Utopljeni detektiv: čarovnija Bachovih suit

Utopljeni detektiv: čarovnija Bachovih suit

Konteksti (Tomaž Bešter), 1. oktober 2017 ― vir slike:modrijan.si Zaviralci branja, čeprav tudi prijetni, so vedno na delu. Zato je prekatero čtivo potrebno brati v etapah in po delčkih, brez upanja na nepretrgano in zaključeno izkušnjo, ki bi je bil deležen brez zaviralcev. To botruje tudi manj prebranemu v zadnjih tednih in seveda tudi prav tako manj zapisanemu. A nič ne de. Dobre knjige so odlične tudi po delčkih in v različno dolgih etapah. To velja tudi za Jordanovega Utopljenega detektiva. Tega srednjemetražca sem bral na treh različnih koncih Slovenije in na poti od enega do drugega. Zelo zanimiva zgodba in odlična pripoved. Spremljamo družino, ki v nekem politično razburkanem mestu skuša vsakdanje življenje združiti z običajnimi in neverjetno nevsakdanjimi pripetljaji, ki jih srečujejo. In predvsem vabijo z glasbo. Navzlic naslovu naj nas ne zavede. Vsaj ne do konca. Ne gre za kriminalko. Gre za marsikaj več.Zgodba sledi Jonathanu, ki je s Sarah in hčer Jenny odšel iz Londona v to neimenovano mesto, v katerem žena opravlja delo arheologinje in predavateljice. Predvsem arheološka izkopavanja, pri katerem najdejo truplo deklice, med prisotnimi ne povzročajo nikakršnega veselja in zdi se, da le še prilivajo olja na ogenj že tako razburkanim razmeram v mestu.Gre za kraj, kjer je vedno več izgredov in nasprotistoječih si razjarjenih množic, ki se z različno obarvanimi balaklavami skušajo priboriti boljši in pravilnejši jutri. Vsi opisi v knjigi takorekoč stremijo k podobi vedno bolj apokaliptičnega mesta, ki izginja in pogorišča želja, vojn in čustev, ki bodo po tej apokalipsi ostala. Ni v redu. A ti zunanji dejavniki so le spremljevalni. Glavno, kar je tudi netivo Utopljenega detektiva, se odvija bolj ali manj v družini. Zato, sem odvrnil in dvignil polaroidno fotografijo, ker imam hčerko enakih let.Njeni svetli lasje in upajoče oči. Deklica, o kateri nisem vedel popolnoma nič.Zato, sem mu rekel, ker me bo sicer ta obraz preganjal na večne čase. Jonathan ima povsem drugačno delo. Je, kot pra
Nejc Trampuž: »Zanimajo me naključnost in izguba nadzora«

Nejc Trampuž: »Zanimajo me naključnost in izguba nadzora«

Koridor, 1. oktober 2017 ― Skupinska razstava (Cirkulacija2) Ponavljanje 9.-30. 9. 2017   Sklop samostojnih enodnevnih razstav (MSUM) Paviljon 9.-19. 11. 2017   Do konca septembra je v Cirkulaciji2 na ogled skupinska razstava pod vodstvom Petra Raucha, pri katerem sodeluje skupina umetnikov iz ALUO-ja, VIST-a in Fotokluba Kamnik. Prostorsko-performativna instalacija z naslovom Ponavljanje izhaja iz fotografskega medija, v katerega avtorji, […] The post Nejc Trampuž: »Zanimajo me naključnost in izguba nadzora« appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Čarobne podobe

TV Kočevje, 1. oktober 2017 ― Več kot 4200 fotografij z vsega sveta je letos prispelo na naslov Fotografskega društva Grča. V ospredju je bila narava, tema prosto pa je ponujala »lov« na neskončno raznolikost utrinkov.

