako enkrat letno – skorajda kot nekakšen kozmetični popravek v družbi, ki teži po politični korektnosti – odpira pozabljene in skrite strani zgodovine, kot jo je pisal njen zmagovalec, in sicer točno ta, ki še vedno vodi diskurzivne tokove, najsibo z odra politične ali zgodovine kapitala. Naj v samem uvodu stopimo korak nazaj do že banalne izjave, da je film, vsaj v prejšnjem stoletju in sploh v popularni kulturi, ne le odseval, temveč pomembno sooblikoval podobe, ki zastavljajo družbene strukture. Ustvarjeno polje podob tako vzpostavlja meje pogleda, potopljene v ideologije njegovega ustvarjalca. Kljub hladni, na prvi pogled objektivni perspektivi, ki jo vzpostavlja kinematografski aparat, je ta po inerciji vzpostavljenih struktur moči v rokah dominantne sile – belega moškega, ki podobe gleda in poustvarja iz absolutistično svoje perspektive ter tako zakriva drugo in drugačno oziroma ga vzpostavlja zgolj kot objekt bodisi želje bodisi strahu, ali pa kot dekorativni element eksotične popestritve. V dandanašnjih »trampoidnih« časih se tako zdi še toliko bolj alarmantno, da pozabljamo, kako pozno, skorajda pred nedavnim, se je sploh vzpostavilo zavedanje o molčeči prisotnosti Drugega. Zdi se, da so slepe pege tako na filmskem platnu kot na drugih platformah onkraj njega, ki so jih v teoretičnem diskurzu odkrivali razni trenutki »post« – strukturalizma, modernizma, kolonializma idr. -, danes ponovno postavljene na robove vidnega in slišnega, če ne celo zavestno in javno premeščene v nižje kaste hierarhij »demokratičnih« zahodnih družb. Zato se zdi premislek, majhen skok v zgodovino, če se malce romantično naslonimo na njeno bojd

Koridorjeva napoved zmagovalcev oskarjev 2017

Koridor, 20. februar 2017 ― V nedeljo, 26. februarja 2017, bo potekala 89. podelitev oskarjev, ki jo bo vodil komik Jimmy Kimmel. Na rezultate bo treba torej še malo počakati, del filmskega uredništva Koridorja pa se je odločil, da bo poskusil tudi letos pravilno napovedati čim več zmagovalcev (najdete jih v odebeljenem tisku). Pa poglejmo …   Najboljši film: Arrival […] The post Koridorjeva napoved zmagovalcev oskarjev 2017 appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Barok/rock/rocco/roque

Barok/rock/rocco/roque

Odzven, 20. februar 2017 ― Čembalistka Eva Dolinšek je svojo ploščo naslovila Barok (vendar z odkrito asocijacijo na ba-rock). V baročni glasbi namreč vidi veliko sporočilnega potenciala, ki je lahko aktualen tudi v današnjem času.
še novic