Hešteg, haštag ali ključnik?

Hešteg, haštag ali ključnik?

Biblio terminologija, 2. februar 2017 ― © Children’s Mental Health Network Pri pisanju uporabljamo poleg črk in najpogostejših znakov (npr. ločila) tudi nekatere posebne znake, ki so se v računalniškem in mobilnem okolju zasidrali v naš vsakdan. Taka sta na primer @ in # . Brez njiju ne moremo več živeti in normalno funkcionirati, že leta ju uporabljamo, vendar smo ob njunem poimenovanju še vedno zadržani če ne celo nesrečni (o poimenovanju nekaterih znakov smo tukaj že pisali: Kako se imenujejo nekateri znaki?). V rabi sta najpogostejši poimenovanji afna in lojtra, vendar marsikdo s tem ni zadovoljen in predvsem za # še pogosto slišimo in tudi beremo izvirno angleško poimenovanje hash, izg. [hæʃ]. Če naj bo stvar zanimiva, je treba seveda še nekoliko zaplesti. Že leta uporabljamo angleški termin tag in ga bolj ali manj neuspešno slovenimo kot oznaka, značka, metaoznaka in še kaj, pri tem pa preradi pozabimo, da so bili že desetletja pred tem v nekaterih strokah (npr. bibliotekarstvo, dokumentalistika) v rabi slovenski termini oznaka, vsebinska oznaka, tematska oznaka, predmetna oznaka, ki pa marsikomu niso bili dovolj fensi in jih je nadomestil tag, izg. [tæɡ], pa potem seveda še cela družina izpeljank (tegirati ali tagirati, tegiran ali tagiran ipd., tudi o tem smo že pisali v sestavku Tag in tagiranje ali teg in tegiranje . . . ali morebiti kako drugače?). Zgoraj opisana termina smo združili v enega novega in dobili hashtag, izg. [ˈhæʃtæɡ], to je oznako, ki jo uvaja znak #. Hashtag se uporablja za kategorizacijo vsebin in zasledovanje tematik na družbenih omrežjih. Začelo se je s Twitterjem, ki je leta 2009 uvedel tako označevanje svojih popularnih in udarnih vsebin, kmalu pa so hashtagging (označevanje s temi oznakami) prevzeli tudi uporabniki. Danes je uporaba teh oznak za vsebino objav doma na večini družbenih omrežij, poznajo jih npr. Google Plus, Instagram, Facebook, Pinterest, Tumblir ipd. Avtor lahko označi vsebino objave z eno ali več oznakami, vendar pretiravanje v njihovem št
Svaštarnica

Svaštarnica

Radio Študent, 2. februar 2017 ― NOVICE: Luč sveta je ugledala nova kompilacijska zbirka z naslovom Punk Rock Val 2016, na kateri je zbranih trideset pesmi petnajstih izvajalcev. Kompilacija je izšla pod okriljem Slovenskega Punk Rock Portala in D.I.Y. Založbe Punk Portala in predstavlja presek domačega punkerskega ustvarjanja v letu 2016. Med izborom najdemo Gnile duše, Sereš, Pink Panker, Parliament Attack, Pleksus in mnoge druge. Z novim singlom nas razveseljuje ljubljanska tričlanska rockerska zasedba Dandelion Children. Gre za eno najbolj koncertno in snemalno hiperaktivnih domačih zasedb, ki bo letos obeležila že desetletnico obstoja. Nov singel je osebnoizpoveden in, kot se za Dandelion Children spodobi, tudi rockovsko surov. Nova skladba še nima naslova oziroma so jo vsaj zaenkrat poimenovali kar Nenaslovljena. Ameriška eksperimentalna rock zasedba Swans bo del svoje glasbene poti s svojimi privrženci podelila v obliki dokumentarnega filma Where Does A Body End? Avtor filma je režiser Marco Porsia, ki je za bend produciral in režiral že živa DVD koncerta z naslovi The Seer in The Glowing. Tokratni posnetki zajemajo tako izbor izsekov koncertov zasedbe Swans od njihove ponovne združitve leta 2010 kot tudi prej še ne objavljene domače posnetke iz zgodnjih let njihovega igranja. Izsek filma je že na voljo na Kickstarterjevi spletni strani, preko katere je bila produkcija filma tudi finančno omogočena. Z novim singlom Cold Fear se ponaša samooklicani Repeat-o Rock dvojec Moon Duo iz Portlanda, ki pa danes beleži tudi uradni izid novega albuma Occult Architecture Vol. 1, ki je izšel pri brooklynski založbi Sacred Bones Records. V sklopu projekta in zadnje lani izdane kompilacije Rokerji pojejo pesnike je ta teden izšel nov singel z naslovom Stran. Za skladbo sta moči združili pesnica Milojka Bačovnik Komprej in slide-blues družinski dvojec Baby Blue Gun.     Kam za vikend? 1.–4. 2.: MENT Ljubljana: Coals, Haiku Garden, Matter, Olfamoštvo, Oligarkh, Žen, Spasibo,
Ekološko nedotaknjen