Elfriede Jelinek: letošnja faustova nagrajenka za življenjsko delo

Koridor, 1. oktober 2017 ― Elfriede Jelinek, avstrijska pisateljica in dramatičarka, je letošnja prejemnica faustove nagrade za življenjsko delo, najpomembnejše nemške gledališke nagrade. Avtorica je sicer v preteklih letih prejela kar nekaj uglednih literarnih nagrad, med drugim nagrado Henricha Bölla mesta Köln, literarno nagrado dežele Štajerske, Heinejevo nagrado, Buchnerjevo nagrado, najprestižnejšo nemško nagrado, ne nazadnje je Elfriede Jelinek tudi ena […] The post Elfriede Jelinek: letošnja faustova nagrajenka za življenjsko delo appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Izbrana dela iz Hrenovih kornih knjig

Izbrana dela iz Hrenovih kornih knjig

Marijan Zlobec, 1. oktober 2017 ― Založba ZRC SAZU je v že dolgoletni, lahko bi rekli večdesetletni zbirki Monumenta artis musicae Sloveniae kot knjigo z oznako zaporedne številke LXII (62) začela izdajati serijo izbranih del iz Hrenovih kornih knjig. To pomeni, da bodo izdali korne knjige (note) s prehoda 16. v 17. stoletje iz zbirke slavnega ljubljanskega škofa Tomaža Hrena (1560 […]
Beseda o angelih

Beseda o angelih

KUD Logos, 1. oktober 2017 ― Julia Hartwig (1921–2017) je bila ena največjih sodobnih poljskih pesnic, odlična predstavnica generacije klasikov poljske sodobne poezije, ki so jo zaznamovala imena, kot so Czesław Miłosz, Wisława Szymborska in Tadeusz Różewicz. Z omenjenimi jo je povezovala tudi izkušnja preživete vojne. Rodila se je leta 1921 v Lublinu očetu Poljaku, po poklicu fotografu, in materi Rusinji […]
Plakatnica 2017

Plakatnica 2017

Mestni kino Ptuj, 1. oktober 2017 ― Priljubljeni “poster giveaway” se vrača! Tokrat na Plakatnico vabimo v naš improvizirani kiosk v Mestnem kinu Ptuj, da boste lov za plakati lahko združili z ogledom razstave o 120-letni zgodovini kinematografije na Ptujskem. Izkoristite edinstveno priložnost, prebrskajte katalog bogatega arhiva plakatov, izberite svojega najljubšega in ga odnesite s seboj domov!

V Ljubljani začetek 17. festivala Zlata paličica

SiGledal Novice, 1. oktober 2017 ― V Ljubljani se danes začenja 17. festivala uprizoritvenih umetnosti za otroke in mlade Zlata paličica. Strokovna komisija je za festival izbrala 20 predstav, ki so bile premierno uprizorjene v zadnjih dveh letih. Ob zaključku festivala bodo podelili nagradi za najboljšo otroško in mladinsko predstavo po izboru otroške in mladinske žirije.
1966 Beograd – Piknik slovenskih vojakov na Avali

1966 Beograd – Piknik slovenskih vojakov na Avali

Stare slike (Cerknica), 1. oktober 2017 ― Na Dan vstaje srbskega naroda, 7. julija 1966 (25-letnica) smo slovenski vojaki, ki smo služili JLA na Banjici v Beogradu v Šolskem centru zveze, proslavili s pravim piknikom v naravi na Avali. Na fotografiji je že vesela družba slovenskih vojakov korenjakov na Avali, vsi že zgoraj brez, s steklenicami vinca rujnega v rokah, pa tudi za pasom. Miro Baloh – Fredy, […]

