Latasha Alcindor: B(LA)K

Latasha Alcindor: B(LA)K

Radio Študent, 5. februar 2017 ― Samozaložba, 2017   B(LA)K. by Latasha Alcindor Nocoj poslušamo B(LA)K, nepričakovano izdan novi album brooklynske raperke in vizualne umetnice Latashe Alcindor, ki pa nam dovoli, da jo kličemo kar LA. Po navdih se Latasha obrača k najrazličnejšim glasbam od levopolnih raziskovanj, plesnih muzik, jazza do seveda hip hopa. Čeprav je raperka aktivna že vsaj od leta 2011, ko je izšel njen prvi album The Presentation, pa je bila do nedavnega precej neznana, vsaj v smislu širšega dosega. Vendar je to pač cena, ki jo pogosto plačujejo tisti umetniki, ki želijo ohranjati kreativno neodvisnost v odnosu do kolesja glasbene industrije. V zadnjem času pa njeno ime vseeno pridobiva na prepoznavnosti tudi po zaslugi nastopov na večjih dogodkih, kot je denimo vsakoletni konglomerat filma, interaktivnih medijev, glasbenega festivala in konferenc South by South West, ki se marca odvija v Austinu v Teksasu. Nastopila je tudi na največjem hip hop festivalu in konferenci A3C, ki se vsako jesen odvija v Atlanti in bila glavni act na Brooklyn Museum’s First Saturdays. Kot gostujoča MC-jka se je pojavila na lanskoletni plošči raperke Sammus, v aprilu pa se ji obeta še ameriška turneja z legendarnim Homeboy Sandmanom. V svoji karieri je LA do danes izdala pet albumov, vključno z B(LA)K, ki ga v Tolpi bumov obravnavamo tokrat. Pred tem je v letu 2015 izdala Loosies and Blunts, na katerem najdemo tudi komad, naslovljen Lala Land, ki pa z izjemo samega imena skladbe nima veliko skupnega s filmom, ki trenutno pobira nagrade po raznoraznih festivalih. Latashin narativ je tipično bolj obremenjen s političnimi, socialnimi in kulturnimi problematikami, kakršne izkuša kot ženska, ki je poleg tega še temnopolta in živi v državi, v kateri sta rasizem in zatiranje pravic žensk v vzponu. Album B(LA)K je v primerjavi z ostalimi veliko bolj osebno izpovedne narave. Že v prvem komadu, ki nosi naslov foreword - predgovor - in dejansko ni čisto pravi komad, temveč precej intimen posne

Kamizdat Night na MENT Ljubljana

Radio Študent, 5. februar 2017 ― Kamizdat Night na MENT Ljubljana: Kikiriki, Nova DeViator, Warrego Valles, Goto80, Lifecutter; Pritličje; 2. 2. 2016   Četrtkov večer je bil v ljubljanskem Pritličju pod okriljem letošnjega festivala MENT posvečen domači spletni založbi Kamizdat. Ta je od svojega konkretnejšega zagona v letu 2013 izdala že resnično lep nabor domačih eksperimentatorjev, sicer z ohlapnim fokusom na elektroniki, a v praksi s precej raznoliko zvočno paleto. Zgolj v zadnjih treh mesecih je tako pri založbi izšlo troje zanimivih izdaj domačega nojza, dva zanimiva albuma se pripravljata za izdajo v bližnji prihodnosti, aktualni avtorji z založbe pa so se v četrtek predstavili tudi s svojimi živimi nastopi. Pred samim koncertnim delom smo lahko prisluhnili dobro uro dolgi okrogli mizi, na kateri so se pogovarjali vodja založbe Kamizdat, Luka Prinčič, na avtorsko pravo osredotočena odvetnica Urša Chitrakar, umetnica in urednica portala Culture.si Alenka Pirman ter švedski glasbenik Anders Carlsson, ki je pozneje nastopil kot Goto80. V debati so se ukvarjali predvsem z aktualnim stanjem glasbene industrije in spletnega založništva predvsem v navezavi na vprašanje licence creative commons. V njej so uspeli lepo kontekstualizirati vlogo in pomen pozneje predstavljene založbe, ki bojda v Pritličju napoveduje novo serijo dogodkov. Glasbeni del je nekaj čez deseto zvečer s svojim analognim ambientalnim nojzom otvorila Nina Farič oziroma Kikiriki, katere plošča Woodsinus je kakšen teden pred koncem lanskega leta izšel pri založbi Kamizdat. V DIY maniri improvizira z naborom najrazličnejše mehanske opreme, s katero nato zgradi nepredvidljive zvočne eksperimente. Kot je pri tovrstnem nojzu navada, njeni nastopi ponavadi trajajo nekje med 20 in 30 minut in tudi tokrat je svoj nastop hitro zaključila ter oder prepustila Nova DeViatorju. Ta je po kratkem premoru predstavil četrti del svoje serije avdiovizualnih kompozicij Razpoke vmesnika, v katerih sta zvok in slika popolnoma neločl
Fragmenti koncertnih vtisov z letošnjega Menta

