Top 10 – Januar 2017

Top 10 – Januar 2017

Podoba-Glasba, 3. februar 2017 ― 1. SOHN – Hard Liquor 2. Jamiroquai – Automaton 3. Young Thug – Wyclef Jean 4. Residente – Somos Anormales 5. Bonobo – No Reason 6. Jenny Hval – The Great Undressing 7. Real Estate – Darling 8. Watsky – Stick To Your Guns 9. Chaz Bundick Meets The Mattson 2 – Star Stuff 10. […]

Dolgoletna članica igralskega ansambla SLG Celje Anica Kumer prejela prvo priznanje celjske zvezde za življenjsko delo na področju kulture

SLG Celje, 3. februar 2017 ― Med štirimi predlaganimi kandidati za priznanje celjske zvezde za življenjsko delo na področju kulture je komisija po temeljiti obravnavi vseh predlogov, utemeljitev in spremljevalnih gradiv soglasno odločila, da prvo priznanje celjske zvezde za življenjsko delo prejme priljubljena, spoštovana in priznana dramska umetnica Anica Kumer. Predlog z utemeljitvijo upravnice mag. Tine Kosi je podal javni zavod SLG Celje s priloženimi izjavami podpore s strani predstavnice ZDUS Mance Ogorevc, sindikalnega zaupnika Damjana M. Trbovca ter uglednih zunanjih sodelavcev SLG, režiserja Borisa Kobala in režiserja ter red. prof. na AGRFT UL Matjaža Zupančiča. Kot je zapisano v dokumentirani obrazložitvi predlagatelja, je Anica Kumer v vlogi Junone v Viharju Williama Shakespeara 12. februarja 1965 prvič stopila na celjski oder, kjer je na nadvse ustvarjalno razgibani nadaljnji umetniški poti ustvarila več kot 120 vlog. Kot dramska igralka in kot radoživa komedijantka je blestela v vseh dramskih zvrsteh, od tragičnih do komičnih vlog, od psihološkega realizma do sodobne tragikomedije, groteske in ludističnega absurda, od muzikala do fantazijsko razigranih uprizoritev za otroke. Prve pomembne vloge segajo v obdobje konca šestdesetih let prejšnjega stoletja, ko je ustvarjalno in požrtvovalno sodelovala pri kakovostni rasti in uveljavitvi splošno prepoznavne in priznane ansambelske igre celjskega igralskega kolektiva. Iz tega, lahko bi dejali »Cankarjevega obdobja«, so vloge Anke v Hlapcih, Pavle v Romantičnih dušah in Jacinte v Pohujšanju v dolini šentflorjanski, za katero je leta 1967 prejela diplomo Borštnikovega srečanja in nagrado Sklada Staneta Severja, ter ne nazadnje naslovna vloga v Lepi Vidi (Sterijeva nagrada v Novem Sadu 1980). Nagrado Prešernovega sklada je prejela za že omenjeno Jacinto in za naslovno vlogo v Zuppovi dramatizaciji opere Tosca. Leta 1982 je bila ponovno nagrajena na Borštnikovem srečanju za vlogo Isabelle v igri Sestri Wendy Kesselman. Prejela pa je tudi z
Kaj so Antideutsche?

Kaj so Antideutsche?

Radio Študent, 3. februar 2017 ― Preteklo leto sem preživel na Erasmus izmenjavi v nekem majhnem mestecu na jugozahodu Nemčije, nekakšni nemški Škofji Loki z univerzo. Kljub pogreznjenosti globoko v morečo meščansko otopelost pa je mestece imelo razmeroma močno skvotersko in antifa sceno. A šele ob stiku s to sceno, ki bi mi po vseh pričakovanjih morala biti najbolj domača, sem doživel resen kulturni šok: nemški antifašisti namreč skorajda brez izjem podpirajo Izrael v boju proti “barbarskemu islamu”. Pa ne le med alternativci, domala konsenz o podpori apartheid režimu vlada tudi v etablirani levici, kot je stranka Die Linke in vsak, ki bi si drznil trditi nasprotno - takih v Nemčiji ni več veliko - v trenutku obvelja za antisemita in fašista. Ne le, da je vsakršna kritika Izraela v Nemčiji skorajda avtomatično razumljena kot antisemitizem, težava je hujša: da je mogoče vzdrževati vero v pripoved o Izraelu kot demokratični državi, paragonu evropskih vrednost med Arabci, je nujno Arabce prikazati kot necivilizirane barbare, samomorilske verske blazneže, ki opasani z razstrelivom jurišajo na vse, kar je nam, razsvetljenim evropejcem, sveto. In res, islamofobija je v Nemčiji prisotna ne le na skrajni desnici, kot sta stranka Alternativa za Nemčijo ali gibanje Pegida, temveč prikrito celo v velikem delu antifašistične in leve scene. Ta ničta toleranca do rasizma, kadar bi lahko šlo za antisemitizem, in popolno nezaznavanje problematičnosti, kadar gre za islamofobijo, je neverjetna. Zgolj za primer: največji politični škandal, ki je tedaj pretresel zvezno deželo, v kateri sem živel, je bil, ko je Wolfgang Gedeon, bivši maoist, danes pa poslanec rasistične skrajno desne stranke Alternativa za Nemčijo, v deželnem parlamentu izrekel: “Kot je Islam zunanji, tako so bili nekoč talmudski Judje notranji sovražnik krščanskega zahoda.” Škandal, ki je nastal zaradi te izjave, je povsem razumljiv, kar pa je presenetljivo, je, da ob vsesplošnem zgražanju nisem zasledil niti enega prispevka v medijih,

