[GLASBA: tuje] Totedenske kratkice nerecenziranih, a relevantnih aktualnih izidov:

Koridor, 9. november 2014 ― Kayo Dot – Coffins on Io: + Toby Driver s svojimi projekti vedno širi, še raje pa razbija meje žanrskih konvencij. Večno ambiciozni koktejli najrazličnejšega včasih končajo prav takšni – preveč ambiciozni za želeno kvaliteto. A na CoI je bendu uspel velik podvig z reinkarnacijo temačnosti osemdesetih in, kot vedno, progresivno miselnostjo. Gothic prog? Progwave? Kayo Dot. T. K. http://theflenser.bandcamp.com/album/coffins-on-io (celoten album) milo - a toothpaste suburb: o Šele prvi milov album ne nadaljuje Američanovega vzpona, ki sicer izstopa v raperskem podzemlju že nekaj let. Antiteza tipičnega MC-ja na plati ponovno vpeljuje v svoj hip hop sanjave elemente z efektiranimi eksperimenti, ki ohranjajo organskost in ohlapno psihedeličnost, besedila pa ostajajo zabavna, sveže referenčna in kontekstualno zanimiva, a repetitivnost enakega in splošna nekoherentnost rezultirata v bledosti in hitri pozabljivosti. T. K. https://www.youtube.com/watch?v=-8sTDswtXYM (celoten album) Royal Blood – Royal Blood: o Ob prvem, pa tudi ob drugem poslušanju izzvenijo nadvse prazno in zehajoče. Plehko, prežvečeno in wannabe »jackwhiteish«. No, brightonskemu dvojcu je potrebno dati priložnost. V nadaljnjih poslušanjih namreč pride do izraza užitnost, koherentnost, agresija in kompaktnost njune hard rock (z)godbe. Nikakršen presežek, vendar dostojna garažna rock'n'roll bangerjada. J. P. http://www.youtube.com/watch?v=jhgVu2lsi_k (skladba »Figure It Out«) Thom Yorke - Tomorrow's Modern Boxes + Drugi solo projekt frontmana Radioheadov in Atoms for Peace je album z dušo. Ob prvem poslušanju je sedem komadov, stisnjenih v štirideset minut, preveč eklektičnih in eksperimentalnih, da bi jih lahko označili kot poslušljive, a se glasbene sestavljanke ritmov, elektronskih zvokov in Thomovega falsetta uho ob ponovnem poslušanju hitro navadi. Yorke je v jadranju po globinah paranoidne androidnosti ponovno uspešen pri ustvarjanju samosvojega zvoka, ki ni primeren za vsako uho, Yorkovega ekspe
/fa/shion meme

/fa/shion meme

Radio Študent, 9. november 2014 ― Modni navdušenci ste morda med brskanjem naleteli na besedo »effay«. Gre za fonetični zapis IRL priponke /fa/poševnica, ki nas, ko jo damo na konec spletnega naslova 4chan.org, popelje v svet 4chanovega modnega oz. fashion foruma. 4Chan fashion je pravi naslov, če iščete trgovino, ki proda Nordic Products bunde, nasvet o velikostih Uniqlojevih trenirk, napotke za izbiro kroja APC kavbojk, ali pa celo ideje za lasno in telesno nego in shujševanje. w2c - where to cop, kjer lahko kupim, c/n - cop or not, a naj kupim tole?, in pa WAYWT, What are you wearing today? Kaj nosiš danes? so kratice, ki pogosto spremljajo selfieje in druge slike, objavljene na effayu. Po drugi strani, troll izjava se glasi: >why don't you start going to /fa/ >they'll teach you how to dress up nicely >you'll get a gf oz. girlfriend in no time. Sarkazem je vsekakor na mestu. Stvari seveda niso tako enostavne, in si lahko le predstavite, da »4Chan makeover« ni za šibkejše. Stil, ki ga forum promovira, temelji na dizajnerskih imenih, kot sta Anne Demeulemeester in ta hip zelo »in« Rick Owens, in pa na eksluzivnih japonskih blagovnih znamkih kot sta United Arrows in Gyakusou. Da vse to prevedem za neposvečene: ching ching ching. In čeprav je za večino uporabnikov tega anonimnega portala le ideal, ta ideološka linija ne tolerira deviacij. Postanje slik sebe v nedizajnerskih cotah oz. mall clothes lahko hitro sproži plaz občih in temu forumu specifičnih žaljivk: stil, ki je, recimo temu, preveč popularen med pripadniki »napačnih« segmentov družbe bo komod opisan z rasističnimi žaljivkami za črnce, arabce in azijce, medtem ko obstaja široka paleta izrazov za tiste, ki se pri sledenju modnim trendom srečujejo s pomanjkanjem bodisi kulturnega kapitala bodisi tapravega kapitala: plebs - plebejci, peasants - kmetje, in pa poorfags - prevod mislim da ni potreben. Če pa je žaljivka fuccboi, kot kaže, res internetna slang beseda leta, so zato v veliki meri zaslužni effay in drugi modni forumi, saj
Godba ideala, suka TC Lejla bin Nur, 9. 11. 2014

