CoFestival 2022

CoFestival 2022

Koridor, 7. december 2022 ― CoFestival 2022 nam je dal vedeti, da je sodobni ples še kako živ! The post CoFestival 2022 appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Razstava: Javni prostor Jože Plečnik

Razstava: Javni prostor Jože Plečnik

OUTSIDER, 7. december 2022 ― Kako govoriti o arhitektu, kot je Plečnik? Ali še boljše vprašanje: kako ponovno govoriti o Plečniku tako, da bi ga lahko uzrli prvič? Zaradi izjemnega zanimanja za arhitektovo zapuščino tako pri nas kot v tujini in 150-letnice njegovega rojstva se je zadnja leta zvrstilo veliko publikacij, člankov, razstav, okroglih miz in drugih dogodkov v povezavi […]

CMAKov štant 2022

C.M.A.K. Cerkno, 7. december 2022 ― Mladinski center C.M.A.K. Cerkno vse ustvarjalce in ustvarjalke vabi k sodelovanju pri projektu Cmakov štant, ki bo potekal vse dni od 16. do 23. decembra 2022 v prostorih trenutno mirujočega bara Pr’ Gabrijelu v centru Cerknega. Za več info. se javite na cmak2[at]siol.net ali na tel. št. 051704948 (Janja). Vse ostale pa vabimo, da se kaj […] The post CMAKov štant 2022 appeared first on C.M.A.K. Cerkno.
PIXXELPOINT 2022: ZAUPANJE - TVEGANJE / TRUST - RISK

PIXXELPOINT 2022: ZAUPANJE - TVEGANJE / TRUST - RISK

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 7. december 2022 ― Zaupanje in tveganje sta kot koncepta medsebojno izrazito povezana. Z zaupanjem gradimo medosebne in meddružbene odnose, vzpostavljamo ravnovesje med tistim, v kar verjamemo, in tistim, kar nam je tuje, predvsem pa z zaupanjem vstopamo v civilizacijski diskurz, ki v resnici povezuje oba koncepta. Brez tveganja namreč tudi zaupanja ni mogoče vzpostaviti, saj medosebni odnosi uspevajo le z nepristranskim in vzajemnim kompromisom, z odkritostjo, ki jo oblikujemo v okviru družbenih, kulturnih in drugih vplivov. Tvegamo, ko zaupamo, a hkrati ne moremo zaupati, če ne tvegamo. Bistvo zaupanja je prav upanje: upati si izbrati kompromis, ki preseže tveganje oziroma ki tveganje spremeni v določen odnos, skozi katerega vzpostavljamo bližino ali distanco, najsibo do drugih oseb, drugih predmetov ali drugačnega mišljenja. Če nas je pandemija naučila česarkoli – in verjamemo, da nas česa vendarle je – je to dejstvo, da smo medosebne in s tem družbene ali socialne odnose jemali kot samoumevne. Kaj nam pa morejo, smo mislili še v začetku leta 2020. Zaupali smo znanosti, verjeli v odprto družbeno okolje, z veseljem tvegali socializacijo in razmišljali o napredku. Če smo v začetku pandemije še zaupali v splošno doktrino človeškega sočutja in glasno govorili o solidarnosti, smo bili hitro soočeni z nujo odločitve za tveganje: izolacija, prekuževanje ali cepljenje. Prepuščeni prostovoljstvu smo hitro dojeli, da ne zaupamo pravzaprav nikomur: ne sebi ne sočloveku in tudi ne strokovni javnosti. Ujeli smo se v zanko nezaupanja. Zaupanje in tveganje sta tako prva definicija človekovega odnosa do nečesa, naj bo to medosebni odnos ali odnos med stvarmi ali pojmi, ki imajo z določenega stališča kaj skupnega. Umetnost nedvomno je tisto »sredstvo«, ki s svojo estetsko vrednostjo in nepristransko sporočilnostjo nevtralno nagovarja tako posameznika kot družbo. Spremeniti človekov odnos do narave, umetnosti ali ljudi pomeni imeti kritičen, naklonjen ali odklonilen, torej pozitiven ali negativen od

