Janus

Janus

Smetnjak, 13. december 2020 ― Tisti četrtkov protest, ki se je vnel, je navrgel protagonista z imenom Anis Ličina, pred tem bolj znanega po obtožnicah in sumih v zvezi s tihotapljenjem drog in migrantov. Njegovo nadiranje policistov v polni bojni opremi je postalo mem: “To … Continue reading → The post Janus first appeared on Smetnjak.

PSAJOPS

Vrabec Anarhist, 13. december 2020 ― Janez samoizbrisan Okronan s praznino lastne pleše Janez samodefamiran Samoovaden »Nemočna žrtev svojih čezmernih patoloških ambicij« The post PSAJOPS appeared first on Vrabec Anarhist.
MARUŠA MEGLIČ, SARA RMAN: POD PRITISKOM / UNDER PRESSURE

MARUŠA MEGLIČ, SARA RMAN: POD PRITISKOM / UNDER PRESSURE

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 13. december 2020 ― Pod pritiskom | Končna razstava 17. generacije šole Svet umetnosti. Umetnici: Maruša Meglič in Sara Rman. Kuratorke: Tia Čiček, Kristina Ferk, Katja Filovski, Lara Mejač, Anja Seničar in Rea Vogrinčič. Razstava Pod pritiskom v ospredje postavlja odnos do materialnosti. Predstavlja dela Maruše Meglič in Sare Rman, ki eksperimentirata z materiali in preizkušata njihove zmožnosti. Pri obeh igra pomembno vlogo proces, v katerem raziskujeta krhkost, vzdržljivost, prilagodljivost in ireverzibilnost materiala. Nepredvidljivost samega procesa in izbire uporabljenih materialov dopušča možnost napak, hkrati pa narekuje vsebino umetniškega dela. Vzporednice v odnosu do materiala samega lahko najdemo tudi v dojemanju prostora, v katerega umetniško delo postavita. Umestitev v prostor sooblikuje posamezna umetniška dela in vsaka nova postavitev vsebinsko nadgrajuje že vzpostavljeno vsebino del. Soočenje del umetnic v Galeriji Škuc oblikuje nove vsebinske povezave, ki temeljijo na premisleku o materialnosti, in nam na ta način omogoča večplastno razumevanje del. Avtorici se preko asociacij, ki jih sprožijo oblike, proces ustvarjanja in postavitev razstavljenih objektov, navezujeta na tesnobnost, s katero se soočamo ob prehodu v samostojno življenje. Maruša Meglič z razmerjem med razstavljenimi objekti, izkušnjo novega prostora in naslovi del nakaže vsebino svojih instalacij, pri čemer izhaja iz refleksije o ponotranjenih družbenih pritiskih, ki jih zaznava v okolici. V dialogu z materialom tako izhaja iz lastnih vprašanj in občutenj, katera želi v premislek posredovati tudi gledalki in gledalcu. Sara Rman prav tako izhaja iz osebnih eksistencialnih vprašanj, a v ospredje postavlja material fotografskega filma, s katerim se je ukvarjala že med študijem. Filma ne vidi kot nosilca podobe, temveč ga osamosvoji iz fotografskega procesa in razume kot samostojen objekt. Med procesom recikliranja, uničenja in manipulacije prevprašuje medij fotografije in preizkuša njegove meje. Z deformac

Zapisi iz brloga: Katarina Klančnik Kocutar

SiGledal, 13. december 2020 ― V času ukrepov za zajezitev novega koronavirusa vabimo gledališke ustvarjalce k pisanju o času, v katerem živimo, in o njihovem doživljanju prekinitve stika z gledalci. – Katarina Klančnik Kocutar: "Gledališče je živo v mislih, v nastajanju, na pol živo, nostalgično in zasilno na posnetku, mrtvo v stiku z gledalcem, ki ne sme na nobeno od prizorišč."
»Kakšni bivanjski kontrasti«

»Kakšni bivanjski kontrasti«

Airbeletrina, 13. december 2020 ― Ana Geršak ob izidu Novel A. P. Čehova: "Čehov je pri nas – še vedno in po vseh teh letih – bolj poznan po dramskih delih. Ne rečem, upravičeno; a sama sem vedno raje prebirala njegove novele. Kar se morda navzven kaže kot mirovanje, inercija ali celo – dolgčas, v proznih tekstih skriva bogato svetovje vsega, kar te like obkroža, s čimer se vsak dan srečujejo, soočajo, kar poglablja praznino in njihovo lastno izpraznjenost."
1894 Rakek – Janko Vivoda, krojaški mojster

1894 Rakek – Janko Vivoda, krojaški mojster

Stare slike (Cerknica), 13. december 2020 ― Rodbina Vivoda po pripovedovanjih izhaja iz Češke, od koder so se priselili v naše kraje. Delali so v steklarni na Glažuti v Javorniku. Jezersko glažuto je ustanovil Sigismund pl. Pagliaruzzi, takratni lastnik Cekinovega gradu v Ljubljani. Stala je na kraju, nekoč imenovanem Kobilji dol. Obratovati je pričela leta 1816. Pagliaruzzijeva steklarna je izdelovala vzboklo steklo […]
Nizozemski Rijksmuseum prihodnje leto s prelomno razstavo o suženjstvu

Nizozemski Rijksmuseum prihodnje leto s prelomno razstavo o suženjstvu

Misli, 13. december 2020 ― V amsterdamskem muzeju Rijksmuseum so razkrili načrte za prelomno razstavo o kolonialni vlogi Nizozemske pri suženjstvu. Razstava bo prvi večji dogodek o kočljivi temi vpletenosti države v trgovino z ljudmi, soočila pa se bo tudi z vprašanji, ki jih je načelo gibanje Življenja temnopoltih štejejo (Black Lives Matter). Na ogled bo od februarja.

