Hešteg, haštag ali ključnik?

Hešteg, haštag ali ključnik?

Biblio terminologija, 2. februar 2017 ― © Children’s Mental Health Network Pri pisanju uporabljamo poleg črk in najpogostejših znakov (npr. ločila) tudi nekatere posebne znake, ki so se v računalniškem in mobilnem okolju zasidrali v naš vsakdan. Taka sta na primer @ in # . Brez njiju ne moremo več živeti in normalno funkcionirati, že leta ju uporabljamo, vendar smo ob njunem poimenovanju še vedno zadržani če ne celo nesrečni (o poimenovanju nekaterih znakov smo tukaj že pisali: Kako se imenujejo nekateri znaki?). V rabi sta najpogostejši poimenovanji afna in lojtra, vendar marsikdo s tem ni zadovoljen in predvsem za # še pogosto slišimo in tudi beremo izvirno angleško poimenovanje hash, izg. [hæʃ]. Če naj bo stvar zanimiva, je treba seveda še nekoliko zaplesti. Že leta uporabljamo angleški termin tag in ga bolj ali manj neuspešno slovenimo kot oznaka, značka, metaoznaka in še kaj, pri tem pa preradi pozabimo, da so bili že desetletja pred tem v nekaterih strokah (npr. bibliotekarstvo, dokumentalistika) v rabi slovenski termini oznaka, vsebinska oznaka, tematska oznaka, predmetna oznaka, ki pa marsikomu niso bili dovolj fensi in jih je nadomestil tag, izg. [tæɡ], pa potem seveda še cela družina izpeljank (tegirati ali tagirati, tegiran ali tagiran ipd., tudi o tem smo že pisali v sestavku Tag in tagiranje ali teg in tegiranje . . . ali morebiti kako drugače?). Zgoraj opisana termina smo združili v enega novega in dobili hashtag, izg. [ˈhæʃtæɡ], to je oznako, ki jo uvaja znak #. Hashtag se uporablja za kategorizacijo vsebin in zasledovanje tematik na družbenih omrežjih. Začelo se je s Twitterjem, ki je leta 2009 uvedel tako označevanje svojih popularnih in udarnih vsebin, kmalu pa so hashtagging (označevanje s temi oznakami) prevzeli tudi uporabniki. Danes je uporaba teh oznak za vsebino objav doma na večini družbenih omrežij, poznajo jih npr. Google Plus, Instagram, Facebook, Pinterest, Tumblir ipd. Avtor lahko označi vsebino objave z eno ali več oznakami, vendar pretiravanje v njihovem št
Svaštarnica

Svaštarnica

Radio Študent, 2. februar 2017 ― NOVICE: Luč sveta je ugledala nova kompilacijska zbirka z naslovom Punk Rock Val 2016, na kateri je zbranih trideset pesmi petnajstih izvajalcev. Kompilacija je izšla pod okriljem Slovenskega Punk Rock Portala in D.I.Y. Založbe Punk Portala in predstavlja presek domačega punkerskega ustvarjanja v letu 2016. Med izborom najdemo Gnile duše, Sereš, Pink Panker, Parliament Attack, Pleksus in mnoge druge. Z novim singlom nas razveseljuje ljubljanska tričlanska rockerska zasedba Dandelion Children. Gre za eno najbolj koncertno in snemalno hiperaktivnih domačih zasedb, ki bo letos obeležila že desetletnico obstoja. Nov singel je osebnoizpoveden in, kot se za Dandelion Children spodobi, tudi rockovsko surov. Nova skladba še nima naslova oziroma so jo vsaj zaenkrat poimenovali kar Nenaslovljena. Ameriška eksperimentalna rock zasedba Swans bo del svoje glasbene poti s svojimi privrženci podelila v obliki dokumentarnega filma Where Does A Body End? Avtor filma je režiser Marco Porsia, ki je za bend produciral in režiral že živa DVD koncerta z naslovi The Seer in The Glowing. Tokratni posnetki zajemajo tako izbor izsekov koncertov zasedbe Swans od njihove ponovne združitve leta 2010 kot tudi prej še ne objavljene domače posnetke iz zgodnjih let njihovega igranja. Izsek filma je že na voljo na Kickstarterjevi spletni strani, preko katere je bila produkcija filma tudi finančno omogočena. Z novim singlom Cold Fear se ponaša samooklicani Repeat-o Rock dvojec Moon Duo iz Portlanda, ki pa danes beleži tudi uradni izid novega albuma Occult Architecture Vol. 1, ki je izšel pri brooklynski založbi Sacred Bones Records. V sklopu projekta in zadnje lani izdane kompilacije Rokerji pojejo pesnike je ta teden izšel nov singel z naslovom Stran. Za skladbo sta moči združili pesnica Milojka Bačovnik Komprej in slide-blues družinski dvojec Baby Blue Gun.     Kam za vikend? 1.–4. 2.: MENT Ljubljana: Coals, Haiku Garden, Matter, Olfamoštvo, Oligarkh, Žen, Spasibo,
Ekološko nedotaknjen