Fragmenti koncertnih vtisov z letošnjega Menta

Radio Študent, 5. februar 2017 ― Različna prizorišča po Ljubljani, 1.-3. februar 2017   Ko si v dneh po festivalu Ment ljubitelji glasbe izmenjujemo vtise in si predlagamo tiste posebne bende z različnih koncev Evrope, včasih pozabljamo, kako instantna, fragmentarna in krhka ta mnenja pogosto pravzaprav so. Ustvarjamo si jih namreč na podlagi nastopov, ki večinoma trajajo le kakšne pol ure, v nekaterih primerih pa jih v želji po zajemanju čim večjega dela lajnapa ujamemo celo le za nekaj minut. Ment pač nima headlinerjev, ta enakopravnost pa v praksi četrtkovega in petkovega večera načeloma pomeni, da si vsak obiskovalec na podlagi mimobežnih nasvetov ali pa predhodnega hitrega youtube čekiranja zariše svoj spored bendov, ki je le stežka reprezentativen za širši prikaz kvalitete programa.  Vtisi pa so seveda od konteksta odvisni tudi v drugih pogledih. Hud bend, ki nastopa v šišenski Komuni ob sedmih zvečer, bo le stežka ustvaril atmosfero, kakršna denimo spremlja in v spomin zapiše polnočne metelkovske nastope. To lahko mimogrede napelje tudi na misel, da je oddaljena Šiška v četrtek in petek obiskovalcem logistično bolj v napoto kot ne, a je vrednost zgodnjih šišenskih nastopov morda iskati prav v njihovi umirjenosti in običajno ravno pravšnji obiskanosti. Slednje začne človek ceniti v četrtek in predvsem petek ponoči, ko v nekatere metelkovske klube zaradi gneče sploh ne more vstopiti. Tako je bila Gromka npr. premajhna za vse, ki smo želeli prisostvovati nastopu hrvaškega indie rock girl-benda Žen, pred Channelom pa smo morali ob divjem nastopu v živo vse bolj glasnih in nadžanrskih domačinov Persons from Porlock kar nekaj minut čakati na dežju. In ker je takšna narava festivala, morajo najbrž tudi organizatorji iskati nastopajoče, ki bodo znali obiskovalce pritegniti hitro in močno. Pri tem se izkaže, da so nekateri bendi res primerni predvsem za bežno čekiranje in poplesavanje, a lahko vsako leto naletimo tudi na precej iz tega ali onega razloga zelo izstopajočih koncertov.
Hrupne in zasanjane godbe z letošnjega MENTa

