O zdravju starejših prekarnih delavcev

O zdravju starejših prekarnih delavcev

Andrej Srakar, 21. julij 2015 ― Tole bo v kratkem krenilo v objavo. Health of elderly precarious workers: econometric evidence from SHARE Andrej Srakar Institute for Economic Research, Ljubljana and Faculty of Economics, University of Ljubljana, Slovenia, andrej.srakar@ier.si Abstract In the article we present the results of SHARE wave 4 dataset’ based analysis about the elderly precarious workers and their health situation. Although the topic of [...]
PIFcampov projekt #6 prihaja s stani mednarodne gostje Lynne Bruning

PIFcampov projekt #6 prihaja s stani mednarodne gostje Lynne Bruning

PIFcamp, 21. julij 2015 ― Lynne Bruning je mednarodno uveljavljenja modna oblikovalka, DIY hekerka in ustvarjalka ter inovatorka na področju nosljive umetnosti, e-tekstilij, adaptivnih tehnologij in novih medijev. Poznamo jo predvsem po internetnih poučnih oddajah eTextile Lounge, ter kot dolgoletno izvršno producentko legendarnega festivala Burning Man. V svojem delu združuje diplomo iz nevrofiziologije, magisterij iz arhitekture ter različne tekstilne prakse, ki … Preberi več o PIFcampov projekt #6 prihaja s stani mednarodne gostje Lynne Bruning The post PIFcampov projekt #6 prihaja s stani mednarodne gostje Lynne Bruning appeared first on PIFcamp.

Defeater, 14.7.2015, Dunaj | Kolumna

13. brat, 21. julij 2015 ― Defeater so na enomesečni evropski turneji, kjer skušajo nadoknaditi čas, ko so bili manj aktivni. Razlog za to zmanjšano aktivnost delovanja skupine je bila operacija pevca, po kateri je že dodobra okreval, kar se pozna tudi na nastopu skupine. Tokratna postaja je bil dunajski Viper room, kjer so jim družbo delali še nemški Client. in izraelski Kids Insane. Na odru so se znašli še Public Domain, ki sem jih žal zamudil. Prva skupina, ki sem ji posvetil pozornost so bili zgoraj omenjeni Client. Skupina preigrava emo zvrst in glasbeni del zasedbe je dokaj zanimiv, dokler se ne vključi še vokal, ki je enoličen in nadvse enodimenzionalen. Posledica tega je bila, da so me kar hitro začeli dolgočasiti in dobil sem občutek, da celotni čas preigravajo eno in isto pesem. Kids Insane so kar veliko ime na izraelski sceni, zagotovo eno izmed največjih. Nastopu skupine ne gre očitati ničesar, saj se jim vidi, da na odru uživajo in dajo od sebe vse. A včasih tudi to ni dovolj. Vseeno igrajo različno podzvrst hardcore glasbe, da bi jim ta večer uspelo premakniti fane skupine Defeater. Seveda je bilo nekaj ljudi, ki so skupino dobro poznali, zato publika vseeno ni bilo statična, a daleč od kakšnega kaosa. Kids Insane igrajo hardcore s kričečim vokalom, nemalo krat se mi je zdelo, da je vokal posebna enota, ki je zunaj okvirjev glasbe skupine. Se pa strinjam z njihovim ciničnim pogledom na svet, predvsem v naslovih kot so No Place Like Home in nagovor politike v Dear Politics. Mogoče se na Kids Insane treba navaditi, a po tej izkušnji se mi zdi, da jih na mojem seznamu poslušanja ne bo pogosto. Naposled je prišel čas za Defeater, ki se v Evropi mudijo že lep čas. Pred skoraj mesecem dni so se ustavili tudi v naši prestolnici, kjer sta Vesela dihurčka priredila koncert v Orto baru. Turneja je tako dolga, da je nekje vmes tudi prišla novica o novem albumu skupine. Čeprav albuma še ni, so na Dunaju že servirali novo pesem, v kateri se ne opazi nekega odstopanja od preverjene formule, k

Izgubljeni kovčki: Papa. Daddy. Père. Papà.

