Erik Mavrič: Connect the dots to make sense5. – 27. februar...

Erik Mavrič: Connect the dots to make sense5. – 27. februar...

Hiša kulture v Pivki, 1. februar 2016 ― Erik Mavrič: Connect the dots to make sense5. – 27. februar 2016otvoritev: 5. februar ob 19. uriErik Mavrič (1979) je diplomiral in kasneje tudi magistriral iz slikarstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. V času študija je prejel Prešernovo nagrado Univerze v Ljubljani. Svoje delo je predstavil na več samostojnih in skupinskih razstavah po vsej Sloveniji. Živi in dela v Krškem.Umetnik bo predstavil projekt z naslovom Connect the dots to make sense, v katerem prerisuje zvezdno karto nočnega neba na časopisni papir. Risba nastaja po predlogi posnetka nočnega neba, ki ga je pripravil observatorij Black Oak iz Kalifornije v ZDA in objavil na spletu. Gre za podatkovni model vesolja, ki je viden s prostim očesom, to pa je zgolj fragment vseh do sedaj opaženih zvezd s pomočjo teleskopov. Umetnik prenaša risbo s kemičnim svinčnikom na strani dnevnega časopisa, ki ga kupuje sproti. Izbor nosilca izhaja iz ideje, da bi podatkovni zapis ozvezdij postavil čez zapis aktualnih dogodkov. Gre torej za vzpostavitev dihotomije med našim vsakdanjikom in neizmernimi kozmološkimi procesi, ki presegajo vse, kar je človeškega. V tem kontekstu pa naslov projekta zveni ironično; umetnik z njim komentira povezovanje ozvezdij v urejene pomenske enote, t. i. konstelacije, kar je nesmiselno početje, saj nikakor ne more vplivati na tragični položaj človeka v vesolju.Kustosinja razstave je Mojca Grmek.Kaj počnejo zvezde?Ustvarjalna delavnica ob razstavi Erika Mavriča Connect the dots to make sense6. februar ob 10. uri za otroke od 3. do 5. leta6. februar ob 11. uri za otroke od 6. leta daljeKjer koli na svetu smo, ponoči lahko vidimo zvezde. In ker imajo zvezde prav posebne naloge, jih bomo na februarski delavnici malo bolj spoznali. Igrali se bomo, da smo zvezde in spoznali, kaj zvezde sploh so in kaj nam sporočajo. Vse to pa ne bo mogoče brez ogleda razstave Erika Mavriča, ki je s pomočjo zvezd in kemičnega svinčnika ustvaril svojo velikansko risbo. Po og
45. tekmovanje TEMSIG

45. tekmovanje TEMSIG

Marijan Zlobec, 1. februar 2016 ― V februarju in marcu bo potekalo 45. tekmovanje mladih glasbenikov Republike Slovenije – TEMSIG. Tekmovanje organizira Zveza slovenskih glasbenih šol – ZSGŠ v sodelovanju z glasbenimi šolami. Vaje, vaje in še enkrat vaje, vse fotografije arhiv TEMSIG TEMSIG je pojem tekmovanja, soočenja, nastopanja, nabiranja prvih koncertnih izkušenj, spodbujanja učenja, prvega umetniškega poustvarjanja, razmišljanja o glasbi, […]

Proti internetni nepismenosti ali Internet ne more nadomestiti knjižnic

Biblioblog, 1. februar 2016 ― Med knjižničarji je zaokrožil članek Darje Kocbek Internet ne more nadomestiti knjižnic (Mladina, 28. 1. 2016)Domnevam, da je bil večini knjižničarjev naslov tako všeč, da so ga širili naprej, češ "Končno tudi v časopisih priznavajo, kako pomembni smo knjižničarji!"Nisem pa zasledil nobenega vsebinskega komentarja s strani knjižničarjev. Članek se mi namreč zdi popolnoma brez smisla, poln puhlic ter napačnih dejstev.Članek je prevod gostujočega mnenja Manfreda Schneiderja, profesorja nemške literature na Univerzi v Bochumu v nekem švicarskem dnevniku. Google Translate mi pove, da je naslov, ki je tako všečen slovenskim knjižničarjem, pravzaprav narobe preveden. Glasiti bi se moral: "Proti internetni nepismenosti". To pa je problem, ki se ga moramo slovenski knjižničarji lotiti tudi pri nas samih in nato tudi v družbi. Zadnji stavek ne omenja knjižnic ampak pismenost: "Proti kibernetskemu analfabetizmu se je treba odločno boriti." Vsak knjižničar, ki je delil članek naprej, bi se moral najprej pri sebi zamisliti, kaj je naredil za zmanjšanje internetne nepismenosti?Tri povezave v članku vodijo na članke istega avtorja. Kaj že znanstveniki menijo o samocitatih? Citat, ki pa žal ni opremljen s povezavo, pa sem našel v odličnem članku iz leta 2013, ki govori o nujni preobrazbi knjižničarstva v informacijski dobi. G. Schneider ga je očitno narobe razumel. Slovenski knjižničarji imamo podobno polna usta sprememb, a do dejanskih sprememb v slovenskem knjižničarstvu žal nikoli ne pridemo.Mene je najbolj zmotilo, da avtor sploh ne ve, kako deluje Wikipedija. Govori o tem, da se bomo skesano "vračali k materialnim nosilcem podatkov in oprijemljivim informacijskim sistemom, ki so še vedno osnova vsega znanja", za kar pa ne poda niti enega konkretnega dokaza ali vira. Poudarja, da "neštete povezave v spletni enciklopediji Wikipedija čez čas ne delujejo več." Tisti, ki jo uporabljamo, vemo, da Wikipedija ni Internetni arhiv! Kaj pa knjižničarji delamo glede tega? Je Spletni arhi

