Maksi slika v Občinski knjižnici Prebold

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 3. januar ― Od 3. januarja do 3. februarja 2024 je v Občinski knjižnici Prebold v času njene odprtosti na ogled razstava maksi slike z naslovom Perspektiva, s katero nas navdušujejo člani likovne sekcije Kulturno-umetniškega društva Žalec. Kot je že v navadi, so si tudi tokrat izbrali skupno likovno temo. Tema jih poveže k skupnemu cilju. »Ne gre samo za perspektivo v smislu, kakšne so naše možnosti bodočega razvoja in napredka, ampak za perspektivo pogleda. Kot motiv smo si izbrali pogled na Žalec z visoke Hmezadove zgradbe. Žalskih vedut in razgledov ulic z zgradbami ...
Iz naših zbirk – Henrik Neubauer, prejemnik Prešernove nagrade

Iz naših zbirk – Henrik Neubauer, prejemnik Prešernove nagrade

SLOGI, 3. januar ― Henrik Neubauer, prejemnik Prešernove nagrade 2024, je leta 1953 hkrati diplomiral na ljubljanski baletni šoli in končal zdravniški študij na Medicinski fakulteti Univerze v Ljubljani. Že v času študija je kot baletni plesalec sodeloval tudi z ljubljanskim baletnim ansamblom, po končanem študiju pa se je v tujini izobraževal za koreografa. V njegovem izjemno obsežnem koreografskem opusu imajo vidno mesto krstne predstavitve baletov slovenskih skladateljev. Plodno je tudi njegovo ustvarjanje v vlogi opernega režiserja, njegovo pedagoško delo in raziskovanje; izdal je vrsto pomembnih del s plesnega in glasbeno-gledališkega področja. Obenem je bistveno prispeval k evropski uveljavitvi Festivala Ljubljana in za svoje izredno razvejeno delovanje prejel tudi številne nagrade. The post Iz naših zbirk – Henrik Neubauer, prejemnik Prešernove nagrade appeared first on SLOGI.
Nevidno in neplačano delo v umetnosti

Nevidno in neplačano delo v umetnosti

MMC Drugo, 3. januar ― Umetnost ni le umetniško ustvarjanje. Vključuje ogromno drugega, "nevidnega" in neplačanega dela. Kako so umetniki postali ranljivi za izkoriščanje galerij in muzejev? Kako naprej s statusom samozaposlenih v kulturi? O tem v tokratni oddaji Panoptikum.
SAŠA SPAČAL: KNJIŽNICA PADLIH SOLZ

SAŠA SPAČAL: KNJIŽNICA PADLIH SOLZ

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 3. januar ― V središču umetniške prakse Saše Spačal je raziskovanje biokemičnega kroženja snovi na planetu, predvsem v kontekstu mikroorganizmov, s katerimi si delimo telo. Z razstavo Knjižnica padlih solz avtorica nadaljuje preiskovanje človeške telesnosti v odnosu do okolja in medvrstnih značilnosti vseh živih bitij. Pri tem se osredotoča na razumevanje človeškega telesa kot vodnega telesa (sestavljata ga skoraj dve tretjini vode), vpetega v hidrološke cikle – cikle vode, ki ni ne mirna in ne izolirana, temveč je v procesu neprestanega preurejanja in prerazporejanja. Ob tem oživlja koncept hipermorja, katerega središčna ideja je, da so vsi organizmi Zemljinega površja povezani v mrežo »morja na kopnem«. Potemtakem smo vsi »premične vreče vode«, bitja, ki so s prestopom na kopno morje vzela s seboj, voda pa je tisti element, ki vsa telesa medsebojno povezuje v soodvisnosti. Si lahko zamišljamo svoje solze kot okolje, v katerem živijo druga bitja? Kot del našega mikrobioma so tudi solze žive, njihov mikroekosistem poleg encimov, lipidov, elektrolitov, proteinov in hormonov vsebuje tudi bakterije. Saša Spačal je iz prvin in lastnosti solz oblikovala zgodbo o zapuščeni in osamljeni deklici Namidi Ikiti (jap. Živa Solza), ki ugotovi, da pot skozi življenje oscilira med jokom in smehom, oba pa porajata solze. Svoje solze zbira, njihove mikrobe suši in jih shranjuje nad bazenom vode, tistega elementarnega dejavnika, ki omogoča njihovo oživitev. Ob spoznanju, da med jokanjem nikoli ni sama, temveč vedno vpeta v hidrološke cikle, v katerih je človek z drugimi oblikami življenja vpleten v kompleksno razmerje darovanja in prejemanja, zgradi svetišče. Ko opazuje spremembe v naravi, na primer kopičenje in izginjanje vode, pa uvidi nujnost zaščite živih solz v stvaritvi hibridnih bitij, ki bodo zmožna preživetja v ekstremnih pogojih. Prvo postajo razstave zaznamuje Knjižnica padlih solz – svetlobni objekt v obliki solzne kaplje, napolnjene z ampulami solznih mikrobiomov, in bazen, v katere

(P)o ANI MRAZ 2023!

