ZORAN SRDIĆ JANEŽIČ: FLANEURON

ZORAN SRDIĆ JANEŽIČ: FLANEURON

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 26. januar 2019 ― Trenutna uporaba nevronskih celic v znanosti o živih sistemih vodi na eni strani v preizkušanje zdravil in na drugi v ustvarjanje organskih tkiv, ki bi imela drugačne lastnosti kot računalniki in boljše sposobnosti učenja, saj se samostojno razvijajo in spreminjajo. Nevrone lahko preprosto razumemo kot aktivno samorazvijajoče se vezje, po katerem informacije potujejo v obliki električnih signalov. V korenu besede umetnost beremo zlog um, ki v pričujočem umetnikovem delu podvaja um kot umovanje, ki se je emancipiralo od človeške kulture in je stopilo v nedefiniran ter s človeško dejavnostjo nereguliran prostor dogajanja. Umetniška gesta iz mimetičnega vstopi v neposredno ustvarjanje živega, kar odpre prostor za vznik estetike, za katero nimamo opor v teorijah o umetniških prvinah. Smo v situaciji, kjer se je potrebno opreti na filozofijo znanosti, etiko in zavest o družbeni realnosti, ki jo vedno bolj regulirajo visokotehnološke aplikacije. Lahko, da je učinek disfunkcionalnosti očitno delujočega hibrida nabit s patafizičnim, toda bolj natančno zavedanje o ranljivosti življenja na vse bolj toksičnem planetu odpira bolj sublimne razsežnosti 'FlaNeurona', ki se počasi sestavlja v vedno bolj kompleksno obliko živosti. 'FlaNeuron*' je v avtorjevem delu nov premik k še večji povezanosti gibalnih mehanizmov z biološkim materialom, ki s tem ustvari bionično prepletenost elektronike in nevronskih celic. Spoj računalniškega vezja in celične kulture je hibridna konstrukcija pol-živega organizma, do katerega je potrebno razviti odnose in protokole, ki skrbijo za to novo kibernetično bitje. V status kiborgov je še danes vpisana njihova fragmentirana, nestabilna, v družbenem polju še nepopisana identiteta, ki pomenjanje šele ustvarja. The current use of neuron cells in the science of living systems deals with testing medication on one hand and creating organic tissues on the other, the latter trying to create systems that have different characteristics from computers and better l
Vsak je sam

Vsak je sam

LUD Literatura, 26. januar 2019 ― Že prej je kdaj pomislil na to, a se nikoli ni povsem odločil. Tako prisiljeno se mu je zdelo. A pravi razlog je bil, da si ni povsem upal. Kot da ga tam čaka vpogled v temno skrivnost, za katero je slutil, da ždi pod lepimi spomini in samo čaka na pravi sprožilec, da se razkrije.
Edward Clug: Peer Gynt

Edward Clug: Peer Gynt

Koridor, 26. januar 2019 ― Letos SNG Maribor praznuje stoto obletnico delovanja, ki so jo med drugim obeležili tudi s festivalom Maribor je naš, ki se odvija od 14. do 27. januarja v Cankarjevem domu, v Ljubljani. Mariborski balet se je na festivalu ljubljanskemu občinstvu ponovno predstavil z lastno interpretacijo motivov Griegovega baleta Peera Gynta, pod katerega se je podpisal […] The post Edward Clug: Peer Gynt appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Starogram in kemogram – Janez Bogataj

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ― Pod mentorstvom prvega slovenskega fotografskega pedagoga Vlastje Simončiča je fotograf Janez Bogataj s tehniko starograma spoznal fotografijo ter kompozicijske principe, ki so zelo pomembni za to, da bo fotografija očesu ponudila punctum. Pri starogramu gre za risanje na fotografski papir, ki ponudi tiste prvobitne magične trenutke, ko se na fotografskem papirju izriše črno-bela podoba, kemogram […] The post Starogram in kemogram – Janez Bogataj appeared first on Galerija Fotografija.
Starogram in Kemogram – Janez Bogataj