Godba ideala, suka TC Lejla bin Nur, 9. 11. 2014

Radio Študent, 9. november 2014 ― V nedeljo, 9. 11. 2014 ali  16. 1. 1436, idealna godba pluje po vihrah in zavetjih godb. Od 21.30 do 24.00. We ila liqa, ya hub!   Ideal of music by TC Lejla Bin Nur. Sunday, November the 9th 2014 or Muharram the 16th 1436, from 21.30 to 24.00 CET or 20.30 to 23.00 UT. We wish you clear sound and sharp picture! We ila liqa, ya hub!   I. IDEALNI DOBER VEČER 0. t/md                            AVIZZO IG 1. cd MARCHEZ       kom 1           BONJOUR – amazigh kateb         3.53 2. cd BONJOUR       kom 1           JE T'AIME MON AMOUR – rachid taha    4.01 Unplugged at Kitchen http://www.dailymotion.com/video/xb3oca_je-t-aime-mon-amour-la-kitchen-s...   II. IDEALNA RECIKLIRANA HISTORIJA DRUGIČ: ION ALBESTEANU, LES FB D'ANTAN  (petek, 19. 11. 1998) 0. t TB          AVIZZO TB, menjaje hitrost, vrteno nazaj 1. cd ION      kom 1           ANNEAU, BEL – ion albesteanu              4.44 2. cd ION      kom 2           4 PESMI – ion albesteanu                     8.59 3. cd ION      kom 3           HORA – ion albesteanu                         1.07 4. cd ION      kom 4           SOUS L'ABRICOTIER – i. albesteanu      3.05 5. cd ION      kom 5           LA CHEVRE – ion albesteanu                 1.10 6. cd ION      kom 6           HORA, SABRA – ion albesteanu             2.30 7. cd ION      kom 7           SUITE DES CHANSONS – albesteanu     8.23 8. cd ION      kom 8           A LA MAISON – ion albesteanu              3.01 9. cd ION      kom 9           AU DIABLE – ion albesteanu                 4.01 10. cd ION    kom 10         SUITE DES CHANSONS – albesteanu   13.24 11. cd ION    kom 11         SUIT DES CHANTS – ion albesteanu    15.11 12. cd ION    kom 12         DES VOLEURS –  ion albesteanu            2.30   III. IDEALNI KONCERT: FELA KUTI, LIVE IN DETROIT, 1986, vol. 2 0. t KONCERT RŠ              vrti vzvratno, menjaje hitrost 1. usb IGMUZIK       kom 1           TEACHER DON'T TEACH ME NONSENSE – fela anikulapo k
EVROBEAT - ČELO, VIOLA, HARMONIKA ...

EVROBEAT - ČELO, VIOLA, HARMONIKA ...