Ekološko nedotaknjen

Radio Študent, 2. februar 2017 ― Cucek pazi, z repom miga: na dopustu... repčuga: ... Prodigy in iluminati v hiphopu. Klik, klik...   Wassapenin: 14.2.2017 RAPETEK: BLU & EXILE + Dj Esco@Gala hala 19.2.2017 KLEMEN KLEMEN@Drama Playlista: 1.) TRAGEDY KHADAFI ft GRAND SURGEON & DJ MADHANDZ: America - The Refix 2.) MASTA KILLA ft METHOD MAN & REDMAN: Therapy 3.) RAEKWON: This Is What It Comes Too 4.) ODDISEE: Things 5.) STIK FIGA: Holding Back Tears 6.) PRODIGY: Snakes 7.) PRODIGY: Make America Great Again - Mafuckin USA 8.) UNDERACHIEVERS: Gotham Nights 9.) TY FARRIS ft ROYCE DA 5 9: Hold On 10.) TY FARRIS ft CASSOW & KID VISHIS: Can't Even Cry Or Feel Nothing 11.) TRACY ft. RICK ROSS & PUSHA T: Choices 12.) DAVE EAST: It Was Written 13.) ZOOLAY ft. LOST POEM: Triple Crown 14.) DAG SAVAGE ft. CASHUS KING: What Makes A Muthafucka 15.) O.C.: Real Life 16.) ILL CAMILLE ft. PUNCH & ROSE GOLD: Sao Paulo 17.) TALIB KWELI ft STYLES P: Last Ones 18.) CURRENSY & SMOKE DZA: Above the Law 19.) G HERBO x LIL BIBBY: Got Em Sick 20.) KIRK KNIGHT ft. ASAP FERG: Setup 21.) PAGE KENNEDY ft. KING LOS, ROYCE DA 5 8 & MR. PORTER: Testing Me 22.) MARVELOUS MAG & BIG TWINZ ft. MOOK DIAMONDS: Mulah Monsta 23.) KOACHE ft. YOUNG REEFER J: Love Of My Life 24.) DENMARK VESSEY: Snowing In LA 25.) BOLDY JAMES ft EDDIE STUBBLE, REDI ROCK & TOMMY GUNZ: Skentless 26.) CAMP LO: Sparklin'   Izidi: 6.1.2017 JEFE: The World Is Yours Ep (Glizzy Gang/300 Entertainment) 9.1.2017 TRE CAPITOL: We Must Do Better (Samozaložba) 6.1.2017 SUBSTANTIAL: The Past Is Always Present in the Future 13.1.2017 TRISTATE & OH NO: 3 Dimensional Prescriptions (Hieroglyphics Imperium) 13.1.2017 NICK GRANT: Return of the Cool (Epic/Sony) 13.1.2017 PnB ROCK: GTTM: Goin Thru the Motion (EMPIRE/Atlantic) 13.1.2017 RAN REED: Still Commanding Respect (samozaložba) 17.1.2017 PAUL WHITE: Everything You've Forgotten (samozaložba) 18.1.2017 ALEX RILEY & MIKE GAO: Village Party III: Stoner Symphony (Alex Riley) 20.1.2017 PRODIGY: Hegelian D

Touche Amore, Angel Du$t, Swain, 7.2.2017, Gala hala, Ljubljana | Novica

13. brat, 2. februar 2017 ― Touche Amore(Burbank, CA, ZDA; post-hardcore) ANGEL DU$T(Baltimore, MD, ZDA; hardcore-punk) Swain   Vstopnina / Tickets: 18,00 € v predprodaji / presale, 22,00 € na dan koncerta / doors Predprodaja:Eventim SI,On Parole Productionshttps://www.on-parole.com/shop/view/touche-amore-angel-du-t-ljubljana-07-02-2017-ticket, Gala hala,Trgovina Trugain Orto Bar.  
Krščanstvo na Slovenskem v luči virov

Krščanstvo na Slovenskem v luči virov

Marijan Zlobec, 2. februar 2017 ― Zgodovina krščanstva na naših tleh, osvetljena z dokumenti in pričevanji dr. Metoda Benedika je zadnja knjiga, ki so jo predstavili v letošnjem založniškem programu Celjske Mohorjeve družbe. Verjetno bo vzbudila mnoga razmišljanja tako za nazaj kot polemike glede novejšega obdobja, verjetno kar celega dvajsetega stoletja, še posebej pa o dogajanju v Cerkvi med vojno in […]
Jackie

Jackie

Radio Študent, 2. februar 2017 ― Biografska drama Jackie je film, ki se uvršča med boljše izdelke lanskega leta. Scenarist Noah Oppenheim, režiser Pablo Larrain ter glavna igralca Natalie Portman in Peter Sarsgaard so poskrbeli, da lahko govorimo o sijajnem scenariju, sijajni režiji ter več kot prepričljivi igri. Natalie Portman se je morala za film pripravljati več mesecev, saj je vloga zahtevala tako poseben ameriški naglas kot poseben glas. Jackie je v filmu namreč prepričljiva kopija izvirne prve dame tudi zato, ker dobro oponaša dve podobi Jackie Kennedy, tisto pred mediji, in tisto, ki je kamere niso beležile. Ko je na Valentinovo februarja 1962 Jackie Kennedy nastopila v televizijski oddaji, ki jo je gledalo tri četrtine vseh Američanov, je uprizorila ne le javno vodstvo po sobanah Bele hiše, temveč tudi samo sebe. Posebno za kamere se je pogosto namreč oblekla precej konzervativno, njen glas pa je dobil visok ton in sladkasto barvo. Tv oglas za Belo hišo, h kateremu se film vrača v ponovljivih krogih, je tako osladen prav zaradi te dvojne igre, ki jo je tudi Jackie v resničnem življenju obvladala. Drugi glas, ki ga je morala Portman natrenirati, je tisti, ki ga slišimo prvega in zadnjega v filmu. Ta globji in ostrejši glas predstavlja resničnejšo plat in realnost nekdanje prve dame. Začetni prizor je prihod novinarja, ki leto po Kennedyjevi smrti opravi izčrpen intervju z njegovo vdovo, ki zdaj prebiva v eni izmed njunih nekdanjih rezidenc. Prostorna bela vila v steklu je hladna in pusta, poleg tega, kot poudari v filmu, ni njena, kot ni njenega nič od nekdanjega blišča. Novembra 1963 je novinar Theodor White obiskal Kennedyjevo vdovo in napisal intervju, ki je postal zgodovinski dokument. Jackie na njegova vprašanja odgovarja hladno in sarkastično. Globoko prizadeta vdova je kot spomenik nekemu bolj rožnatemu času, ki zdaj verižno kadi cigarete in ostro in osorno obravnava novinarja. Ta pogovor uokvirja celotno filmsko pripoved, ki se v skladnem zaporedju vrti med štirimi
Vlaknasta: Imolacija / Popis Subteraneinovalk + spust Antioho-septičnih mask