Starogram in Kemogram – Janez Bogataj

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ― Janez Bogataj Starogram in kemogram 13.04.2019 10h - 12h 25 eur // vključuje material 10 Pri starogramu gre za risanje na fotografski papir, ki ponudi tiste prvobitne magične trenutke, ko se na fotografskem papirju izriše črno-bela podoba, kemogram pa je odtiskovanje podob na fotografski papir s pomočjo kemikalij. Delavnica bo potovanje v času, v dobo analogne fotografije. Več infoPrijava Info Udeležba in odpoved Pod mentorstvom prvega slovenskega fotografskega pedagoga Vlastje Simončiča je fotograf Janez Bogataj s tehniko starograma spoznal fotografijo ter kompozicijske principe, ki so zelo pomembni za to, da bo fotografija očesu ponudila punctum. Pri starogramu gre za risanje na fotografski papir, ki ponudi tiste prvobitne magične trenutke, ko se na fotografskem papirju izriše črno-bela podoba, kemogram pa je odtiskovanje podob na fotografski papir s pomočjo kemikalij. Delavnica bo potovanje v času, v dobo analogne fotografije. Delavnica je primerna za otroke in odrasle! Udeležba na delavnici se lahko odpove ali zamenja za udeležbo na kateri drugi naši delavnici do enega tedna (7 dni) pred začetkom delavnice. Odpoved v zadnjem tednu ni možna, razen v primeru zdravniško potrjenih zdravstvenih težav. Vračilo denarja ni možno. Lahko pa vplačilo unovčite pri nakupu kateregakoli artikla v galeriji in knjigarni ali ga zamenjate za darilni bon. Ob nezmožnosti udeležbe na delavnici je možen enkratni prenos delavniškega dobropisa na naslednji razpisani termin delavnice. V primeru neskladja med cenama delavnic je udeleženec primoran plačati razliko. Prijava na delavnico Notice: JavaScript is required for this content. var formDisplay=1;var nfForms=nfForms||[];var form=[];form.id='2_3';form.settings={"objec

Starogram in Kemogram – Janez Bogataj

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ― Pod mentorstvom prvega slovenskega fotografskega pedagoga Vlastje Simončiča je fotograf Janez Bogataj s tehniko starograma spoznal fotografijo ter kompozicijske principe, ki so zelo pomembni za to, da bo fotografija očesu ponudila punctum. Pri starogramu gre za risanje na fotografski papir, ki ponudi tiste prvobitne magične trenutke, ko se na fotografskem papirju izriše črno-bela podoba, kemogram […] The post Starogram in Kemogram – Janez Bogataj appeared first on Galerija Fotografija.

Starogram in Kemogram – Janez Bogataj

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ― Pod mentorstvom prvega slovenskega fotografskega pedagoga Vlastje Simončiča je fotograf Janez Bogataj s tehniko starograma spoznal fotografijo ter kompozicijske principe, ki so zelo pomembni za to, da bo fotografija očesu ponudila punctum. Pri starogramu gre za risanje na fotografski papir, ki ponudi tiste prvobitne magične trenutke, ko se na fotografskem papirju izriše črno-bela podoba, kemogram […] The post Starogram in Kemogram – Janez Bogataj appeared first on Galerija Fotografija.
Starogram in Kemogram – Janez Bogataj

