55. Festival Borštnikovo srečanje je pripravljen!

Borštnikovo srečanje, 8. oktober 2020 ― Vrhunci pretekle slovenske gledališke sezone, izbor predstav iz tujine, aktivnosti za razvoj novih gledaliških občinstev in refleksija aktualnega gledališkega dogajanja. Ohranjamo mednarodni značaj, povezujemo in krepimo sodelovanje s študenti.Letošnji prejemnik najvišje nagrade za igralsko ustvarjalnost je Peter Boštjančič. V prihodnjih dveh tednih bo v Mariboru na ogled več kot 30 vrhunskih gledaliških predstav slovenskih in tujih producentov, številni dogodki v spremljevalnem in strokovnem programu ter festivalska uvodna sklopa, posvečena mladim. Mlado gledališče V uvodnem delu festivala med 12. in 14. oktobrom bo tudi letos potekalo gledališko usposabljanje za pedagoške strokovne delavce in ustvarjalce. Letošnji program Mladega gledališča, pred dvema letoma uvedenega sklopa FBS, spodbuja k inkluzivnemu družbenemu ravnanju. Vključuje izbor petih predstav za mlade s pogovori po ogledu, dvodnevni seminar in izkušenjsko delavnico za pedagoge, ustvarjalno delavnico za mlade, čutni sprehod po mestu in javni premislek o umetnosti in družbeni odgovornosti. Na FBS prihaja Iva Moberg, ki je magistrirala na gledališki akademiji DAMU v Pragi, na katedri za alternativno in lutkovno gledališče. Skupaj z Alexom Byrnom in Kjellom Mobergom je leta 2011 ustanovila mednarodno skupino New International Encounter, njihovo predstavo Bratje in sestre bomo (zaradi epidemiološke situacije) na festivalu spremljali v neposrednem prenosu iz Norveške.Iz Ukrajine prihaja skupina Saška Brame z dokumentarnim gledališkim projektom Jesen na Plutonu. Avtor bo izvedel tudi petdnevni praktični seminar za študente UL AGRFT. Študentsko gledališče Tudi letos razvijamo in krepimo sodelovanje z Akademijo za gledališče, radio, film in TV. FBS soproducira njihovo študentsko produkcijo Kvartet. Ekipo študentov VI. semestra dramske igre, gledališke režije in dramaturgije pod mentorskim vodstvom doc. Branka Jordana in izr. prof. Jerneja Lorencija že mesec dni gostimo v Mariboru, tukaj p

Prejemnik Borštnikovega prstana je Peter Boštjančič

Borštnikovo srečanje, 8. oktober 2020 ―  "Zato sem v gledališču že od vedno po malem outsider, vlekel sem poteze, ki jih mnogi niso hoteli razumeti, in res je, da sem jih ravno zaradi tega neštetokrat dobil po glavi." Te besede je dramski igralec Peter Boštjančič zapisal v knjižici o svojem igralskem delu, izdani pred dobrimi petnajstimi leti,in zagotovo bi jih ponovil tudi danes, ko prejema največjo nagrado za igralsko ustvarjanje, Borštnikov prstan.  Biti zunaj sistema je bilo njegovo stalno ustvarjalno vodilo, prav tako kot prepričanje, da je "biti igralec [...] najbolj samotna stvar na svetu",vendar je oboje hočeš nočeš treba razumeti kot paradoks, saj sam po drugi strani nenehno poudarja, da ni igre brez soigre in predvsem ne brez gledalca, ki je igralčev "zadnji sodnik".  Podobnih ustvarjalnih paradoksov je v igralskem opusu Petra Boštjančiča še veliko. Svojo gledališko pot je začel v igralski šoli Jožeta Zupana, delujoči v okviru amaterskega gledališča Slava Klavora, a se po končani gimnaziji ni takoj odločil za študij dramske igre, temveč je vpisal primerjalno književnost na ljubljanski Filozofski fakulteti. Literatura, predvsem ruska klasika, ostaja njegova velika ljubezen, zato morda ni nenavadno, da se Dušana Pirjevca, profesorja na primerjalni, spomni veliko raje kakor mentorjev na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, kamor se je vpisal leta 1972. Študij dramske igre je zaključil leta 1976 z vlogo jeznega mladeniča in upornika brez razloga Cliffa Lewisa v Osbornovi igri Ozri se v gnevu, ki ga je najbrž zaznamovala za vse življenje. Kritiki njegovih kasnejših vlog so namreč pogosto opozarjali prav na Boštjančičevo "poudarjeno jezno mladeništvo" (Mirko Topalović)pa na njegovo "notranjo mladeniško razrvanost" (Tom Wingfield),"eksplozivnost v nepotešenem hrepenenju" (Roman)in podobno.  UTEMELJITEV NAGRADE -->

Na mariborskem lutkovnem odru Ferdo, veliki ptič

SiGledal, 8. oktober 2020 ― V Lutkovnem gledališču Maribor (LGM) bodo v soboto premierno uprizorili lutkovno predstavo za najmlajše gledalce Ferdo, veliki ptič v režiji Katje Povše. Nastala je po istoimenski slikanici Andreje Peklar, za katero je ta prejela številne slovenske in mednarodne nagrade. Govori o ptiču, ki je prevelik za okolje, v katerem živi.
Pesem Louise Glück

