Novost pri Mladinski knjigi: roman In dobila je krila

Novost pri Mladinski knjigi: roman In dobila je krila

KEVD'R, 7. marec 2016 ― Sue Monk Kidd je z najnovejšim delom In dobila je krila – ki je izšlo pri založbi Mladinska knjiga –  zarezala globoko v ameriško zgodovino in sramotno obdobje suženjstva. Navdihnili sta jo sestri Grimké, resnični osebi, ki sta začetnici boja proti suženjstvu, predvsem pa glasova za enakopravnost žensk. Na šest delov razdeljeni roman s primesmi… More Novost pri Mladinski knjigi: roman In dobila je krila

Devet novih prizorišč z znakom evropske dediščine

CED, 7. marec 2016 ― Evropska komisija je v začetku februarja letos objavila devet novih prizorišč, ki se lahko pohvalijo z znakom evropske dediščine (European Heritage Label). Več o nagrajencih tukaj, seznam vseh prejemnikov znaka preverite tukaj. Med njimi je tudi Partizanska bolnišnica Franja, ki je znak prejela leta 2015. Slavnostna podelitev znaka bo potekala v Bruslju, 13. aprila 2016, ko … Preberi več o Devet novih prizorišč z znakom evropske dediščine The post Devet novih prizorišč z znakom evropske dediščine appeared first on Creative Europe Desk Slovenia.

FABULA 2016: Barbari pravzaprav ne obstajajo, obstajajo le vrata

Koridor, 7. marec 2016 ― Fabula 2016: Okrogla miza Barbari pred vrati     Udeleženci: Jean-Claude Milner, Alenka Zupančič, Teofil Pančić, Peter Vermeersch Moderator: Igor Štiks Lokacija: Klub CD   Letošnjo Fabulo so organizatorji sklenili posvetiti prišlekom, o katerih je trenutno toliko govora. Vojni prebežniki z Bližnjega vzhoda so v zadnjih nekaj mesecih postali tema poročil, pogovorov, protestov, pa tudi […] The post FABULA 2016: Barbari pravzaprav ne obstajajo, obstajajo le vrata appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Walden: življenje v gozdu

Konteksti (Tomaž Bešter), 7. marec 2016 ― Nietzschejeva izvrstna knjiga Somrak malikov mi velikokrat pride v spomin, ko se skušam domisliti najbolj žlahtne oblike cinizma, v katerega je vpeta izjemna kritika vsega, kar se je avtorju zdelo lažno. In ne glede na pretencioznost ali aroganco, s katero se je Nietzsche lotil malodane vsega, se v tej knjigi skrivajo izjemni biseri. Nekaj teh se razkrije že prav na začetku knjige, kjer so Pregovori in puščice. V tem seznamu aforizmov je moč najti tudi tisto Da živiš sam, moraš biti žival ali bog - pravi Aristotel. Manjka tretja možnost: moraš biti oboje - filozof... Tega nikdar nisem dojemal toliko kot kritiko, temveč bolj kot dopolnitev slavnega Aristotla. Ta je namreč več kot 2000 let pred tem v svoji slavni Politiki pisal o utemeljitvi človekove potrebe po življenju v polis in družbi. In v tem povsem jasno in nedvomno zapiše, da tisti, ki ni zmožen živeti v skupnosti ali pa zaradi samozadostnosti ničesar ne potrebuje, ni del polis in je bodisi zver bodisi bog. V sredo teh dveh citatov, ki jih bržkone mnogo preveč čez palec mečem v kontekst, se mi zdi, da pada Henry David Thoreau. No, ne toliko on kot on s svojo knjigo Walden: življenje v gozdu. vir slike: sanje.si Thoreau je s svojim Waldnom pred kratkim prišel na naše police. In v sodobnem času, omreženem v vseh porah našega bivanjskega pojma, v katerem smo prepredeni z mnogim, kar kliče k nekaterim obupanim poizkusom klicanja nazaj k naravi, se zdi, da na nek način tudi ideje in predvsem način, kako in kaj je pisal v svojih biografskih črticah življenja v gozdu, kličejo k pozornosti. Thoreaujev Walden lahko jemljemo tudi povsem kot poizkus klica povratka k naravi ali pa kot ustvarjanja prostora za drugačno mišljenje. Kakorkoli že, Branje Waldna je daleč od tega, da bi bilo nezanimivo. V gozd sem odšel, ker sem hotel živeti premišljeno, se soočati le z bistvenimi življenjskimi dejstvi, in hotel sem ugotoviti, ali se ne bi mogel naučiti tistega, o čemer me življenje mora poučiti, en pa da bi, ko bi se bližala
Borštnik tudi čez lužo