Starogram in Kemogram – Janez Bogataj

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ― Janez Bogataj Starogram in Kemogram 11.05.2019 10h - 12h 25 eur 10 Pri starogramu gre za risanje na fotografski papir, ki ponudi tiste prvobitne magične trenutke, ko se na fotografskem papirju izriše črno-bela podoba, kemogram pa je odtiskovanje podob na fotografski papir s pomočjo kemikalij. Delavnica bo potovanje v času, v dobo analogne fotografije. Več infoPrijava Info Udeležba in odpoved Pod mentorstvom prvega slovenskega fotografskega pedagoga Vlastje Simončiča je fotograf Janez Bogataj s tehniko starograma spoznal fotografijo ter kompozicijske principe, ki so zelo pomembni za to, da bo fotografija očesu ponudila punctum. Pri starogramu gre za risanje na fotografski papir, ki ponudi tiste prvobitne magične trenutke, ko se na fotografskem papirju izriše črno-bela podoba, kemogram pa je odtiskovanje podob na fotografski papir s pomočjo kemikalij. Delavnica bo potovanje v času, v dobo analogne fotografije. Delavnica je primerna za otroke in odrasle! Udeležba na delavnici se lahko odpove ali zamenja za udeležbo na kateri drugi naši delavnici do enega tedna (7 dni) pred začetkom delavnice. Odpoved v zadnjem tednu ni možna, razen v primeru zdravniško potrjenih zdravstvenih težav. Vračilo denarja ni možno. Lahko pa vplačilo unovčite pri nakupu kateregakoli artikla v galeriji in knjigarni ali ga zamenjate za darilni bon. Ob nezmožnosti udeležbe na delavnici je možen enkratni prenos delavniškega dobropisa na naslednji razpisani termin delavnice. V primeru neskladja med cenama delavnic je udeleženec primoran plačati razliko. Prijava na delavnico Notice: JavaScript is required for this content. var formDisplay=1;var nfForms=nfForms||[];var form=[];form.id='2_3';form.settings={"objectType":"Form Setting",

Starogram in Kemogram – Janez Bogataj

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ― Pod mentorstvom prvega slovenskega fotografskega pedagoga Vlastje Simončiča je fotograf Janez Bogataj s tehniko starograma spoznal fotografijo ter kompozicijske principe, ki so zelo pomembni za to, da bo fotografija očesu ponudila punctum. Pri starogramu gre za risanje na fotografski papir, ki ponudi tiste prvobitne magične trenutke, ko se na fotografskem papirju izriše črno-bela podoba, kemogram […] The post Starogram in Kemogram – Janez Bogataj appeared first on Galerija Fotografija.

Ulična fotografija – Manca Juvan

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ― Na 3-dnevni intenzivni delavnici bomo raziskovali področje tako imenovane ulične fotografije. Da bi lažje razumeli pojem, bomo na našem prvem skupnem srečanju pričeli z razmislekom kaj ulična fotografija ni, in si ogledali delo nekaterih najboljših mojstrov ne tem področju. Nadaljevali bomo s feedbackom primerkov vašega dosedanjega dela s področja (do 3 najboljše fotografije) in načrtovali naše delo na […] The post Ulična fotografija – Manca Juvan appeared first on Galerija Fotografija.
Ulična fotografija – Manca Juvan

Ulična fotografija – Manca Juvan

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ― Manca Juvan Ulična fotografija 30.05.2019 3 dni / 12h 150 eur / DDV vključen 10 Na 3-dnevni intenzivni delavnici bomo raziskovali področje tako imenovane ulične fotografije. Da bi lažje razumeli pojem, bomo na našem prvem skupnem srečanju pričeli z razmislekom kaj ulična fotografija ni, in si ogledali delo nekaterih najboljših mojstrov ne tem področju. Več infoPrijava Info Udeležba in odpoved Na 3-dnevni intenzivni delavnici bomo raziskovali področje tako imenovane ulične fotografije. Da bi lažje razumeli pojem, bomo na našem prvem skupnem srečanju pričeli z razmislekom kaj ulična fotografija ni, in si ogledali delo nekaterih najboljših mojstrov ne tem področju. Nadaljevali bomo s feedbackom primerkov vašega dosedanjega dela s področja (do 3 najboljše fotografije) in načrtovali naše delo na terenu, kjer bo naše osnovno vodilo v sozvočju s pristopom slavnega Elliota Erwitta, ki pravi, da je zanj fotografija “umetnost opazovanja pri čemer gre za to, da v običajnem okolju najdeš nekaj zanimivega… Spoznal sem, da ima malo opravka s tem kaj vidiš, ampak predvsem s tem kako to vidiš.” Zadnji dan bomo posneto gradivo pregledali, izbrali najboljše fotografije in jih v prezentaciji tudi analizirali. Seveda lahko pričakujete, da bodo komentarji in diskusija ob tem šli dlje od običajnih “lep posnetek” in “s katerim fotoaparatom si to posnel”. Delavnica bo polna proniciljivih napotkov, ki vam bodo pomagali kako narediti boljše – bolj pripovedne in vizualno atraktivne – ulične fotografije in tako postati boljši fotografi. Delavnica bo izvedena med 30. 5. in 1. 6. v prostorih Galerije Fotografije v Ljubljani in na terenu. Tečaj bo izveden v primeru zadostnega števila prijav.   Predmetnik: 1. DAN (4h) / prezentacija, predstavitev dosedanjega dela in feedback 2. DAN (4h) / teren s koristnimi praktičnimi n

