Idealna godba, suka Ičo Vidmar

Idealna godba, suka Ičo Vidmar

Radio Študent, 21. september 2014 ― Na sporedu: blues: Joe Callicot, blues pevec iz Mississippija, 1967 musica nova: Angles 9 (Injuries) / Marco Cappelli's Italian Surf Academy Črni Atlantik: Posebna zveza južnosfriškega jazza v času apartheida idealni album: JOHN ZORN : THE BIG GUNDOWN (John Zorn plays the music of Ennio Morricone)  /1986, Nonesuch/ Na posluh.

[GLASBA: tuje] Totedenski kratek pregled nerecenziranih, a relevantnih aktualnih izidov

Koridor, 21. september 2014 ― Earth – Primitive and Deadly: oOd Earth, obraza kitarskega dronanja, lahko vedno pričakujemo točno to, kar ustvarjajo že od vekomaj – počasne, težke, nabite vesternovsko-južnjaške kitare, atmosfersko polnost apokalipse, nenazadnje tudi zelo zapomnljive melodije. Z novo plato pa bend vseeno spusti v svojo relativno zaprtost novost – vokal v inkarnaciji Mark Lanegana in Rabie Shaheen Qazi (Rose Windows). Pretežno nova usmeritev popestri večno bendovo »enoznačnost«, predvsem pa kaže na nove možnosti raziskovanja Earth-zvoka. T. K.https://www.youtube.com/watch?v=tKdIsVcw06Y (celoten album)sleepmakeswaves – Love of Cartography: oTrend crescendo-core bendov (tretjega vala post-rocka) je zadnje čase predvidljivo nepredvidljiv miks starega s sodobnimi elektronskimi elementi (kar npr. 65daysofstatic počne že celotno kariero). Prvi poskusi so bili sveži, zdaj pa nastaja le še en žanrski stereotip. Love of Cartography, če ne drugega, seže po zgornjih kvalitativnih slojih tega trenda, a še vedno ostaja le to – počasi izpevajoč se trend. T. K.http://sleepmakeswaves.bandcamp.com/album/love-of-cartography (celoten album)(https://www.facebook.com/koridor2014)(https://twitter.com/Koridor2014)Trostopenjska lestvica: +, o, -

Razrednemu sovražniku glavna nagrada na madžarskem CineFestu v Miskolcu

Misli, 21. september 2014 ― Miskolc, 21. septembra (STA) – Film Razredni sovražnik je na 11. mednarodnem filmskem festivalu Jameson CineFest v Miskolcu, kjer je bila v soboto zvečer madžarska premiera filma, prejel glavno nagrado festivala – nagrado Emeric Pressburger, ki jo podeljuje devetčlanska mednarodna festivalska žirija, so sporočili iz Triglav filma. Razredni sovražnik, prvenec režiserja Roka Bička, je v […]
TOTAL CONTROL: TYPICAL SYSTEM

TOTAL CONTROL: TYPICAL SYSTEM

Radio Študent, 21. september 2014 ― Iron Lung, 2014   Četudi nam njihovo ime ob prvem stiku v misli prikliče podobo katerega izmed številnih anarho-punk bendov, pa so Total Control svojim punkerskim koreninam navkljub svetlobna leta daleč od omenjenega miljeja. Avstralsko super skupino, ki je dvatisočenajstega neodvisni glasbeni svet presenetila s svojim filozofsko navdahnjenim prvencem Henge Beat – vokalist Dan Stewart je namreč študent filozofije in deklarirani ničejanec -, tvori peterica že dolgo aktivnih glasbenikov iz okolice Melbourna. Ti so namreč na tak ali drugačen način vpleteni v avstralsko pod- ter nadzemno sceno in obenem člani okoli dvajsetih drugih skupin, med njimi recimo hardkorovcev Straightjacket Nation, rokerjev absurda The UV Race ter benda Ooga Boogas. Po nekaj elektronsko navdahnjenih 7-inčerjih, kolaboracijskem EP-ju z ameriškimi psihadeliki Thee Oh Sees in redkih turnejah so se Total Control letos vrnili z mojstrsko zasnovanim nadaljevanjem, naslovljenim Typical System. A paradoksno ta ne poseduje nikakršne tipičnosti niti ne generičnosti, temveč navdušuje z enkratno svežino, izhajajočo iz zvočne estetike osemdesetih let. Typical System predstavlja talilni lonec različnih žanrov in nudi povsem samosvojo poslušalsko izkušnjo, prehajajočo med postpunkovskim gnevom, synth-popovsko igrivostjo, krautrockovsko atmosferičnostjo in džezovsko navdahnjenostjo. Prav ta lahkotna domačnost v kontekstu eksperimentiranja generira večplastno zvočno tvorbo, ki preseneča na vsakem vogalu oziroma ob vsakem komadu. Če nas skladba Glass v album popelje z igro sintov, mehaničnih plesnih ritmov in hipnotičnih vokalov v slogu novovalovskih New Order, pa smo že ob sledeči Expensive Dog, v kateri vokalist Dan Stewart orwerllovsko oznanja “There is someone standing over you”, izstreljeni v antitetičen svet garažnega postpunka. Tako Total Control ustvarjajo precizno jukstapozicijo in v podobnem slogu, to je z valovitim prehajanjem med mnogoterimi žanri in razpoloženji, se pred nami razodene preostanek te