Vlaknasta: Imolacija / Popis Subteraneinovalk + spust Antioho-septičnih mask

Radio Študent, 2. februar 2017 ― Botanic, 2016   <a data-cke-saved-href="http://botanicrecords.bandcamp.com/album/imolacija-popis-subteraneinovalk" href="http://botanicrecords.bandcamp.com/album/imolacija-popis-subteraneinovalk">Imolacija / Popis Subteraneinovalk by VLAKNASTA</a> <a data-cke-saved-href="http://botanicrecords.bandcamp.com/album/spust-antioho-septi-nih-mask" href="http://botanicrecords.bandcamp.com/album/spust-antioho-septi-nih-mask">spust Antioho-septičnih mask by VLAKNASTA</a> Glasba Marka Karlovčca, tako solistična kot ne, preizprašuje in poglablja nekatere od zgodovinsko najbolj radikalnih in znotraj lastnih okvirov najbolj preiskovalnih ter družbeno kritičnih glasbenih praks. Trojna sopostavitev znotraj njegovega opusa je na prvi pogled mogoče jasna – tu gre za fridžezovski idiom na sledi velikanom prejšnjega stoletja, ki ga lahko spremljamo vsaj v Drašler-Karlovčec-Drašler Triu in v določenih solističnih nastopih; nato gre tu za zapuščino nojzerskega hrupa kot specifičnega načina prehajanja med družbenim in telesnim, ki jo predstavlja predvsem brezkompromisna manipulacija z jakostjo in osnovnimi pripomočki efektiranja; in nenazadnje gre tu za tisto najspecifičnejše, kar prihaja iz blackmetalskega miljeja z začetka devetdesetih – za surovost, za raziskovanje človeške bolečine in za prestopanja meja okultnega. A zdi se, da je v Karlovčcevem primeru tovrstno razmejevanje redukcionistično in preprosto napačno. Razdelitev med tako širokim naborom žanrskih predpostavk je - naj se sliši še tako paradoksalno - praktično nemogoča, še veliko težja pa postane tedaj, ko se široko zastavljena glasbena struktura posameznih glasbenih projektov nerazdružljivo zvija vase in prepleta med seboj. Ena od takšnih stalnic zadnjega obdobja ustvarjanja Marka Karlovčca je nedvomno radikalna poetična izkušnja, ki se napaja v modernistični izkušnji trans- in razsubjektivacije ter sega od »ekspresionističnih tropov pridigarskega tona in množinskega subjekta do k

MOP – Priročnik o inkluzivnem oblikovanju in dostopu do informacij

Fakulteta za dizajn, 2. februar 2017 ― MOP – Priročnik o inkluzivnem oblikovanju in dostopu do informacij, MJU – Smernice za javno naročanje gradenj Ministrstvo za okolje in prostor je v sodelovanju s predstavniki različnih invalidskih organizacij in kot nadaljevanje dela v zvezi s pripravo Pravilnika o univerzalni gradnji, izdal priročnik z naslovom Inkluzivno oblikovanje in dostop do informacij >>. Priročnik obravnava […]
Varuhi žlice in druge novice