Mladen Blažević: Poslednji tasmanski tiger / Posljednji tasmanijski tigar

Poiesis, 1. oktober 2017 ― Dvojezična pesniška zbirka Poslednji tasmanski tiger / Posljednji tasmanijski tigar prinaša petindvajset pesmi sodobnega hrvaškega pesnika in pisatelja Mladena Blaževića in je prva knjižna objava njegove poezije tako v slovenščini kot v hrvaščini. Za Blaževićeve pesmi pisec spremne besede Sanjin Sorel ugotavlja, da v hrvaško pesništvo prinašajo določeno razliko, in nadaljuje, »da je pričujoče pesništvo v prvi vrsti logocentrično, saj ne postavlja pod vprašaj odnosa med svetom in doživljanjem lirskega subjekta. Temelj logocentričnega mišljenja je realističen, zato tudi Blažević vztraja na logosu kot dominantnem razumevanju sveta, a ker pesništvo presega realistično koncepcijo resničnosti, tudi Blažević logos širi in usmerja onkraj racionalnosti.«  Pesmi so prevedli Peter Semolič, Borut Petrovič Vernikov in Katja Kuštrin, uvodno besedilo je napisal Sanjin Sorel, jezikovni pregled teksta je opravila Petra Koršič, risba na naslovnici in oblikovanje naslovnice je delo Katje Kuštrin. Knjiga je dostopna na naslednjih povezavah: Brezplačni PDF. Mehka vezava.  Dvojezična zbirka poezije Poslednji tasmanski tiger / Poslednji tasmanijski tigar donosi dvadeset i pet pjesama suvremenog hrvatskog pjesnika i pisca Mladena Blaževića i prva je objava njegove poezije u knjizi na slovenskom i hrvatskom jeziku. Za Blaževićeve pjesme pisac predgovora Sanjin Sorel primjećuje, da u hrvatsko pjesništvo unose određenu razliku i nastavlja, da je to [...]
Topografije zvoka

Topografije zvoka

SIGIC - Novice, 1. oktober 2017 ― Topografije zvoka je cikel zvočnih dogodkov, nastopov, koncertov in predavanj, izrazito zazrt v kontekstualizacijo zvočnega ustvarjanja, zvočne umetnosti, ki poteka med 30. septembrom in 4. oktobrom v Galeriji ŠKUC in v Cankarjevem domu predstavil ustvarjanja, misli in izhodišča ustvarjanj štirih zvočnih umetnic, ki ustvarjajo z zvoki skozi različne medije in pristope.
DELO ALI UMETNOST / WORK OR YOUR ART

DELO ALI UMETNOST / WORK OR YOUR ART

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 1. oktober 2017 ― Umetniki:: Aya Ilida, Kei Karitani, Poppy Nakadoi, Toshi Nishida, Miyuki Nishizawa, Naoki Sasayama, Yuhei Takada V centru drugega največjega japonskega konglomerata mest v pritličnem prostoru poslovne stavbe Namiyoshi na Nambi deluje skupina umetnikov, zbranih okoli galerije Shimbun Onna, kar pomeni »Časopisna ženska« in je umetniško ime Miyuki Nishizawa, performerke, modne oblikovalke, predavateljice ter improvizacijske izdelovalke oblek in skulptur iz časopisa. Kot učenka umetnika Shoza Shimamota, člana slavne skupine Gutai iz Kansaija, ki ji je odprl pot iz visoke mode v umetnost, nadaljuje učiteljevo tradicijo, s tem da pomaga manj izkušenim umetnikom prepoznati lastni potencial in poiskati možnosti za ustvarjanje. Miyuki, ki si je v svoji tridesetletni karieri pridobila bogate izkušnje in zgradila razvejeno mednarodno umetniško mrežo, je skupaj s partnerjem vzpostavila bar-galerijo kot sidrišče umetniške skupnosti. Prostor je živahna mednarodna odskočnica umetniškega kolektiva in večerno zatočišče barvite klientele vseh socialnih slojev, poslovnežev vseh vrst in alternativnih osebnih identitet. Del razstave je posvečen prostoru Shimbun Onne, katerega oblika in statične danosti so določile njegov namen, saj se zdi, da v njem lahko dolgoročno obstane le trdoživ kulturni program z zvestimi podporniki. Galerija v galeriji predstavlja dela skupine umetnikov, ki so se v Osaki javili na nedavni razpis za sodelovanje z Galerijo Vžigalica in so bili izbrani s strani kolektiva. To so Nobuhiro Soke, Mitsunobu Miyamoto, Kenji Sento, Hana Manjushage, Tetsuya Tamaki, Asami Takashina, Yuki Tama, Keiji Terano Guren, Taiji Mori, Isshin Matsumoto, Yumi Twewan in Shonyan. Kot vzporednico tej postavitvi v drugem prostoru Galerije Vžigalica raziskujemo dvojnost položaja japonskega umetnika-delavca skozi fotografije »socialnega fotografa« Toshija Nishide, ki je ujel umetniške kolege Miyuki Nishizawa, Yuheija Takado, Naokija Sasayamo, Keija Karitanija, Poppyja Nakadoija in Ayo Iido n
še novic