Radio Študent, 9. november 2014 ― Predstavljamo sveže albume nekaj vidnejših evropskih glasbenikov, večinoma veteranov. Poleg šarmantnega italijanskega jazzy-šansonjera Paola Conteja sukamo nekaj nadžanrskih čarovnij nizozemskega čelista Ernsta Reijsegerja, ki z albumom Feature (izide 13. novembra) obeležuje 60-letnico življenja. Francoski harmonikar Richard Galliano se je oglasil s prvim albumom, posnetim za ameriško založbo, Sentimentale, v Avstriji delujoči neoklasični godalski duo Catch-Pop String-Strong pa bo svoj drugi album z naslovom II 21. novembra predstavil na cerkljanski Keltiki. Vmes še en osupljiv godalec (no ja, kontrabasist, ampak na glasbilo veliko igra prav z godalom), z Mediteranom in širšim oceanom zvoka navdihnjen španski strunar Renaud Garcia-Fons.   SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 09. 11. 2014   Paolo Conte: Snob (2014)/ 1. Si Sposa L'africa (3'23'')   Ernst Reijseger: Feature (2014)/ 3. Le Vieux Parle (2'25'') Ernst Reijseger: Feature (2014)/ 1. For Pieter's Birth (4'06'') Renaud Garcia-Fons: Solo (Marcevol Concert) (2012)/ 1. Palermo Notturno (6'25'')   Paolo Conte: Snob (2014)/ 5. Tropical (2'34'') Richard Galliano: Sentimentale (2014)/ 9. Verbos Do Amor (5'21'') Paolo Conte: Snob (2014)/ 3. Argentina (3'28'') Catch-Pop String-Strong: II (2014)/ 13. La Lega (3'06'')   Richard Galliano: Sentimentale (2014)/ 5. Ballade Pour Marion (5'05'') Ernst Reijseger: Feature (2014)/ 5. Rainy Season (5'53'')   Catch-Pop String-Strong: II (2014)/ 14. N' saba (6'07'')

[GLASBA: domače] Reportaža s finala Klubskega maratona 2014

Koridor, 9. november 2014 ― Čeprav je minuli petek v Ch0 vrtel kultni Tevo Howard v okviru odličnega Gumitwistovega kolektiva in nas je v sosednji Gali vabilo vedno zabavno in sproščeno Zeleno sonce, ni bilo zavoljo Klubskega maratona nobene dileme, na katerem delu Metelkove preživeti večji del večera. Menza pri koritu je namreč že tradicionalno gostila zaključek dvomesečne klubske turneje maratoncev Radia Študent. Klubski maraton je v začetku tega tisočletja nastal na pogorišču znamenitega festivala Novi rock in je vitalnega pomena za reprodukcijo in razvoj (mladih) »untergrund« muzik in klubovja po vsej Sloveniji. Vsako leto navrže vsaj eno (praviloma več) zanimivo glasbeno ime, ki ostane. Klubski maraton je tako rekoč napovedovalec slovenske (alternativne) glasbene prihodnosti. Karmakoma, Moveknowledgement, Melodrom, Trus! in Ludovik Material je le nekaj izmed naključno izbranih imen, ki so svojo odmevnejšo pot delovanja začela na Maratonu. Večino izbrancev letošnjega natečaja je bilo že poznanih. O Your Gay Thoughts, 12 in Koala Voice smo tudi na Koridorju že kar nekaj napisali, znanca slovenskih klubskih, spletnih in radijskih omrežij pa sta prav tako Akami in Skeletonium. Še največja uganka so bili novomeški HillbillyWithAChainsaw. In ker sem prvega nastopajočega slovenskega lo-fi prvaka 12-ko, skorajda povsem zamudil zaradi poplav in se v Menzi prikazal ravno ob izdihljajih njegova nastopa, bom začel hitri koncertni pregled z zgoraj omenjeno uganko. HillbillyWithAChainsaw so bili naravnost briljantni. Zajebantski zgovorni domačijski nastop, na katerem ni manjkalo niti večminutno prižiganje motorke. Jap, motorke! Vonj bencina se je odlično sklapljal z njihovim visokooktanskim težkokategorniškim progresivnim miš mašom. Sledili so veliko konvecionalnejši (če odmislimo pando in pandico) in že morda malo izven današnjih indie trendov Koala Voice. Mladi kvartet je prikazal dostojen nastop in nakazal konkreten razvoj od časov spomladanske ŠPIL lige. Najstniško razposajeni kitarski indie poč
Rorcange in jajce // Pipewrench and egg Založba Vige Vage Knjige...