Umetnost Editiranja – Manca Juvan

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ―  Vabljeni na delavnico s priznano slovensko fotografinjo Manco Juvan, kjer boste imeli priložnost, da predstavite svojo serijo fotografij nekomu, ki se že leta ukvarja s pripovedovanjem zgodb skozi fotografski medij in še posebej ceni ta kreativni proces. Urejanje in izbiranje svojih fotografij je Ahilova peta fotografa, naj si bo zato, ker je sam v zgodbo […] The post Umetnost Editiranja – Manca Juvan appeared first on Galerija Fotografija.
Umetnost Editiranja – Manca Juvan

Umetnost Editiranja – Manca Juvan

Galerija Fotografija, 26. januar 2019 ― Manca Juvan Umetnost editiranja 29.03.2019 12h 130 eur 10 Vabljeni na delavnico s priznano slovensko fotografinjo Manco Juvan, kjer boste imeli priložnost, da predstavite svojo serijo fotografij nekomu, ki se že leta ukvarja s pripovedovanjem zgodb skozi fotografski medij in še posebej ceni ta kreativni proces. Urejanje in izbiranje svojih fotografij je Ahilova peta fotografa, naj si bo zato, ker je sam v zgodbo preveč emotivno vpleten ali morda zato, ker je nekje v procesu izgubil cilj in s tem fokus pripovedi. Več infoPrijava Info Udeležba in odpoved Vabljeni na delavnico s priznano slovensko fotografinjo Manco Juvan, kjer boste imeli priložnost, da predstavite svojo serijo fotografij nekomu, ki se že leta ukvarja s pripovedovanjem zgodb skozi fotografski medij in še posebej ceni ta kreativni proces. Urejanje in izbiranje svojih fotografij je Ahilova peta fotografa, naj si bo zato, ker je sam v zgodbo preveč emotivno vpleten ali morda zato, ker je nekje v procesu izgubil cilj in s tem fokus pripovedi. Na omenjeni intenzivni delavnici bomo v majhni skupini največ sedmih udeležencev raziskovali številne vidike kako fotografije združiti v povezano in konsistentno celoto. Pogledali bomo vaše najboljše fotografije, narejene na eno temo (do 50 fotografij na udeleženca) in vam pomagali izločiti šibkejše in ponovljive fotografije, zato da bi kar najbolj učinkovito povedali zgodbo. Prav tako bomo govorili o pomenu zaporedja in o ritmu ter o editiranju za različne vrste prezentacij (projekcija, multimedija, knjiga, razstava, časopisna/revijalna reportaža,…) V procesu bomo izvedeli več o pristopu fotografa, kadriranju, namenih in zmožnostih, da iz toka življenja poskusimo izluščiti njegovo bistvo. Delavnica je namenjena profesionalnim fotografom in navdušencem, ki menijo, da imajo kaj povedati in tako s svojimi pro

Na Berlinalu »Bog obstaja, njeno ime je Petrunija«

CED, 26. januar 2019 ― Mednarodni filmski festival v Berlinu (7.–17. feb. 2019) omogoča številne priložnosti za producente, distributerje in filmske zastopnike, ki jih zanima podpora podprograma MEDIA. Za strokovno pomoč v Berlinu na voljo tudi Motovila (CED Slovenija). V tekmovalni program festivala uvrščen igrani film »Bog obstaja, njeno ime je Petrunija« v režiji Teone Strugar Mitevske in koproducentom Danielom Hočevarjem (Vertigo).