Borštnik tudi čez lužo

Večer, 7. marec 2016 ― Jubilejni lanski 50. Festival Borštnikovo srečanje je te dni doživel predstavitev v okviru mednarodne gledališke platforme Dispatches. Gre za spletno mesto, kjer na pobudo Američana Philipa Arnoulta predstavljajo najboljše gledališke festivale zlasti srednje in vzhodne Evrope. Umetniška direktorica FBS Alja Predan je Arnoulta povabila na lanski festival, osebno se ga ni mogel udeležiti, poslal pa je eno od sodelavk, Kellie Mecleary, odlično poznavalko gledališča in trenutno izvršno direktorico Single Carrot Teatre. Na festivalu je bila ves čas, videla vse predstave in vzpostavila vezi s producenti, ustvarjalci, premišljevalci slovenskega gledališča. Tri mesece po vrnitvi v Ameriko je na spletnem mestu www.citddispatches.com zbrala pregledne in podrobne podatke o festivalu ter 15 uprizoritvah, ki so lani gostovale na Borštnikovem srečanju. Vsaka uprizoritev je opremljena z opisom, fotografijami, videom, profili ...
Delavnica sinhronizacije publike s pomočjo diha

Delavnica sinhronizacije publike s pomočjo diha

Ana Monro, 7. marec 2016 ― Delavnica sinhronizacije publike s pomočjo diha Mentorja Vita Osojnik & Goro Osojnik V delavnici bodo udeleženci raziskovali skrivnosti igralskega dihanja. Zanimali jih bodo različni ritmi dihanja in glasovi, ki ob tem nastajajo. Poseben poudarek bo tudi na povezavi diha in giba, kako se dopolnjujeta in kako prehajata v kontrapunkt. Nadalje bodo udeleženci raziskovali načine prehajanja  dihanja z enega na drugega in kako dihanje omogoča, da se performerji gibalno in mentalno sinhronizirajo med sabo. V zadnjem delu delavnice pa bodo udeleženci raziskovali, kako je mogoče osvojene tehnike uporabiti v odnosu z gledalci ter doseči transfer in sinhronizacijo dihanja z igralca na publiko v javnem prostoru. Delavnica je namenjena izkušenim igralcem, gibalcem in drugim performerjem. Potekala bo v slovenskem jeziku. Urnik     petek, 18.3. 2016:  17.00 -> 20.00  sobota 19.3. 2016: 10.00 -> 14.00  in 16.00 -> 20.00  nedelja 20. 3. 2016: 9.00 –> 14.00 Lokacija Dvorana Dijaškega doma Tabor, Kotnikova 4 in ljubljanske ulice Cena 30 EUR Prijave do 17.3. 2016 na tea.anamonro@gmail.com

PREDSTAVITEV KLASIKOV V KOPRU

Špehšpilja, 7. marec 2016 ― V četrtek, 3. marca, sta se Sašo in Boštjan skupaj z voditeljem Anžetom ustavila v Kopru na prvi etapi predstavitev knjig sLOLvenski klasiki 1 in Od genov do zvezd. V prijetnem vzdušju Doma knjige so se pred več kot petdeset ljudmi pomenkovali o knjigah, dušah črvov in  iskanju svobodnega sonca. Za povzetek dogajanja so poskrbeli v Primorskih novicah. Naslednja etapa predstavitve bo ta četrtek, 10. 3., v Mestni knjigarni Celje, naslednji dve pa 24. 3. v mariborski Mestni knjigarni in 6. 4. v ljubljanskem Konzorciju.