Pogovor: Novi novi filmi

AKTV, 1. februar 2016 ― Študijski pogovor na temo projekcij Novih novih filmov, ki bodo potekale v okviru Art kino mreže Slovenije po vsej Sloveniji od 9. do 12. februarja 2016. Projekcija diplomskih filmov lanskoletne generacije diplomantov bo predvajana tudi v ljubljanskem Kinu Šiška v sredo, 10. februarja 2016, ob 20.00. Vid Hajnšek se je pogovarjal z režiserko filma Male

UTRIP DOMOZNANSTVA: DRUŠTVO UNIVERZA ZA TRETJE ŽIVLJENJSKO OBDOBJE ŽALEC SE PREDSTAVI

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 1. februar 2016 ― Vse družbe v Evropi se starajo. Razmerje med mlajšimi in starejšimi generacijami se spreminja na račun povečanega števila starejših. Tudi v Sloveniji predstavljajo starejši največjo družbeno skupino. Veseli nas, da smo v ponedeljek, 1. februarja 2016, v Medobčinski splošni knjižnici Žalec gostili Društvo Univerzo za tretje življenjsko obdobje Žalec. Vizija univerze je, da s programi druženja prispevajo k boljši kakovosti življenja starejših generacij. Pred 17 leti, ko so ustanavljali univerzo, so opazili ogromno znanja in veliko življenjskih izkušenj ter energije v ljudeh, ki so se upokojili, so pa kljub temu ...
Na Delu prvi dan za nova urednika

Na Delu prvi dan za nova urednika

Marijan Zlobec, 1. februar 2016 ― Z današnjim dnem je dnevnik Delo dobil novega odgovornega urednika in njegovega namestnika. To sta, kot smo že poročali oziroma o namestniku ugibali: v. d. odgovornega urednika za eno leto Gregor Knafelc in Luka Dekleva. Kako bosta delovala v novem uredništvu se bo še pokazalo, zaenkrat je uredniški kolegij ostal nespremenjen, tako kot tudi redakcije […]

Brezplačen vstop v Narodno galerijo privabil 25.000 ljudi

Večer, 1. februar 2016 ― Narodno galerijo je v minulih štirih dneh po otvoritvi, ko je bil vstop brezplačen, obiskalo 25.000 obiskovalcev. Sredino otvoritev pa še 2000. V galeriji so bili s tako množičnim obiskom po otvoritvi več kot zadovoljni, saj je njihovo zbirko v štirih dneh prostega vstopa obiskalo enkrat več ljudi kot lani v treh mesecih plačljive razstave. Lanska najuspešnejša razstava Slikati v Normandiji, na kateri so na ogled postavili dela francoskih impresionistov, je namreč med 15. januarjem in 3. majem privabila "le" 12.000 obiskovalcev. Je razlog brezplačen vstop? Direktorica Narodne galerije Barbara Jaki meni, da je obiskovalce bolj kot brezplačen obisk pritegnila razširjena stalna zbirka, ki zdaj obsega skoraj 600 umetnin. "Obiskovalcem je bila stalna zbirka zelo všeč. Veliko jih je obljubilo, da se bodo vračali in si jo še enkrat ogledali, saj je bila v teh dneh ogromna gneča. Poudarjali so, da si jo je potrebno ogledati v miru in d ...
Nasmejali so se ob peripetijah para, ki si želi boljšega življenja

Nasmejali so se ob peripetijah para, ki si želi boljšega življenja

Notranjsko primorske novice » Kultura, 1. februar 2016 ― Begunje, Cerknica – Gledališka skupina Šota Kulturnega društva Borovnica je 30. januarja poskrbela za nasmejano vzdušje občinstva v gasilskem domu v Begunjah. Komedijo Marjana Marinca z naslovom Vzradoščeno poročena je za svojo gledališko skupino priredila režiserka Slavica Marta Ošaben. V njej je zaigralo devet igralcev, ki nekaj več kot 60 gledalcev niso pustili hladnih. Občinstvo

OUTSIDER #04 – FANTAZIJA

OUTSIDER, 1. februar 2016 ― Outsider – revija, ki presega meje je mlada, mednarodna revija o arhitekturi, širši kulturi in zanimivih osebnostih. Revija je nastala zaradi navdiha nad bogatim kulturnim prostorom, iz ljubezni do ustvarjanja in iz upora proti pasivnosti. Revija izhaja v slovenski in nemški izdaji, junija 2016 pa načrtujemo tudi hrvaško izdajo. Tukaj lahko pokukate v 4. številko. Tema: [&hellip

Meeting in Bamako

Večer, 1. februar 2016 ― V okviru Evropske prestolnice kulture Maribor 2012 je Plesna izba Maribor prvič izvedla glasbeni festival Maribum Afriqui, specializiran za afriško glasbo in sodelovanje afriških, slovenskih in drugih glasbenikov, pod vodstvom programske in umetniške vodje Tine Sovič. Maribum Afriqui je že leto kasneje združil tri celine in tri države: ZDA, Mozambik in Slovenijo, v letu 2014 pa so se v okviru festivala izvajale rezidence v Afriki in koncert v Mariboru pod nazivom Mala Afrika. Februarja 2015 so se trije slovenski umetniki, ob Sovičevi še plesalka Mojca Kasjak in glasbenik Igor Bezget, odpravili v Bamako, Mali, na umetniško rezidenco. Lassina Kone, plesalec in ustanovitelj plesne šole Don sen folo, fotograf in snemalec Barou dit Parou Diassana ter glasbenik Lassine Kone so skupaj s Slovenci združili moči in nastala je plesno-glasbena predstava We meet, ki smo jo v Mariboru videli že lani poleti in ki je bila osnova za izdan CD Meeting in ...