Rorcange in jajce // Pipewrench and egg Založba Vige Vage Knjige...

kaja a (Kaja Avberšek), 9. november 2014 ― rorcange in jajce // pipe wrench and egg ... osnova // basic rorcange in jajce // pipe wrench and egg ... različici // versions rorcange in jajce // pipe wrench and egg ... žig // stamp predstavitvena knjižica založbe 1 // publisher*s introduction booklet 1 predstavitvena knjižica založbe 2 // publisher*s introduction booklet 2 predstavitvena knjižica založbe 3 // publisher*s introduction booklet 3 predstavitvena knjižica založbe 4 // publisher*s introduction booklet 4 predstavitvena knjižica založbe 5 // publisher*s introduction booklet 5 predstavitvena knjižica založbe 6 // publisher*s introduction booklet 6 predstavitvena knjižica založbe 7 // publisher*s introduction booklet 7 Rorcange in jajce // Pipewrench and egg Založba Vige Vage Knjige ::: znak, ilustracije; vse, kar je vizualnega. // Vige Vage Books Publisher ::: logo, illustrations; everything visual. 2014

Opeth – Pale Communion

RockOnNet, 9. november 2014 ― Progresivna z namensko igro regresivnih elementov izžareva ljubezen, krhkost, lepoto in željo narediti nekaj lepega, trajnejšega od hipnega obrata na hitom naklonjenih radijskih postajah. Opeth so bili in bodo več kot le one hit wonder.
Merchandise in Roger N. Out

Merchandise in Roger N. Out

Radio Študent, 9. november 2014 ― Channel Zero, 8. 11. 2014   Zaspana in deževna sobota se je za vse, ki so zvečer zavili v Channel Zero končala s sproščenim koncertom v intimnem ozračju za katerega so poskrbele različno otežene kitarske melodije, mestoma obarvane s pridihom nostalgije.  Prvi so okoli pol desete ure na oder stopili ljubljanski Roger N. Out, ki so poskrbeli za udaren, razmeroma hitro natempiran začetek, ki je služil takšnemu in drugačnemu ogrevanju. Njihova glasba je delovala kot nekakšen povzetek stare garažnorokerske manire, ki še vedno zveni intenzivno, nikakor pa ne sveže. V pretežno praznem ambientu Channel Zera je šlo za izkušeno, a utrujeno preigravanje preteklosti, ki je odzvanjalo tako blues-rockersko žaganje kot tudi nekdanjo ljubljansko punk sceno, hkrati pa posegalo v sodobno indie rockersko podvozje. Vokalist Bruno Sobiotto je svojo zajetno kilometrino pridobil v številnih bendih, kot so Borghesia, The Spoons in Rebecca, ter sedaj svoj glas prispeva duu Incurabili. Njegova markantna prezenca ter sicer energično in razgibano petje sta sčasoma začela prehajati v monotonost, ki je bila verjetno zanimiva predvsem starorokerskim nostalgikom. V slabi uri so obdelali nekaj zaprašenih ritmičnih vzorcev in pri tem nakazovali konkretnejše deviacije, ki so jih reševale pred predvidljivostjo. Zagon koncerta, mestoma okrnjenega z odvečnimi vmesnimi tišinami, je na koncu počasi zbledel in tako nakazal pomanjkanje dinamike. Situaciji povsem primerna predskupina je s solidnim nastopom pustila nekako bled vtis, a uspešno ogrela občinstvo in ustvarila z rokenrolom nasičeno pozitivno vzdušje. Po kratkem premoru so oder zasedli floridski Merchandise. Presenetljivo spevno začetno uglaševanje je skoraj neopazno prešlo v uvodni inštrumentalni komad, ki je skozi večplastne kitarske kompozicije pristal v groovu pesmi Enemy. Kitare so zavzele prostor in bobni so odločno narekovali ritem ter si hkrati dovolili ustvarjati. Vokalist je, opremljen z akustično kitaro,
Dr. John & The Nite Trippers