V mesto prihaja Kinotrip, prvi mednarodni filmski festival za mlade v Kinodvoru!

Kinodvor, 7. marec 2016 ― Na današnji novinarski konferenci v Kinodvoru so mladi člani filmskega kluba skupaj z direktorico Nino Peče Grilc in vodjo festivala Živo Jurančič razkrili raznolik program prvega mednarodnega filmskega festivala Kinotrip, ki ga ustvarjajo mladi za mlade. Festival se bo v Kinodvoru odvil med 24. in 27. marcem 2016. Vse podrobnosti o festivalu in programu pa najdete v poročilu z novinarske konference.

Ferenc Molnar: Liliom

Koridor, 7. marec 2016 ― Najnovejša priredba igre Liliom, sicer izpod prstov enega najbolj opaznih madžarskih književnikov začetka 20. stoletja, Ferenca Molnárja, je prejšnjo soboto na velikem odru SNG Drama doživela svojo krstno uprizoritev. Ekipa pod taktirko režiserke Selme Spahić je dramo iz leta 1909 preslikala v sodobnost, preslikava sama pa je vse prej kot zgolj kozmetične narave.   “Vrtiljak”, […] The post Ferenc Molnar: Liliom appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Kulturni bazar 2016 v Španskih borcih (31.3.2016 9:30)

Španski borci, 7. marec 2016 ― Center kulture Španski borci se pridružuje Kulturnemu bazarju 2016. V okviru Programa za otroke, mladino in odrasle bosta v Španskih borcih na ogled poučna svetlobna predstava za otroke Mavrica in interaktivna plesna predstava za najmlajše Huda mravljica, ki je postala priljubljena gostja številnih odrov po vsej Sloveniji in pretekli mesec doživela že svojo 50. uprizoritev.

Podjetje Terramundus išče študenta VK za pomoč pri projektih

Fakulteta za dizajn, 7. marec 2016 ― Podjetje Terramundus je manjše podjetje s sedežem v Kranju. Za pomoč pri preprostem oblikovanju ponudb projektov, iščejo študenta/ – ko vizualnih komunikacij, za delo preko študentske napotnice. Zahtevana znanja: odlično poznavanje oblikovalskih programov Adobe Photoshop in Corel Draw ali Adobe Illustrator. Priporočljive kompetence so še: kreativnost, komunikativnost, samoiniciativnost, organiziranost in sposobnost hitrega učenja, angleški jezik […]

Imamo jo!

Borštnikovo srečanje, 7. marec 2016 ― Na današnjem srečanju z novinarji smo razkrili kar dve "skrivnosti". Ena je gledališka spletna platforma Dispatches, druga pa ne-navadno živopisana celostna podoba festivala (seveda tudi tokrat z izvrstnim Nenadom Cizlom). Letos zrcalimo obletnice treh velikih literatov: Williama Shakespeara, Antona Tomaža Linharta in Ivana Cankarja. Prepričani smo, da lahko podoba pove marsikaj, kajne?
Kinodvor mlade vabi na Kinotrip

Kinodvor mlade vabi na Kinotrip

Misli, 7. marec 2016 ― V Kinodvoru bo med 24. in 27. marcem potekal prvi mednarodni filmski festival za mlade Kinotrip. Ponudil bo osem projekcij po izboru mladih filmskih navdušencev in bogat spremljevalni program. Filmi so zelo raznoliki, vsem pa je skupno, da so njihovi protagonisti mladi, je na današnji novinarski konferenci povedala vodja festivala Živa Jurančič.