Hrupne in zasanjane godbe z letošnjega MENTa

Radio Študent, 5. februar 2017 ― Različna prizorišča po Ljubljani, od 1. do 3. 2. 2017   V zadnjih dneh se je odvil še tretji MENT festival. Bilo je sicer nekaj odpovedi udeležencev glasbenega in konferenčnega dela, a brez tega na festivalu s šestdeset nastopajočimi pač ne gre. Manjkali so težko pričakovani Deerhoof, navdušenje oziroma vsaj zanimanje nad njimi pa je požel kontroverzni Tommy Cash, ki je prevzel njihov termin. Programska shema letos sicer ni vsebovala veliko headlinerjev, ki bi narekovali urnik poslušalcev, zato je bilo več prostora za raziskovanje. Predvsem prvi dan festivala z najmanj zasedenim programom je imel poslušalec možnost, da je pričal celotnemu naboru nastopajočih. Seveda niso manjkale zapolnjene dvorane z vrsto čakajočih pred vhodom, je bilo pa na vseh prizoriščih opaziti kar sorazmerno udeležbo. Uvodni dan MENTa se je začel s kratkim konferenčnim programom in uradno otvoritvijo v Kinu Šiška, kjer se je odvil sredin glasbeni program. Prvo dejanje le-tega so bili domači Koala Voice, ki so jih po dobri uri v Katedrali že nadomestili Heymoonshaker. Britanski duo pisca te recenzije s svojimi imidžem in nastopaškimi videospoti sicer ni prav nič navdušil, je bil pa nastop z njuno pozitivnostjo zanimiva izkušnja. Med obema nastopoma se je začelo dogajanje tudi v spodnji dvorani. Prva je tam nastopila estonska skupina pod vodstvom Erkija Parnoje. Mehke kitarske linije so glasbo peljale od pop melodij, preko Erkijevih indie folk korenin, pa do repetitivnih eteričnosti. Stalno pa sta reverbirani zvok inštrumentov in statika glasbe dvorano polnila z zasanjano atmosfero. Posebej v kontekstu tipično konkretnejših indie rockovskih koncertov je nastop ustvarjal vtise neizrazitosti, prav abstraktnost pa je bila razlog tudi za navdušenje. Nastopa po eni strani ne gre vnaprej pogojevati z določenim žanrskim koncertnim pričakovanjem, morda netipična, vendar v živo bolje občutena atmosferičnost pa je izpostavila element, ki ni tako močan na studijskih ploščah. V Kinu Šiška
Slovenska kultura propada

Slovenska kultura propada

Marijan Zlobec, 5. februar 2017 ― Ob slovenskem kulturnem prazniku je Statistični urad RS (Surs) objavil podatke o dogodkih v kulturi v letu 2015. V gledališčih, koncertnih dvoranah, kulturnih domovih in muzejih so zabeležili 26.200 prireditev, založbe so izdale 5411 knjig in brošur, od tega 1668 leposlovnih del, 991 naslovov izvirnih slovenskih del in 767 naslovov prevodov. Država je kulturi namenila […]

Štirideset poglavij o treznoumju

KUD Logos, 5. februar 2017 ― SV. FILOTEJ SINAJSKI Štirideset poglavij o treznoumju[1] 1. V nas se dogaja umskozaznavni boj, težji od čutnozaznavnega. Pobožni delavec[2] mora v svojem umu teči in se gnati naprej proti cilju[3] z namenom, da bi v svoje srce na popoln način shranil spominjanje na Boga kakor biser ali drag kamen.[4] Odložiti moramo vse, tudi svoje telo, [...]

(Še ena) letališčna refleksija

Andrej Srakar, 5. februar 2017 ― Letališče, Frankfurt, razmišljanje na poti domov s konference o staranju prebivalstva (Population Aging) v Pragi. Sprašujem se, kaj pomeni raziskovanje s pomočjo močnejših statističnih in ekonometričnih metod – je sploh čemu namen in čemu. Čeprav bi se komu zdelo, da je nepoznavanje in nerazumevanje statistike značilnost težje merljivih polj, kot je kultura, pa ni tako: [...]
Godba ideala, suka TC Lejla bin Nur, 5. 2. 2017

