Urbana akademija

Urbana akademija

CZK, 19. maj 2020 ― ProstoRož v sklopu Partnerske mreže CzK zaganja projekt Urbana akademija za snovanje boljših urbanih prostorov, ki so jih prebivalci v času epidemije spoznali v povsem novi luči.
BOJAN BENSA: POMEMBNE ZGODBE MOČNO ŽARIJO

BOJAN BENSA: POMEMBNE ZGODBE MOČNO ŽARIJO

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 19. maj 2020 ― Bojan Bensa predstavlja izbor slikarskih del vse od leta 1983 pa do svojih zadnjih slik, ki so nastale v obdobju, ko se je umetnik pripravljal na svojo najobsežnejšo razstavo v Ljubljani. Razstava že s poetičnim naslovom opredeli najbolj izrazito polje umetnikovega ustvarjanja, kot so močne, živahne, tudi divje barve. Skozi domišljeno, a občasno tudi impulzivno nebrzdano barvno silovitost pred nami nastaja svet podob, svet, prežet s figuraliko tako ljudi kot živali, in predvsem likovni svet, ki niha med konkretnostjo oziroma naslonom na določene vsebine ter med meditativnostjo z rahlo navezavo na magičnost ali celo na nadrealnost upodobljenega. Bensa uresničuje podobe večinoma v komplementarnih barvnih odnosih, saj tako še okrepi kontraste ter ustvarja potrebno dramatičnost likovne zgodbe ter določeno mero skrivnostnosti, ki mu je še posebej blizu: predvsem daljni, neobičajno privlačni in občasno težje razumljeni ter skrivnostni svet Azije, zlasti japonske kulture. Ustvarja vzporednosti med zgodbeno realnostjo in zgodbeno mističnostjo, pri čemer vedno ostaja na ravninah prepoznavnosti in določene logičnosti, ki sliko zapakirajo v vabljivo barvno, vsebinsko likovno energijo, ki žari s sten in zaobjame gledalca ter ga popelje v svet likovne kontemplacije. Kustos razstave: dr. Sarival Sosič The academy trained painter Bojan Bensa is this time presenting a selection of paintings from as early as 1983 until recent works, created in 2020. The exhibition poeticaly entitled Important Stories Shine Powerfully, identifies the most prominent field of Bensas creation, namely strong, vibrant, even wild colours, already in the title itself. Precisely through the otherwise imaginative, but also occasionally impulsive , unbridled colour forcefullness, a world of images emerges before us, a world imbued with the figurality of both humans and animals, and above all, the artistic world oscillating between concreteness, leaning on certain contents, and meditativeness, with a slight aff

Nazaj v pisarno

Motovila, 19. maj 2020 ― Naša ekipa se počasi vrača v pisarno. Osebna srečanja zaenkrat še niso mogoča v polni meri. Smo pa kot v preteklih tednih dosegljivi prek e-pošte in družbenih omrežij. Poleg tega uporabnike vsak petek vabimo na individualna video srečanja prek spleta. The post Nazaj v pisarno appeared first on Motovila.
Novica o spremembi pogostosti objavljanja vicev

Novica o spremembi pogostosti objavljanja vicev

SEM, 19. maj 2020 ― Slovenski etnografski muzej še vedno zbira smešnice in vice na temo koronavirusa, pandemije, izolacije. Ker pa smo v Sloveniji razglasili konec epidemije in se situacija umirja, zmanjšujemo pogostost objavljanja vicev. Namesto dnevnega objavljanja prehajamo na tedenski izbor. Vice bomo tako objavljali ob petkih. Še vedno nam jih lahko pošljete na vici.semuzej@gmail.com in jih zbrane prebirajte na naši spletni strani Koronski humor. Seznam vseh izbranih vicev