Jože Tisnikar: Poslednja srečanja

Kamra.si, 3. februar 2017 ― Turistično društvo Celje v petek, 3. februarja 2017, ob 19. uri vabi v Kvartirno hišo na odprtje razstave Jožeta Tisnikarja  z naslovom Poslednja srečanja. Razstava, ki je nastala v sodelovanju s Koroško galerijo likovnih umetnosti,  bo na ogled do 28. februarja.  Vstop prost.   

FOLK UNION: KRANJSKI FURMANI

Glasbena matica, 3. februar 2017 ― sreda, 22. februar 2017, 20.00 Ljubljana, Miklošičeva 1, Grand Hotel Union, Kavarna Union Pevci ljudskih pesmi Kranjski furmani so se oblikovali leta 1995 iz vrst Akademske folklorne skupine Ozara iz Kranja. Njihov pesemski repertoar obsega najrazličnejše pesmi tako po vsebini … Continue reading → The post FOLK UNION: KRANJSKI FURMANI appeared first on Glasbena Matica Ljubljana.
In memoriam JAKI LIEBEZEIT (1938–2017)

In memoriam JAKI LIEBEZEIT (1938–2017)

Radio Študent, 3. februar 2017 ― In memoriam JAKI LIEBEZEIT (1938–2017) V DJ grafitih smo se spominjali Jaki Liebezeita, še enega glasbenika, ki je nedavno, natančneje 22. Januarja, zaradi nenadne pljučnice zapustil svoj bobnarski set. Brgs in Aleš sva se sprehajala po njegovi obsežni diskografiji, vrtela predvsem veliko glasbe in se zraven še ozrla v nekatere podrobnosti njegove glasbene zgodovine, bobnarskih tehnik, se vprašala, kaj o njemu meni glasbeni svet onkraj krautrockerske nostalgije in dala besedo neutrudnemu kronistu svetovne ritemske godbe Bojanu Vrliču. Kdo je torej bil Jaki Liebezeit, kako je zvenel in kako je prišel do svojega zvena? http://www.spoonrecords.com/news/obituary.php https://www.rbmaradio.com/shows/fireside-chat/episodes/jaki-liebezeit http://www.moderndrummer.com/2017/01/jaki-liebezeit-hero-generation-thinking-alternative-groovers/ http://www.moderndrummer.com/2004/05/jaki-liebezeit/   DISKOGRAFIJA (brez Can):   Phantom Band: 1980 Phantom Band 1981 Freedom of Speech 1984 Nowhere Z: Jaki Liebezeit; Helmut Zerlett (klaviature).   Irmin Schmidt: 1991 Impossible Holidays 1987 Musk at Dusk   Holger Czukay: 1987 Rome Remains Rome 1993 Moving Pictures 1999 Good Morning Story Z: Holger Czukay (vokal, kitara, bas, vzorčenje, radio); U-She (vokal); Michael Karoli (kitara); Irwin Schmidt (klaviature); Jah Wobble (bas); Jaki Liebezeit (bobni, tolkala, vzorčenje). 2007 Time and Tide   Michael Rother: 1977 Flammende Herzen 1978 Sterntaler 1979 Katzenmusik 1982 Fernwarme 1998 Chronicals 1   Brian Eno: 1977 Before and After Science 1995 Spinner   Burnt Friedman: 2002 Secret Rhythms, Vol. 1 2005 Out In The Sticks (Burnt Friedman, Jaki Liebezeit & David Sylvian) 2006 Secret Rhythms, Vol. 2 2008 Secret Rhythms, Vol. 3 2008 Un 2010 5/7 2011 Secret Rhythms, Vol. 4 2011 Secret Rhythms+ 2013 Secret Rhythms, Vol. 5   David Sylvian: 1988 Plight & Premonition Flux And Mutability  
Občasne razstave: Prapoti skozi praproti - Arheološka topografija dolin Tolminke in Zadlaščice