INTERVJU: DNEVNIK

Špehšpilja, 1. februar 2016 ― Ob izidu sLOLvenskih klasikov 1 je Pižama opravil zvrhan jerbas intervjujev. Prvi objavljen je tale v časniku Dnevnik. Tina Bernik ga je spraševala o knjigi, Igri prestolov in Glavah. KLIK za branje. “Kdo je številka ena med slovenskimi klasiki za vas?Pavel Knobl. To je en zanimiv možak, ki ga na veliko propagiram. V tej knjigi se v pogovoru na ircu pojavi njegova pesem Od prdca.Zakaj še nisem slišala zanj?Ker ga ni niti v Pregledu slovenskega slovstva dr. Janka Kosa, čeprav je izdal svojo pesniško zbirko že leta 1801, kar nekaj let pred Valentinom Vodnikom. Bil je zelo radoživ, posveten, v knjigi je imel pesem o krompirju, ki je bil takrat na slovenskih tleh še dokaj nova zadeva, pa tudi tisto najbolj znano pesem Od prdca: »Napnimo fagot, Perdimo povsod, Tiberju na čast. K’je dal to oblast!« In ko je Vodnik dobil to knjigo v roke, je vanjo zapisal: »Bukve iz Kranja, polne drekanja, pri sebi zadrži ga, naprej ne zdeli ga.« Ta izvod, ki ga je imel Vodnik, je ohranjen v digitalni knjižnici in je v njem viden ta napis. Vodik je takrat zapečatil Knoblovo usodo, zdaj pa se ga nekako oživlja. Knobl se ni skladal s to ideologijo, da je umetnost lahko samo nekaj, kar gradi narod.”

Umrl Dušan Velkaverh

Večer, 1. februar 2016 ― Umrl avtor besedil za popevke Dušan Velkaverh Znan je predvsem kot avtor besedil največjih slovenskih glasbenih uspešnic 70-ih in 80-ih let 20. stoletja. Med drugim "Dan ljubezni", "Silvestrski poljub", "Med iskrenimi ljudi", "Mlade oči", "Vsak je sam", "Ljubljančanke", "Marie, ne piši pesmi več", "Najlepše pesmi", "Zelene livade s teboj"... Skupno naj bi ustvaril okrog 600 besedil. Bil pa je tudi dolgoletni vodja glasbene produkcije RTV Slovenija (direktor Big Banda in Simfoničnega orkestra RTV Slovenija).
Zamejske založbe pomembne soustvarjalke slovenskega založništva

Zamejske založbe pomembne soustvarjalke slovenskega založništva

Slovenci.si, 1. februar 2016 ― Trst/Gorica/Čedad – V Avstriji in Italiji deluje več zamejskih založb, ki niso pomembne le zaradi založniške dejavnosti, ampak tudi zaradi skrbi za ohranjanje in promocijo slovenskega jezika ter organizacije kulturnih dogodkov. Predvsem v Italiji nekatere založbe delujejo znotraj zadrug. V Avstriji po novem delujeta dve zamejski založniški hiši, v Italiji pet. Z zelo dolgo tradicijo […] The post Zamejske založbe pomembne soustvarjalke slovenskega založništva appeared first on Slovenci.
Mojca Kasjak o sodobnem performativnem in plesnem dogajanju v Mariboru

Mojca Kasjak o sodobnem performativnem in plesnem dogajanju v Mariboru

ARS Oder, 1. februar 2016 ― V organizaciji in koprodukcijskem sodelovanju Plesne izbe Maribor in Mladinskega kulturnega centra Maribor bo štajerska prestolnica tudi letos dihala v festivalskem duhu sodobnih performativnih in plesnih praks domačih in mednarodnih razsežnosti. Osrednja mariborska festivala Performa, festival sodobnih performativnih praks in Platforma sodobnega plesa se zadnja leta združujeta in dopolnjujeta, v Maribor vabita evropsko priznane umetnice […]

Prvi dnevi obnovljene Narodne galerije: Romanje k umetnosti

Misli, 1. februar 2016 ― Od minule srede, ko se je po treh letih končala obnova Narodnega doma in je osrednja slovenska ustanova za starejšo umetnost zaživela v povsem novem sijaju, na Prešernovi in Cankarjevi cesti vlada posebno stanje. Proti galeriji se zgrinjajo množice, v zraku je čutiti vznemirjenje, izrazi obiskovalcev so skorajda slovesni.
»Beli« oskarji

»Beli« oskarji

Deseta umetnost, 1. februar 2016 ― Po številnih kritikah in grožnjah z bojkotom je ameriška Akademija filmskih znanosti in umetnosti sprejela ukrepe v smeri večje rasne raznolikosti v svojem članstvu, ki odloča o tem, kdo bo dobil prestižno filmsko nagrado oskar. Letos so bili za nagrade namreč tako kot lani nominirani le beli igralci in igralke. Režiser Spike Lee in igralec […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Martyrs (2008)  [Pozor, hud prizor] - A Few Good Men (1992)  Bo Vojna zvezd znova spremenila Hollywood?  The Water Diviner (2014)  The Hurricane (1999) Copyright © Deseta umetnost [»Beli« oskarji], All Right Reserved. 2016.

Ai Weiwei na fotografiji v položaju utopljenega sirskega dečka

Misli, 1. februar 2016 ― Kitajski umetnik in aktivist Ai Weiwei, ki je vključen v več projektov v podporo beguncem, je za fotografijo poziral v pozi septembra lani utopljenega sirskega dečka, ki je pretresla svet. S fotografijo je želel po pisanju francoske tiskovne agencije AFP v širši javnosti vzbuditi zavedanje o razsežnostih begunske krize.