13. decembra 1935 je v Mostah pri Brdu na Koroškem umrl Franc Grafenauer, politik in izdelovalec orgel

Kamra.si, 13. december 2020 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...13. decembra 1935 je v Mostah pri Brdu na Koroškem umrl Franc Grafenauer, politik in izdelovalec orgel. Rodil se je 2. decembra 1860 v Mostah pri Brdu na Koroškem.  Oče, ki se je od pastirja in cerkveniškega pomočnika z izobrazbo povzpel do umetelnega izdelovatelja orgel in narodno zavednega občinskega moža, ga je dal v domačo ljudsko šolo (na Brdu); naročil je učitelju Jan. Šumiju, naj ga uči posebno tudi slovenščine. Dovršil je še 4. razr. v sosednem (nemškem) Šmohorju (1873–4), nato pa stopil v uk v očetovi obrti in na njegovem majhnem kmetiškem posestvu pri Plicu. V 5 letih se je izučil in postal očetov pomočnik, po očetovi smrti (1889) njegov naslednik. Postavil je množico novih orgel, največ na Koroškem, pa tudi v sosednjih deželah in izpopolnil njihovo izdelovanje z novimi idejami v izvedbi bistvenih delov, le da jih radi pomanjkanja kapitala ni mogel docela izvesti in splošno uveljaviti. Kmalu se je začel udejstvovati tudi kot narodni buditelj in politik. Drugujoč s tremi tovariši G.-ji, zgodaj (s 17 leti) umrlim Stanarjevim Urhom, ki ga je seznanil s slov. knjigami, posebno Mohorjeve družbe, starejšim bratom Mihom (u. 1925), in Zotlarjevim Mihom z Brda (očetom književnega zgodovinarja), se je navzel ljubezni do slovenščine in narodne zavesti. 

13. december - god sv. Lucije

Kamra.si, 13. december 2020 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...13. december - god sv. Lucije  Ime svetnice Lucije izhaja iz latinske besede lux, v rodilniku lucis, ki pomeni svetloba, svetlost, sijaj, dan, življenje. Deloma zaradi tega pomena njenega imena, še bolj pa zaradi legende velja sv. Lucija za zavetnico vida. Legenda namreč pripoveduje, da naj bi se njen poganski snubec zaljubil v njene lepe oči, ona si jih je izdrla in mu jih poslala, toda angel ji je prinesel druge. Prav zaradi te legende likovna umetnost sv. Lucijo upodablja s pladnjem z očmi. Tako upodobitev, slikarsko ali kiparsko, zasledimo dokaj pogosto po naših cerkvah, saj je bila sv. Lucija med pobožnim ljudstvom povsod po Evropi zelo priljubljena svetnica. Lucija je živela v Sirakuzah na Siciliji za časa cesarja Dioklecijana na prehodu od 3. na 4. stoletje. Bila je iz premožne hiše in zaročena. Ko je romala na grob mučenke Agate v Katanijo, da bi izprosila zdravje svoji bolni materi, se ji je prikazala svetnica in ji napovedala skorajšnjo mučeniško smrt. Takoj po vrnitvi domov je Lucija razdrla zaroko in začela svoje imetje razdajati revežem. Užaljeni zaročenec jo je zatožil konzulu Paskaziju, da je kristjanka. Taka obtožba je bila po odloku cesarja Dioklecijana o iztrebljenju kristjanov in vzpostavitvi verske enotnosti v državi smrtno nevarna. Konzul jo je takoj vrgel v ječo in jo postavil pred sodišče. Ker kljub grožnjam ni hotela zatajiti svoje vere, jo je Paskazij ukazal odpeljati v javno hišo, da bi jo onečastil, dal jo je žgati z ognjem, polivati z vrelim oljem in smolo. Ostala je trdna in neuklonljiva. Konzul jo je obsodil na smrt z obglavljenjem. Pred smrtjo je še mogla prejeti evharistijo in napovedati skorajšnjo smrt cesarja Dioklecijana in konec preganjanja kristjanov. Prerokba se je uresničila: po Konstantinovi zmagi pri Milvijskem mostu v Rimu leta 312 je krščanstvo v rimski državi naslednje leto dobilo svobodo, Dioklecijan pa je umrl leta 316. Nad Lucijinim grobom so sezidali cerkev. Češčenje sv. Lucije j
Temačna odmaknjenost

Temačna odmaknjenost

Odzven, 13. december 2020 ― Medtem ko se bomo na epilog kompilacije ob deseti obletnici delovanja domače založbe Beton še pošteno načakali, pa je dramaturški lok enega posnetka na dva tedna nepričakovano presekal prvenec temačnih udarcev na presečišču težkega rocka, hiphopa in elektronike popolne neznanke Frenklyja.
še novic