7. ZMAJ KAMIŠIBAJ

7. ZMAJ KAMIŠIBAJ

Hiša otrok in umetnosti, 6. oktober 2020 ― V Hiši otrok in umetnosti se vsako leto zbiramo ob kamišibaju, japonski obliki gledališča v sliki in besedi na majhnem lesenem odru. Letos festival poteka v soboto, 10. 10., od 17.00 dalje.  Program 7. festivala Zmaj kamišibaj ponuja najnovejšo produkcijo ljubljanskih kamišibaj ustvarjalcev v dveh programskih sklopih. Sobotni popoldanski program prinaša novosti otrokom in staršem […]
Nik Erik Neubauer

Nik Erik Neubauer

Radio Študent, 6. oktober 2020 ― Nik Erik Neubauer je fotograf mlajše generacije, ki zaključuje magistrski študij fotografije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani.

Tri žlahtne Gorenjke

Kamra.si, 6. oktober 2020 ― Leto okroglih številk prinaša okrogle obletnice rojstva treh imenitnih žensk, ki si z izjemnimi življenjepisi zaslužijo pomembnejše mesto v krajevni zgodovini, pa tudi v širšem prostoru. Delovale so na različnih področjih, vsem trem pa so skupni zavzetost, humanizem, omika ter izjemno prizadevanje za izobrazbo, napredek in kulturni razvoj slovenske družbe. Razstava je v pritličju Mestne knjižnice Kranj na ogled do konca oktobra 2020.

Kritika logike kampanj: #jaztudi v kulturi

Kriterij.si, 6. oktober 2020 ― Kritika logike kampanj: #jaztudi v kulturi festival Mesto žensk 2020 Urednik Tue, 10/06/2020 - 17:04 Kritika logike kampanj: #jaztudi v kulturi Uvod Zadnja leta prostor javne politične debate vse bolj zaznamuje logika kampanj, ki je posredno povezana z vse večjo polarizacijo političnega prostora in ima globoke in dolgoročne posledice za samo strukturo javnega govora. Kampanje namreč strukturno izključujejo možnost kritike, če ta kritika ni del kampanje (na način, da bi kritično napadala neko drugo kampanjo). Rečeno drugače: kampanje polarizirajo in izključujejo možnost vzpostavitve izraza, ki bi bil kampanjskemu mišljenju zunanji. Vsaka kritika neke kampanje je dojeta kot del neke protikampanje, katere namen naj bi bila diskreditacija in napad (»Kdor ni povsem brez rezerve z nami, je proti nam; kdor javno preizprašuje taktike in strategije kampanj, je kampanjam škodljiv.«) Negativni učinek, ki ga ima tovrstna logika na raznolikost, pluralnost in kompleksnost javnega izražanja, je več kot očiten. Tudi izhajajoč iz tega razmisleka sem sprejel povabilo k pisanju refleksije dogodka #jaztudi v kulturi, ki je v Stari elektrarni potekal v okviru festivala Mesto žensk. Kampanja, manifestirana v obliki odrskega dogodka (javnega branja pričevanj), namreč ponuja možnost preboja omejitev lastne kampanjske strukture in vzpostavitev polja kritike, značilnega za pisanje o odrskih dogodkih. Ta kritika naj bi bila, sledeč Kantovskim idealom, povsem zunanja polarizirajoči strukturni delitvi na tiste, ki so za, in tiste, ki so proti določeni kampanji. To seveda ne pomeni, da je kritik kot oseba nujno nevtralen do kampanje (sam zase si domišljam, da se zavzemam za večino idealov, ki jih zagovarja kampanja #jaztudi), temveč le, da skuša v svoji kritiki svojo pozicioniranost nekako izključiti.   Toda podobno kot v primeru Kantovih poskusov vzpostavitve polja transcedentalne čistosti, ki je prvi pogoj za možnost kritičnega mišljenja, mora biti tudi tu kritika sama izposta

»Jaz tudi« – nezmožnost preskoka iz individualnega v sistemsko in iz posamičnega v medpresečno

