TOMAŽ FURLAN: ZAJTRK NA JUTRANJEM VLAKU

TOMAŽ FURLAN: ZAJTRK NA JUTRANJEM VLAKU

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 19. december 2019 ― »Je avto objekt ali socialni simbol? Je čakanje v vrsti produkcijski proces ali kontemplativno dejanje? Je obuvanje nogavic eksistencializem ali konvencija?« se sprašuje Tomaž Furlan ob aktualni razstavi, ki (razen enega) vključuje popolnoma nova dela. Čeprav vsako od njih vsebuje lastno sporočilnost, je treba gledati predvsem postavitev v celoti. Ta se osredotoča na izsek vsakdanjega jutra povprečnega posameznika, ko se sooča s sliko sveta. Avtorja zanima posameznikov osebni pogled na objekt – trenutek v percepciji, ko gre za razumevanje vseh razsežnosti oblike in ne le njene konstrukcije. Na razstavi tako išče banalne konotacije med objekti in njihovo pasliko oziroma se ukvarja z njeno popačenostjo, ki jo povzroči individualna interpretacija. Gre za nadaljevanje avtorjeve refleksije družbene dinamike, pogled v civilizirano okolico in njene pripomočke. Tomaž Furlan opiše razstavo tudi kot »slike ponedeljkovega jutra, kjer je vsak prostor svoj kader oziroma slika«. Odnos med človekom in okoljem je glavna tema celotne avtorjeve umetniške prakse, naslov razstave pa povedno oriše današnje stanje. Produkcijski proces ni le aktivnost samega proizvajanja, temveč tudi vse ostalo, v kar je vpet posameznik (njegovo gibanje v družbenem okolju), tako racionalizacija časa kot učinkovitost ter kolektivnost in participatornost. Naslov razstave obenem asociira tudi na naslov slike Edouarda Maneta Zajtrk na travi (1863), eno od prelomnih del umetnostne zgodovine. Kompleksna vsebina je pomembna (v grobem) zaradi monumentalnega načina prezentacije vsakdanje teme, kjer je v žanrski prizor vključen ženski akt, sicer rezerviran za slike z mitološko ali alegorično vsebino. Pa vendar – Manet naslika meščanstvo, ki zajtrkuje na travi, Tomaž Furlan pa nam »slika« mobilno meščanstvo. Njegova vpetost v produkcijsko in družbeno rutino, ki je vedno bolj prisotna tudi v zasebnih prostorih, vendar je bolj kot na zunanje sistemske mehanizme vezana na posameznikovo izbiro, ki se na videz zdi svobod
Koga je zadušila ektoplazma?

Koga je zadušila ektoplazma?

LUD Literatura, 19. december 2019 ― Poljsko pisateljico Joanno Bator (1968) pri nas že poznamo po romanu Peščena gora (Goga, 2017), ki je bil v domovini nominiran za več nagrad, leto kasneje pa smo dobili še prevod romana Temno, skoraj noč, ki je prejel nagrado Nike, najpomembnejšo poljsko literarno nagrado.

Maylis De Kerangal: Na tej točki noči

Koridor, 19. december 2019 ― Asociativno in občutljivo iskanje človečnosti od potopljene ladje iz Libije do otoka Lampedusa – vse to na tej točki noči. The post Maylis De Kerangal: Na tej točki noči appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Prihaja 12. festival Bobri

Prihaja 12. festival Bobri

Kinodvor, 19. december 2019 ― Družinski filmski program na festivalu Bobri se bo odvil med 18. januarjem in 8. februarjem v Kinodvoru. Prevzem brezplačnih vstopnic za vse predstave bo potekal 11. januarja.

Obvestilo

Medobčinski muzej Kamnik, 19. december 2019 ― V torek, 24. decembra in torek, 31. decembra bosta enoti muzej in Rojstna hiša Rudolfa Maistra odprti do 14. ure, galerija do 18. ure. Tudi ob božičnih in novoletnih praznikih so enote MMK zaprte, razen za najavljene skupine. Ob delavnih dnevih med prazniki (petek, sobota) so enote odprte po veljavnem urniku. Hvala za razumevanje. The post Obvestilo appeared first on MM:K.

Ki je ‘definicija ljubezni’

Neodvisni, 19. december 2019 ― Radharani Pernarčič izpiše skorajda literarni poklon Cirkulaciji 2, zaenkrat še edinemu prostoru, kot zapiše, kjer v celoti velja: "produkcija = bivanje = ustvarjanje = dogodek". Ogromna hladna hala zaobjame s svojimi fizičnimi lastnostmi kot tudi z intersubjektivnimi ter je natančno "(t)ista fraktalna struktura, s katero se slehernič udejanja ta originalno cirkulacijska gnetljiva produkcijska platforma".

Usnjarsko obrtno hišno znamenje, 1549, peščenec

Medobčinski muzej Kamnik, 19. december 2019 ― V lapidariju kamniškega muzeja je ohranjeno usnjarsko obrtno hišno znamenje iz Pogačnikove hiše v Maistrovi ulici v Kamniku. Osrednji del predstavlja okvir v reliefu. Na robu levo od njega so znamenje kamnoseka in črki TA,  na desnem robu pa črki MA. Pod njima je usnjarski nož za čiščenje kož. Poleg njega sta luknji, zaradi katerih […] The post Usnjarsko obrtno hišno znamenje, 1549, peščenec appeared first on MM:K.
ŽENSKA VOKALNA SKUPINA LIPA – NOVEMU DESETLETJU NAPROTI

ŽENSKA VOKALNA SKUPINA LIPA – NOVEMU DESETLETJU NAPROTI

Revija Primus, 19. december 2019 ― Piše: Tomaž Gržeta Litija je okolje, ki je med drugim prepoznavno tudi po obilju kvalitetne zborovske glasbe; z njo se srečamo na Gimnaziji Litija (ki jo trenutno vodi Blaž Rojko), v Litiji (pod vodstvom Helene Fojkar Zupančič) deluje tudi Zbor sv. Nikolaja, nenazadnje pa tamkajšnjo zborovsko tradicijo nepogrešljivo sooblikuje tudi Pevsko društvo Lipa Litija – ...
Na Poljanski bo zaživela striparna Stripolis

Na Poljanski bo zaživela striparna Stripolis

Misli, 19. december 2019 ― Na Poljanski cesti v središču Ljubljane bodo danes ob 18. uri odprli striparno Stripolis. Odprtje bo med drugim pospremljeno z napovedjo delovanja striparne v prihodnjih mesecih ter z branjem iz stripovskih poslastic. Kot je za STA povedal stripar Izar Lunaček, mora biti striparna v centru, "da skočiš notri in malo pobrskaš".
še novic