Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg),
17. avgust 2021
― Nočne poti je vizualna pripoved o slovenskih krajih, ki jo je Jernej Skrt ustvaril v zadnjih petih letih. S panoramsko kamero je beležil bežne vtise banalne vsakdanjosti in dokumentiral čas, v katerem živimo. Kot je za zvrst ulične fotografije značilno, je posnel veliko število naključnih fotografij, nato pa je opravil strogo subjektivno selekcijo in podobe razvrstil v sklope osmih vsebinsko in/ali oblikovno povezanih posnetkov, ki oblikujejo zaključeno celoto. Če primerjamo fotografije iz zadnjega Skrtovega cikla z njegovimi preteklimi fotografskimi deli, opazimo veliko razliko. Kompozicijsko dinamičnost in fotografiranje skupinskega dogajanja v odprtem prostoru so zamenjale statične podobe praznih cest, parkirišč, trgov, parkov in igrišč, kjer le redko opazimo mimoidoče človeške figure. Namesto dinamičnega utripa življenja v mestnih središčih, ki ga ustvarjajo ljudje, njihove geste, obrazni izrazi in medsebojne relacije, so osrednji motivi tokratnih posnetkov strgani reklamni oglasi, lutke v izložbenih oknih, cestne označbe, urbana oprema in prekriti avtomobili. Da je v središču avtorjeve pozornosti prikaz prevladujoče atmosfere v naši državi, nekakšnega skupnostnega duha pesimizma, kažejo tudi podobe politikov, ki se nasmihajo s plakatov. Naslov cikla Nočne poti je navdihnila knjiga Krizologija Béle Hamvasa, v kateri madžarski mislec razmišlja o eksistencialni stiski v tridesetih letih 20. stoletja. Hamvasovi eseji sicer niso bili izhodišče za nastanek Skrtovih fotografij, ampak se naslov nanaša zgolj na občutenje časa. Nataša Kovšca kustosinja