Varuhi žlice in druge novice

Radio Študent, 2. februar 2017 ― Preden bomo pometli pred lastnim pragom, za trenutek ponovno vrzimo oko k sosedom: tokrat so na vrsti naši odnosi z Italijani. Od danes naprej si bo namreč v Galeriji Fotografija mogoče ogledati razstavo Varuhi žlice, ki ohranja spomin na internacije Slovencev v italijanska taborišča med drugo svetovno vojno. V tem obdobju je Kraljevina Italija okupirala del ozemlja Kraljevine Jugoslavije, njena koncentracijska taborišča pa so bila instrument političnega in rasnega nasilja. Cilj razstave je dati glas vrzelim zgodovinskega spomina, ki se je zaradi političnih razlogov izgubil in je do dandanes v precejšnji meri zamolčan.   Projekt Varuhi žlice je nastal kot plod sodelovanja med fotografinjo Manco Juvan, zgodovinarko Urško Strle in novinarko Sašo Petejan. Poleg razstave zajema tudi izdajo monografije in radijski ter televizijski dokumentarec. O njegovem nastjanju in osebnih vtisih smo se pogovarjali s fotografinjo Manco Juvan. Zanimalo nas je, v čem se je dani projekt razlikoval od njenih siceršnjih fotografskih nalog. *Izjava Zanimiva je tudi oblika monografije, saj so listi – in s tem tudi fotografije - razdeljeni na dva dela, tako da si bralec z listanjem slike pravzaprav ustvari sam. Je bila takšna dvodelnost zamišljena že pred ustvarjanjem fotografij? *Izjava V monografiji so fotografijam priložena tudi pričevanja. Se vas je kakšna izmed zgodb še posebno dotaknila? *Izjava Monografija je bila sprva izdana v angleškem jeziku. Projekt je finančno podprlo tudi Ministrstvo za zunanje zadeve. Načrtujete predstavitev knjige tudi v Italiji? *Izjava Nazaj domov. Danes izide šesta številka revije ŠUM, ki je tokrat posvečena razmerju med umetnostjo in kritiko. Član uredništva revije Izidor Barši nam je podrobneje razložil, kakšna vprašanja so si piske in pisci zastavljali v šesti številki. *Izjava Eden izmed prispevkov v številki je bil objavljen pod šifro Mlade kritičarke. Kako je lahko kritika relevantna, če človek, ki se skriva za njo, upo
V KLIŠEJU TRADICIJE

V KLIŠEJU TRADICIJE

Radio Študent, 2. februar 2017 ― V nedeljo, 11. decembra, je v SNG Drama s predstavo Hamlet gostovalo Jugoslovensko dramsko pozorište Beograd. Spektakel je režiral slovenskim odrom že domač Aleksandar Popovski. S predstavo se je beograjsko gledališče poklonilo 400. obletnici smrti največjega svetovnega dramatika Williama Shakespearja. Po besedah dramaturga predstave in avtorja adaptacije Gorana Stefanovskega je potrebno fokus drame iskati v vojni vročici, paranoji in zunanjepolitični situaciji. To razmišljanje v sami predstavi ni vidno. Uprizoritev se namreč osredotoča na ljubezenske in družinske probleme glavnega lika, rahlo se dotakne tudi njegovega notranjega konflikta. O dramaturgovem konceptu pa je videnega in slišanega malo. Projekt bolj odpira vprašanje uprizarjanja klasikov. S tem problemom se vsaj enkrat na leto sreča vsako večje gledališče, ob obletnici Shakespearjeve smrti pa je bila ta razprava še potencirana. Vprašanje je namreč, kako s spoštovanjem do njene vrednosti uprizoriti klasiko in jo hkrati dovolj spremeniti, da postane zanimiva za publiko tega stoletja. Klasike namreč postavljamo na piedestal, ki jih dela nedotakljive, in tako se vedno znova srečamo s polemiko o predelavi teh besedil. Slavoj Žižek je v svoji etično-politični vaji Antigona zapisal, da se spoštovanje do klasik lahko izraža s posodabljanjem le-teh. Bistveno v konceptu te predstave je prehajanje iz tradicionalnega v sodobno, ki je opazno v skoraj vsakem elementu in tako služi kot primer posodabljanja klasikov, ki je po Žižku nujno za možnost njihovega uprizarjanja. Stefanovski je tekst “razkosal” in na novo preoblikoval. Tako se predstava začne s protagonistovimi napotki igralcem pred uprizoritvijo njegove igre v besedilu Hamlet, se nadaljuje na pokopališču, konča pa se s slavnim Hamletovim monologom. Kljub tej predelavi pa se ekipa še vedno osredotoča le na najbolj slavne dele besedila in tako še vedno ubere varno pot, ki pa jo popestri s premikanjem besedila in raznimi vložki. Večjega črtanja
Mušičevi dnevi

Mušičevi dnevi

ARS Likovni odmevi, 2. februar 2017 ― V Narodni galeriji v Ljubljani so maja lanskega leta prvič predstavili stalno razstavo del Zorana Mušiča v prenovljenih prostorih Narodnega doma, ki jo je omogočila družina umetnikovega brata. Vanda Mušič, umetnikova nečakinja, je Narodni galeriji takrat podarila 56 umetnin, 40 jih je posodila za daljši čas in še 48 za krajši čas. Prihodnji teden, 12. […]

Bitka češenj. Hannah Arendt. Günther Anders. Mišljenje v dialogu.

Razpotja, 2. februar 2017 ― Igor Bijuklič Nedavno so pri nemški založbi C.H. Beck prvič izdali spomine Güntherja Andersa z odlično uvodno besedo Christiana Driesa. Gre za fragmente njegovih zapiskov iz berlinskih let, ki so nastajali v času skupnega življenja s Hannah Arendt, natančneje od nujne poroke leta 1929 do 1933, ko ju loči emigracija pred nacizmom. Po njeni smrti leta 1975 Anders prvič pregleda te zapiske, leta 1985 jih dokonča in kot taki ostanejo v njegovem osebnem arhivu, dokler niso objavljeni 20 let po njegovi smrti pod naslovom: Die Kirschenschlacht. Dialoge mit Hannah Arendt (2012). Bitka češenj, kot bi lahko poslovenili delo, istega leta izide še v italijanskem prevodu, kjer založnik po navdihu zamenja podnaslov z »La mia storia d’amore con Hannah Arendt«.