Na Berlinalu »Bog obstaja, ime ji je Petrunija«

CED, 26. januar 2019 ― Mednarodni filmski festival v Berlinu (7.–17. feb. 2019) omogoča številne priložnosti za producente, distributerje in prodajne zastopnike, ki jih zanima podpora podprograma MEDIA. Za strokovno pomoč v Berlinu na voljo tudi Motovila (CED Slovenija). V tekmovalni program festivala uvrščen igrani film »Bog obstaja, njeno ime je Petrunija« v režiji Teone Strugar Mitevske in koproducentom Danielom Hočevarjem (Vertigo).

Tom Veber: ***

Koridor, 26. januar 2019 ― Nekega dne bom zrel kot sočna breskev, ki se ti razlije čez lice. Moja koža bo voljna kot oljka in misli bodo urejene.   Nekega dne bom zrel, nosil bom brke, lase bom imel počesane na prečo. Bral bom časopise o vseh preresnih problemih sveta, pil bom črno kavo in kadil rdeče Marlboro cigarete.   […] The post Tom Veber: *** appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Tom Veber: ***

Koridor, 26. januar 2019 ― Nekega dne bom zrel kot sočna breskev, ki se ti razlije čez lice. Moja koža bo voljna kot oljka in […] The post Tom Veber: *** appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

1821 – Začetek ljubljanskega kongresa

Zgodovina na dlani, 26. januar 2019 26. januarja leta 1821 se je v prestolnici Kranjske pričel Ljubljanski kongres, ki je bil tretje takšno srečanje članic Svete alianse. Kongres je trajal tri mesece in pol, vse do 12. maja 1821. Ljubljana, mesto, katero je tedaj imelo približno 12.000 prebivalcev, je obiskalo preko 500 visokih gostov. Med najpomembnejšimi… Preberi The post 1821 – Začetek ljubljanskega kongresa appeared first on Zgodovina na dlani.
1910 Rakek – Opekarna

1910 Rakek – Opekarna

Stare slike (Cerknica), 26. januar 2019 ― Na začetku je bila beseda, slike pa nobene, potem sta bili beseda in slika, sedaj je pa kar naenkrat cel kup slik rakovške opekarne, besede pa nobene več. Vse znano o tej opekarni smo že povedali. Cegunca pod vodstvom Augusta Belleta je obratovala od leta 1908 do 1913 in tudi slika je verjetno nastala enkrat […]

26. januarja 1863 se je v Ločkem Vrhu rodil Fran Kocbek, učitelj, organizator planinstva, pisatelj in publicist

Kamra.si, 26. januar 2019 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...26. januarja 1863 se je v Ločkem Vrhu rodil Fran Kocbek, učitelj, organizator planinstva, pisatelj in publicist. Umrl je 7. avgusta 1930 v Gornjem Gradu.  Ustanovitelj in dolgoletni predsednik Savinjske podružnice Slovenskega planinskega društva (danes Planinsko društvo Celje - Matica) se je rodil 26. januarja 1863 v Ločkem vrhu pri Sv. Benediktu v Slovenskih goricah. Osnovno šolo je obiskoval v Negovi in v Radgoni ter učiteljišče v Mariboru. Sedem let je služboval v Žalcu kot podučitelj. Leto in pol je bil učitelj na Rečici ob Savinji. Od sredine oktobra 1890 do upokojitve leta 1921 pa je bil nadučitelj v Gornjem Gradu.
Čas brez nedolžnosti

