Proust v avtomobilu ali Ambivalentnost do moderne

Proust v avtomobilu ali Ambivalentnost do moderne

Zauberberg (Aljoša Harlamov), 29. november 2012 ― Proustov cikel Iskanje izgubljenega časa je odličen poligon tudi za raziskovanje odnosa modernistov (o tem, zakaj je Proust modernist, bomo naslednjič) do modernega sveta. Ta je, kot redni bralci bloga zagotovo še pomnijo, nujno ambivalenten. Namreč, modernizem je z moderno dobo logično zvezan že po imenu in izvoru, obenem pa je umetnost, ki jo modernizem navadno postavlja v svoje središče kot temeljni in od sveta ločen duhovni in eksistencialni smisel, z racionalnim in tehniziranim (včasih tudi demokratičnim) modernim svetom v bistvenem nasprotju. Poglejmo si to na treh odlomkih iz Proustove mojstrovine. Prvi: Dandanes bi se na tako potovanje najbrž odpravili z avtom, misleč, da bo na ta način prijetnejše. Videti je, da bi bila takšna pot v nekem smislu celo bolj resnična, ker bi človek lahko bolj od blizu in bolj zaupno opazoval stopnje sprememb na obličju zemlje. Vendar pa posebni užitek potovanja ni v tem, da se lahko, kadarkoli si truden, ustaviš in izstopiš, in da razloček med odhodom in prihodom neopazno premostiš, temveč v tem, da razloček kolikor le moreš poglobiš, da ga občutiš v celoti, nedotaknjenega, takšnega, kakršen je živel v tebi, kadar te je domišljija prenesla iz domačega kraja, prav v srce kraja, po katerem hrepeniš, prenesla v skoku, ki se ti ni zdel čudežen zgolj zato, ker je premagal razdaljo, temveč zategadelj, ker je združil dve posamični podobi zemlje, ker te je pripeljal od enega imena do drugega, in ta skok ponazarja (dosti bolje kot vožnja z avtom, med katero lahko izstopiš, kjer hočeš, in torej ni več prihoda na cilj) tisto skrivnostno dejanje, ki se opravlja na posebnih krajih, železniških postajah, ki skoraj niso del mesta, vendar vsebujejo bistvo njegove osebnosti ter nosijo njegovo ime, zapisano na signalni tabli. (Marcel Proust: V senci cvetočih deklet, str. 237) V prvem odlomku avtomobil nastopa kot stroj, ki s svojo avtonomnostjo, svojo prilagojenostjo posamezniku (vozniku, agentu) demistificira potovanje v

Novica o razpisih JAK za leto 2013

Javna agencija za knjigo, 29. november 2012 ― Programski razpis za vsa področja knjige za obdobje 2013-2015 ter razpis za zahtevne večletne projekte za obdobje 2013-2015 bosta objavljena po sprejetju proračuna za leto 2013 in programa agencije za knjigo za leto 2013, predvidoma v januarju 2013. Sledili bodo ostali razpisi. O predvidenih datumih in nazivih razpisov bomo obvestili zainteresirane na spletni strani.  

Novica o razpisih JAK za leto 2013

Javna agencija za knjigo, 29. november 2012 ― Programski razpis za vsa področja knjige za obdobje 2013-2015 ter razpis za zahtevne večletne projekte za obdobje 2013-2015 bosta objavljena po sprejetju proračuna za leto 2013 in programa agencije za knjigo za leto 2013, predvidoma v januarju 2013. Sledili bodo ostali razpisi. O predvidenih datumih in nazivih razpisov bomo obvestili zainteresirane na spletni strani.  
Uvod v apokalipso kapitalizma

Uvod v apokalipso kapitalizma

Airbeletrina, 27. november 2012 ― Kapitalizem se je eshatološko izčrpal in obstal v purgatoriju negotovosti in strahu pred prihodnostjo. Stanje, ki bi mu v hegeljanskem jeziku dejali »apokaliptizem«, bolj lirično imenujem »slutnja«, četudi bo v obeh primerih epilog isti: zlom sistema ali revolucija.

Gibljive slike / Motion Pictures

Zavod En-Knap, 26. november 2012 15. februarja v Španskih borcih! Multimedijska predstava Motion Pictures (Gibljive slike) Omarja Ismaila in Tamása Tuze združuje ples, video projekcije in glasbo. Življenje kot film, ki se odvija na platnu preko tisoče sličic različnih občutkov vsakdanjega življenja.
Ne morem vam ponuditi ničesar razen lastne zmede

Ne morem vam ponuditi ničesar razen lastne zmede

Airbeletrina, 23. november 2012 ― Program pravkar minulega Ljubljanskega filmskega festivala je ljubljanski publiki premierno prinesel tudi ekranizacijo enega izmed najbolj branih romanov dvajsetega stoletja in enega izmed stebrov ameriške mitologije o svobodi – Na cesti Jacka Kerouaca. Walter Salles, ki je pred leti v Motoristovem dnevniku dokumentiral, kako je iz astmatičnega Ernesta nastal Che Guevara, nam letos ponuja pripoved o tem, kako je iz depresivnega Jean-Louisa nastal Jack.

Teden družin

MAO, 22. november 2012 ― V Tednu družin, ki poteka od 15. do 22. 5., bomo družinam omogočili brezplačen vstop na razstavo Svetloba kot barva. V nedeljo bo ob 11.00 vodil po razstavi kustos dr. Primož Lampič, ob 11.00 in 16.00 pa bomo vrteli kratke filme mladih ustvarjalcev na temo arhitekture 19. stoletja. Pripravljene bomo imeli tudi igrice za otroke in družine. V sredo, 21.5. vabimo na brezplačno uro Male šole arhitekture.
še novic