Ana Monro, 3. januar ― Program zimskega mednarodnega festivala uličnega gledališča in cirkusa Ana Mraz 2023 je med 26. in 30.12.2023 gostoval pri Herkulovem vodnjaku na Gornjem trgu v Ljubljani, 16., 25. & 30.12. na Linhartovem trgu v Radovljici ter 28.12. na Trgu svobode v Mariboru. V okviru tega je skoraj 50 umetnikov iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije, Kube, Kolumbije in ... The post (P)o ANI MRAZ 2023! appeared first on Ana Monro.

Izmenjevalnica avdiokaset v Kinodvoru!

Kinodvor, 3. januar ― Ob tem, ko je na Kinodvorov spored prišel film Wima Wendersa, Popolni dnevi z glasbo Louja Reeda, Patti Smith in Nine Simone, smo v Kinodvoru za vse glasbene nostalgike in ljubitelje analognih nosilcev pripravili izmenjevalnico avdiokaset! Prinesi kaseto, ki si jo poslušal že prevečkrat, in si v Kinodvorovi kavarni izberi novo.
Pogovorni večer z Vilijem Ravnjakom in gostujoča predstavitev monografije Talijin hram v Mariboru

Pogovorni večer z Vilijem Ravnjakom in gostujoča predstavitev monografije Talijin hram v Mariboru

SLOGI, 3. januar ― Okvir dogodka bo predstavitev monografije Talijin hram v Mariboru (Založba Pivec, 2023), ki sistematično in na enem mestu združuje članke, eseje, študije, komentarje, intervjuje in dnevniške zapise Vilija Ravnjaka, ki so nastali med letoma 2006 in 2021. To vsebinsko heterogeno teatrološko delo je »le« najbolj recentno od vseh, ki jih je Ravnjak ustvaril ali uredil skozi leta. Pogovor z avtorjem, ki ga bo povezoval teatrolog mag. Primož Jesenko iz Slovenskega gledališkega inštituta, želi vsebinsko seči tudi pod površje te dragocene knjižne izdaje, ki slika gledališče kot odsev družbenih premen. The post Pogovorni večer z Vilijem Ravnjakom in gostujoča predstavitev monografije Talijin hram v Mariboru appeared first on SLOGI.

Odprti poziv Pan-Adria 2024/2025 rezultati

Španski borci, 3. januar ― Odprti poziv Pan-Adria 2024/2025 Rezultati Pan-Adria se zahvaljuje vsem produkcijam sodobnega plesa, ki so podale koncepte in projekte z namenom, da “spodbujajo regijo, da bi se spoprijeli s poljem plesa” v 2024/2025. Polje je pozvalo in regija se je odzvala!

In memoriam Jurij Souček (1929–2024)

SLOGI, 3. januar ― V starosti 94 let se je poslovil Jurij Souček, eden zadnjih predstavnikov tako imenovane kritične generacije, ki je pod okriljem Odra 57 (1957–1964) temeljito transformirala podobo slovenskega gledališča in katere miselna svežina precizira slovenske gledališke ustvarjalce še danes. Souček je bil že v času, ko je gledališki medij polno omogočal smiselno poantirano družbeno subverzivnost, prepoznan kot nosilec modernega igralskega sloga, sodobne gledališke intence. The post In memoriam Jurij Souček (1929–2024) appeared first on SLOGI.
Jan Krmelj: »Deliti želim občutek absolutne svobode, ki ga najdem v ustvarjanju«

Jan Krmelj: »Deliti želim občutek absolutne svobode, ki ga najdem v ustvarjanju«

Airbeletrina, 3. januar ― »Sprožiti želim željo po kreativnosti in kritični distanci, ki je zanjo nujna. Ponuditi želim prostore za občutljivost. Deliti želim občutek absolutne svobode, ki ga najdem v ustvarjanju.« Jan Krmelj v intervjuju pripoveduje o svoji novi pesniški zbirki Uho, o dialogu z Gregorjem Strnišo in še marsičem ... tudi o želji, da bi praznovali vsaj še Šalamunov dan. The post Jan Krmelj: »Deliti želim občutek absolutne svobode, ki ga najdem v ustvarjanju« appeared first on AirBeletrina.
še novic