Konteksti (Tomaž Bešter), 21. julij 2015 ― Ne obstaja le ena družina, družin je več. In lahko povsem funkcionirajo, brez slabih in žalostnih zaključkov, v katere nas skušajo prepričati nekateri. Obstajajo matere, ki se zavoljo otrok odpovedujejo vsem mogočim življenjskim ciljem in obstajajo očetje, ki v določenih trenutkih izkoriščajo le telefonske žice, da ohranijo stike. Pa je v danem trenutku dovolj. Vse, kar se na ta način zgodi, piše zgodovino neke močne vezi, ki je nič ne prelomi. Družin je več, življenj je več. Marsikaj jih lahko poveže, tudi razveže. Dobrih zaključkov je lahko mnogo, žal se vmes vsake toliko prikradejo tudi slabi. A o teh slednjih nemara kdaj drugič. Bistveno je to, kako zanimive zgodbe lahko pletejo življenja, še posebno takrat, ko se prepletejo med seboj. In knjige, ki takšne preplete ujamejo v zapisane misli, lahko živijo povsem po svoje, ločeno od žanrov. Ker prestavijo v svoj svet, preplet, preplet svetov. Ti prepleti so bistveni del romana Izgubljeni kovčki. Ali pravzaprav en sam preplet. Kakor vam je ljubše. vir slike: bukla.si Izgubljeni kovčki vas bodo nedvomno spomnili tudi na Šifrerjevo Uspavanko za Evo. Še posebno na tisti del, v katerem potoži Kako naj svarim jo, kaj rečem ji v bran? ... In nato kot litanije: boj se ljudi, ki ne znajo jokati, ne gledajo v oči in ne znajo stisnit dlan; množic, ki mahajo s pestmi, šoferjev s klobuki, nabitih na volan. Na to se boste spomnili, ko boste skozi skoraj petsto strani dolgo, eno zadnjih izdaj v zbirki Roman, spoznavali protagonista. Nekakšnega skoraj antijunaka. Sploh če sodimo po libretu Uspavanke, kjer naš Gabriel, kot je ime temu izmuzljivemu objektu iskanja v Izgubljenih kovčkih, ustreza enemu, nekaj časa celo tudi dvema pogojema, ki ga definirata kot tisto, čemur naj se Eva v življenju ogne v širokem loku. A vendarle so na srečo Izgubljeni kovčki precej daljše branje, v katerem dodobra spoznamo, kaj je lahko družina in kako težko je črno-belo slikati tam, kjer so barve. Gabriel je težko antijunak, a ravno tako težko se pos
Ni placa za kulturo

Ni placa za kulturo

Odzven, 21. julij 2015 ― Peticije so ponavadi zadnji izhod v sili. Ko res ne gre več drugače in se začne odvijati črni scenarij. V kulturi je tega vedno več. Občine, država in ministrstva krčijo sredstva, kratko pa tako ali drugače vedno potegnejo umetniki. Ena od...

Samemu sebi gospodar?

KEVD'R, 21. julij 2015 ― Gospod Puntila in njegov hlapec Matti, drama, nastala izpod peresa enega največjih nemških dramatikov Bertolta Brechta, v svoji srži lucidno skriva perečo družbeno problematiko prve polovice 20. stoletja. Ker pa je to drama o večnih vprašanjih družbene neenakosti in socialnih razlik, se jo torej zlahka aktualizira in transformira v današnji čas. Gospod Puntila je nastal… More Samemu sebi gospodar?
Niz odličnih predstav brez katarze