Nova nagrada za Galvána

Borštnikovo srečanje, 1. februar 2016 ― Le nekaj dni po predhodnji razveseljujoči novici, je tukaj že nova - in prav tako povezana z gostom 49. Festivala Borštnikovo srečanje, Israelom Galvánom. Oznanjamo, da je tokrat v Londonu nagrajen z nacionalno nagrado - NATIONAL DANCE AWARD – SPECIAL AWARD FOR EXCEPTIONAL ARTISTRY, ki jo podeljuje združenje kritikov!
Čas si vzame, kolikor časa potrebuje

Čas si vzame, kolikor časa potrebuje

Zavod En-Knap, 1. februar 2016 ― »Kako v plesu obravnavati pojem časa? Guy Nader in Maria Campos se te kompleksne teme lotita s pretanjeno abstraktno kompozicijo, ki je sestavljena iz zaporedja gibov v času, ki skozi ples ponazori njegovo minevanje. Predstava z glasbenikom v živo občinstvo neomajno vodi v hipnotično stanje: ko se zdi, kot da se plesalci s svojimi spiralnimi gibi v vertikali posmehujejo težnosti, nas zaobjame omotičnost ...« (Anna Chirescu, Springback Aerowaves)

Čas si vzame, kolikor časa potrebuje

Zavod En-Knap, 1. februar 2016 ― »Kako v plesu obravnavati pojem časa? Guy Nader in Maria Campos se te kompleksne teme lotita s pretanjeno abstraktno kompozicijo, ki je sestavljena iz zaporedja gibov v času, ki skozi ples ponazori njegovo minevanje. Predstava z glasbenikom v živo občinstvo neomajno vodi v hipnotično stanje: ko se zdi, kot da se plesalci s svojimi spiralnimi gibi v vertikali posmehujejo težnosti, nas zaobjame omotičnost ...« (Anna Chirescu, Springback Aerowaves)

NAPOVEDUJEMO POČITNIŠKO PREDSTAVO MAČEK MURI V ČETRTEK, 24. FEBRUARJA, OB 17.00

SLG Celje, 1. februar 2016 ― Med zimskimi počitnicami vas vabimo h ogledu otroške klasike Maček Muri, ki se bo odvijala v četrtek, 24. februarja, ob 17.00 v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Gre za gledališko uspešnico z več kot 100 ponovitvami. Veselimo se vašega obiska.   Kajetan Kovič (1931) je eden najboljših sodobnih slovenskih pesnikov in pisateljev. V otroški literaturi je ustvaril večne junake, ki razveseljujejo generacijo za generacijo otrok in tudi odraslih. Njegovo kultno mačjo pravljico Maček Muri (1975) je za celjski oder priredila Romana Ercegovič. Le kdo ne pozna črnega simpatičnega mačkona Murija, ki se v svojem mačjem življenju spopada tudi z resnimi težavami, kot je zaljubljenost. Muri je prav po mačje zatrapan v najlepšo izmed vseh muc, Muco Maco. Kako osvojiti srce "prave mačje Parižanke", predstavlja za Murija prav posebno trd oreh. Zgodba o ljubezenskih pripetljajih med Murijem in Maco se prepleta z zgodbo o mačjem roparju Čombi, ki s svojimi vragolijami ne da spati policajema Muclju in Maclju. In ne samo to – Veliki Čombe prijateljuje z Muco Maco in dela Mačka Murija prav pošteno ljubosumnega. V predstavi bodo v živo odpeti songi Jerka Novaka, ki so danes skorajda že ponarodeli.   V predstavi je uporabljena tudi glasba iz Rossinijeve opere Seviljski brivec Arija Figara in Vesela krava Igorja Leonardija    

NAPOVEDUJEMO POČITNIŠKO PREDSTAVO MAČEK MURI V ČETRTEK, 24. FEBRUARJA, OB 17.00

SLG Celje, 1. februar 2016 ― Med zimskimi počitnicami vas vabimo k ogledu otroške klasike Maček Muri, ki se bo odvijala v četrtek, 24. februarja, ob 17.00 v Slovenskem ljudskem gledališču Celje. Gre za gledališko uspešnico z več kot 100 ponovitvami. Veselimo se vašega obiska.   Kajetan Kovič (1931) je eden najboljših sodobnih slovenskih pesnikov in pisateljev. V otroški literaturi je ustvaril večne junake, ki razveseljujejo generacijo za generacijo otrok in tudi odraslih. Njegovo kultno mačjo pravljico Maček Muri (1975) je za celjski oder priredila Romana Ercegovič. Le kdo ne pozna črnega simpatičnega mačkona Murija, ki se v svojem mačjem življenju spopada tudi z resnimi težavami, kot je zaljubljenost. Muri je prav po mačje zatrapan v najlepšo izmed vseh muc, Muco Maco. Kako osvojiti srce "prave mačje Parižanke", predstavlja za Murija prav posebno trd oreh. Zgodba o ljubezenskih pripetljajih med Murijem in Maco se prepleta z zgodbo o mačjem roparju Čombi, ki s svojimi vragolijami ne da spati policajema Muclju in Maclju. In ne samo to – Veliki Čombe prijateljuje z Muco Maco in dela Mačka Murija prav pošteno ljubosumnega. V predstavi bodo v živo odpeti songi Jerka Novaka, ki so danes skorajda že ponarodeli.   V predstavi je uporabljena tudi glasba iz Rossinijeve opere Seviljski brivec – arija Figara in Vesela krava Igorja Leonardija.    