Dr. John & The Nite Trippers

Radio Študent, 9. november 2014 ― Kino Šiška, 8. 11. 2014   Katedralo, ki so jo res dobro napolnili generacijsko mešani mednarodni ljubitelji lika in dela pevca in pianista iz New Orleansa, Maca Rebbenacka, svetovno znanega pod umetniškim imenom Dr. John, je najprej pozdravila pozavnistka Sarah Morrow, sicer vodja rasno mešane petčlanske spremljevalne zasedbe in producentka novega Doktorjevega albuma Ske-Dat-De-Dat: The Spirit of Satch. “Kakooo steee?” je v slovenščini jasno in razločno nagovorila občinstvo. “Does anybody need a doctor?” je nadaljevala energična glasbenica, ki je tekom večera s svojimi vpadi dajala živahnost nastopu in glasbi skupine Dr. Johna. Ja, Sarah, država ga potrebuje, ampak Mac pri tem ne more pomagati. Sicer pa je bilo občinstvo videti pripravljeno na dobro, staromodno seanso New Orleans voodoo funka in jazza. ”Ena, dva, tri. Ena, dva, tri,” je Sarah dala ritem in pognala parni stroj, ki je nežno gruval naslednji dve uri. Ko Dr. John, ki ob pomoči dveh palic na oder prikoraka s previdnimi zibajočimi se koraki v mokasinkah iz kačjega usnja in začne prebirati po klavirju v enkratnem boogie woogie slogu in zarenči s svojim raskavim glasom, začutiš, da je možakar enkraten. Doktorjev glas je polomljen, a v svoji ritmični nakuliranosti nadvse izrazit. Naprezanja Doktor sploh ne potrebuje, dovolj je, da s petjem sledi lebdečemu klavirju, in magija je tu. Pesmi Doctor Is In, Iko Iko in Locked Down so za ogrevanje, ko pridejo do How Come My Dog Don't Bark When You Come Around? iz leta 1992, se je skupina ujela in zagrabila prijeten tempo, ki ga do držala dobri dve uri koncerta. Zvok skupine, ki nosi ime The Nite Trippers, ni psihedelično voodoo rockovski, pač pa predvsem suvereno jazzerski, pri čemer se basist in bobnar pustita voditi klaviaturistu, ki suvereno usmerja ladjo s Hammondom, kitarist pride bolj do izraza v bluesovskih skladbah, pozavnistka, ki domiselno uporablja efekte, pa s svojimi vložki razživi godbo, ki se na trenutke zabubi v milino. Dr. John sol

V LGL že 400. ponovitev predstave Kdo je napravil Vidku srajčico

Misli, 9. november 2014 ― Ljubljana, 9. novembra (STA) – V Lutkovnem gledališču Ljubljana (LGL) si bo popoldne ob 17. uri mogoče ogledati 400. ponovitev lutkovne predstave Kdo je napravil Vidku srajčico. Predstava je bila v LGL premierno uprizorjena pred osmimi leti v režiji in likovni podobi Eke Vogelnik. Doslej si jo je ogledalo 51.000 gledalcev in velja za eno […]
1943 Rakek – Skladišče

1943 Rakek – Skladišče

Stare slike (Cerknica), 9. november 2014 ― Očitno sem vse življenje živela v zmoti, saj sem bila prepričana, da so Italijani “zmagali” že v začetku septembra 1943. Kot kaže, ni bilo čisto tako. Iz pričujoče listine je razvidno, da so še skoraj tri mesece po kapitulaciji uradovali na Rakeku. Iz skladišča na Rakeku so z racioniranimi živili oskrbovali občine Begunje, Cerknica, Planina […]

[FILM/TV: tuje] Pred letošnjim LIFFom smo se ustavili še v sosednji Avstriji: Dunaj v jeseni ali pripoved o dveh filmskih festivalih