Godba ideala, suka TC Lejla bin Nur, 5. 2. 2017

Radio Študent, 5. februar 2017 ―   V nedeljo, 5. 2. 2017 ali 8. 5. 1438, idealna godba jadra z vihrami in zavetji godb. Od 21.30 do 24.00. We ila liqa, ya hub! Ideal of music by TC Lejla Bin Nur. Sunday, 5th February 2017 or 8th Jumada I 1438, from 21.30 to 24.00 CET. We wish you clear sound and sharp picture! We ila liqa, ya hub!   I. IDEALNI UVOD 0. t/md                            AVIZZO IG 1. cd DERVIŠI         kom 11         HADRA TAHRIB – neznani derviši                              8.48 2. cd ZOOM            kom 6           ANA – rachid taha                                          3.40 3. cd BELLEVILLE    kom 10         VENISE N'EST PAS EN ITALIE – serge reggiani 3.11 4. cd SHEIKH          kom 3           BOG JE LJUBEZEN – sheikh ahmed al tuni      34.38 5. cd LIVE               kom 8           GANA AL HAWA – abdel halim hafez               12.22 6. cd MUGAM          kom 5           MUGAM SHAHNAZ – sakine ismailova             14.40   II. IDEALNA PLOŠČA IN KONCERT 0. t KONCERT RŠ              vrti vzvratno, menjaje hitrost 7. cd EGYPTE          kom  1          STEBRI KARNAKA – les musiciens du nil         12.23 8. cd EGYPTE          kom  2          OH, JAGODA  – les musiciens du nil                10.01 9. cd EGYPTE          kom  3          LUKSORSKA ROŽA  – les musiciens du nil        8.23 10 cd EGYPTE         kom  4          ABOU ZEID EL HILALI – les musiciens du nil   14.53 11. cd EGYPTE        kom  5          TAKSIM ARGHOUL – les musiciens du nil         3.33 12. cd EGYPTE        kom  6          TAKSIM ARGHOUL TAYARAM – musiki fi nil      2.07 13. cd EGYPTE        kom  7          TAKSIM MIZMAR – les musiciens du nil           13.00 14. cd EGYPTE        kom  8          SIBS – les musiciens du nil                             5.12  
Skabinet

Skabinet

Radio Študent, 5. februar 2017 ― Danes boste, po zaslugi virusov, poslušali le glasbo....preostanek kompilacije Skanibal party 14 in nekaj drugih novosti...   1.   WESTERN STANDART TIME - Lon Chaney 2.   SPÖKSTAN - Hey Kompis 3.   SKOISTERS - Punters & Piss Takers 4.   VENDETTA - Le a Al Fuego 5.   THE BLUE HORNETS - Everything Crash 6.   NORTH EAST SKA JAZZ ORCHESTRA - Hard Man Fe Dead 7.   THE SENTIMENTS - Please Stop Your Lying 8.   THE SKARNIVALS - Ainda Choran 9.   THE REFRESCOS - Aqui No Hay Playa 10. SPAWN - Monosyllabic 11. THE WANDERERS - -- 12. DANCING ME & THE SKA MACHINE .- Murder 13. CALTONETTES SERENADE - All That I Need 14. PANTASONICS - La Pantera 15. THE ENSEMBLE 64 - Summertime  
METAL DETEKTOR: WINTERDAYS-tektor

METAL DETEKTOR: WINTERDAYS-tektor

Radio Študent, 5. februar 2017 ― Tokratni Metal Detektor se bo sukal okoli festivala Winter Days Of Metal, ki se bo zgodil med 19. in 25. 3. v Bohinju. Oddaja bo osredotočena na bende, ki igrajo na festu, pogovarjali se bomo z organizatorjem Bobanom Milunovičem - in tudi potalali bomo 1 festivalsko vstopnico (torej 1, s katero lahko gledate bende, za smučanje, nastanitev itd. pa poskrbite sami!). Zato bodite pri zvočnikih in pripravljeni, da odtipkate cifro 01-242-88-00, ko bo čas za to. Od glasbe pa: Destruction, Belphegor, Shining, Dew-Scented itd.
Kakšno kulturo nam ponujajo kulturni hrami?

Kakšno kulturo nam ponujajo kulturni hrami?