Poslovila se je Polly Bergen

MMC Film, 21. september 2014 ― V 85. letu starosti je umrla ameriška igralka Polly Bergen, ki je v svoji dolgi, več kot šest desetletij trajajoči karieri nastopila v številnih filmih in televizijskih serijah.
Predstavitev albuma The Sticky Licks

Predstavitev albuma The Sticky Licks

Zavod Udarnik, 21. september 2014 4. oktober // 21.00 // vstop prost Predskupina: Chain of Fools + rokerski After party Pravijo, da je bilo v rock’n’rollu že vse slišano, pozabljajo pa, da energija, ki jo ustvari dobra r’n’r glasba nikoli ne usahne in da je ta tista, ki še vedno drži pokonci milijone oboževalcev po vsem svetu. Prav ta energija […]
OBLAST PROTI LJUDSTVU, LJUDSTVO PROTI UMETNOSTI, UMETNOST PROTI ...?

OBLAST PROTI LJUDSTVU, LJUDSTVO PROTI UMETNOSTI, UMETNOST PROTI ...?

Radio Študent, 21. september 2014 ― Mednarodni festival uprizoritvenih umetnosti Ex Ponto se je začel prejšnjo nedeljo. Potekal je osem dni po različnih lokacijah v Ljubljani in Novem mestu. Festival, ki se izvaja že enaindvajseto leto, je tokrat prevzel podnaslov Novi mostovi. Lahko bi rekli, da je političnost tisti most, ki veže večinski del predstav, ki so bile uprizorjene. Politično gledališče postaja vedno bolj priljubljen žanr, očitno ne le pri nas, ampak tudi drugod. Tako smo si ogledali dve predstavi, ki sta po tematiki med najbolj političnimi: Kralj Ubu in Let iznad kosovskega gledališča. Dramo Kralj Ubu je napisal Alfred Jarry na vrhuncu pariške moderne, konec 19. stoletja. V moderni umetniki ugotovijo, da vladajoči razred ni edini krivec za nepravično ureditev. Večinski del odgovornosti nosi predvsem ljudstvo, ki ne dvomi v razredno ureditev, sprejema dano ideologijo in s tem uresničuje družbeni determinizem. Zato so v moderni gledališki umetniki kritiko uperili zoper družbene norme. Kritizirala je malomeščansko moralo in posledice, ki jih pušča takšne vrste konservativna represija. Pariško meščanstvo ni bilo vajeno poslušati vulgarnega jezika in umazanih kletvic na odru. Jezik jih je spominjal na govorico porednih fantkov v zgodnji puberteti. Zaradi tega je občinstvo med krstno uprizoritvijo Kralja Ubuja zagnalo kraval. Užaljeni in ogorčeni zaradi takšnih provokacij s strani gledališča so po pričevanjih metali stole in protestno zapuščali dvorano. Vendar pa drama ni pomembna in revolucionarna le zaradi vulgarnega besednjaka, temveč tudi zaradi odkritja novega elementa, ki bo predstavljal prihodnost političnega gledališča: groteske. Alfred Jarry je subtilno okrcal takratno družbo, vendar je osrednja tema njegove drame predvsem bolestna želja po moči. V njej problematizira vse despotizme, absolutizme in diktature. Drama govori o potencialni škodi, ki jo lahko povzroči napačna oseba na poziciji absolutne moči. Kajti Jarryja je za stvaritev Kralja Ubuja navdihnil prav njegov oblastni in škodož
Fofoulah: Fofoulah

