Živi pesek: Maja in njenih trinajst razlogov zakaj

Živi pesek: Maja in njenih trinajst razlogov zakaj

Konteksti (Tomaž Bešter), 24. julij 2019 ― vir slike: emka.si Najbrž je naključje hotelo, da v zadnjih nekaj tednih berem knjige, ki so sicer na različne načine obtežene z moralnimi izzivi in prav tako na različne načine odstirajo temine, ljubezni, šibkosti in pokvarjenosti človekove narave, a imajo pa skupno stičišče, da se kar nekaj pokrajine njihovih fabul dogaja na sodišču. Sodna veja oblasti je očitno še vedno zanimiva, ker s svojo načelno neodvisnostjo, a natanko zaradi absolutno poudarjene moči zanimiva, intrigantna v iskanju dvoma vanjo. Pri meni zaradi dveh reči: zaradi tega, ker so tudi sodišča ljudje in zaradi tega, ker v sprejemanju pravnih odločitev prekrivajo življenje družbe tudi v etičnem oziru. Zato ne dvomim, da so zanimiva tudi piscem in piskam. Prva v tej mini poletni seriji, ki sem si jo privoščil, je na voljo že nekaj časa. Na police so nam pri Mladinski knjigi postavili Živi pesek avtorice Malin Persson Giolito, v prevodu Petre Piber. Gre za izvrstno in napeto branje, ki nas pelje v življenje višjega razreda sodobne švedske mladine, njihovega soočanja z družbenimi problemi in osebnimi težavami, iskanje ljubezni in bogataško razvajenost, ki zabeljeno z izjemno slabim odnosom staršev pripelje do katastrofe epskih razsežnosti. Knjiga vodi v sunkovito in razburljivo potovanje, kjer se prepletajo spomini Maje in dogajanja na sodišču, ki Maji sodi. Kot udeleženki grozljivega zločina, pri katerem je edina ostala živa. V celotni knjigi, če sem prav štel, se le na dveh mestih pojavi naslovna besedna zveza živi pesek. In med obema je le nekaj paragrafov besedila. Maja, ki sedaj že nekaj časa sedi na zatožni klopi, se za nas in za predelovanje svojih misli spominja zadnje zabave pri svojem fantu Sebastianu, na večer pred masakrom. Spominja se njegovega vedenja, njegovih odločitev, popolnega moralnega zloma, ki mu je bila priča. Temu In pogreznila sem se naravnost v živi pesek je sledil boj za lastno treznost, varnost, prisebnost, pozornost in prekinitev s tem tokom, ki bi sledi
FAKA PO NASTOPU V PRITLIČJU

FAKA PO NASTOPU V PRITLIČJU

Radio Študent, 24. julij 2019 ― Pred včerajšnjem nastopu v Pritličju se pogovarjamo s kvir kolektivom FAKA, ki ustvarja na širšem umetniškem in družbenem področju. Duo sestavljata Fela Gucci in Desire Marea, ki sta se spoznala leta 2010 in do sedaj izdala EP-ja Bottoms Revenge in Amaqhawev.

DOKUDOC IZBRANI 2018 Oda kameli v Letnem kinu Minoriti

Dokudoc, 24. julij 2019 ― DOKUDOC IZBRANI 2018 Oda kameli, režiserja Miha Mohoric v sredo, 24. 7. 2019, ob 21:00, na Letnem kinu Minoriti kot predfilm dogodka Posvečeno Ingmarju Bergmanu: Bergman: eno leto, eno življenje!  Oliver Sertic, je izbor filma Oda kameli, režiserja Miha Mohoric, utemeljil: »V tišini noči in ritmu narave, odhaja eno življenje, da bi se rešila druga. Intimno in […]