Kriterij.si, 6. oktober 2020 ― »Jaz tudi« – nezmožnost preskoka iz individualnega v sistemsko in iz posamičnega v medpresečno festival Mesto žensk 2020 Urednik Tue, 10/06/2020 - 16:59 »Jaz tudi« – nezmožnost preskoka iz individualnega v sistemsko in iz posamičnega v medpresečno V ponedeljek, 28. septembra, je v Stari elektrarni v Ljubljani potekal dogodek #jaztudi v kulturi, ki ga je v sodelovanju z Mestom žensk pripravil Inštitut 8. marec. Po uvodnem nagovoru Nike Kovač, ki je občinstvo seznanila z nekaj osnovnimi podatki o spolnem nasilju, je sledilo branje izpovedi oseb, ki so v okviru kampanje #jaztudi spregovorile o svojih izkušnjah s spolnim nasiljem v polju kulture. Branju je sledila debata z občinstvom, v kateri je bilo podeljenih še nekaj osebnih izkušenj in uvidov v problematiko. Sama sem dogodek spremljala iz občinstva – a sem imela vendarle močan občutek osebne vpletenosti. Nika Kovač (Inštitut 8. marec) je že v uvodnem nagovoru omenila »primer Radaljac-Flisar«. Precej samozavestneje, kot bi to (če sploh bi) storila sama, me je vkalupirala v vlogo »žrtve spolnega nasilja«. Jaz pa se vse od leta 2016 počutim kot talka tega »primera« oziroma njegove družbene apropriacije; odvila se je tako bliskovito, da ji »takrat«, poleti 2016, nisem uspela slediti. Danes »primer« seveda živi že povsem svoje življenje – četudi še vedno jemlje od mojega imena in od mene kot kulturno-politične, pa tudi zasebne osebe. Sama se nimam za žrtev spolnega nasilja (a zdi se, da to nikogar, ki kakorkoli operira s »primerom«, ne zanima). Imam se za osebo, nad katero se je izvršila izraba položaja, imam se za prekarno delavko, ki so ji bile kršene delavske pravice, imam se za osebo, ki je na delovnem mestu doživela ekonomsko nasilje, pa tudi za osebo, ki je bila od nadrejenega sodelavca ospoljena in deležna seksizma. Sama prekinitev sklenjenih dogovorov o projektih in obstoječega sodelovanja z revijo Sodobnost je bila le del te slike – glavnino pritiska je zame pomenilo obdogajanje: šibki poskusi obrav

OBVESTILO – COVID 19, SMERNICE

Fakulteta za dizajn, 6. oktober 2020 ― OBVEŠČAMO VAS, DA SO BILE VČERAJ, 4. 10. 2020 OBJAVLJANE POSODOBLJENE SMERNICE. BISTVENA RAZLIKA OD PREJŠNJIH SMERNIC JE, DA MORAJO ŠTUDENTI/-TKE MASKE UPORABLJATI TUDI ZNOTRAJ PREDAVALNIC. PROSIMO, DA PRAVILA SPOŠTUJETE. REVIZIJA SMERNIC JE DOSTOPNA: TUKAJ The post OBVESTILO – COVID 19, SMERNICE appeared first on Fakulteta za dizajn.
Katja Kolarič

Katja Kolarič

Zavod En-Knap, 6. oktober 2020 ― Slovenija (1993) , članica EN-KNAP Group od februarja 2020. Katja se je po končani osnovni šoli vpisala na Konservatorij za glasbo in balet v Mariboru, svoj študij pa nadaljevala na Akademiji za ples v Ljubljani, kjer se je naučila vseh plesnih zvrsti (sodobni ples, balet, show dance, itd). Prejela je številne nagrade na tekmovanjih v kategoriji disco dance, pod mentorstvom Rosane Hribar pa je ustvarila tudi avtorski solo z naslovom Dreams, za katerega je leta...

Katja Kolarič

Zavod En-Knap, 6. oktober 2020 ― Slovenija (1993) , članica EN-KNAP Group od februarja 2020. Katja se je po končani osnovni šoli vpisala na Konservatorij za glasbo in balet v Mariboru, svoj študij pa nadaljevala na Akademiji za ples v Ljubljani, kjer se je naučila vseh plesnih zvrsti (sodobni ples, balet, show dance, itd). Prejela je številne nagrade na tekmovanjih v kategoriji disco dance, pod mentorstvom Rosane Hribar pa je ustvarila tudi avtorski solo z naslovom Dreams, za katerega je leta...
Znane so nominirane pesniške zbirke za Jenkovo nagrado 2020

Znane so nominirane pesniške zbirke za Jenkovo nagrado 2020

Društvo slovenskih pisateljev, 6. oktober 2020 ―   O poteku tiskovne konference in naznanitvi nominiranih pesniških zbirk JENKOVI DNEVI in JENKOVA NAGRADA  18.–27. oktober 2020   Danes, 6. oktobra, je v Ljubljani potekala novinarska konferenca ob naznanitvi Jenkovih dni in nominirancev letošnje Jenkove nagrade, ki jo podeljuje Društvo slovenskih pisateljev za najboljšo pesniško zbirko zadnjih dveh let. Komisija za Jenkovo nagrado je […]
še novic