Fofoulah: Fofoulah

Radio Študent, 21. september 2014 ― Glitterbeat, 2014   Povsem normalna posledica sedanje multikulturne in globalizirane družbe so tudi prav tovrstne glasbene avanture. Zadeva ni od včeraj, saj taka zvočna mešanja lahko zasledimo daleč nazaj. V današnjem času, ki pa ga še vedno zaznamujejo trdoživi ostanki kolonializma in površnega prisvajanja tujih glasbenih vzorcev, še zlasti če ti prihajajo iz tretjega sveta, pa toliko bolj bije v oči oziroma ušesa primer skladnega sobivanja raznorodnih kulturnih vplivov. Že po bežnem poslušanju prvenca afriško-britanskega benda Fofoulah je na dlani, da so se člani zasedbe in njihovi gostje mešanja in združevanja afriških in zahodnjaških vplivov lotili na spoštljiv, pretkan in docela dodelan način. V Londonu delujoča zasedba, katere ime v jeziku wolof pomeni »tukaj je«, deluje od leta 2011, v njej pa so se zbrali pevec Batch Gueye, Tom Challenger na saksofonu in klaviaturah, Phil Stevenson na kitari, Johnny Brierley na basu, Dave Smith na bobnih in Kaw Secka na bobnih sabar. Člani so
Orlando Julius; nova rezijanska glasba

Orlando Julius; nova rezijanska glasba

Radio Študent, 21. september 2014 ― Vrtimo nekaj komadov s pravkar objavljenega albuma Jaiyede Afro, ki ga je nigerijska legenda Orlando Julius posnel z britanskimi The Heliocentrics (z njimi nas tudi obišče predvidoma februarja 2015). V nadaljevanju nekaj (tako in drugače) domačega bluesa: srbski duo Two Bags Bluesman & Pokerface Phil (koncert v Gromki 23. 9. 2014) in celjski harmonikar Kristijan Koželj. Nova rezijanska glasba in poezija s Silvano Paletti, ki bo album Mali rug / Glas neba predstavila v četrtek, 25. 9. 2014, v Kudu France Prešeren. Sukamo še nekaj glasbe naših skorajšnjih koncertnih gostov: newyorške avant-brassovske zasedbe Billy Martin's Wicked Knee (1. 10. 2014, Kino Šiška) in legendarnega Dr. Johna (8. 11., Kino Šiška).   SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 21. 09. 2014 Orlando Julius With The Heliocentrics: Jaiyede Afro (Strut, 2014)/ 2. Love Thy Neighbour (4'18'')   Orlando Julius With The Heliocentrics: Jaiyede Afro (Strut, 2014)/ 6. Omo Oba Blues (3'52'') Two Bags Bluesman & Pokerface Phil - Death Have No Mercy (4'31'') Kristijan Koželj: Bukovžlak Boogie (samozaložba, 1999)/ 10. Cis (4'03'')   Silvana Paletti: Mali rug / Glas neba (Klopotec, 2014)/ 2. To se klari (2'25'') Silvana Paletti: Mali rug / Glas neba (Klopotec, 2014)/ 4. Beli konj rajtina (3'26'') Silvana Paletti: Mali rug / Glas neba (Klopotec, 2014)/ 9. Mali rug (3'05'')   Two Bags Bluesman & Pokerface Phil - Same old blues (3'44'') Dr. John: Ske-Dat-De-Dat...The Spirit Of Satch (2014)/ 10. Dippermouth Blues (4'28'') Billy Martin's Wicked Knee: Heels Over Head (2013)/ 1. Ghumba Zumba (3'26'')   Billy Martin's Wicked Knee: Heels Over Head (2013)/ 7. Sugarfoot Stomp (3'42'') Dr. John: The Very Best of Dr. John (1995)/ 16. Goin' Back To New Orleans (4'12'')
ART-AREA 238