Niz odličnih predstav brez katarze

Airbeletrina, 21. julij 2015 ― Naj gre za poejevske zgodbe, ki z zadnjim stavkom osmislijo celotno dogajanje, ali pripovedi bolj počasne narave z blagim melanholičnim podtonom – Agata Tomažič obvlada oboje. Česar ne moreš povedati frizerki je sicer prvo leposlovno delo novinarke Dela, vendar je njeno dolgoletno igranje z besedami, pa čeprav v novinarskem žanru, naredilo svoje; avtorica namreč brez težav parira že uveljavljenim pisateljskim peresom. Njen slog pisanja je dovršen, metaforično bogat, a nikoli prenasičen, motivi, ki jih v zgodbah obdeluje, pa so dovolj raznoliki, da bralčevo pozornost obdržijo skozi celotno zbirko.
1959 Cerknica – Nastop službe (2)

1959 Cerknica – Nastop službe (2)

Stare slike (Cerknica), 21. julij 2015 ― Fotografija neznanega avtorja je nastala v Cerknici leta 1959 pred Splošnim gradbenim podjetjem Gradišče Cerknica. Mladi mož na fotografiji je Dane Mazi, ki se je tega leta zaposlil v tem podjetju. Že čez dve leti je postal direktor podjetja. Tako, kot vsak direktor je tudi Dane Mazi že na samem začetku svojega direktorovanja kadrovsko najprej […]

Cecilia Bartoli bo ustanovila orkester v Monte Carlu

Misli, 21. julij 2015 ― Rim/Monte Carlo, 21. julija (STA) – Italijanska operna pevka Cecilia Bartoli, umetniška vodja binkoštnega festivala v Salzburgu, gre novim izzivom naproti. Kot je povedala v intervjuju za milanski dnevnik Il Giornale, so jo v Monte Carlu zaprosili, da ustanovi orkester, imenovan Les musiciens du prince. “Začnemo leta 2016,” je dejala po poročanju avstrijske tiskovne agencije […]
O urbani kulturi

O urbani kulturi

Dnevnik, 21. julij 2015 ― Kaj pravzaprav danes pomeni izraz urbana kultura? Ima sploh kakšno pojasnjevalno moč? Z atributom urbanosti se rado opleta. Videti je, da več v manjših deželah, kjer imajo težave z vsem, kar predstavlja običajno mesto, ki je morda celo njihovo edino...
Izginjanje kulturne dediščine

Izginjanje kulturne dediščine

Pogledi, 21. julij 2015 ― Požig Narodne knjižnice v Sarajevu, uničenje starega otomanskega mostu v Mostarju in budističnih spomenikov v Afganistanu, izropan bagdadski Nacionalni muzej sredi okupiranega Iraka, razdejanje mavzolejev v malijskem Timbuktuju, starodavno antično mesto Palmira v Siriji pod udarom skrajnežev … Podobe, ki zbujajo srh in ogorčenje javnosti, ob njih pa verjetno le malokdo razmišlja o mednarodnih konvencijah in pravnih definicijah. 

V Hollywoodu si kot vijak v velikem stroju

Večer, 21. julij 2015 ― Kako se imate v Ljutomeru? Ste nasploh prvič v Sloveniji? "Prvič sem tu, čeprav smo se že več let dogovarjali za moj prihod. Tokrat mi je bilo lažje priti, ker sem bil pred tem povabljen še v Karlove Vare, kjer so prikazali dva moja filma. Od tod pa se vračam domov v Los Angeles." Večkrat ste poudarili, da vas je močno zaznamovalo odraščanje neposredno po drugi svetovni vojni. Kako je težko ...

Večine filmov se ne spomni

Večer, 21. julij 2015 ― Prireditelji Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina so z letošnjo izdajo še enkrat dokazali, da so v privabljanju odmevnih gostov najuspešnejši med filmskimi festivali v Sloveniji. Med več uglednimi imeni iz sveta žanrskega filma je letos kraljevi sedež zasedel Udo Kier, 70-letni legendarni nemški igralec, ki so mu na festivalu podelili nagrado za življenjsko delo in mu obenem ...
še novic