Notranjsko primorske novice » Kultura, 5. februar 2017 ― Kulturni domovi so institucije, ki jih običajno podpira tudi občinski denar, obenem pa imajo vpliv na to, kakšne vrste kulturnih dogodkov lahko ljudje obiščejo v domačem kraju oziroma občini. Lahko so generatorji dobrega kulturnega programa ali pa tudi ne, kar je v veliki meri odvisno od programskega vodje, če ga imajo. O svojih izkušnjah je spregovorila Katja Jordan, ki je lani začela voditi Kulturni dom Postojna. Katja Jordan, vodja Kulturnega doma Postojna Foto: Valter Leban Kaj je dober kulturni program? Okusi so različni, zato enotnega odgovora ni. Jordanova meni, da mora biti program raznolik, pisan in privlačen, da je všeč širšemu krogu ljudi. »Vselej pa ne velja, da ima dober kulturni program obiskovalce. Kajti program, ki je všečen širši publiki, najpogosteje so to komedije, lažje napolni dvorano, kot na primer zahtevnejše dramsko delo ali džez koncert. Ampak to ne pomeni, da je manj kakovostno, le ljudje so mogoče manj dovzetni za tako kulturno ponudbo.« Povsem pa ne in Jordanova se zaveda, da si obiskovalci želijo tudi zahtevnejših vsebin. »Gostili smo že veliko izjemnih, visoko kakovostnih in pomembnih kulturnih dogodkov, ki so ponesli glas o Postojni kot o pomembnem žarišču kulture v regiji,« pravi. »Dominira sicer lahkotna kultura, v zakup pa je treba vzeti masovno uporabo mobilnih tehnologij in nenehno drastično spreminjanje okusa občinstva.« Katja Jordan, vodja Kulturnega doma Postojna Foto: Valter Leban »Imeti moramo pogum, da ponudimo nekaj novega« Jordanova pravi, da imata v Kulturnem domu Postojna enakovredno domovinsko pravico popularna kultura, taka za sprostitev, in visoka kultura. Dobro morajo pretehtati, preden ljudem ponudijo vsebine visoke kakovosti. »Treba je prisluhniti občinstvu, ki ga za svoje delovanje potrebujemo.« Velik izziv je, kako občinstvo pridobiti, še večji pa, kako ga obdržati. »Zagotavljati moramo kakovostne in ekskluzivne predstave, imeti moramo pogum, da ponudimo nekaj novega, ponujati moramo stalno,
Udarništvo in povojna obnova Ljubljane

Udarništvo in povojna obnova Ljubljane

Zgodovina na dlani, 5. februar 2017 ― Leto 1945 predstavlja v novejši slovenski zgodovini tako politično kot ekonomsko prelomnico. Je tudi leto, ko se začne povojna obnova Ljubljane. Konec druge svetovne vojne prinese v obliki socializma nov gospodarski sistem, ki je bil bistveno drugačen od predvojnega kapitalističnega. »A treba se je vrniti nazaj, do začetka povojnih časov, … Preberi The post Udarništvo in povojna obnova Ljubljane appeared first on Zgodovina na dlani.
NOVI IN STARI SENEGAL

NOVI IN STARI SENEGAL

Radio Študent, 5. februar 2017 ― SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 05. 02. 2017 Youssou N'Dour: Africa Rekk (2016)/ 2. Bull Ko Door (3'43'') Youssou N'Dour: Africa Rekk (2016)/ 4. Jeegel Nu (Forgiveness) (4'12'') Youssou N'Dour: Africa Rekk (2016)/ 10. Serin Fallu (5'35'') Senegal 70 - Sonic Gems & Previously Unreleased Recordings from the 70's (Analog Africa/Teranga Beat, 2015)/ 1. Fangool – Mariama (4'37'') Senegal 70 - Sonic Gems & Previously Unreleased Recordings from the 70's (Analog Africa/Teranga Beat, 2015)/ 2. Orchestre G.M.I. – Africa (6'52'') Senegal 70 - Sonic Gems & Previously Unreleased Recordings from the 70's (Analog Africa/Teranga Beat, 2015)/ 7. Amara Touré Et Le Star Band De Dakar – El Carretero (5'22'') Senegal 70 - Sonic Gems & Previously Unreleased Recordings from the 70's (Analog Africa/Teranga Beat, 2015)/ 8. Tropical Jazz – Kiko Medina (4'43'') Senegal 70 - Sonic Gems & Previously Unreleased Recordings from the 70's (Analog Africa/Teranga Beat, 2015)/ 10. Dieuf-Dieul De Thiès – Ariyo (9'05'') Senegal 70 - Sonic Gems & Previously Unreleased Recordings from the 70's (Analog Africa/Teranga Beat, 2015)/ 11. Orchestre Bawobab – Ma Penda (5'20'') Guissé/Kreslin/Leonardi: Never Lose Your Soul (Intek, 2017)/ 4. Gonga (4'40'') Guissé/Kreslin/Leonardi: Never Lose Your Soul (Intek, 2017)/ 8. Abel & Cain (3'57'')
Trio Kimmig-Studer-Zimmerlin & John Butcher: RAW ‎