Čas brez nedolžnosti

ARS Likovni odmevi, 26. januar 2019 ― Razstava novejšega slikarstva v Sloveniji v Moderni galeriji v Ljubljani »Kaj je s sliko danes« je osrednje vprašanje pregledne skupinske razstave novejšega slikarstva v Sloveniji, ki bo še do 31. marca na ogled v Moderni galeriji v Ljubljani, na njej pa se predstavlja 23 avtorjev, rojenih pretežno v 70ih in 80ih letih prejšnjega stoletja. Naslov Čas brez nedolžnosti nakazuje zavest o dolgi in obremenjeni zgodovini tega medija, ki jo sodobna slika pogosto ozavešča. Oddajo o razstavi je pripravila Iza Pevec, pred mikrofon pa je poleg kustosinje Martine Vovk povabila še umetnike in umetnici Arjana Pregla, Katjo Felle, Uroša Weinbergerja, Adrijana Praznika, Viktorja Bernika in Nino Čelhar.

26. januarja 1883 se je v Selščeku nad Cerknico rodil Maksim Gaspari, slovenski slikar

Kamra.si, 26. januar 2019 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...26. januarja 1883 se je v Selščeku nad Cerknico rodil Maksim Gaspari, slovenski slikar. Umrl je 14. novembra 1980 v Ljubljani.  Gaspari je študiral slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost na Dunaju pri profesorju Rudolfu Bacherju. Za svoje delo je leta 1953 prejel Prešernovo nagrado. Ilustriral je knjigo Slovenske narodne pravljice.  Od leta 1972 je bil stalni član SAZU. Vir: https://sl.wikipedia.org/wiki/Maksim_Gaspari Maksim Gaspari je od vseh naših likovnih umetnikov že za življenja najbolj prodrl v najširšo, zlasti narodno pripadno kulturno zavest. Poznavalci ga v nasprotju s sočasnimi impresionisti sicer niso šteli v slikarsko ustvarjalno elito, vendar je v svojo umetnost vsrkal toliko našega ljudskega izročila in se tako približal bogastvu slovenske kmečke starožitnosti, da so se z njegovo predstavo o slovenski umetnosti najširši sloji Slovencev že kar množično identificirali in v njegovem delu razpoznavali sodobno ponarodelo umetnost. Z ilustracijami in razglednicami je prvi vzbudil zanimanje za likovno umetnost tudi pri številnih poznejših likovnih ustvarjalcih. Njegov zgodovinski pomen pa se je še potrdil, ko se je povečalo raziskovalno zanimanje za knjižno ilustracijo in grafično oblikovanje, saj se je Gaspari prav na teh področjih izkazal kot eden izmed njunih najvidnejših pionirjev, in zato je bil kot »ljudski umetnik« v svojih že zelo poznih letih, ko je obveljal za nepogrešljivo nacionalno legendo, sprejet tudi med elitno ustvarjalno družbo v SAZU.

26. januarja 1797 se je v Žirovnici rodil Matija Čop, slovenski jezikoslovec, literarni zgodovinar in književni kritik

Kamra.si, 26. januar 2019 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...26. januarja 1797 se je v Žirovnici rodil Matija Čop, slovenski jezikoslovec, literarni zgodovinar in književni kritik. Umrl je 6. julija 1835 v Savi pri Tomačevem.  Rodil se je v Poharjevi hiši v središču Žirovnice kmečkim staršem in postal prvorojenec zakoncema Čop. Očetu je bilo ime Matija, materi pa Elizabeta. Poleg navedenih letnic sta Čopovo življenje zaznamovala še dva pomembna dogodka. Prvi se je zgodil leta 1807 (začetek Čopovega šolanja) in drugi leta 1820 (začetek Čopovega službovanja). Najpomembnejše življenjsko obdobje zanj pa je bilo od leta 1831 do leta 1835, ko je imel najtesnejše prijateljevanje s Francetom Prešernom.
še novic