ART-AREA 238

Radio Študent, 21. september 2014 ― Naslovna fotografija: Sunčan Stone S KRITIKO V SMRT - poročilo predavanja kolektiva Smetnjak V sklopu razstave Večni september se je 9. septembra odvilo predavanje kolektiva Smetnjak, v katerem je ta predstavil svoje delovanje. Kolektiv je vsestranski stroj absurda in zabave, ki mu refleksija lastnih dejanj ne uide. V delovanju prehajajo med področji elektronske glasbe, internetne kulture in kritične teorije, s katerim smetijo oziroma so vsaj smetili klubske prostore K4, širni 'cyber space' in vse, kar je vmes. Lahko bi rekli, da predavanje nadaljuje tam, kjer razstava Večni september zaključuje, saj je njihovo delovanje že v startu prepleteno z enakimi problemi in vprašanji. Tako ponuja uvid v naravo 'memov', v težave, ki se okoli njih pojavljajo, in v določene strateške ukrepe, ki bi lahko služili kot njihove rešitve. Prisluhnimo: ///////////////////////////////////////////////////////// Izjava se nahaja v posnetku oddaje. //////////////////////////////////////////////////////// Kolektiv se je s svojim široko zastavljenim delovanjem gibal med aktualnim, fizičnim prostorom in njegovo virtualno platjo ter hkrati izzival njune mejnice in pogosto spregledane vrednostne asimetrije. Internet je tako s časom prevzemal vse večje mesto in izpodbijal neutemeljeno zahtevo, ki jo nad realnim drži fizično oziroma aktualno: ///////////////////////////////////////////////////////// Izjava se nahaja v posnetku oddaje. //////////////////////////////////////////////////////// Internet in mesto, ki ga v njem zaseda 'meme', sta razprla nove možnosti kritike in z njimi tudi nove perspektive v kritični teoriji: ///////////////////////////////////////////////////////// Izjava se nahaja v posnetku oddaje. //////////////////////////////////////////////////////// Toda ne brez zadržkov: ///////////////////////////////////////////////////////// Izjava se nahaja v posnetku oddaje. //////////////////////////////////////////////////////// Vse povedano pa vpliva tudi na samo formalno raven delov
1960 Grajševka – Rjavi medved

1960 Grajševka – Rjavi medved

Stare slike (Cerknica), 21. september 2014 ― Desno Rudi Klavora, lovec iz Leskove doline ter levo od medveda Jože Klavora, lovec v Grajševki. Po meni znanih podatkih nista bila v sorodu. Oba, Rudi in Jože sta v naših krajih dobila zaposlitev kot lovska strokovnjaka. Oba sta se priselila v naše kraje nekje iz področja Trente. Da je bilo lovstvo Jožetov način življenja in ne zgolj služba […]

V Nürnbergu prvič razstavljena Dürerjeva risba Dekle z baklo

Misli, 21. september 2014 ― Nürnberg, 21. septembra (STA) – V Dürerjevi hiši v Nürnbergu so prvič razstavili perorisbo Dekle z baklo, ki je pripisana nemškemu slikarju in grafiku Albrechtu Dürerju (1471-1528). Risba z merami 11 x 21 centimetrov je v lasti švicarskega zbiratelja, umetnik pa naj bi jo narisal leta 1495. V Nürnbergu bo na ogled do 7. decembra, […]

V Velenju se pričenja 25. Pikin festival

Misli, 21. september 2014 ― Velenje, 21. septembra (STA) – V Velenju se danes pričenja tradicionalna prireditev za otroke Pikin festival, ki letos praznuje 25. let. Današnji dan je namenjen družinam, med dogodki bo tudi Pikin otvoritveni družinski dan. Uradno odprtje bo ob 16. uri, različne prireditve, od delavnic do nastopov, pa se bodo vrstile vse od 10. ure dalje. […]
Kje je naša kulturna elita? Ni je

Kje je naša kulturna elita? Ni je

Pogledi, 21. september 2014 ― Akademik Niko Grafenauer (roj. 1940) je tisti kritični intelektualec našega časa, čigar izrečena ali zapisana opažanja o sodobni slovenski družbi, kulturi ali politiki nikdar ne ostanejo prezrta in vselej dvignejo nekaj prahu. Zase pravi, da je »ahasverski iskalec smisla in resnice biti«, v intervjuju za Poglede pa je med drugim razmišljal o duhovnem stanju slovenske družbe in o s tem povezani vlogi kulture in intelektualcev ter prišel do zaključka, da smo zapadli v mentalno bedo in da je naša kultura v duhovnem smislu tako relativizirana, da ni več tehtna in upoštevanja vredna.

Težave slovenske zgodovine

Pogledi, 21. september 2014 ― "Težave Slovencev z njihovo zgodovinsko usodo so velike, toda težave zgodovinarjev, ki naj to zgodovino znanstveno razlagajo, so še večje. V zadnjih nekaj letih prihaja do polemičnih napetosti med starejšimi in mlajšimi raziskovalci zgodovinskih dejstev. Spori med njimi niso samo generacijski ali pa strokovni, za njimi se morda skrivajo ideološka in celo politična ozadja," v komentarju za Demokracijo razmišlja akademik dr. Janko Kos.
še novic