Rezultati prenovljene sheme za selektivno distribucijo

CED, 24. julij 2019 ― Razpis za podporo selektivni distribuciji za 2019 je uvedel korenite spremembe, tako na vsebinski kot postopkovni ravni. Distributerji niso več samostojni prejemniki podpore, temveč partnerji prodajnih zastopnikov. Podporo na prvem razpisnem roku je prejelo devet prodajnih zastopnikov za distribucijo enajstih evropskih filmov, med partnerji pa so vključeni tudi štirje slovenski distributerji.
CODE:RED Reka

CODE:RED Reka

Center in Galerija P74, 24. julij 2019 23. 8.13. 9. 2019 Muzej moderne in sodobne umetnosti, Mali salon, Reka Po pregledni razstavi CODE:RED v ljubljanski Mestni galeriji (2018) in postavitvi v intermedijskem centru Edith-Russ-Haus v Oldenburgu, se projekt seli v Mali salon Muzeja moderne in sodobne umetnosti na Reki. V petek, 23. avgusta 2019, ob 20.00 napovedujejo javno odprtje razstave […]
PRAZNIK GLASBE 2019

PRAZNIK GLASBE 2019

Revija Primus, 24. julij 2019 ― Piše: Tomaž Gržeta Praznik glasbe je dan, posvečen glasbi v vsej njeni raznolikosti. Ulice številnih mest po vsem svetu zaživijo kot glasbena prizorišča vsako leto na dan poletnega solsticija. Praznovanje izvira iz prvega tovrstnega dogodka, ki so ga organizirali v Parizu leta 1982 na pobudu Jacka Langa, takratnega francoskega ministra za kulturo. Tudi danes, ko Praznik ...
Kulturalizacija vesolja, humanizacija zemlje

Kulturalizacija vesolja, humanizacija zemlje

ARS Svet kulture, 24. julij 2019 ― K namestitvi umetniškega satelita; o uspehih mariborskega baleta; Današnji svet kulture naj seže tja do zemeljske orbite, kamor se že več kot dve desetletji ozirajo postgravitacijski umetniki Dunja Zupančič, Miha Turšič in Dragan Živadinov. O uspešni akciji Bio::Kozmizem in nadaljnjih načrtih za kulturalizacijo vesolja, pa tudi o izključujočem odnosu do umetnikov, bomo spregovorili v današnji oddaji. Nekaj besed bomo namenili tudi gostovanju Slovenskega narodnega gledališča Maribor, z baletom Peer Gynt v moskovskem Bolšoj teatru. Po tem vas vabimo tudi, da se skupaj informiramo o pregledni razstavi ajdovskega umetnika Iva Lenščaka, ki so jo ob 90. obletnici njegovega rojstva pripravili v Pilonovi galeriji. V nadaljevanju oddaje pa še nekaj glasbenih in drugih vesti. Vabimo vas k poslušanju!
Danilo Lokar

Danilo Lokar

ARS Naši umetniki pred mikrofonom, 24. julij 2019 ― Ob 30. obletnici smrti pisatelja in zdravnika Danila Lokarja Enaindvajsetega junija je minilo 30 let od smrti pisatelja in zdravnika Danila Lokarja. Rodil se je leta 1892 v Ajdovščini in kot otrok izkusil težke socialne razmere. Gimnazijo je obiskoval v Gorici, na Dunaju je končal študij medicine. Kot zdravnik je služboval v več krajih, od leta 1925 v Ajdovščini. Med drugo svetovno vojno je bil pregnan v italijansko Medejo, po kapitulaciji Italije pa se je pridružil primorskim partizanom. Kmalu po vojni se je kot zdravnik upokojil in se povsem posvetil pisateljevanju. Pisal je predvsem dolge novele, ki so pogosto avtobiografsko obarvane. Pisateljsko sta Lokarja določala psihološki realizem in ekspresionizem. Za zbirko novel Sodni dan na vasi je leta 1959 prejel Prešernovo nagrado. Vabimo vas, da v dragoceni arhivski oddaji Naši umetniki pred mikrofonom prisluhnete, kako je Danilo Lokar leta 1984 – pet let pred smrtjo – obudil spomine na rano mladost, predvsem na starša, ki sta se zelo različno spopadala z življenjem.
PRVI SLAP ZBOR – SREČANJE TREH PRIMORSKIH ZBOROV

