Konstruktivna nezaupnica vladi (2013)

Konstruktivna nezaupnica vladi (2013)

dataoko, 19. marec 2013 ― Iz več kot izvrstne strani www.delajozate.si (kako to da ne sprejemajo donacij?) sem skopiral glavni govor obstoječega premierja in govor kandidatke za premierski položaj na dan konstruktivne nezaupnice. Mogoče bom s tem naredil še kaj, zaenkrat samo dva oblaka besed. Janez Janša     Alenka Bratušek   Oba oblaka sta do neke mere zgovorna. Sam bi našel […]

Sledovi gibov / Traces of Movements (15.5.2013 20:00)

Španski borci, 19. marec 2013 ― Inovativni skladatelj, glasbenik in filmski ustvarjalec Thierry De Mey ustvarja z največjimi koreografi sodobnega plesa, kot sta Wim Vandekeybus in Anne Teresa De Keersmaeker: med drugim je soavtor glasbe za predstavo in obenem režiser istoimenskega filma Rosas danst Rosas. V Španskih borcih bo v okviru 20 LET EN-KNAP predstavil pregled svojega bogatega in žanrsko izjemno raznolikega ustvarjalnega opusa. Z Jeanom Geoffroyjem, v živo.

What the Body Does Not Remember / Česar se telo ne spominja (1987) (25.5.2013 20:00)

Španski borci, 19. marec 2013 ― What the Body Does Not Remember (Česar se telo ne spominja) v izvedbi skupine Ultima Vez je zmagoslavje drznosti, ki je za vselej spremenilo sodobni ples. Predstava enega najvplivnejših ustvarjalcev na področju sodobnega plesa, koreografa in filmskega ustvarjalca Wima Vandekeybusa, je na premieri leta 1987 osupnila tedanji plesni svet. Vandekeybus ter skladatelja Thierry De Mey in Peter Vermeersch so za svojo »brutalno konfrontacijo plesa in glasbe: nevarno pokrajino boja raziskavo...

Rosas danst Rosas (1983) (11.5.2013 20:00)

Španski borci, 19. marec 2013 ― Rosas danst Rosas je obnovljeni kultni prvenec (1983) legendarne flamske koreografinje Anne Terese De Keersmaeker, ene najpomembnejših ustvarjalk na področju sodobnega plesa iz 2. polovice 20. stoletja, ki je v tej predstavi s svojo muzikaličnostjo in strogim, čistim plesnim minimalizmom pritegnila takojšnjo pozornost mednarodne javnosti. Rosas danst Rosas vključuje štiri plesalke in pet poglavij, prežetih z intenzivno fizično energijo. Njena plesna skupina in produkcijska hiša Rosas...

Plafona (20.5.2013 20:00)

Španski borci, 19. marec 2013 ― Tehno glasba, sunkoviti gibi in predvsem hiter tempo so razpoznavni znaki futurističnega plesnega stila vizionarske izraelske koreografinje Sharon Eyal, nekdanje koreografinje izraelske skupine Batsheva Dance Company, ene mednarodno najbolj priznanih svetovnih plesnih skupin. Malone robotizirana govorica telesa in prepričljiv aranžma sta v ospredju tudi v predstavi Plafona, ki jo je ustvarila skupaj z Gaijem Beharjem za 11-člansko zasedbo plesne skupine Nacionalnega gledališča iz...
Tiao po jie

Tiao po jie

Airbeletrina, 19. marec 2013 ― Dolgo časa je preteklo od mojega prvega obiska. Leta 2010 sem v te hribe in kotline okoli Longlina in De'e padel na slepo oziroma le na podlagi prgišča govoric. Tedaj smo še vsi bolj ali manj sanjali o napredku in telefonih z velikimi zasloni in s podatki, ki jih premikaš s kazalcem. Zdaj je prizor, ko v družbi za mizo vsaj polovica udeleženih namesto pogovora drsa po zaslonih, nekaj vsakdanjega. In vse pogosteje slišim, kako je »vse skupaj en dolgčas«, in se ne morem upreti ideji, da je s prihodom teh ekrančkov v naša življenja – zaradi njihove ubogljivosti in reakcij, ki jih merimo s trenutkom – vse to, kar se dogaja zunaj njih, postalo neprimerljivo prepočasno in »dolgočasno«. Ni se spremenila resničnost.
Moje nagrade: Majska rukovanja

