Domotožje namesto domoljubja

Domotožje namesto domoljubja

Airbeletrina, 11. avgust 2019 ― Te dni sem se zopet zalotil pri pisanju pesmi o domu, v času, ko Združene države pretresa predsednikova hujskaška izjava, naj se štiri nebele kongresnice, ameriške državljanke, vrnejo, od koder so prišle, in v času, ko politične, ekonomske in klimatske spremembe silijo celotne skupnosti v beg za preživetjem. Kaj pomeni pisati in premišljevati o domu na tej zgodovinski točki, ko ga rekordno število ljudi nima, preostalim pa v vsakem trenutku grozi pregon? Ker je moderni kapitalistični svetovni sistem planetarno stanje, čeravno ga različni deli sveta doživljajo raznoliko, so usode vseh ljudi temeljno prepletene in soodvisne. Egiptovski nobelovec Nagib Mahfuz je nekoč zapisal, da dom ni tam, kjer se rodiš, temveč kjer se končajo vsi tvoji poskusi bega.

Mihail Bulgakov: Morfij in druge zgodbe

Koridor, 11. avgust 2019 ― Mihail Bulgakov je mojster nenavadnega in fantastičnega, in to mojstrstvo se kaže tudi v njegovem najbolj znanem romanu Mojster in Margareta. A na žalost ta sicer genialen roman mnogokrat zasenči njegovo zgodnjo prozo, ki jo sestavljajo predvsem kratke zgodbe. The post Mihail Bulgakov: Morfij in druge zgodbe appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Veš, poet, njihov dolg?

Veš, poet, njihov dolg?

Smetnjak, 11. avgust 2019 ― Rent-a-Poet je novonastala platforma, ki je v prekarnem položaju pesnikov in pesnic zaslutila poslovno priložnost1. Kljub pesniškim avtodeklaracijam dela na tem, da bi bila od njih spet kakšna – kakršnakoli – korist. Rent-a-Poet omogoča natanko tisto, kar pravi, in to … Continue reading →
J.S. Bach, Max Reger, Jean Langlais in Floor Peeters /ponovitev

J.S. Bach, Max Reger, Jean Langlais in Floor Peeters /ponovitev

ARS Obiski kraljice, 11. avgust 2019 ― Bach je bil vzornik tako Maxu Regerju, kot Jeanu Langlaisu in Flooru Peetersu. Johann Sebastian Bach, Max Reger, Jean Langlais in Flor Peeters sestavljajo pisano druščino skladateljev, katerim je skupno ustvarjanje in poustvarjanje za orgle. V glasbeni zgodovini sicer ni veliko glasbenih ustvarjalcev, ki jih orgle na tak ali drugačen način ne bi kdaj zamikale. Prav malo je tudi takih, ki jim ne bi bil za vzor veliki J. S. Bach. In če koga lahko označimo kot velikega častilca te večno aktualne, brezčasne baročne glasbe, je to zagotovo Max Reger – za orgle je med drugim priredil Bachovo Kromatično fantazijo in fugo BWV 903. Na svojstven način se je po Bachu zgledoval tudi belgijski skladatelj Flor Peeters, v oddaji boste slišali njegovo Elegijo, op. 38, Toccato, fugo in himno na Ave maris stella, op. 28 ter Pesem soncu, op. 66. S polifonijo in gregorijanskim koralom pa so povezane tudi Tri gregorijanske parafraze francoskega skladatelja 20. stoletja Jeana Langlaisa. Interpreta tokratne oddaje bosta organista Christopher Herrick in D’Arcy Trinkwon.  
Christopher Herrick

Christopher Herrick

ARS Obiski kraljice, 11. avgust 2019 ― Predstavil se bo na orglah Mestne hiše v Melbournu v Avstraliji in na orglah stolne cerkve v Bernu v Švici. V ponovljeni oddaji predstavljamo angleškega orglavca Christopherja Herricka. Na velike orgle v Mestni hiši v Melbournu v Avstraliji ter na orgle stolne cerkve v Bernu v Švici bo izvajal manj znana orgelska dela ameriških, angleških in norveških skladateljev 19. in 20. stoletja.  
Stoletja glasbe v Notre Dame, 4. oddaja

Stoletja glasbe v Notre Dame, 4. oddaja

ARS Skladatelj tedna, 11. avgust 2019 ― Svetloba, presenetljivo jasna akustika in mističnost prostora so bile tiste, ki so glasbene umetnike, delujoče v pariški notredamski katedrali, navdihovale vse do danes. Katedrala je skozi stoletja doživela številne padce in vzpone, hrepenenje po novem in svežem pa ni nikoli presahnilo. Kot ne presahne svetloba, ki se iz barvite rozete vsak dan usiplje na orgelske piščali. Nič presenetljivega, če so bile orgle v notredamski katedrali že kmalu v središču glasbenega dogajanja tega prostora. Zanimanje zanje je vse močneje naraščalo in doseglo vrhunec konec 19. stoletja, ko je Aristide Cavaillé -Coll tja postavil orgle s številnimi inovacijami; premogle so kar 86 registrov. In ko so zadonele orgelske miksture, je zasijala svetloba. Tudi v očeh slepega organista Louisa Vierna, ki je za ta inštrument namenil kar šest orgelskih simfonij. Svetloba, pa tudi presenetljivo jasna akustika in mističnost prostora so bile torej tiste, ki so v katedrali Notre Dame v Parizu navdihovale ne le vernike, pač pa tudi glasbenike. Tako je bilo vse do letošnjega požara, ki je, kot je upati, glasbena stremljenja nekaterih največjih umetnikov današnjega časa, kot je npr. orgelski virtuoz Olivier Latry, prekinil le začasno.
Stoletja glasbe v Notre Dame, 3. oddaja