Dialog z državljani: Krožno gospodarstvo – dobro za okolje in razvoj

Fakulteta za dizajn, 7. marec 2016 ― Predstavništvo Evropske komisije v Sloveniji v sodelovanju z Umanotero, Slovensko fundacijo za trajnostni razvoj, vabi na dialog z državljani »Krožno gospodarstvo – dobro za okolje in razvoj«, ki bo v četrtek, 10. marca 2016, ob 15. uri v Hotelu Slon, Slovenska cesta 34, Ljubljana. Gosta bosta evropski komisar za okolje, pomorske zadeve in ribištvo Karmenu […]

Izšel z modro ptico okronani Mazzinijev roman Zvezde vabijo

Misli, 7. marec 2016 ― Pri Mladinski knjigi so izdali mladinski roman Zvezde vabijo, ki je Mihi Mazziniju prinesel hišno nagrado modra ptica. Urednica dela in predsednica letošnje žirije za nagrado Alenka Veler je povedala, da je Mazzini napisal komunikativen, berljiv in ravno prav obsežen roman za mlade bralce. Mazzini si je želel, da bi zgodba imela učinek tobogana.

Festival Vizije 2016 (19.3.2016 10:00)

Španski borci, 7. marec 2016 ― Festival Vizije 2016 je pregled svežih gledaliških produkcij v izvedbi mladinskih gledaliških skupin, ki delujejo v okviru ljubljanskih srednješolskih institucij. Festival Vizije 2016 sestavljata dva sklopa in sicer celodnevni mladinski gledališki festival ter individualni ogledi predstav.

Širi poezijo, ne strahu – odprti mikrofon 02

Poiesis, 7. marec 2016 ― V soboto 27. februarja 2016 se je v Ljubljani, v dvorani Kult3000, v Mariboru, v Kavarni Piaf, in v Portorožu, v Kanela Baru, odvilo drugo branje v sklopu mednarodnega projekta Širi poezijo, ne strahu / Spread poetry, not fear pod naslovom Širi poezijo, ne strahu – odprti mikrofon. Prvo branje je potekalo 10. decembra 2015 v Luksemburgu. Enainosemdeset pesnic in pesnikov ter glasbenikov iz šestih držav je pokazalo in dokazalo, da poezija ima moč, da razblini marsikateri strah. Ali kot je v svojem spremnem tekstu zapisal avtor projekta Antoine Cassar: »Izkušnja poezije nam lahko vlije pogum, da se soočimo z vsem, kar nas plaši – morda tudi z našimi najtemnejšimi mislimi, s katerimi se odzovemo na dogodke ali na način, na katerega so ti dogodki sporočeni – in tako presežemo tesnobo in občutek nemoči.« Avtorica dogodka je Katja Kuštrin, koordinatorji za posamične kraje so bili Jure Bagon (Portorož), Katja Kuštrin (Ljubljana) in Nina Medved (Maribor). Večer v Ljubljani je vodil Peter Semolič. Dogodek je potekal v soorganizaciji Spletne revije za poezijo Poiesis, Dvorane Kult3000 – JSKD, MKC Maribor – MKC Črka, Kanela Bara in Kavarne Piaf. Na branju v Ljubljani, Mariboru in Portorožu so nastopili: Metka Avdić Batista; Vid Avdić [...]

ŽENSKE V ARHITEKTURI

OUTSIDER, 7. marec 2016 ― Pred jutrišnjim dnevom žena objavljamo rezultate raziskave revije The Architectural Review o položaju žensk v arhitekturi, razkrite konec februarja 2016. Peta letna raziskava o ženskah v arhitekturi združuje izkušnje 1000 arhitektk po vsem svetu. Rezultati niso prav spodbudni. Vsaka peta ženska leta 2015 pravi, da svojih kolegic ne bi vzpodbujala v izbiro arhitekturnega poklica. Petina [&hellip

Festival Borštnikovo srečanje kot prvi del mednarodnega projekta DISPATCHES

SiGledal Novice, 7. marec 2016 ― Jubilejni 50. Festival Borštnikovo srečanje je te dni zaživel v okviru mednarodne gledališke platforme DISPATCHES, ki je nastala na pobudo Philipa Arnoulta, ustanovitelja ameriškega Centra za razvoj mednarodnega gledališča (CITD). Gre za spletno mesto, kjer bodo serije preglednih in podrobnih poročil o nacionalnih festivalih Srednje in Vzhodne Evrope, in prva edicija je namenjena prav Festivalu Borštnikovo srečanje.
Mina Fina: Robni zapis11. – 31. marec 2016otvoritev: 11. marec...