Trio Kimmig-Studer-Zimmerlin & John Butcher: RAW ‎

Radio Študent, 5. februar 2017 ― Leo Records, 2016   Tokrat v Tolpi bumov predstavljamo zasedbo, ki jo v kratkem pričakujemo na odru kluba Gromka, kjer bo nastopila v okviru cikla FriForma. Gre za godalni trio Kimmig-Studer-Zimmerlin in znanega saksofonista Johna Butcherja.  Zasedba, ki se je oblikovala pred dobrim letom in pol, je v oktobru pri uveljavljeni britanski založbi Leo Records izdala svoj prvi album, naslovljen Raw. Gre za plošček, ki je nastal na enem izmed prvih koncertov ad-hoc kvarteta, ki se je takrat ustalil v stalno zasedbo.  Trio se je z razširitvijo v obliki Johna Butcherja precej obogatil. Ne le zaradi znanega imena in renomeja, ki ga s seboj prinaša eden najbolj vidnih in vplivnih saksofonistov, temveč predvsem zaradi zvočnosti, ki jo med seboj vzbujajo inštrumentalisti. Sicer je trio Heralda Kimmiga na violini, Daniela Studerja za kontrabasom in Alfreda Zimmerlina za violončelom že uveljavljena švicarsko-nemška naveza, ki se osredotoča na improvizirano glasbo, čeprav so vsi njeni člani tudi formalno podkovani skozi študij kompozicije, muzikologije in glasbene pedagogike. Skozi njihovo muziciranje je predvsem močno opazna pozornost, ki jo namenjajo tišini. Do nje pristopajo z nekakšnim »večjim« spoštovanjem in ponižnostjo.  Tišina je tudi eden od osrednjih elementov tega albuma. Tišina, iz katere izhajajo v začetku in se vanjo pogosto vračajo tudi vmes, je sicer del procesa večine improvizatorjev, a vseeno z lahkoto govorimo o mnogih pristopih in dojemanjih le-te. Tu je zanimiv spoj dvostranosti, kjer se srečujejo trio z ene strani in Butcher z druge. Momenti, ko se nazori in načini igranja spreminjajo in ponovno premišljujejo, so med bolj sočnimi deli plošče. Glasbeniki se med seboj izzivajo in drug drugemu izpostavljajo različna očišča. Iz podobnih razlogov so zanimivi tudi prehodi iz določenih zvočnih tekstur v druge, saj se tu ponovno izmenjujejo različne perspektive - na drugačen način, pa vseeno. Kako organsko potekajo prehodi, kako z lahkoto, a ne

Paris Match naklonjen Melaniji Trump

Marijan Zlobec, 5. februar 2017 ― Odmevi na prisego novega, 45. predsednika ZDA Donalda Trumpa se še vedno pojavljajo v vsem svetovnem tisku, še posebej v tednikih in magazinih, ki si lahko privoščijo daljše reportaže in imajo dovolj sredstev ter priložnosti, da pridejo na kraje dogajanja, kar v množici medijev ni tako lahko kot se zdi. Vtis je, da bolj kot […]
Pustna Filmska čajanka: Dotik vode

Pustna Filmska čajanka: Dotik vode

Mestni kino Ptuj, 5. februar 2017 ― V sredo, 22. februarja, vas v kino vabi pustna Filmska čajanka. Filmska čajanka je nov program Mestnega kina Ptuj, v prvi vrsti namenjen upokojencem. V norčavem pustnem času si bomo privoščili žlahtno komedijo. Dotik vode je navihana mešanica burleske in romantične komedije, ovenčana z nagrado za najboljši scenarij v sekciji Štirinajst dni režiserjev na filmskem festivalu v Cannesu. Zgodba spremlja sramežljivega Samirja, ki se do
še novic