Ekološko nedotaknjen

Radio Študent, 2. februar 2017 ― Cucek pazi, z repom miga: na dopustu... repčuga: ... Prodigy in iluminati v hiphopu. Klik, klik...   Wassapenin: 14.2.2017 RAPETEK: BLU & EXILE + Dj Esco@Gala hala 19.2.2017 KLEMEN KLEMEN@Drama Playlista: 1.) TRAGEDY KHADAFI ft GRAND SURGEON & DJ MADHANDZ: America - The Refix 2.) MASTA KILLA ft METHOD MAN & REDMAN: Therapy 3.) RAEKWON: This Is What It Comes Too 4.) ODDISEE: Things 5.) STIK FIGA: Holding Back Tears 6.) PRODIGY: Snakes 7.) PRODIGY: Make America Great Again - Mafuckin USA 8.) UNDERACHIEVERS: Gotham Nights 9.) TY FARRIS ft ROYCE DA 5 9: Hold On 10.) TY FARRIS ft CASSOW & KID VISHIS: Can't Even Cry Or Feel Nothing 11.) TRACY ft. RICK ROSS & PUSHA T: Choices 12.) DAVE EAST: It Was Written 13.) ZOOLAY ft. LOST POEM: Triple Crown 14.) DAG SAVAGE ft. CASHUS KING: What Makes A Muthafucka 15.) O.C.: Real Life 16.) ILL CAMILLE ft. PUNCH & ROSE GOLD: Sao Paulo 17.) TALIB KWELI ft STYLES P: Last Ones 18.) CURRENSY & SMOKE DZA: Above the Law 19.) G HERBO x LIL BIBBY: Got Em Sick 20.) KIRK KNIGHT ft. ASAP FERG: Setup 21.) PAGE KENNEDY ft. KING LOS, ROYCE DA 5 8 & MR. PORTER: Testing Me 22.) MARVELOUS MAG & BIG TWINZ ft. MOOK DIAMONDS: Mulah Monsta 23.) KOACHE ft. YOUNG REEFER J: Love Of My Life 24.) DENMARK VESSEY: Snowing In LA 25.) BOLDY JAMES ft EDDIE STUBBLE, REDI ROCK & TOMMY GUNZ: Skentless 26.) CAMP LO: Sparklin'   Izidi: 6.1.2017 JEFE: The World Is Yours Ep (Glizzy Gang/300 Entertainment) 9.1.2017 TRE CAPITOL: We Must Do Better (Samozaložba) 6.1.2017 SUBSTANTIAL: The Past Is Always Present in the Future 13.1.2017 TRISTATE & OH NO: 3 Dimensional Prescriptions (Hieroglyphics Imperium) 13.1.2017 NICK GRANT: Return of the Cool (Epic/Sony) 13.1.2017 PnB ROCK: GTTM: Goin Thru the Motion (EMPIRE/Atlantic) 13.1.2017 RAN REED: Still Commanding Respect (samozaložba) 17.1.2017 PAUL WHITE: Everything You've Forgotten (samozaložba) 18.1.2017 ALEX RILEY & MIKE GAO: Village Party III: Stoner Symphony (Alex Riley) 20.1.2017 PRODIGY: Hegelian D

Touche Amore, Angel Du$t, Swain, 7.2.2017, Gala hala, Ljubljana | Novica

13. brat, 2. februar 2017 ― Touche Amore(Burbank, CA, ZDA; post-hardcore) ANGEL DU$T(Baltimore, MD, ZDA; hardcore-punk) Swain   Vstopnina / Tickets: 18,00 € v predprodaji / presale, 22,00 € na dan koncerta / doors Predprodaja:Eventim SI,On Parole Productionshttps://www.on-parole.com/shop/view/touche-amore-angel-du-t-ljubljana-07-02-2017-ticket, Gala hala,Trgovina Trugain Orto Bar.  
Krščanstvo na Slovenskem v luči virov

Krščanstvo na Slovenskem v luči virov

Marijan Zlobec, 2. februar 2017 ― Zgodovina krščanstva na naših tleh, osvetljena z dokumenti in pričevanji dr. Metoda Benedika je zadnja knjiga, ki so jo predstavili v letošnjem založniškem programu Celjske Mohorjeve družbe. Verjetno bo vzbudila mnoga razmišljanja tako za nazaj kot polemike glede novejšega obdobja, verjetno kar celega dvajsetega stoletja, še posebej pa o dogajanju v Cerkvi med vojno in […]
Jackie