Mina Fina: Robni zapis11. – 31. marec 2016otvoritev: 11. marec...

Hiša kulture v Pivki, 7. marec 2016 ― Mina Fina: Robni zapis 11. – 31. marec 2016otvoritev: 11. marec ob 19. uriMina Žabnikar (1978) z umetniškim imenom Mina Fina je diplomirala na Oddelku za vizualne komunikacije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Je članica oblikovalske skupine Ee in avdio-vizualnega kolektiva Your Gay Thoughts. Izdala je več avtorskih publikacij, zinov in knjig, v sodelovanju z MGLC pa tudi dve grafični seriji. V zadnjem času raziskuje risbo, animacijo in video. Živi in dela v Ljubljani.Izhodišče za ustvarjanje Mine Fine so risbe iz skicirke, ki nastajajo kot dnevniški zapisi njenih opažanj, intimnih doživetij, razmišljanj in spominov. Zabeleženi so v obliki skic, kjer umetnica z nekaj osnovnimi potezami oriše figuro, delčke narave ali predmete okrog sebe, in opremljeni s kratkimi besedili, mislimi ali citati. Kot je zapisal kustos Božidar Zrinski, so te skice njeni risarski zapredki, ki lebdijo v nedorečenem prostoru in čakajo na primeren trenutek, ko se bodo razvili v vizualno pripoved v obliki knjige umetnika, zina, grafičnega lista, video animacije ali prostorske instalacije.Razstava v galeriji v Hiši kulture je zasnovana v skladu z arhitekturno specifiko prostora. Ta ima dve sobi in v skladu s tem je tudi razstava dvodelna. Prva soba, kjer bodo razstavljene risbe, grafike in printi, predstavlja dan, svetlobo, zunanjost, stvarnost, druga, kjer bodo tridimenzionalne risbe-objekti v soju luči metali sence na stene, pa noč, temno, notanji svet, fantazijo. Dela v obeh sobah se med seboj na več ravneh dopolnjujejo in nadgrajujejo ter s tem poustvarjajo napetost med vsakdanjim in poetičnim.Kustosinja razstave je Mojca Grmek.Igranje s sencami Ustvarjalna delavnica ob razstavi Mine Fine Robni zapis12. marec ob 10. uri za otroke od 3. do 5. leta12. marec ob 11. uri za otroke od 6. leta daljeOb razstavi Robni zapis v Hiši kulture bomo ustvarjali sence in s sencami. Navdih za naše druženje bo razstava, na kateri nam bo Mina pričarala tako dnevni kot nočni svet, m
Razstava / Exhibition: Tomaž Plavec

Razstava / Exhibition: Tomaž Plavec

KUD Art Stays, 7. marec 2016 ― All Aboard! Galerija FO.VI, Strnišče, 20. 2. –  19. 3. 2016 O delu (Marika Vicari): Vojne, diktature, geopolitične in podnebne spremembe so le nekateri od dejavnikov, ki že nekaj let poganjajo preseljevanje narodov vzdolž sredozemskih poti. In medtem ko so naše misli še vedno polne medijskih podob rek ljudi, ki se vlečejo po kopnem in […]
Nespregledano: februar

Nespregledano: februar

Airbeletrina, 7. marec 2016 ― Prejšnji teden smo dihali s festivalom Fabula 2016, tako da smo imeli čas še enkrat premleti najboljše članke, dosegljive na spletu v februarju – in tokrat vam ponujamo nekaj pravih poslastic. Boris Groys piše o umetnosti in umetnikih v času svetovnega spleta, o tem, kako so občinstvo umetnosti postali algoritmi; medtem ko Tony Tulathimutte razmišlja o literaturi, ki jo in ki jo bodo pisali računalniki; Uroš Zupan v novem, glasbe polnem eseju popisuje, kako je tretjino življenja iskal komad, ki ga je enkrat slišal na vrhu stopnic v leseni hiši na teksaškem otoku Galveston, za konec pa vam ponujamo še likovne umetnine, nastale iz ločil klasičnih romanov. Aja … pa Pižama nas hvali … Tudi mi te imamo radi, Pižama.