PRVI SLAP ZBOR – SREČANJE TREH PRIMORSKIH ZBOROV

Revija Primus, 24. julij 2019 ― Piše: Tomaž Gržeta Poletni meseci so čas, ki je kot nalašč za združevanje turistične ponudbe s kulturno. Vedno več je ljudi, ki oddih želijo združiti s kvalitetnimi dogodki, še posebej če gre za lokalno ponudbo. To enako velja za vinarsko in kulinarično, kot tudi za glasbeno in slikarsko ponudbo. Trendom današnjega časa sledijo tudi na ...
Avdio-vizualna kompozicija Tadeja Droljca

Avdio-vizualna kompozicija Tadeja Droljca

PIFcamp, 24. julij 2019 ― Slovenski interdisciplinarni umetnik in kreativni programer Tadej Droljc bo na PIFcampu razvijal dele svojega najnovejšega avdio-vizualnega projekta. Multidisciplinarno delo bo združevalo elektroakustično glasbo, digitalne vizualije, po meri oblikovan odrski objekt/instrument, meglico, zračne kompresorje in svetlobo iz različnih virov (laser, svetila z gibljivo glavo, zatemnilniki in stroboskopske luči), vsi ti elementi pa bodo medsebojno prepleteni in … Preberi več o Avdio-vizualna kompozicija Tadeja Droljca The post Avdio-vizualna kompozicija Tadeja Droljca appeared first on PIFcamp.

Vesna Pernarčič in poletna križarjenja po SiGledalovem Repertoarju

SiGledal Novice, 24. julij 2019 ― Dragi obiskovalci portala, to poletje se skupaj z vami potapljamo v globine SiGledalovega sklopa Repertoar, ki ga vsebinsko ureja Slovenski gledališki inštitut. Rdeča nit potapljanja so nagrajenci iztekajoče se sezone, današnji zaliv pa je igralka Vesna Pernarčič, letošnja žlahtna komedijantka. Pri brskanju po Repertoarju je lahko v pomoč iskalnik, ki omogoča tudi navzkrižne poizvedbe. Tako se pred nami razgrne kar nekaj zanimivosti o igralki Vesni Pernarčič.

Matej Zemljič in poletna križarjenja po SiGledalovem Repertoarju

SiGledal Novice, 24. julij 2019 ― Dragi obiskovalci portala, to poletje se skupaj z vami potapljamo v globine SiGledalovega sklopa Repertoar, ki ga vsebinsko ureja Slovenski gledališki inštitut. Rdeča nit potapljanja so nagrajenci iztekajoče se sezone, današnji zaliv pa je igralec Matej Zemljič, letošnji žlahtni komedijant. Pri brskanju po Repertoarju je lahko v pomoč iskalnik, ki omogoča tudi navzkrižne poizvedbe. Tako smo poiskali nekaj zanimivosti o igralcu Mateju Zemljiču.

1945 – Truman Stalinu razkrije obstoj atomske bombe

Zgodovina na dlani, 24. julij 2019 24. julija leta 1945 je med konferenco v Potsdamu (17.07.–02.08.1945) ameriški predsednik Harry Truman sovjetskemu voditelju Josifu Visarionoviču Stalinu sporočil, da so ZDA uspešno razvile novo destruktivno orožje. Truman je kasneje dejal, da Stalin ni bil presenečen. “24. julija sem omenil Stalinu, da imamo novo orožje nenavadno uničujoče sile. Ni… Preberi The post 1945 – Truman Stalinu razkrije obstoj atomske bombe appeared first on Zgodovina na dlani.
IGOR ANDJELIĆ: CASA COME ME