Leteče misli (19.2.2017 11:00)

Španski borci, 2. februar 2017 ― S pomočjo Letečih misli se bomo naučili artikuliranja misli ter veščin pogovora, argumentiranja in strukturiranega razmisleka o določeni temi. Ne gre za golo filozofijo, temveč za razmislek o različnih temah, ki so otrokom včasih nedostopne in se z njimi doma in v vrtcih ter šolah ne ukvarjajo. Delavnico vodi dr. Aleš Črnič.
This one dedicated to all badman

This one dedicated to all badman

Radio Študent, 2. februar 2017 ―   (===||:::::::::::::::> Uum, skeng, skeng, skeng. Mi an Killa man bust off the big skeng. Skeng skeng skeng. Mi an Killa man reload the big skeng. You don't wanna see me get evil. ☯ ✡ ☨ ✞ ✝ ☮ ☥ ☦ ☧ ☩ ☪ ☫ ☬ ☭ ✌   Rider Shafique- I-Dentity Sweepa- Stairwell Lamont & Boofy- Walkin' Round Ere Nomine- World Of G Feat. MC Duff Z0ne J:Kenzo- Zbantu Shake dBridge- Fashion Dread Gantz- Free Focus The Bug, Killa P + Flowdan- Skeng Bukez Finezt- Unknown Force Alleged Witches- Burnt To Death dBridge- Digital Dread Sweepa- Clear As Mud Sir Spyro- Tekkers Sir Spyro- Topper Top Feat. Teddy Bruckshot, Lady Chann And Killa P Youngsta & Cimm- Split Minds Jamakabi- Hot It Up (Kahn & Neek Remix) Mungo's Hi-Fi Feat. Charlie P- Rules of the Dance (Kahn Remix) DubDiggerz- Stomp Rider Shafique- Freedom Cry
Lifecutter: Death(c)rave

Lifecutter: Death(c)rave

Radio Študent, 2. februar 2017 ― Kamizdat, 2017   Lifecutter se vrača tudi v 2017! Oziroma bolje rečeno – ne vrača, temveč nadaljuje svojo ofenzivo na glasbeno sceno. Od izdaje plošče Safe Place je minil šele dober mesec, že je tu Death(c)rave, ki že z naslovom nakaže drugačen karakter od predhodnice. Na tej točki se za trenutek obregnimo ob naslova zadnjih plošč. Sodeč po njih bi lahko sklepali, da je Lifecutter aktiven spremljevalec socialnih omrežij in agregatov le-teh a-la Reddit, Imgur itn. Rednim in tudi bolj občasnim spremljevalcem teh portalov je namreč že dalj časa opazno število fenomenov, povezanih s tako imenovanimi milenijci oz. generacijo Y – generacijo, ki je odraščala ali še odrašča v 21. stoletju. Četudi je reduciranje celotnih generacij na nekaj skupnih imenovalcev nehvaležno, če že ne nesmiselno početje, pa je iz interakcij na omenjenih spletnih portalih o milenijcih mogoče sklepati predvsem o dveh stvareh. So/smo oz. se trudijo/trudimo biti politično korektni, kar je na ameriških univerzah in še kje pripeljalo do uvedbe »varnih prostorov« oz. »safe spaces«, obenem pa se iz internetne prezence zdi, da dobršen del generacije trpi za kronično depresijo, kar pogosto vodi v samomorilne misli – Death(c)rave. Četudi bi lahko ob takšnem iskanju vzporednic z Lifecutterjem zastrigli z ušesi in vnaprej podvomili o vsebini plošče Death(c)rave, pa bi bila to velika napaka. Lifecutter se namreč v nasprotju z internetnimi Social Justice Warriorji in depresivci, ki vse prevečkrat zavzamejo pozicijo samoviktimizacije, na plošči Death(c)rave gonu po smrti nasproti (ali vzporedno) postavi suvereno, agresivno in neapologetično. Naslovi skladb, kot so Hypoxia, Crushing Trauma, Asphyxia in Todestriebe, evocirajo težke podobe tega,  »kar vztraja navkljub vsemu, tudi ko se sreča s čistim nasprotjem, ki lahko ogrozi življenje kot takšno, tisto, kar ni zgolj želja po smrti, temveč tisto, kar je nesmrtno v svojem vračanju, višek/eksces v sami življenjski substanci«, kot zapiše Neven M. A
Prešernove nagrade 2017

Prešernove nagrade 2017

ARS Arsov forum, 2. februar 2017 ― Na predvečer kulturnega praznika bodo v Cankarjevem domu v Ljubljani podelili letošnji Prešernovi nagradi in šest nagrad Prešernovega sklada. Imena nagrajencev so znana, prav tako ustvarjalci letošnje proslave. Scenarij in vezno besedilo zanjo je napisala Neda Rusjan Bric, tudi režiserka proslave, ki po Prešernovem verzu nosi naslov »Pevcu vedno sreča laže«. Prešernovi nagradi za življenjsko […]
Krščanstvo na Slovenskem v luči virov

Krščanstvo na Slovenskem v luči virov

ARS Kulturna panorama, 2. februar 2017 ― Pregled kulturnega dogajanja teh dni bomo začeli s predstavitvijo monografije Metoda Benedika Krščanstvo na Slovenskem v luči virov, nato pa se ozrli v zamejstvo, v Gorico, kjer so z nizom spominskih prireditev zaznamovali 80 letnico smrti Lojzeta Bratuža. V Kulturnem domu Lojze Bratuž v Gorici je na ogled tudi prva izmed razstav, na katere vas […]
20. obletnica ustanovitve društva Kredarica Novi Sad