NAPOVEDUJEMO PREMIERO DRAME VAROVANO OBMOČJE V PETEK, 19. FEBRUARJA, OB 19.30

SLG Celje, 1. februar 2016 ― Spoštovani!   Vabimo Vas na prvo slovensko uprizoritev drame Harolda Pinterja Varovano območje (The Hothouse) v prevodu Tine Mahkota in režiji Janeza Pipana.    Premiera bo v torek, 19. februarja 2016, ob 19.30 na Velikem odru Slovenskega ljudskega gledališča Celje.   Veselimo se vašega obiska.   Harold Pinter Varovano območje (The Hothouse) Drama Prva slovenska uprizoritev   Gledališki kritik Michael Billington, eden najboljših poznavalcev britanske dramatike po drugi svetovni vojni in Pinterjev biograf, ocenjuje, da je Varovano območje eno najboljših dramskih besedil klasika moderne drame, Nobelovega nagrajenca Harolda Pinterja (1930–2008). Pinter je dramo napisal pozimi leta 1958, vendar se je zaradi neuspeha in odklonilnega odnosa kritike do krstne uprizoritve Zabave za rojstni dan leto pred tem odločil, da je ne ponudi javnosti. Dramo je dokončal, rahlo predelal in uprizoril šele leta 1980. Varovano območje je hitro osvojilo evropske in svetovne odre, čemur je sledila tudi televizijska verzija na BBC leta 1982. Varovano območje je ena redkih Pinterjevih političnih dram, s črno satirično-komedijsko govorico se odziva na paranoično atmosfero hladne vojne, ki je bila prav v času nastanka drame v enem svojih najbolj zaostrenih obdobij. Dogajanje avtor umesti v precej skrivnostno ustanovo za psihološke raziskave človekove odzivnosti na različne dražljaje, ki so jo mnoge uprizoritve prikazovale kot psihiatrično kliniko. Skupina znanstvenikov izvaja različne, tudi precej srhljive poskuse na "pacientih", ki so jim odvzeli osebna imena in njihove identitete označili zgolj s serijskimi številkami. Dramsko dejanje sproži smrt enega izmed pacientov; kasneje se izkaže, da je šlo za uboj. Besedilo je pisano kot kriminalka, v kateri izrazito komedijskim situacijam sledijo prizori srhljivega psihološkega in besednega nasilja, hkrati pa ves čas sledi trdni strukturi klasične ibsenovske drame, ki na koncu pripelje do razkritja, da je "hothouse"

NAPOVEDUJEMO GOSTOVANJE DRAME SNG MARIBOR Z BOGATO NAGRAJENO PREDSTAVO HEDDA GABLER V ČETRTEK, 11. FEBRUARJA, OB 19.30

SLG Celje, 1. februar 2016 ― Vabljeni k ogledu bogato nagrajene drame Hedda Gabler Henrika Ibsena v produkciji Drame SNG Maribor, ki bo v četrtek, 11. februarja, ob 19.30 na Velikem odru Slovenskega gledališča Celje. Drama je na 50. Festivalu Borštnikovo srečanje 2015 prejela veliko nagrado za najboljšo uprizoritev, Borštnikovo nagrado za dramaturški koncept in Borštnikovo nagrado za igro, ki jo je prejela igralka Nataša Matjašec Rošker. Veselimo se vašega obiska.   Drama SNG Maribor Režiserka Mateja Koležnik Prevajalec Bogomil Fatur Prirejevalki besedila Mateja Koležnik, Metka Damjan Dramaturg Goran Ferčec Scenograf Marko Japelj Kostumograf Alan Hranitelj Koreograf Matija Ferlin Skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar Oblikovalec svetlobe Pascal Mérat Lektorica Metka Damjan Oblikovalka maske Mirjana Djordjević Igrajo Nataša Matjašec Rošker Jurij Drevenšek Maša Žilavec Mateja Pucko Ivo Ban Matjaž Tribušon Henrik Ibsen (1828–1906), oče moderne drame, je že stoletje vogelni kamen repertoarjev svetovnih gledališč. Med njegove najbolj kontroverzne ženske like spada Hedda Gabler – ena izmed prvih dramskih junakinj, ki niso ne logične ne nore. Ko se je pojavila, so jo označili kot »neresnično in monstruozno«, danes ji lahko rečemo sodobna ženska – usodna, demonsko privlačna, predrzna in samovoljna. Ne sleče še poročne obleke, ko začuti, kako jo družbeni korzet utesnjuje in kako s svojimi pravili predpisuje, kakšna naj bi bila vloga ženske v družbi. Njeno iskanje svobode izvira iz njenega hlepenja po moči. Na elegantno perverzen način režira, kreira, speljuje, napeljuje in pri tem s pridom izkorišča svojo fatalnost. Destruktivna boginja počne vse to, da bi si pregnala smrtonosno dolgočasje. Epilog na dva strela pa odigra nabita pištola generala Gablerja, Heddinega očeta.