IGOR ANDJELIĆ: CASA COME ME

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 24. julij 2019 ― Ob stoletnici umetniške šole Bauhaus se Igor Andjelić predstavlja z novim umetniškim projektom. Andjelić se po uspešni razstavi Cinecittà (Galerija Fotografija, 2018), ki je črpala navdih v črno-belem svetu italijanskega neorealizma, tematsko naslanja na véliko tradicijo nemškega Bauhausa. Na Bauhaus se ne navezuje skozi dobesedni prenos motivov, pač pa ga interpretira ideološko. Glavno vodilo pri ustvarjanju njegovega novega projekta je slavna ideja Walterja Gropiusa, ki izpostavi povezovanje vseh področij ustvarjanja, rušenje meja med »visoko« in »obrtno« umetnostjo, ki šele lahko pripelje do končnega cilja vseh vizualnih umetnosti oziroma gesamtkunstwerk-a. Tako se tudi Andjelić v svojem delu ne omejuje na en sam medij, temveč s svojo univerzalnostjo stopa na različna področja ustvarjanja. Razstava vključuje dela, ki so nastala v najrazličnejših kontekstih Andjelićevega umetniškega življenja. Predstavlja fotografska dela, v katera intervencijsko posega in jih spreminja v reliefne, skoraj arhitekturne konstrukcije. Njegov vir navdiha pri kolažnih podobah je prav minimalistična in funkcionalistična arhitektura, kakršno je promoviral tudi Bauhaus, pod njegovim objektivom pa se spremeni v abstrahirane kompozicije in geometrijske forme. A Bauhaus, posebej v arhitekturi, nikakor ni glavni vir navdiha za umetnika – arhitekturo nemške šole vseskozi navezuje tudi na funkcionalizem Malapartejeve hiše na otoku Capri, objektom Andjelićeve večne fascinacije. Temu posveti tudi maketo lastne arhitekture, ki se v Malapartejevi maniri dviga s tal in živi v simbiozi z vzhajanjem in zahajanjem sonca. Odmev italijanske povojne umetnosti je opazen tudi v kolesih, ki jih umetnik razstavlja kot intervencijske objekte – z njimi se je v obliki fotografije predstavil v projektu Cinecitta v povezavi z De Sicinim filmom Tatovi koles, tokrat pa je tematika drugačna. Na italijanski neorealizem se navezuje v smislu kolesa kot družbenega objekta, predmeta z veliko in podcenjeno vrednostjo. Kole
Agata Tomažič: Slovenija med Kazahstanom in Kašmirjem

Agata Tomažič: Slovenija med Kazahstanom in Kašmirjem

ARS Esej na radiu, 24. julij 2019 ― Novinarka, prevajalka in pisateljica Agata Tomažič je izdala več knjig: zbirko kratkih zgodb z naslovom Česar ne moreš povedati frizerki, izbor reportaž Zakaj potujete v take dežele in roman Tik pod nebom. Novinarka, prevajalka in pisateljica Agata Tomažič je izdala več knjig: zbirko kratkih zgodb z naslovom Česar ne moreš povedati frizerki, izbor reportaž Zakaj potujete v take dežele in roman Tik pod nebom. Na spletni strani LUD Literatura je več njenih besedil, v oddaji pa lahko poslušate enega izmed njih: Slovenija med Kazahstanom in Kašmirjem. Objavljen je bil na spletnem naslovu LUD Literatura marca 2019. Besedilo bereta Mateja Perpar in Ivan Lotrič, bogatijo pa ga odlomki iz glasbene slike V stepah Srednje Azije Aleksandra Borodina v izvedbi Simfoničnega orkestra RTV Ljubljana, pod vodstvom dirigenta Marka Muniha. Oblikovalec zvoka je bil Vojko Frelih, urednika oddaje pa sta Mihael Kozjek in Andrej Rot.
Odbleski magije

Odbleski magije

Odzven, 24. julij 2019 ― Glasbo na plošči Ephemeral Lake opredeljujeta sferičnost in atmosferičnost. Zorela je počasi, da bi nazadnje iz desetih kompozicij vzniknila žlahtnost.
še novic