Moje nagrade: Majska rukovanja

Airbeletrina, 18. marec 2013 ― Je tudi danes tako? Človek je v tistih časih spremljal časopise (ta človek sem bil seveda jaz, seveda v telesu mladeniča), težko je sicer govoriti v množini, niti se zares ne spomnim, kateri časopis je bil in ali sem bil opozorjen, da se v njem (mogoče je bila Mladina, ki ni časopis, ampak revija) vsako leto pojavljajo natečaji in razpisi, kamor je treba poslati pesmi. In potem ko jih pošlješ: mižati in narediti fige in čakati in upati. Predvsem čakati in upati. In konec osemdesetih in na začetku devetdesetih sta bila v istem časopisu, če je seveda bil isti časopis in če je šlo za časopis, dva natečaja (razpisa), prvi za Goranovo proljeće (hrvaško nagrado, ki sta jo med Slovenci dobila Alojz Ihan in Novica Novaković) in drugi za majska rukovanja (črnogorsko nagrado, ki sva jo dobila Novica Novaković in jaz).

ABIRO Arhitektura

MAO, 17. marec 2013 ― Z ustanoviteljema ABIRO-ja, Matejem Blenkušem in Milošem Florijančičem  ter arhitektom Jurijem Sadarjem, grafičnim oblikovalcem Boštjanom Botasom Kendo in fotografom Miranom Kambičem se bomo pogovarjali o arhitekturi, ki je narejena, da traja. Objavljena je v novi knjigi ABIRO Arhitektura, ki je izšla v založbi MAO.
Zasebno življenje Karla Marxa

Zasebno življenje Karla Marxa

Zgodovina je kul, 16. marec 2013 ― Poročilo nekega pruskega agenta obveščevalne službe: Šef te stranke [komunistov] je Karl Marx; podšefi so Friedrich Engels v Manchestru; Freiligrath in Wolff (imenovan Lupus) v Londonu; Heine v Parizu; Weydemeyer […]
Diskretni šarm birokracije

Diskretni šarm birokracije

Airbeletrina, 15. marec 2013 ― Piše se leto 2013 in slovenska intelektualna skupnost po dobrih desetih letih naraščanja trenda izseljevanja najbolj usposobljenih kadrov še vedno ni pripravljena povsem razumeti, da ima težave z begom možganov. Doktorski študij na slovenskih univerzah je že leta plačljiv, medtem ko njegova kvaliteta in namembnost ostajata vprašljivi, in vprašanje, kaj točno bi mladega človeka, ki mu izobrazba predstavlja določeno vrednoto in ki bi ga na dolgi rok zanimalo (p)ostati del akademske skupnosti, pripravilo do tega, da bi se odločil doktorirati na kateri izmed slovenskih univerz, ponuja enostaven, a ne preveč razveseljujoč odgovor – nič, razen morebitnih osebnostnih šibkosti, kot sta neprilagodljivost in hromeč strah pred spremembo.

Svetovi drugih v mestni knjižnici - zgodbe

Prepih ~ Draft (Tea Hvala), 15. marec 2013 ― Kako se bomo zmenili za temo pisanja?Skuhali bomo ričet.Čimbolj počasi, vsak dan po malem.  Zgodbe v tej spletni knjižici so nastale na delavnici skupinskega pisanja proze Svetovi drugih, ki je potekala 12. in 13. marca 2013 v Knjižnici Otona Župančiča v Ljubljani v organizaciji Borze znanja.    Zakaj Svetovi drugih? Ker je za skupinsko pisanje bolj kot tvoja nadarjenost ali
Privatizacija kulture v Sloveniji?

Privatizacija kulture v Sloveniji?

Airbeletrina, 15. marec 2013 ― Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport je v času prejšnje vlade predlagalo, da bi kultura prodajala samo sebe – umetniki in kulturni delavci naj bi prodali, kolikor le lahko na svetovnem trgu in tako financirali svoje dejavnosti z veliko manj državne podpore. Namig te trditve je, da bi imeli najboljši umetniki in ustvarjalni profesionalci visokokakovostne izdelke, ki bi jim omogočali, da se z njimi preživljajo, medtem ko bi jih slabši umetniki (praviloma) težko dohajali. Tovrsten kapitalistični pristop k umetnosti lahko deluje – in tudi zares deluje – v tujini. Ali bi lahko deloval tudi pri Slovencih in v Sloveniji?
še novic