20. obletnica ustanovitve društva Kredarica Novi Sad

Slovenci.si, 2. februar 2017 ― Naslednji teden,v sredo, 8. februarja 2017, bo v Novem Sadu centralna proslava slovenskih društev v Srbiji ob Prešernovem prazniku. Glavni povod za doslej največji zbor Slovencev v Srbiji je 20. obletnica ustanovitve prvega društva Slovencev Kredarica iz Novega Sada. Ravno zaradi ne tako oddaljene preteklosti se še vsi spominjajo, v kako napetih in z mednacionalnim sovraštvom prežetih časih […] The post 20. obletnica ustanovitve društva Kredarica Novi Sad appeared first on Slovenci.
Literarna zapuščina dr. Tineta Debeljaka v Sloveniji

Literarna zapuščina dr. Tineta Debeljaka v Sloveniji

Slovenci.si, 2. februar 2017 ― V sredo, 18. januarja 2017, se je začela nova sezona Pogovorov na Kongresu, ki jih zdaj pripravljajo že 21. leto. Tokrat so večer organizirali v sodelovanju z Narodno in univerzitetno knjižnico in Muzejskim društvom Škofja Loka, predstavili pa so življenje, delo in zapuščino velikega Slovenca, ki je po 2. svetovni vojni odšel v Argentino, dr. […] The post Literarna zapuščina dr. Tineta Debeljaka v Sloveniji appeared first on Slovenci.
Metka Krašovec: S svojimi slikami išče tišino, ki zveni

Metka Krašovec: S svojimi slikami išče tišino, ki zveni

Marijan Zlobec, 2. februar 2017 ― Akademska slikarka in grafičarka, profesorica Metka Krašovec prejme Prešernovo nagrado za življenjsko delo. Nazadnje smo se srečali na predstavitvi njene donacije, izjemne knjižnice pesnika in življenjskega sopotnika Tomaža Šalamuna v prostorih JSKD na Cankarjevi cesti, ko so odprli Center poezije Tomaža Šalamuna. Metka Krašovec na donaciji knjižnice Tomaža Šalamuna, foto Marijan Zlobec Metka Krašovec je […]
... zdrobljeni in razcepljeni orkester ...

... zdrobljeni in razcepljeni orkester ...

Radio Študent, 2. februar 2017 ― V tokratni oddaji bomo rpisluhnili dvema povezanima improvizatorskima orkestra, berlinskemu orkestru SPLITTER ORCHESTER v sodelovanju z legendarnim pozavnistom, elektrofonikom in skladateljem GEORGEOM LEWISOM s plošče Creative Construction Set™ ter avstralskemu SPLINTER ORCHESTRA s plošče Mungo ... SPLINTER ORCHESTRA: Mungo (Splitrec, 2017) Maximillian Alduca- kontrabas; Laura Altman-klarinet; Drew Bourgeois – percussion, šakuhači; Romy Caen – harmonium, elektronika; Marco Cheng- akustična kitara, glas; Jim Denley- pihala, glas, predmeti;  Joseph Derrick- trobenta;  Mel Eden- glas/elektronika, predmeti; Peter Farrar- altovski saksofon, PVC cevi; Andrew Fedorovitch- altovski saksofon, glas, predmeti; Cor Fuhler- kitara, predmeti; Prue Fuller- v duhu;  Adam Gottlieb- kitara/predmeti; Melanie Herbert- violina; Sonya Holowell- glas;  Axel Powrie- flavte, predmeti; Shota – umofos (unidentified musical objects from outer-space); Bonnie Stewart- tolkala; Jack Stoneham-  altovski saksofon; Tony Osborne – vokali/elektronika; WeiZen – little critter, predmeti, glas;; Splitrec SPLITTER ORCHESTER & GEORGE LEWIS: Creative Construction Set™ (Mikroton Recordings, 2016) George Lewis- kompozicija, pozavna, elektronika;; Splitter Orchester: Liz Allbee- trobenta; Boris Baltschun- računalnik, analogni sintetizator zvoka; Burkhard Beins- tolkala; Anthea Caddy- violončelo; Anat Cohavi- altovski klarinet, sopranski saksofon; Werner Dafeldecker- kontrabas; Mario de Vega- predmeti,, elektronika; Axel Dörner- trobenta; Kai Fagaschinski- klarinet; Robin Hayward- mikrotonalna tuba;  Steve Heather- tolkala; Chris Heenan- kontrabasovski klarinet; Matthias Müller- pozavna; Magda Mayas- klavinet; Andrea Neumann- inside piano, mikseta; Morten J. Olsen- tolkala, vibrafon; Simon James Phillips- klavir; Julia Reidy- kitara; Ignaz Schick. gramofoni, predmeti; Michael Thieke- klarinet; Clayton Thomas- kontrabas; Sabine Vogel- flavte; Biliana Voutchkova- violina; Marta Z

Anja Grmovšek: ***

Koridor, 2. februar 2017 ― Tisto mesto mi je bilo od nekdaj všeč. Ne vem točno, zakaj, ampak verjetno zaradi imena. In nogometa. MyPa so bili svoj čas prekleto dobri. Nič velikih imen, samo veliki cilji in še večja jajca. Mater, so si upali. Igrali so s tako strastjo, da si večkrat podvomil, ali je pravi nogomet res doma v […] The post Anja Grmovšek: *** appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Aleš Berger: Etična zaveza slovenskemu kulturnemu okolju