Patrick Williamson: Žep poln peska

Poiesis, 7. marec 2016 ― Rjoveči gobci ne čutijo usmiljenja do svinjine bežiš pred smradom strahu, zlomljenimi glasovi, koraki   povej mi, ali kamen še prisluškuje vetru ali pesek še hrani naš dom v pekočem spominu   kričiš na nehvaležne doline, to deželo, moje drobovje tvoj odmev kljubuje nevihti med zatočiščem in morjem   prašna obzorja, ognjene poroke na razpenjenem nebu korakanje vzdolž monotonih rečnih obrežji vse do izliva   z vozlom v želodcu v postelji iz grenkih lovorovih listov glasno kličeš vodiče, da te odvedejo do obale   kako si naj izpogajaš čoln, ki bo držal vodo kako naj se posloviš od vsega, kar ti je bilo ljubo   ziblješ otroka, ki nima jakne oklepaš se peska, raztresenega po valovih   Zakaj, vprašaš, naj bi verjel morju   Prevedel Peter Semolič
SMG na gostovanje v Nemčijo in Kolumbijo

SMG na gostovanje v Nemčijo in Kolumbijo

Misli, 7. marec 2016 ― Slovensko mladinsko gledališče (SMG) se bo ta mesec predstavilo v Nemčiji in Kolumbiji. Z najnovejšo predstavo Oliverja Frljića Kompleks Ristić bodo gostovali na festivalu Odprti svet v nemškem Ludwigshafnu, nato pa se bodo s predstavo Diega de Bree Nedolžni odpravili na Iberoameriški gledališki festival Bogote.
Pravljice danes: v ospredju slovenska narečja

Pravljice danes: v ospredju slovenska narečja

Misli, 7. marec 2016 ― V Ljubljani se danes začenja 19. pripovedovalski festival Pravljice danes, ki se že vsa leta drži osnovnih vodil: nastopajoči poslušalcem ponujajo zgodbe, ki jih prosto pripovedujejo, predstavljene pripovedi pa izvirajo iz različnih ljudskih izročil, ki naj najdejo pot v današnji čas.

SMG na gostovanje v Nemčijo in Kolumbijo

SiGledal Novice, 7. marec 2016 ― Slovensko mladinsko gledališče (SMG) se bo ta mesec predstavilo v Nemčiji in Kolumbiji. Z najnovejšo predstavo Oliverja Frljića Kompleks Ristić bodo gostovali na festivalu Odprti svet v nemškem Ludwigshafnu, nato pa se bodo s predstavo Diega de Bree Nedolžni odpravili na Iberoameriški gledališki festival Bogote.
Filmski večer DŠPK: Una Giornata Patricolare/Poseben dan (Lara Paukovič)

Filmski večer DŠPK: Una Giornata Patricolare/Poseben dan (Lara Paukovič)

Trubarjeva hiša literature, 7. marec 2016 ― Na marčevskem filmskem večeru DŠPK smo si ogledali italijansko dramo iz sedemdesetih, Una Giornata Particolare (Poseben dan) s Sophio Loren in Marcellom Mastroianijem v glavnih vlogah. Film italijanskega režiserja Ettora Scole se odvije v enem dnevu, 8. maja 1938, ki je bil nekaj posebnega tudi z zgodovinskega vidika, prav na ta dan je namreč Hitler v Rimu obiskal Mussolinija. Med italijanskimi fašisti je to sprožilo pravo evforijo, in tudi mož ter šest otrok zdolgočasene gospodinje Antoniette, ki jo odigra Loren, niso izjeme. Takoj zjutraj se v gruči somišljenikov odpravijo na parado, Antoinetta pa se mora doma ukvarjati s hišnimi opravili. Po spletu naključij spozna soseda Gabriela, ki se prav tako ni udeležil parade, v le nekaj urah se močno zbližata, njun novonastali odnos pa zadene ob oviro, ko Antonietta Gabrielu prizna, da se je vanj zagledala, on pa njej, da je homoseksualec. Kljub temu spita skupaj, na koncu dneva pa Gabriela odpeljejo v izgnanstvo (v nekakšen zapor na samotnem otoku, ki se ji je v fašizmu reklo »confino«, tam pa je pristalo kar nekaj moških, obtoženih homoseksualnosti), Antonietta pa se, vdana v usodo, pripravlja na opravljanje zakonskih dolžnosti, za sedmega otroka je družina v Mussolinijevi Italiji namreč dobila finančni dodatek.  
Z interneta s humorjem