Koridor, 9. november 2014 ― Iz cinefilskega zornega kota je Dunaj sleherno leto ob začetku jeseni tako epski, da bi moral David Lean posneti film o njem. Za to sta zaslužna predvsem dva filmska festivala, ki se v marsičem ne bi mogla bolj razlikovati. Najprej k Davidu. Let’s CEE je festival srednje- in vzhodnoevropskega filma, ki je letos potekal že tretjič in ponovno presegel samega sebe. Z 91 – igranimi, dokumentarnimi in kratkimi – filmi je celo potrojil število filmov, ki jih je prikazal ob svoji krstni izvedbi. Med njimi so se ponovno, tako kot vsako leto, našla tudi slovenska filmska dela, in sicer Drevo Sonje Prosenc in Projekt rak Damjana Kozoleta. Slednji je tudi tekmoval v dokumentarni sekciji, njegov protagonist, pionir performansa in body arta Ulay, pa je vodil eno od delavnic na festivalu. Ob kvalitetnih filmih, ki obsegajo tako aktualne produkcije iz regije kot tudi dela, ki so že del kanona, so prav delavnice vrhunec tega filmskega glasnika multikulturnosti, saj ponudijo podrobnejši vpogled v delovni proces nekaterih mojstrov (sedme) umetnosti, med katerimi so bili tokrat tudi István Szabó, letošnji dobitnik zvezde Uranie, nagrade za življenjsko delo, Cristi Puiu, Milčo Mančevski in Branko Lustig, s festivalom že dalj časa povezani dvakratni dobitnik producentskega oskarja. Z ozirom na dejstvo, da Let's CEE dobi večino sredstev od sponzorjev in le majhen delež, okoli 15.000 evrov, pokrijejo javna sredstva mesta in države, je potrebno za zgoraj orisani program tej zagnani ekipi zgolj čestitati. In jim tudi odpustiti nekatere pomanjkljivosti – navsezadnje celo filmski festival v Cannesu menda ni brez napak. In sedaj h Goljatu. »Moj ideal manjšega festivala [...] je Viennale. [...] Zelo cinefilski festival,« je o največjem avstrijskem filmskem festivalu pred kratkim za RTV Slovenija dejal programski direktor ljubljanskega filmskega festivala Simon Popek. A primerjati omenjena festivala bi bilo neumestno. Dunajski festival je namreč letos pogoltnil 2,8 milijona evrov, pri čemer je

Pred desetimi leti umrl avtor trilogije Millenium Stieg Larsson

Misli, 9. november 2014 ― Stockholm, 9. novembra (STA) – Na današnji dan pred desetimi leti je umrl švedski novinar in pisatelj Stieg Larsson. Svetovno slavo je dosegel s serijo romanov Millennium, ki naj bi obsegala več delov, zaradi njegove prezgodnje smrti – umrl je pri 50 letih – pa je ostala pri treh detektivskih romanih, ki so izšli posthumno. […]
DUCKSONG

DUCKSONG

Radio Študent, 9. november 2014 ― * naslovnica / Klavdija Jeršinovec   A trombone plays a humorous melody alongside timpanis and a variety of woodwind instruments. This music is suited for a short theme for a comedic piece that relies on visual jokes. 2 Small versions in one file.   Kenji Yamamoto and Minako Hamano - Crateria Rainy Surface Dalglish - (Locked Groove)  Kenji Yamamoto and Minako Hamano - The Space Colony Dean Blunt - X Kenji Yamamoto and Minako Hamano - Item Received Dean Blunt - Mersh Andrea Belfi - Roteano Keiichi Sezuki - Boss Introduction David Shea - Psyche Kenji Yamamoto and Minako Hamano - Self Destruct David Shea - Eros David Shea - The Wheel Keiichi Sezuki - A Desperate Threed Holly Waxwing - Shy Mimosa Ben Prunty - Void (Explore) down  

Papirteater v gosteh

MAO, 9. november 2014 ― Ogledali si bomo papirnato slikanico STRIGALICA, odigrano v maniri avtorskega papirteatra Papelito (prej Papilu). Roke pred gledalci sestavljajo papirnate kreature, škarje pa sproti urežejo…

Nevrotiki v kupu smrdeče žlindre

Pogledi, 9. november 2014 ― »Ni mi mar za kakršnokoli državo, narod, nacijo, raso, religijo, ideologijo, politični sistem. Pripadnost nečemu, stranke, lions klubi, skavti, vse, kar diši po organizaciji, članstvu, mi je tuje, me odvrača,« v intervjuju za Delovo Sobotno prilogo pravi Marko Derganc.
še novic