Stoletja glasbe v Notre Dame, 3. oddaja

ARS Skladatelj tedna, 11. avgust 2019 ― Glasba v času francoske revolucije Skozi čas so katedralo spremljali raznovrstni dogodki, med njimi tudi v preteklosti že večkrat tudi hude katastrofe. Ena največjih jo je vsekakor doletela s francosko revolucijo. Razjarjene množice so katedralo močno poškodovale, revolucionarni oblastniki so jo hoteli spremeniti v »tempelj razuma« in »kult vrhovnega bitja«. Kralja in kraljico so obglavili, zasegli cerkveno zemljo, pregnali duhovnike in uničili kipe. Boginja svobode je na več oltarjih za nekaj časa zamenjala Devico Marijo, velike zvonove so pretopili… Oskrunjeno in izropano so nazadnje spremenili v skladišče hrane, jo zaprli in le malo je manjkalo, da je niso tudi porušili. In glasba? Ni prav dosti podatkov o tem obdobju. Organisti so se v tem obdobju hitro menjavali in zdi se, da niso imeli prav veliko dela.
One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975)

One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975)

Deseta umetnost, 11. avgust 2019 ― Roman avtorja Kena Keseyja, ki je hkrati naznanil novo dobo v literaturi, je bil v dobrih scenarističnih rokah Lawrenca Haubena in Boja Goldmana, da ne omenimo režiserja Miloša Formana. Skupaj so zbrali pet oskarjev, vključno z enim za Jacka Nicholsona, ki nikoli ni bil boljši kot takrat, ko je igral rahlo neuravnovešenega McMurphyja znotraj psihiatrične […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Moonlight (2016)  La La Land (2016)  Berlinale 2019: Dve mladoletnici že v samem začetku očarali Berlin  Beneški filmski festival: Cuaron s črno belo vrnitvijo h koreninam segel po zlatem levu!  The Water Diviner (2014) Copyright © Deseta umetnost [One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975)], All Right Reserved. 2019.
Stoletja glasbe v Notre Dame, 2. oddaja

Stoletja glasbe v Notre Dame, 2. oddaja

ARS Skladatelj tedna, 11. avgust 2019 ― Glasba, ki je notredamski katedrali že obstajala, je v 14. in 15. stoletju dobila nove razsežnosti. Glasba, ki je že obstajala, je v 14. stoletju dobila nove razsežnosti; po njej so se zgledovali tudi drugi. Eden izmed bolj znanih glasbenikov tistega časa je Aubert Billard. Okoli leta 1410 je tam ustvarjal tudi Ettiene Grossin, sicer duhovnik. Bil je eden prvih skladateljev, ki je delno zasnoval ciklično glasbeno obliko maše.
Stoletja glasbe v Notre Dame, 1. oddaja

Stoletja glasbe v Notre Dame, 1. oddaja

ARS Skladatelj tedna, 11. avgust 2019 ― Katedrala Notre Dame v Parizu je skozi čas postala neizogiben del umetnosti - že od samega začetka je povezana z glasbo. Katedralo Notre Dame v Parizu je letos močno poškodoval požar. Skozi stoletja je preživela že več podobnih dogodkov, takih in drugačnih, med njimi so bili nekateri tisti, ki so korenito posegli v potek zgodovine Francije in Evrope. Prav zato je katedrala veliko več od običajnega sakralnega objekta; ni le simbol Pariza, ampak celotne naše kulture in civilizacije. Skozi čas je postala tudi neizogiben del umetnosti – književnosti, slikarstva, opere, filma in drugih umetniških zvrsti. In kar je morda najpomembnejše –, v njej so vtkana stoletja človeške zgodovine, sprememb, vojn, praznovanj, smrti, navdihov, ljubezni, upov, tolažbe. Vse to je bilo velikokrat pospremljeno z glasbo, ki je bila v katedrali navzoča in z njo združena od vsega začetka. V njej se je uveljavila glasbena tradicija največje kakovosti, vedno novi rodovi so v njeno glasbeno zgodovino dodajali vedno nove gradbene kamne. Drzne inovacije v glasbi in arhitekturi so odmevale in odsevale druga v drugi. Glavni vir glasbenega navdiha pa je bila ves čas – Naša Gospa, Marija, zavetnica Parižanov in katedrale.

Alto design studio: Stanovanje s freskami

OUTSIDER, 11. avgust 2019 ― Prenova stanovanja v stavbi iz začetka 19. stoletja pomeni proces odkrivanja zgodovinskih slojev in sledenja odtisov prejšnjih stanovalcev. Proces vključuje tudi odločanje o tem, katere zgodbe se bodo v novem interierju razkrile. Sodobno domovanje na Bregu v starem centru Ljubljane po delčkih razkriva svojo preteklost. Arhitektka Nina Eminagić mi je o postopku prenove in svojih… The post Alto design studio: Stanovanje s freskami appeared first on OUTSIDER.
še novic