Z interneta s humorjem

Pogledi, 7. marec 2016 ― In potem, ko že misliš, da se boš končno lahko počasi evakuiral iz sveta tiskanih medijev in nehal pisati reči, ki jih nihče ne bere, te doleti še zadnji udarec: zapis o knjigi, ki so jo – ali jo še bodo – prebrali vsi, ti pa o njej ne moreš napisati ničesar bolj duhovitega, česar se ni spomnil že avtor sam. Da, pisanje o sLOLvenskih klasikih izpod peresa Boštjana Gorenca - Pižame je veliko bolj nehvaležno in naporno delo, kot je njih branje. Pa vseeno poskusimo ... 
Angažiran tek na daljše proge

Angažiran tek na daljše proge

Večer, 7. marec 2016 ― V sklopu Fabule so v soboto predstavili novo grafično zgodbo Pismo Adni slovenske gostje festivala Samire Kentrić. V delu so predstavljene nemogoče razmere, iz katerih se begunci bližnjega vzhoda prebijajo v evropske države. Povezovalec knjižnega bruncha Aljoša Harlamov je menil, da zna Kentrićeva s pomočjo podob podati presunljive zgodbe.Osrednjo zgodbo v delu Pismo Adni pripoveduje Adnina pokojna skrbnica, ki je deklici v primeru svoje smrti zapustila pismo in nekaj opozoril, na kaj naj bo pozorna, če se odloči za beg. V prvem delu pripovedi pismo preseka Adnino že tako ne brezskrbno otroštvo, v drugem delu pa so napotki, ki ne puščajo dvoma o dvojnih standardih in izkrivljeni percepciji, ki jih bo deležna v deželah, kamor se odpravlja.Kentrićeva, ki podpisuje že avtobiografski grafični roman Balkanalije, je povedala, da so si pri Beletrini sicer zamislili, da bi ustvarila strip, a ima sama težave s tem, da bi ustvarila zgolj eno podobo in jo ponavljala. O vizualni podobi dela je ...
Užitek vizualne podobe

Užitek vizualne podobe

Večer, 7. marec 2016 ― Po motivih slikanice Dennisa Haseleyja O piratu, ki je skušal ujeti luno in s pesmimi Bine Štampe Žmavc: Pirat in luna; režiser Tin Grabnar; avtorica likovne podobe in scenografka Darka Erdelji; kostumografka Mojca Bernjak; avtor glasbe Iztok Drabik Jug; dramaturginja Katarina Klančnik Kocutar; lektorica Metka Damjan; igralki Barbara Jamšek, Elena Volpi. Premiera 3. marca 2016.Nova predstava Lutkovnega gledališča Maribor v polni meri izkorišča možnosti prizorišča, za katero se zdi, da v mariborskem kulturnem življenju še ni našlo pravega prostora. Ladja prenovljene Minoritske cerkve za dobre pol ure zaživi kot gusarska ladja in gledalce na trdih lesenih klopeh ponese v pretekla stoletja, v čas raziskovanja in osvajanja tujih dežel. Odraslim opazovalcem lahko ta simbolika odpira celo vrsto pomenskih obzorij, a pri lutkovnih predstavah za otroke ustvarjalci ne računajo na tovrstne konotacije. Predvsem na magičnosti prostora in poigravanju z možnostmi, ki jih ta ponuja, sloni večji del ...
še novic