»REŠIMO PRST – MAMO TO!« ALI SADHGURU V SLOVENIJI

»REŠIMO PRST – MAMO TO!« ALI SADHGURU V SLOVENIJI

Revija Primus, 27. marec 2022 ― Piše: mag. Žiga Čamernik – igralec, pedagog, kritik/recenzent in trener javnega nastopanja   Medtem ko na globalni ravni s cmokom v grlu in z vse večjim nelagodjem spremljamo stopnjevanje najrazličnejših tenzij, v zadnjem času nekoliko pod površjem brbota svetovno gibanje Ozaveščen planet (Conscious Planet), ki si dejansko prizadeva za občečloveško dobrobit, zavedajoč se, da se ...

Bernard Nežmah: Odprta vrata za ekosofijo

OUTSIDER, 27. marec 2022 ― Koronska doba je vzela domet industriji prostega časa, ki kreira želje, kam je treba iti, kaj videti, kaj imeti, kaj doživeti. Kako si človek sam ustvari užitek, ne da bi zanj plačal potovalni agenciji, avtomobilski industriji, priljubljenim restavracijam, je postalo preprosto nedoumljivo. Jasno, pogledaš na televizijo ali na splet, povsod ti prinašajo predmete ali dogodke, […]
Hoja po robovih

Hoja po robovih

Radio Študent, 27. marec 2022 ― V vasi Topolò smo obiskali multitasking kolektiv Robida. Z mano so bili trije od članov, Vida Rucli, Aljaž Škrlep in Dora Ciccone. Sprejeli so me v hiši, v kateri delajo tiskano revijo, radio program in gos

Gostovali smo v TV oddaji KROMPIR! (26.3.)

Ana Monro, 27. marec 2022 ― Na povabilo ustvarjalcev te, so Goro Osojnik, Polona Prosen in Anže Mohorič v soboto, 26. 3., gostovali v oddaji RTV Slovenija za otroke in mladostnike Krompir, v kateri so predstavili ulično gledališče ”v teoriji in praksi”. Posnetek oddaje si lahko ogledate TUKAJ (od 16:48 do 26:30 & od 30:55 do 40:25).     The post Gostovali smo v TV oddaji KROMPIR! (26.3.) appeared first on Ana Monro.

27. marec, svetovni dan gledališča

SNG Maribor, 27. marec 2022 27. marec je svetovni dan gledališča Letošnjo svetovno poslanico ob svetovnem dnevu gledališča je napisal Peter Sellars, gledališki in operni režiser, festivalski direktor, slovensko pa Nataša Keser, dramska igralka. Vabimo vas, da si ju preberete v prilogi. ...
NSK Folk Art

NSK Folk Art

SEM, 27. marec 2022 ― Ob prvi slovenski predstavitvi NSK Folk Art v ljubljanski galeriji Škuc leta 2011 je njen kustos Tevž Logar zapisal, "da ta poleg inovativnih formalnih pristopov posamičnih umetniških del kaže na to, da je izredno pomemben kot nosilec umetniškega dela tudi kontekst, skozi katerega se neposredno razkriva sodobnost umetniškega dela. Široko polje, ki ga vzpostavlja kontekst, vselej pušča priprta vrata za paradokse, ki se pojavijo s sopostavljanjem del in idej /.../" Koliko je sopostavitev predmetov iz zbirke slovenske ljudske umetnosti, ki jo hranimo v SEM, in zbirke ljudske umetnosti NSK, afirmativna in morda dvomljiva? Kakšni so nagibi za njune sopoglede in kakšna spoznanja prinašajo? Preverite na razstavi Ljudska umetnost med domom in svetom: Zbirki SEM in ljudske umetnosti NSK skupine IRWIN

Poslanici ob svetovnem dnevu gledališča

Borštnikovo srečanje, 27. marec 2022 ― Pobudo za razglasitev svetovnega dneva gledališča, ki ga obeležujemo 27. marca, je leta 1961 podal Mednarodni gledališki inštitut (ITI). Na svetovni dan gledališča obkroži svet mednarodna poslanica, ki jo v ta namen na povabilo ITI spiše izbrana gledališka ustvarjalka ali ustvarjalec. Prva poslanica je bila v svet poslana leta 1962, njen avtor je bil Jean Cocteau. Slovenska poslanica ob svetovnem dnevu gledališča, 27. marcu 2023 Poslanico bere igralka, ozvočena, s sedeža v sredini parterja, vključno z didaskalijami, torej tudi tem besedilom. Poslanico, razen didaskalij, bere z zanosom. Rada imam gledališče. Rada imam gledališče, kljub. Rada imam gledališče, kljub in ravno zaradi. Rada imam gledališče, kljub in ravno zaradi … in sploh. Igralka se dvigne s sedeža, osvetlijo jo reflektorji. Zakaj ste prišli? Zakaj sem prišla? Prišla sem delat. Umetnost je delo. Umetnost je trdo delo iz dneva v dan. Gledališka umetnost je trdo delo iz dneva v dan in z ljudmi. Prišla sem z ljudmi. Prišla sem delat z ljudmi. Igralka vstane in se med prebijanjem iz sredine parterja vljudno opravičuje gledalcem, ki vstajajo. Reflektorji ji sledijo. Med prebijanjem reče: Spodletet. Spodletet sem prišla. Spodletet in poskusit znova in spodletet bolje. Igralka stopi na oder in naslovi občinstvo. Hvala. Hvala, ker ste z mano. Hvala, ker ste z nami. Nas ni brez vas. Ampak to veste. Vas ni brez nas. To veste? Gledališče je civilizacija. Gledališče je skupnost. Igralka se zdrzne. V okviru institucije, v bližini bližnjih, v varnem in stabilnem zavetju gledališkega rituala se nam vsak večer zdi, da samo smo. Samoumevno. Vi in mi. Ampak nismo. … pingpong vesolij in mreže identitet in dnevni pretresi in realpolitika in odgovornost in iniciativa in kolektivna krivda in in in in … in … in … Mi smi prišli spodletet. Bolje. Vi ste prišli spodletet. Bolje. Prišli smo spodletet bolje … skupaj. Tega si dandanes ne privoščimo več. Razen v gledališču. Vse je učinek in vse je rezultat. Vse je rezulta
še novic