Aleš Berger: Etična zaveza slovenskemu kulturnemu okolju

Marijan Zlobec, 2. februar 2017 ― Prešernova proslava s podelitvijo Prešernovih nagrad in nagrad Prešernovega sklada se bliža z velikimi koraki. Mediji so že objavili imena nagrajencev, bolj skromni pa so bili z objavami uradnih utemeljitev nagrad in so jih v glavnem le povzeli. Utemeljitve so daljše, bolj izčrpne in natančne, zato jih bomo objavili tu. Hkrati s čestitkami za ljudi, […]
Srd: Smrti sel ali Fuck Bergen, to je Prekmurje!

Srd: Smrti sel ali Fuck Bergen, to je Prekmurje!

RockOnNet, 2. februar 2017 ― Sicer sem prepričan, da vsi, ki vam je (katerikoli) metal kakorkoli pri srcu, Srd že poznate in ste tudi ponosni lastnik ploščka, ki se kliče Smrti sel, apeliram pa še na druge bralce in ljubitelje dobre glasbe, da si tole zadevo čimprej priskrbite, ker tole je pa totalni šus in s svojimi 40 minutami in genialno razporeditvijo komadov, ter posledičnim stopnjevanjem razpoloženja, res več kot primerna zadeva, da se jo posluša ene dvakrat vsak dan, v nedeljo pa seveda štirikrat.

Slovenski kulturni praznik v Gorenjskem muzeju

Gorenjski muzej, 2. februar 2017 ― Prešerno je bilo v Gorenjskem muzeju na Slovenski kulturni praznik: Na dan Slovenskega kulturnega praznika bo Gorenjski muzej odprt med 9. in 18. uro. Ogled vseh naših razstav je BREZPLAČEN. Aktualne občasne razstave: Prešernova gerlica, Bitja v novejšem slovenskem ... Več o

RAZPIS IN NAVODILA ZA VPIS V PROGRAM DIZAJN PRVA STOPNJA

Fakulteta za dizajn, 2. februar 2017 ― FAKULTETA ZA DIZAJN, samostojni visokošolski zavod, pridružena članica Univerze na Primorskem Prevale 10, 1236 Trzin Tel.: (059) 235010 Faks.: (059) 235012 GSM: 031 383 883 študentska pisarna E-pošta: referat@fd.si Informativno mesto: Trzin, Prevale 10 Fakulteta za dizajn razpisuje za šolsko leto 2018/2019 redni in izredni visokošolski strokovni študij DIZAJN smer; Notranja oprema Tekstilije in oblačila […]

RAZPIS IN NAVODILA ZA VPIS V PROGRAMA DIZAJN MANAGEMENT IN NAKIT

Fakulteta za dizajn, 2. februar 2017 ― Fakulteta za dizajn razpisuje za študijsko leto 2019/2020 izredni visokošolski strokovni študij DIZAJN smer: Dizajn management Nakit Visokošolski strokovni študijski program DIZAJN traja tri leta, oziroma 6 semestrov in obsega skupaj 180 kreditnih točk po ECTS. Kandidati se lahko vpišejo na izredni študij. V visokošolski strokovni študijski program Dizajna se lahko vpiše kdor, je opravil: […]

Profesorji po dodatno znanje v tujino

Štajerski tednik, 2. februar 2017 ― Spoznavanje novih pristopov v podajanju znanja in nagovarjanje aktualnih tematik sta izziva, s katerima se srečujejo tudi profesorji. Da pa bi se s temi izzivi lažje spoprijeli, se je slovenjebistriška srednja šola prijavila na razpis Centra RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja ter uspela.
V začetku je bil odgovor

V začetku je bil odgovor

KUD Logos, 2. februar 2017 ― ZAPIS O EVANGELIJU BLIŽINE DEJANA KOSA Berem Evangelij Bližine Dejana Kosa in ne morem priti k sebi. Strašen je. Ruši me in znova vzpostavlja. Tudi, če sprva česa ne razumem in me bega, ko razvozlam pomen, me prestreli! Avtor izhaja iz živega osebnega izkustva, tudi zelo fizičnega, ne leporeči. Ker so filozofske misli podane v [...]
Deep Sea Mother Green

Deep Sea Mother Green

Radio Študent, 2. februar 2017 ― You start on the beach, at the water's edge, sea salt and sand mixing dangerously between your toes. The warm tinkering of piano threatens to pull you back to the cabana, but instead of turning towards adult-contemporary safety, you take a step forward, into the water, and then another, and another, calf-deep, knee-deep, hip-bone deep, xiphoid process-deep, until a wave overtakes you and you are completely, intrinsically, obtusely enveloped by the sea. Under the surface you find not a salty desert, but a sea of surprises. Fishes swim thither and hither. Tunes and tangos waft from the coral reef. Singing contests. Hipster mermaids. Sea shanties. Kelpe. A torn, red swimsuit ominously floats. The shark that you meet a minute later doesn’t seem so bad, but don’t stick around until he’s hungry again. LL Cool J is also hanging out. But there’s no time. You must go deeper. Dive you do, and things get darker. You pass through a patch of droning whale song, but keep going, deeper and deeper, down to the deepest point on earth: the lovely Mariana trench. Here all is revealed in a mass of twisting, reveling deep sea creatures. Living. Dying. Mating. Your first instinct says “JOIN THEM AND THRIVE” but at that very moment you realize you're about to run out of breath. TO THE SURFACE. You swim upwards, fast as you can. When you burst into the fresh air and take that first life-saving breath, you’re unsure of much that had just passed, but one thing is clear: Gurgle Rap. 