NAPOVEDUJEMO GOSTOVANJE DRAME SNG MARIBOR S PREDSTAVO HEEDA GABLER V ČETRTEK, 11. FEBRUARJA, OB 19.30 NA VELIKEM ODRU

SLG Celje, 1. februar 2016 ― Vabljeni h ogledu bogato nagrajene drame Hedda Gabler Henrika Ibsna v produkciji Drame SNG Maribor, ki bo v četrtek, 11. februarja, ob 19.30 na Velikem odru Slovenskega gledališča Celje. Drama je na 50. Festivalu Borštnikovo srečanje 2015 prejela veliko nagrado za najboljšo uprizoritev, Borštnikovo nagrado za dramaturški koncept in Borštnikovo nagrado za igro, ki jo je prejela igralka Nataša Matjašec Rošker. Gre za drugo predstavo Zimskega gledališkega trojčka.Veselimo se vašega obiska.           Drama SNG Maribor Režiserka Mateja KoležnikPrevajalec Bogomil FaturPrirejevalki besedila Mateja Koležnik, Metka DamijanDramaturg Goran FerčecScenograf Marko JapeljKostumograf Alan HraniteljKoreograf Matija FerlinSkladatelj Mitja Vrhovnik SmrekarOblikovalec svetlobe Pascal Mérat Lektorica Metka DamjanOblikovalka maske Mirjana Djordjević   IgrajoNataša Matjašec RoškerJurij DrevenšekMaša ŽilavecMateja Pucko Ivo BanMatjaž Tribušon   Henrik Ibsen (1828–1906), oče moderne drame, je že stoletje vogelni kamen repertoarjev svetovnih gledališč. Med njegove najbolj kontroverzne ženske like spada Hedda Gabler – ena izmed prvih dramskih junakinj, ki niso ne logične ne nore. Ko se je pojavila, so jo označili kot »neresnično in monstruozno«, danes ji lahko rečemo sodobna ženska – usodna, demonsko privlačna, predrzna in samovoljna. Ne sleče še poročne obleke, ko začuti, kako jo družbeni korzet utesnjuje in kako s svojimi pravili predpisuje, kakšna naj bi bila vloga ženske v družbi. Njeno iskanje svobode izvira iz njenega hlepenja po moči. Na elegantno perverzen način režira, kreira, speljuje, napeljuje in pri tem s pridom izkorišča svojo fatalnost. Destruktivna boginja počne vse to, da bi si pregnala smrtonosno dolgočasje. Epilog na dva strela pa odigra nabita pištola generala Gablerja, Heddinega očeta.

NAPOVEDUJEMO GOSOTVANJE DRAME SNG MARIBOR Z BOGATO NAGRAJENO PREDSTAVO HEDDA GABLER V ČETRTEK, 11. FEBRUARJA, OB 19.30

SLG Celje, 1. februar 2016 ― Vabljeni h ogledu bogato nagrajene drame Hedda Gabler Henrika Ibsna v produkciji Drame SNG Maribor, ki bo v četrtek, 11. februarja, ob 19.30 na Velikem odru Slovenskega gledališča Celje. Drama je na 50. Festivalu Borštnikovo srečanje 2015 prejela veliko nagrado za najboljšo uprizoritev, Borštnikovo nagrado za dramaturški koncept in Borštnikovo nagrado za igro, ki jo je prejela igralka Nataša Matjašec Rošker. Gre za drugo predstavo Zimskega gledališkega trojčka.Veselimo se vašega obiska.   Drama SNG Maribor   Režiserka Mateja Koležnik Prevajalec Bogomil Fatur Prirejevalki besedila Mateja Koležnik, Metka Damijan Dramaturg Goran Ferčec Scenograf Marko Japelj Kostumograf Alan Hranitelj Koreograf Matija Ferlin Skladatelj Mitja Vrhovnik Smrekar Oblikovalec svetlobe Pascal Mérat Lektorica Metka Damjan Oblikovalka maske Mirjana Djordjević   Igrajo Nataša Matjašec Rošker Jurij Drevenšek Maša Žilavec Mateja Pucko Ivo Ban Matjaž Tribušon   Henrik Ibsen (1828–1906), oče moderne drame, je že stoletje vogelni kamen repertoarjev svetovnih gledališč. Med njegove najbolj kontroverzne ženske like spada Hedda Gabler – ena izmed prvih dramskih junakinj, ki niso ne logične ne nore. Ko se je pojavila, so jo označili kot »neresnično in monstruozno«, danes ji lahko rečemo sodobna ženska – usodna, demonsko privlačna, predrzna in samovoljna. Ne sleče še poročne obleke, ko začuti, kako jo družbeni korzet utesnjuje in kako s svojimi pravili predpisuje, kakšna naj bi bila vloga ženske v družbi. Njeno iskanje svobode izvira iz njenega hlepenja po moči. Na elegantno perverzen način režira, kreira, speljuje, napeljuje in pri tem s pridom izkorišča svojo fatalnost. Destruktivna boginja počne vse to, da bi si pregnala smrtonosno dolgočasje. Epilog na dva strela pa odigra nabita pištola generala Gablerja, Heddinega očeta.        

NAPOVEDUJEMO GOSTOVANJE DRAME SNG MARIBOR S PREDSTAVO HEEDA GABLER V ČETRTEK, 11. FEBRUARJA, OB 19.30 NA VELIKEM ODRU

SLG Celje, 1. februar 2016 ― Vabljeni h ogledu bogato nagrajene drame Hedda Gabler Henrika Ibsna v produkciji Drame SNG Maribor, ki bo v četrtek, 11. februarja, ob 19.30 na Velikem odru Slovenskega gledališča Celje. Drama je na 50. Festivalu Borštnikovo srečanje 2015 prejela veliko nagrado za najboljšo uprizoritev, Borštnikovo nagrado za dramaturški koncept in Borštnikovo nagrado za igro, ki jo je prejela igralka Nataša Matjašec Rošker. Gre za drugo predstavo Zimskega gledališkega trojčka.Veselimo se vašega obiska.           Drama SNG Maribor Režiserka Mateja KoležnikPrevajalec Bogomil FaturPrirejevalki besedila Mateja Koležnik, Metka DamijanDramaturg Goran FerčecScenograf Marko JapeljKostumograf Alan HraniteljKoreograf Matija FerlinSkladatelj Mitja Vrhovnik SmrekarOblikovalec svetlobe Pascal Mérat Lektorica Metka DamjanOblikovalka maske Mirjana Djordjević   IgrajoNataša Matjašec RoškerJurij DrevenšekMaša ŽilavecMateja Pucko Ivo BanMatjaž Tribušon   Henrik Ibsen (1828–1906), oče moderne drame, je že stoletje vogelni kamen repertoarjev svetovnih gledališč. Med njegove najbolj kontroverzne ženske like spada Hedda Gabler – ena izmed prvih dramskih junakinj, ki niso ne logične ne nore. Ko se je pojavila, so jo označili kot »neresnično in monstruozno«, danes ji lahko rečemo sodobna ženska – usodna, demonsko privlačna, predrzna in samovoljna. Ne sleče še poročne obleke, ko začuti, kako jo družbeni korzet utesnjuje in kako s svojimi pravili predpisuje, kakšna naj bi bila vloga ženske v družbi. Njeno iskanje svobode izvira iz njenega hlepenja po moči. Na elegantno perverzen način režira, kreira, speljuje, napeljuje in pri tem s pridom izkorišča svojo fatalnost. Destruktivna boginja počne vse to, da bi si pregnala smrtonosno dolgočasje. Epilog na dva strela pa odigra nabita pištola generala Gablerja, Heddinega očeta.