Pesem Louise Glück

Airbeletrina, 8. oktober 2020 ― Ameriška pesnica Louise Glück je dobitnica Nobelove nagrade za literaturo 2020. Švedska akademija jo je nagradila za "za nezgrešljiv poetični glas, s katerim z ostro lepoto naredi posameznikovo eksistenco univerzalno." V slovenščino je del njene poezije prevedla Veronika Dintinjana, izšla je pri Mladinski knjigi v zbirki Nova lirika leta 2011 pod naslovom Onkraj noči. Z dovoljenjem Mladinske knjige objavljamo eno pesem.
2. prelet: Sailor_log

2. prelet: Sailor_log

Radio Študent, 8. oktober 2020 ― Jesensko sezono smo otvorili z zvočnimi deli ustvarjalcev, ujetih med kratkim preletom Ljubljane. Zgodba dveh mornarjev* v mimoplovu je naslednja, z radijskim delom se bosta predstavila Caroline Beach in Ernst Markus Stein, ki sta kot rezidenta preživela v Ljubljani letošnji avgust.

V CD Pripovedovalski festival - drugi poskus

SiGledal, 8. oktober 2020 ― V Cankarjevem domu (CD) bo od 16. do 25. oktobra potekal 23. pripovedovalski festival. Popolnoma pripravljenega so imeli že v marcu, a jim je načrte prekrižala epidemija novega koronavirusa. V sedanjih okoliščinah ga bodo izvedli v nekoliko okleščeni obliki in z le slovenskimi ustvarjalci, rdeča nit festivala je odnos med prostorom in zgodbo.

Arhitektri: Lopud 1483

OUTSIDER, 8. oktober 2020 ― Prenova utrdbe in samostana iz 15. stoletja na Elafitskih otokih je delo hrvaške arhitekturne pisarne Arhitektri. Kompleks frančiškanskega samostana in utrdbe je nekdaj dominiral zalivu na otoku Lopud, pred prenovo pa je bil že v ruševinskem stanju in zlagoma ga je preraščalo rastlinje. Proces revitalizacije je bil dolg in izčrpen, pojasnijo arhitekti, saj je v… The post Arhitektri: Lopud 1483 appeared first on OUTSIDER.
Univerzalno, čisto, kruto

Univerzalno, čisto, kruto

LUD Literatura, 8. oktober 2020 ― Slovenski prevod desetih novel s pridihom Orienta je nastal po ponatisu izvirnika. V njem so novele ob sicer številnih slogovnih popravkih ostale enake. Z nekaj spremembami v naslovih, umaknitvijo ene izmed njih, ker da je bila »preslabo napisana, da bi se jo dalo popraviti« ter ponovno napisanim zaključkom druge.

ODZIV gledališkega KRITIKA na Ano Desetnico 2020!

Ana Monro, 8. oktober 2020 ― Gledališki kritik Samo Oleami je ”nastavil ogledalo” festivalu Ana Desetnica 2020 in nastal je odličen zapis, v katerem se zrcali bistvo uličnega gledališča. Vabljeni, da ga preberete!   RITEM, KI IZZOVE ODZIV       The post ODZIV gledališkega KRITIKA na Ano Desetnico 2020! appeared first on Ana Monro.

Sodobna magija

SiGledal, 8. oktober 2020 ― SNG Opera in balet Ljubljana, Pietro Mascagni, Ruggiero Leoncavallo CAVALLERIA RUSTICANA, GLUMAČI, režija Manfred Schweigkofler, premiera 8. oktobra 2020.

Minister dr. Vasko Simoniti je obiskal Koroško

Ministrstvo za kulturo, 8. oktober 2020 ― Minister za kulturo dr. Vasko Simoniti se je v sredo, 7. oktobra, v Šentjanžu pri Dravogradu v okviru vladnega obiska Koroške udeležil delovnega posveta premiera Janeza Janše ter ministrov in ministric. Vlada s tem začenja z obiski slovenskih regij, da se s prve roke seznani s težavami in izzivi, s katerimi se regije srečujejo in obenem pripravi ustrezne ukrepe in rešitve.

Minister dr. Vasko Simoniti obiskal Koroško

Ministrstvo za kulturo, 8. oktober 2020 ― Minister za kulturo dr. Vasko Simoniti se je v sredo, 7. oktobra, v Šentjanžu pri Dravogradu v okviru vladnega obiska Koroške udeležil delovnega posveta premiera Janeza Janše ter ministric in ministrov. Vlada s tem začenja z obiski slovenskih regij, da se s prve roke seznani s težavami in izzivi, s katerimi se regije srečujejo in obenem pripravi ustrezne ukrepe in rešitve.
Forum nove glasbe 2020

Forum nove glasbe 2020

SIGIC - Novice, 8. oktober 2020 ― Forum Nove glasbe želi v zgoščeni festivalski podobi nadaljevati tradicijo, ki jo je dve desetletij gojil Pihalni kvintet Slowind s Festivalom Slowind. Kontinuiteta se kaže v zavezanosti najsodobnejši glasbi in predstavljanju tiste glasbe 20. in 21. stoletja, ki v Sloveniji še ni našla svojega odmeva, preseganje v izrazitejšem osrediščanju na glasbo zadnjih dveh desetletij.
še novic