Približuje se sub-kulturni Kavč Festival

SiGledal Novice, 2. februar 2017 ― V ljubljanskih bivališčih se bo od 4. do 8. februarja 2017, v organizaciji Teatra Matita, Hiše otrok in umetnosti in Društva za eno glasbo, že drugo leto zapored odvijal Kavč Festival. Kuhinje, spalnice in dnevne sobe po vsem mestu, se bodo za uro ali dve spremenile v prizorišča koncertov in predstav umetnikov iz vseh vetrov.
1960 Rakek – Učitelji glasbene šole

1960 Rakek – Učitelji glasbene šole

Stare slike (Cerknica), 2. februar 2017 ― Na sliki so učitelji glasbene šole Rakek in verjetno šolski odborniki. Skupaj so se fotografirali na železniški postaji Rakek. Stojijo: Mirko Vidrih, Renata Rebolj, neznan, Josip Buljevič. Sedijo: neznan, Dragica Gornik, Mirko Rebolj, neznana, Sambolac. Kratka zgodovina glasbene šole Leta 1958 je bila na Rakeku ustanovljena glasbena šola, ki se je imenovala Nižja glasbena šola Rakek. […]

Barbara Gale: Otrok

Poiesis, 2. februar 2017 ― Nisem prezahteven. Pravzaprav najraje sedim na veliki rumeni žogi ter padam počasi. Na njeno mehko površno obdelano oblogo. Včasih zajočem. Vendar moj jok ne traja dolgo. Skrbno pazijo name. Me skorajda ne izpustijo izpred oči. Ljubijo me. Seveda me ljubijo. Poklanjajo mi igrače. Take, ki govorijo, se smejijo. Vse, samo za moj nasmeh. Najljubša jim je modra barva. Posnetek visokega vala, ki tako naravno in gladko boža rjavi pesek ob obali. Ta isti pesek, ki spolzi skozi moje prste v trenutku. Trudili so se. Da bi vzljubil hladne valove. Meni so se zdeli okrutni. Zato sem zrl v galebe in trepetal skupaj z njimi, ko so se vzpenjali višje in višje nad valove. Veste jaz nisem navaden otrok. Ne znam se obnašati ob tolikih igračah. Pred obraz mi molijo njihove plastične ude in z žagovino zapolnjene praznine. Mirno čakam z zaprtimi očmi ter se bliskovito spremenim v rožnato kurkumo. Na svojem tankem steblu zadovoljno opazujem potek ter pazljivo spremljam vsakršen šum v moji prisotnosti.   (pesem izide v zborniku Pesniške delavnice Poiesis 2016 “Ko me napiše pesem” marca 2017)
GLASBENE NOVICE

GLASBENE NOVICE

Radio Študent, 2. februar 2017 ― GLASBENE NOVICE:   Spletna platforma Bandcamp je napovedala, da bo ves jutrišnji dobiček namenila organizaciji z imenom American Civil Liberties Union, ki se bori za pravice prebivalcev in priseljencev Združenih Držav Amerike. Omenjeni ukrep prihaja le nekaj dni po tem, ko je ameriški predsednik prebivalcem Libije, Sudana, Somalije, Jemna, Sirije, Iraka in Irana bistveno otežil vstop v ZDA. Bandcamp med 10 in 15 odstotkov zaslužka pridobi iz prodaje na svoji spletni strani, lansko leto pa je celotna prodaja narasla za več kot 10 odstotkov. S tem ukrepom želijo izraziti solidarnost z begunci in priseljenci iz omenjenih držav. [link] Ameriška zasedba Bleached je napovedala mali plošček, naslovljen Can You Deal?, ki sledi lanskoletnemu dolgometražcu Welcome The Worms. Omenjeni EP bo izšel 3. marca pri založbi Dead Oceans in bo objavljen skupaj z istomenskim zineom, za katerega bodo svoje eseje, poezijo in vizualna dela prispevale različne sodobne ustvarjalke, predvsem pa ameriške glasbene izvajalke. Novi mali plošček je napovedal tudi norveški elektronski producent Todd Terje, na katerem bosta vsak s svojim remiksom prispevala producenta Four Tet in Prins Thomas. Na vsaki strani plošče se bo znašel po en remiks še neobjavljenega komada Jungelknugen. Z omenjenim singlom Terje napoveduje svoj prihajajoči album. [link] Kalifornijska psihedelična zasedba Thee Oh Sees, ki je lani izdala dva albuma pri svoji založbi Castle Face Records, je objavila animirani videospot za komad Gelatinous Cube.  Kanadski garage pop trio The Courtneys je objavil svoj tretji singel s prihajajočega albuma II. Album prihaja po njihovem štiriletnem albumskem premoru in bo izšel pri legendarni novozelandski založbi Flying Nun Records, ki je imela osrednjo vlogo pri prepoznavnosti novozelandskega indie pop zvoka iz 80. let prejšnjega stoletja. Omenjeni album  predstavlja njihovo prvo izdajo tujega izvajalca v 36 letih delovanja.   KONCERTN
še novic