NA VOLJO ŠE NEKAJ VSTOPNIC ZA OGLED PREDSTAVE DOKLER NAJU SEKS NE LOČI V TOREK, 2. FEBRUARJA, OB 19.30

SLG Celje, 1. februar 2016 ― Na voljo je še nekaj vstopnic za ogled komedije Dokler naju seks ne loči, jutri, 2. februarja, ob 19.30 na Malem odru Slovenskega ljudskega gledališča Celje.  Gre za odlično komedijo kanadske avtorice Michele Riml, v kateri želita Alice in Henry po 25 letih zakona obuditi svoje ljubezensko življenje s pomočjo priročnika Seks za telebane. Po ogledu sledi druženje v foyerju Malega odra.  Veselimo se vašega obiska.     Michele Riml (1967) je pomembno ime na kanadskem gledališkem področju, njene igre so bile igrane po vsej Kanadi in vključujejo naslove Miss Teen, Under the Influence, Poster Boys, RAGE, Souvenirs, On the Edge, The Amaryllis and Henry and Alice: Into the Wild. Je dobitnica nagrade Sydney Risk Prize for Outstanding Original Play za dramo RAGE (2005), za to dramo je prejela tudi nagrado Jessie Richardson Award za najboljši novi tekst (2008). Leta 2008 je bila nominirana za nagrado Siminovitch Prize.Komedija Dokler naju seks ne loči je bila prevedena v več tujih jezikov in igrana na Poljskem, Islandiji, v Nemčiji, Mehiki, ZDA in na Novi Zelandiji. Krstno uprizoritev je doživela na Vancouver International Fringe Festivalu leta 2002, s festivala se je preselila v gledališče, kjer je leta 2004 doživela premiero v Arts Club Theatre Company.Po petindvajsetih letih zakona si Alice in Henry privoščita vikend samo zase. Ideja je pravzaprav bolj Alicina, ki si želi, da bi v hotelski sobi s priročnikom Seks za telebane obudila svoje ljubezensko življenje in nekdanjo strast. Alice je prepričala moža Henryja, da potrebujeta romantičen konec tedna zase, stran od doma, obveznosti in vsakdanje rutine. Upa, da ga bo ponovno zapeljala, da se bo med njima ponovno vnela strast, zato je s seboj prinesla tudi nekaj pripomočkov za ljubezenske igrice. Henry pa bi rad obdržal življenje, kot ga pozna – udobno, varno in mirno. Sam je s svojim življenjem in njunim odnosom popolnoma zadovoljen in ne razume ženinega nezadovoljstva. Alice in Henry poskušata v hotelski sobi preizk
Kontrapunktične variacije: Drevo in gozdovi

Kontrapunktične variacije: Drevo in gozdovi

ARS Čas, prostor in glasba, 1. februar 2016 ― Mnogi skladatelji so se soočali z zvoki narave. Zgledovali so se po naravi in iskali stičišča v njej. Videli so drevo in veliko dreves; zgodile so se: téma in variacije. Poglobila sta se kontrast in različnost. V oddaji »Čas, prostor in glasba« s podnaslovom »Kontrapunktične variacije – Drevo in gozdovi« bomo predvajali: Koralni preludij »Jezus, […]
Shakespeare med politiko in seksualnostjo

Shakespeare med politiko in seksualnostjo

ARS Arsov forum, 1. februar 2016 ― Letos mineva 400 let od smrti angleškega dramatika in pesnika Williama Shakespearja, to pa bodo zaznamovali različni dogodki po vsem svetu. Obletnice rojstev ali smrti pomembnejših svetovnih umetnikov so priložnost za razmislek o pomenu njihovega dela. Kako nas lahko Shakespeare in liki, ki jih je ustvaril, nagovorijo danes? Glede na to, da njegove stvaritve govorijo […]
Rezija

Rezija

ARS Za en bokal muzike, 1. februar 2016 ― V tokratnem glasbenem bokalu se odpravljamo v skrito dolino pod Kaninom – v Rezijo, kjer so doma svojevrstno petje, glasba in ples. Rezijo je dolga leta odkrival Julijan Strajnar, ki je pred kratkim praznoval okrogel jubilej. Skupaj z Mirkom Ramovšem bosta spregovorila o terenskih odpravah, predstavila bosta rezijansko glasbeno in plesno dediščino ter nam razkrila […]

Žan Tetičkovič z novim projektom o zgodbah priseljencev v New Yorku

Misli, 1. februar 2016 ― V New Yorku delujoči glasbenik Žan Tetičkovič bo nocoj v Kinu Šiška predstavil nov projekt The Port of Life, sodobno avdio-vizualno pripoved, ki s prepletanjem prvin sodobne jazzovske, klasične, elektronske in svetovne glasbe prikazuje zgodbe in izkušnje priseljencev v New Yorku. Pridružila se mu bo izbrana zasedba domačih in tujih glasbenikov.
Butalske novice: Tjaša Sterle, ki se ubada z nehvaležno nalogo, iskanjem sponzorjev