Kultura mora biti sestavni del tretjega paketa

Asociacija, 19. maj 2020 ― Vlada bo v kratkem obravnavala t.i. tretji paket protikorona pomoči, za katerega se je od začetka izpostavljalo, da bo naslavljal konkretne ukrepe po posameznih področjih. V društvu Asociacija že dalj časa poudarjamo, da bo kultura med najbolj prizadetimi, saj so se kulturna prizorišča prva zapirala in se bodo zadnja odpirala. Veliko težav na področju kulture … Preberi več o Kultura mora biti sestavni del tretjega paketa

Joco Žnidaršič // Tito s fotoaparatom

Galerija Fotografija, 19. maj 2020 ―     cvv – JOCO ŽNIDARŠIČ, TITO S FOTOAPARATOM   maja 1980 je v ljubljanskem Kliničnem centru umrl Josip Broz Tito, karizmatični vodja bivše države SFRJ. V državi praktično ni bilo tiskanega medija, ki o novici ne bi poročal, dogodek pa je opremil tudi naslovnice časopisov po vsem svetu, od Der Spiegela do New York Timesa. Številne med ikoničnimi fotografijami, ki so spremljale objave, pa so prav fotografije Joca Žnidaršiča, mojstra fotografije in po spletu okoliščin uradnega fotografa Tita na njegovih obiskih v Sloveniji.   Karierna pot Joca Žnidaršiča je prav tako zanimiva, kot fotograf sam. Nekdanji študent medicine je še v času študija začel reportersko pot pri časopisu Tribuna, kasneje pa pri Tovarišu in Delu. Bil je prvi fotograf, ki je leta 1977 prejel nagrado Prešernovega sklada, za svoje delo, med drugim urednika fotografije pri Delu, pa je prejel tudi številne druge nagrade. Njegove fotografije so znane po uprizarjanju ljudi skozi najbolj iskren in humanizirajoč objektiv. Tega je usmerjal tako v napete fotoreportaže iraško-iranske vojne, letalske nesreče na Korziki, osamosvojitvene vojne v Sloveniji, pa tudi v portrete vodilnih politikov. Na fascinantno mesto Titovega fotografa je bil dodeljen v službi za časopis Delo v 70. letih. Po naključju je nadomestil sodelavca, ki je bil ravno na dan fotografiranja Tita ob njegovem obisku v Predosljah bolan, fotografije pa so bile uredništvu (in Titu) tako všeč, da ga je od takrat naprej fotografiral povsod.[1] Spremljal ga je po vsem svetu, mu sledil na slavni obisk Kitajskega zidu, v države neuvrščenih, kot je Šri Lanka, in drugam.[2]   Voditelji velikih držav so imeli od samega izuma medija ob sebi mnogo fotografov, propagandi njihovih vlad pa je fotografija služila že vsaj od 19. stoletja, ko je angleška kraljica Viktorija izdala fotografs

Joco Žnidaršič // Tito in fotoaparat

Galerija Fotografija, 19. maj 2020 ―     cvv – JOCO ŽNIDARŠIČ, TITO S FOTOAPARATOM   maja 1980 je v ljubljanskem Kliničnem centru umrl Josip Broz Tito, karizmatični vodja bivše države SFRJ. V državi praktično ni bilo tiskanega medija, ki o novici ne bi poročal, dogodek pa je opremil tudi naslovnice časopisov po vsem svetu, od Der Spiegela do New York Timesa. Številne med ikoničnimi fotografijami, ki so spremljale objave, pa so prav fotografije Joca Žnidaršiča, mojstra fotografije in po spletu okoliščin uradnega fotografa Tita na njegovih obiskih v Sloveniji.   Karierna pot Joca Žnidaršiča je prav tako zanimiva, kot fotograf sam. Nekdanji študent medicine je še v času študija začel reportersko pot pri časopisu Tribuna, kasneje pa pri Tovarišu in Delu. Bil je prvi fotograf, ki je leta 1977 prejel nagrado Prešernovega sklada, za svoje delo, med drugim urednika fotografije pri Delu, pa je prejel tudi številne druge nagrade. Njegove fotografije so znane po uprizarjanju ljudi skozi najbolj iskren in humanizirajoč objektiv. Tega je usmerjal tako v napete fotoreportaže iraško-iranske vojne, letalske nesreče na Korziki, osamosvojitvene vojne v Sloveniji, pa tudi v portrete vodilnih politikov. Na fascinantno mesto Titovega fotografa je bil dodeljen v službi za časopis Delo v 70. letih. Po naključju je nadomestil sodelavca, ki je bil ravno na dan fotografiranja Tita ob njegovem obisku v Predosljah bolan, fotografije pa so bile uredništvu (in Titu) tako všeč, da ga je od takrat naprej fotografiral povsod.[1] Spremljal ga je po vsem svetu, mu sledil na slavni obisk Kitajskega zidu, v države neuvrščenih, kot je Šri Lanka, in drugam.[2]   Voditelji velikih držav so imeli od samega izuma medija ob sebi mnogo fotografov, propagandi njihovih vlad pa je fotografija služila že vsaj od 19. stoletja, ko je angleška kraljica Viktorija izdala fotografs
Nagrada tantadruj za gledališko predstavo Šest oseb išče avtorja