Občasne razstave: Prapoti skozi praproti - Arheološka topografija dolin Tolminke in Zadlaščice

Tolminski muzej, 3. februar 2017 ― Arheološka razstava Prapoti skozi praproti avtorja Mihe Mlinarja je prispevek Tolminskega muzeja k obeleževanju naziva "Tolmin - Alpsko mesto 2016". Z drobnimi arheološkimi najdbami poskuša prikazati življenje v strmih bregovih dveh ozkih alpskih dolin pred tisočletji, življenje ob starih gorskih poteh - prapoteh, ki so Tolminsko povezovale z Bohinjem in ostalimi območji. Najstarejši mezolitski najdišči na Pretovču in ...
Na kratko si odpočijmo od Tomaža Lavriča

Na kratko si odpočijmo od Tomaža Lavriča

STRIP.ART.NICA, 3. februar 2017 ― Dušan Kastelic Dušan Kastelic (foto: Nikolaj Pečenko) Izak Košir/Intervju 31. januar 2017 ob 17:00 “Nisem politični umetnik, ampak po nekem naključju vedno padem v središče dogajanja” Dušan Kastelic O delih risarja, ilustratorja in umetnika z veliko začetnico njegovi sodobniki in poznavalci govorijo o superlativih, o njem kot osebi pa prijatelji kot o skromnem in nadvse […]
V Gradcu slovenska gledališka predstava

V Gradcu slovenska gledališka predstava

Slovenci.si, 3. februar 2017 ― Slovenski kulturni praznik bodo že danes, v petek, 3. februarja 2017, obeležili v Gradcu. V gledališču Werkraum bo igralka Metka Pavšič uprizorila monodramo Vinka Möderndorferja z naslovom Ničesar ne obžalujem.   The post V Gradcu slovenska gledališka predstava appeared first on Slovenci.
Ne bomo jamrali, ampak …

Ne bomo jamrali, ampak …

Radio Študent, 3. februar 2017 ― Na današnji seji Nacionalnega sveta za kulturo se je izkazalo, da je glavni problem javne kulturne infrastrukture plesen. Ta napada arhive in muzeje. Sicer je poleg večnega problema pomanjkanja denarja prisotna tudi prostorska stiska. Udeleženi iz različnih kulturnih institucij predvsem ne želijo jamrati in ostajajo optimistični. Tudi po tem, ko so znižali potrebno financiranje na 95 milijonov. Direktor arhiva Bojan Cvelfar lepo povzema jamranje predstavnikov institucij. Izjava   Še leta 2017 se pogovarjajo o neuspešnem kulturnem turizmu, ki je našel prostor v prispevkih skoraj vseh udeleženih. Iz govora Dragana Matića se zdi, da je to čisto nova stvar. Izjava     Poudarja ga tudi državna sekretarka Damjana Pečnik, ki kulturno dediščino kot pomemben element umešča v turizem. Izjava     Izgleda, da se samo direktor zavoda za varstvo kulturne dediščine Jernej Hudolin zaveda, da je kulturni turizem star vsaj toliko kot Eifflov stolp. Še vedno pa mu posveča veliko pozornosti. Izjava     Glavne ugotovitve seje so bile, da so projekti v glavnem nedokončani in ni vlagateljev, saj se jim denar ne povrne. Na hitro so za to zakrivili krizo. Direktor arhivov se zaveda, da sami niso zanimivi za vlagatelje, splošno nezanimanje je pedagoško predstavil minister Anton Peršak. Izjava   Predsednica Nacionalnega sveta za kulturo Uršula Cetinski je na seji izvedela veliko novega, nam pa se je le potrdil sum, da nimamo dovolj denarja in turistov.   Jutro je na kulturnem ministrstvu preživela vajenka Ana.
Nina Šenk sprožila preskok v dojemanju sodobne glasbene umetnosti

Nina Šenk sprožila preskok v dojemanju sodobne glasbene umetnosti

Marijan Zlobec, 3. februar 2017 ― Nagrado Prešernovega sklada za leto 2017 dobi skladateljica Nina Šenk.  Poznamo jo že dolgo kot najbolj ambiciozno slovensko skladateljico, zelo aktivno in ustvarjalno ter z mnogimi mednarodnimi nastopi. Nina Šenk, foto http://www.ninasenk.petrin.si Njene skladbe so bile izvedene na pomembnejših festivalih v tujini in doma (New York Philharmonic Biennial, Salzburger Festspiele, Young Euro Classic Berlin, Kasseler […]
še novic