Butalske novice: Tjaša Sterle, ki se ubada z nehvaležno nalogo, iskanjem sponzorjev

Notranjsko primorske novice » Kultura, 1. februar 2016 ― Tjaša Sterle je tista, ki ima pri pustnem društvu letos bržkone eno najbolj nehvaležnih nalog, iskanje sponzorjev, ki bi bili pripravljeni podpreti pustni praznik ter skrb za finančno konstrukcijo prireditve. Tjaša Sterle Foto: Pustno društvo Cerknica Spomini na pust iz otroštva? Spomini na pust iz otroštva so še vedno zelo živi. Prelevila sem se v
1953 Sv. Vid – Kuharski tečaj

1953 Sv. Vid – Kuharski tečaj

Stare slike (Cerknica), 1. februar 2016 ― Tečajnice kuharskega tečaja, takrat še v Žilcah, so se postavile na cesto, ki pelje proti Jeršičem ob ograji šolske grede. To je bilo konec šolskega leta in neznan fotograf je slikal šolarje pa tudi tečajnice. Dekleta so obiskovale tečaj kuhanja, peke, priprave mize in pogostitev. Kuharice ni nikjer na sliki, sta pa učiteljica Jana in […]

Pred pol stoletja je umrl ameriški igralec Buster Keaton

Misli, 1. februar 2016 ― Pod pol stoletja je umrl ameriški igralec Buster Keaton, ki velja ob Charlesu Chaplinu za enega velikanov nemega filma. Njegov zaščitni znak je fizična komedija, podkrepljena s stoičnim neodzivnim obraznim izrazom, s čimer si je skozi filmsko zgodovino prislužil nadimek "veliki kamniti obraz" (The Great Stone Face).
Dramska igralka Iva Zupančič

Dramska igralka Iva Zupančič

ARS Naši umetniki pred mikrofonom, 1. februar 2016 ― Oddajo ob 85-letnici namenjamo dramski igralki Ivi Zupančič. V svoji bogati karieri je odigrala v več kot 120 vlog iz slovenske in svetovne  dramatike. Oblikovala je predvsem karakterne vloge, do katerih je prišla kmalu po prvih naivkah in prisrčnih dekletih. Rasla je od vloge do vloge; like je znala oblikovati z »zunanjo mirnostjo, a hkrati […]
Edgar Allan Poe: Mojster mrakobe

Edgar Allan Poe: Mojster mrakobe

KEVD'R, 1. februar 2016 ― »Od deških ur že nisem bil kot drugi – ne z očmi odkril, kar drugi so – in ne strasti pil v skupnem vrelcu kakor vsi. Iz vira istega sprejeti gorja znal nisem, ne ogreti srca za isto slast omam; kar ljubil sem, sem ljubil sam /…/«                                (Poe, 1985: 35) Edgar Allan Poe… More Edgar Allan Poe: Mojster mrakobe

Zala Vidic gre na evrovizijo mladih glasbenikov

Večer, 1. februar 2016 ― Slovenijo bo po odločitvi strokovne žirije v sestavi Živa Ploj Peršuh, Mate Bekavac in Tomaž Lorenz na tekmovanju Evrovizijski mladi glasbeniki 2016 zastopala violončelistka Zala Vidic. Žirija se je 28. januarja odločala med osmimi finalisti. Kdo so bili mladi glasbeniki, stari do 19 let, kot zahtevajo propozicije tekmovanja? Violončelist Izak Hudnik, harmonikar Vili Korošec, fagotist Luka Mitev, saksofonist Andrej Omejc, violinist Nikola Pajanović, harfistka Bilka Peršič, flavtistka Dorotea Senica in zmagovalna violončelistka Zala Vidic. Igrali so ob spremljavi Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, ki ga je vodil dirigent En Shao.Z Variacijami na rokoko temo za violončelo in orkester, 6. in 7. variacija Petra Iljiča Čajkovskega je žirijo torej najbolj navdušila Vidičeva. Tretjega septembra bo nastopila na Roncalliplatzu pred kölnsko katedralo na tekmovanju Evrovizijski mladi glasbeniki 2016.Zala Vidic bo maja dopolnila 18 let. Prihaja iz Dolenjskih Toplic. Pri šestih letih se je začela ...

Gledališka kritika: V kristalni kletki

Večer, 1. februar 2016 ― Damir Zlatar Frey, ta hipernadarjeni teatrski naturščik, hrvaški vunderkind, ki si ga nekatera gledališča zelo želijo, mnoga pa ga odrivajo, se menda počuti v mariborski Drami kot ''ljubljeni in razvajeni sin''. Čeprav ob Dravi nekoč zanj ni bilo vse idealno, kot beremo v njegovi avtobiografski uspešnici Kristalni kardinal (izšla bo kmalu tudi pri nas). Zlasti epohe Tomaža Pandurja, ki ga imenuje v knjigi Julijan Drot, se spominja z gnusom in razgaljanjem krutih intimnosti brezkompromisnega tekmeca. Nekateri se bodo naslajali.Frey se je v tej svoji ustvarjalni izmenjavi v Mariboru doslej uspešno loteval mnogih mitskih slovenskih dramatikov, Gruma, Cankarja, nazadnje pa se je lotil še Šeligove redko uprizarjane in težko uprizorljive Čarovnice iz Zgornje Davče (1977). Teksta poznega modernizma, ki ima pri nas še vedno nacionalno avreolo svetosti. Čeprav je Šeligo modernist zelo pogojno. Njegova dramatika se je skozi desetletja spreminjala. Ta iz 70-ih je absurdna, poetična, v 80-ih je ...
še novic