Nagrada tantadruj za gledališko predstavo Šest oseb išče avtorja

Misli, 19. maj 2020 ― Letošnjo nagrado primorskih gledališč tantadruj za predstavo v celoti je prejela predstava Šest oseb išče avtorja v režiji Paola Magellija in produkciji SNG Nova Gorica. Nagrada za igralsko stvaritev je šla v roke Jurija Drevenška za vlogo radijskega novinarja v koprodukcijski drami Na valovih Saše Pavček v režiji Alena Jelena.
Rezultati natečaja Solinarska hiša

Rezultati natečaja Solinarska hiša

CZK, 19. maj 2020 ― Revija Outsider je v sklopu Partnerske mreže CzK organizirala natečaj Solinarska hiša, s katerim so pozvali avtorske ekipe k oddaji predlogov celostnega urejanja območja sečoveljskih solin. 

Nazaj v pisarno

CED, 19. maj 2020 ― Naša ekipa se je vrnila v pisarno. Osebna srečanja zaenkrat še niso mogoča v polni meri. Smo pa kot v preteklih tednih dosegljivi prek e-pošte in družbenih omrežij, poleg tega pa na novo uvajamo še petkovo POP-UP pisarno! Uporabnike vsak petek vabimo na individualna video srečanja prek spleta.

Odpiramo 1. junija!

Kinodvor, 19. maj 2020 ― Obiskovalce z velikim veseljem obveščamo, da Kinodvor ponovno odpira svoja vrata. Spored za obdobje od 1. do 10. junija bomo objavili v torek, 26. maja.

Nastja Vidmar in Andrej Detela

Kamra.si, 19. maj 2020 ― Vabimo vas na prvi pogovorni večer iz cikla Novomeška poDmlad, ki ga uvajamo ob tematskem letu 100 let novomeške pomladi. Gre za cikel pogovornih večerov, na katerih bomo skupaj z že uveljavljenimi posamezniki predstavljali domače mlade nadarjene in drzne ustvarjalce z različnih področij ustvarjanja. Tokratna gosta prihajata s področja literature. Nastja Vidmar je predstavnica mlajše generacije novomeških pesnikov in je pred kratkim izdala svoj pesniški prvenec z naslovom Kontemplacije. Nastji, ki se sicer ukvarja tudi s slikanjem, fotografijo in glasbo, se bo v pogovoru s Carmen L. Oven pridružil pisec spremne besede k njeni pesniški zbirki pesnik, pisatelj, fizik in izumitelj Andrej Detela.
Manifest

Manifest

Vrabec Anarhist, 19. maj 2020 ― Vse, česar se lahko dotakneš, je čudežno. Poglej in vidi: vsi ti tako imenovani predmeti postanejo kot obrazi otrok, ki svetijo zato, ker otroci še niso naredili veliko napačnega. The post Manifest appeared first on Vrabec Anarhist.
še novic