Jackie

Radio Študent, 2. februar 2017 ― Biografska drama Jackie je film, ki se uvršča med boljše izdelke lanskega leta. Scenarist Noah Oppenheim, režiser Pablo Larrain ter glavna igralca Natalie Portman in Peter Sarsgaard so poskrbeli, da lahko govorimo o sijajnem scenariju, sijajni režiji ter več kot prepričljivi igri. Natalie Portman se je morala za film pripravljati več mesecev, saj je vloga zahtevala tako poseben ameriški naglas kot poseben glas. Jackie je v filmu namreč prepričljiva kopija izvirne prve dame tudi zato, ker dobro oponaša dve podobi Jackie Kennedy, tisto pred mediji, in tisto, ki je kamere niso beležile. Ko je na Valentinovo februarja 1962 Jackie Kennedy nastopila v televizijski oddaji, ki jo je gledalo tri četrtine vseh Američanov, je uprizorila ne le javno vodstvo po sobanah Bele hiše, temveč tudi samo sebe. Posebno za kamere se je pogosto namreč oblekla precej konzervativno, njen glas pa je dobil visok ton in sladkasto barvo. Tv oglas za Belo hišo, h kateremu se film vrača v ponovljivih krogih, je tako osladen prav zaradi te dvojne igre, ki jo je tudi Jackie v resničnem življenju obvladala. Drugi glas, ki ga je morala Portman natrenirati, je tisti, ki ga slišimo prvega in zadnjega v filmu. Ta globji in ostrejši glas predstavlja resničnejšo plat in realnost nekdanje prve dame. Začetni prizor je prihod novinarja, ki leto po Kennedyjevi smrti opravi izčrpen intervju z njegovo vdovo, ki zdaj prebiva v eni izmed njunih nekdanjih rezidenc. Prostorna bela vila v steklu je hladna in pusta, poleg tega, kot poudari v filmu, ni njena, kot ni njenega nič od nekdanjega blišča. Novembra 1963 je novinar Theodor White obiskal Kennedyjevo vdovo in napisal intervju, ki je postal zgodovinski dokument. Jackie na njegova vprašanja odgovarja hladno in sarkastično. Globoko prizadeta vdova je kot spomenik nekemu bolj rožnatemu času, ki zdaj verižno kadi cigarete in ostro in osorno obravnava novinarja. Ta pogovor uokvirja celotno filmsko pripoved, ki se v skladnem zaporedju vrti med štirimi
Vlaknasta: Imolacija / Popis Subteraneinovalk + spust Antioho-septičnih mask

Vlaknasta: Imolacija / Popis Subteraneinovalk + spust Antioho-septičnih mask

Radio Študent, 2. februar 2017 ― Botanic, 2016   <a data-cke-saved-href="http://botanicrecords.bandcamp.com/album/imolacija-popis-subteraneinovalk" href="http://botanicrecords.bandcamp.com/album/imolacija-popis-subteraneinovalk">Imolacija / Popis Subteraneinovalk by VLAKNASTA</a> <a data-cke-saved-href="http://botanicrecords.bandcamp.com/album/spust-antioho-septi-nih-mask" href="http://botanicrecords.bandcamp.com/album/spust-antioho-septi-nih-mask">spust Antioho-septičnih mask by VLAKNASTA</a> Glasba Marka Karlovčca, tako solistična kot ne, preizprašuje in poglablja nekatere od zgodovinsko najbolj radikalnih in znotraj lastnih okvirov najbolj preiskovalnih ter družbeno kritičnih glasbenih praks. Trojna sopostavitev znotraj njegovega opusa je na prvi pogled mogoče jasna – tu gre za fridžezovski idiom na sledi velikanom prejšnjega stoletja, ki ga lahko spremljamo vsaj v Drašler-Karlovčec-Drašler Triu in v določenih solističnih nastopih; nato gre tu za zapuščino nojzerskega hrupa kot specifičnega načina prehajanja med družbenim in telesnim, ki jo predstavlja predvsem brezkompromisna manipulacija z jakostjo in osnovnimi pripomočki efektiranja; in nenazadnje gre tu za tisto najspecifičnejše, kar prihaja iz blackmetalskega miljeja z začetka devetdesetih – za surovost, za raziskovanje človeške bolečine in za prestopanja meja okultnega. A zdi se, da je v Karlovčcevem primeru tovrstno razmejevanje redukcionistično in preprosto napačno. Razdelitev med tako širokim naborom žanrskih predpostavk je - naj se sliši še tako paradoksalno - praktično nemogoča, še veliko težja pa postane tedaj, ko se široko zastavljena glasbena struktura posameznih glasbenih projektov nerazdružljivo zvija vase in prepleta med seboj. Ena od takšnih stalnic zadnjega obdobja ustvarjanja Marka Karlovčca je nedvomno radikalna poetična izkušnja, ki se napaja v modernistični izkušnji trans- in razsubjektivacije ter sega od »ekspresionističnih tropov pridigarskega tona in množinskega subjekta do k

MOP – Priročnik o inkluzivnem oblikovanju in dostopu do informacij

Fakulteta za dizajn, 2. februar 2017 ― MOP – Priročnik o inkluzivnem oblikovanju in dostopu do informacij, MJU – Smernice za javno naročanje gradenj Ministrstvo za okolje in prostor je v sodelovanju s predstavniki različnih invalidskih organizacij in kot nadaljevanje dela v zvezi s pripravo Pravilnika o univerzalni gradnji, izdal priročnik z naslovom Inkluzivno oblikovanje in dostop do informacij >>. Priročnik obravnava […]
še novic