Strokovni posvet Preprečevanje spolnega nadlegovanja in nasilja v kulturi

Ministrstvo za kulturo, 7. december 2022 ― Na Ministrstvu za kulturo imamo do spolnega nadlegovanja in nasilja ničelno toleranco. Zato smo se odločili, da v sodelovanju z Društvom za promocijo žensk v kulturi – Mestom žensk organiziramo mednarodni strokovni posvet Preprečevanje spolnega nadlegovanja in nasilja v kulturi. S posvetom začenjamo kampanjo ozaveščanja o pomenu preprečevanja spolnega nadlegovanja in nasilja v kulturi.

Gornjesavski muzej Jesenice, 7. december 2022 ― V 95. letu je zapustil ta svet veliki filmski in gledališki igralec Miha Baloh. Poslovila se je še ena največjih legend filma in odrskih desk, doma z Jesenic. Gornjesavski muzej Jesenice je Balohovo delo predstavil v dveh muzejskih razstavah, v letu 2008 na razstavi Miha Baloh: od Tugomerja do Omar Paše in v letu 2021 [...]
NAPREJ V PRETEKLOST (3.): Zanimivosti o umetniških delih Marjana Gumilarja na aktualni razstavi Razbita površina

NAPREJ V PRETEKLOST (3.): Zanimivosti o umetniških delih Marjana Gumilarja na aktualni razstavi Razbita površina

Galerija Murska Sobota, 7. december 2022 ― “Umetnik je v enem izmed intervjujev dejal, da svoja dela doživlja zelo telesno, kot svoj drugi jaz, zato se spričo tega dotaknimo figure v Gumilarjevem likovnem snovanju. V najnovejših Gumilarjevih delih je človeška figura doslej najbolj celovita in prepoznavna. Kljub temu, da podobo jasno prepoznamo in da so umetniku glavna referenca družinske fotografije, pa nam […]
PIXXELPOINT 2022: ZAUPANJE - TVEGANJE / TRUST - RISK

PIXXELPOINT 2022: ZAUPANJE - TVEGANJE / TRUST - RISK

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 7. december 2022 ― Zaupanje in tveganje sta kot koncepta medsebojno izrazito povezana. Z zaupanjem gradimo medosebne in meddružbene odnose, vzpostavljamo ravnovesje med tistim, v kar verjamemo, in tistim, kar nam je tuje, predvsem pa z zaupanjem vstopamo v civilizacijski diskurz, ki v resnici povezuje oba koncepta. Brez tveganja namreč tudi zaupanja ni mogoče vzpostaviti, saj medosebni odnosi uspevajo le z nepristranskim in vzajemnim kompromisom, z odkritostjo, ki jo oblikujemo v okviru družbenih, kulturnih in drugih vplivov. Tvegamo, ko zaupamo, a hkrati ne moremo zaupati, če ne tvegamo. Bistvo zaupanja je prav upanje: upati si izbrati kompromis, ki preseže tveganje oziroma ki tveganje spremeni v določen odnos, skozi katerega vzpostavljamo bližino ali distanco, najsibo do drugih oseb, drugih predmetov ali drugačnega mišljenja. Če nas je pandemija naučila česarkoli – in verjamemo, da nas česa vendarle je – je to dejstvo, da smo medosebne in s tem družbene ali socialne odnose jemali kot samoumevne. Kaj nam pa morejo, smo mislili še v začetku leta 2020. Zaupali smo znanosti, verjeli v odprto družbeno okolje, z veseljem tvegali socializacijo in razmišljali o napredku. Če smo v začetku pandemije še zaupali v splošno doktrino človeškega sočutja in glasno govorili o solidarnosti, smo bili hitro soočeni z nujo odločitve za tveganje: izolacija, prekuževanje ali cepljenje. Prepuščeni prostovoljstvu smo hitro dojeli, da ne zaupamo pravzaprav nikomur: ne sebi ne sočloveku in tudi ne strokovni javnosti. Ujeli smo se v zanko nezaupanja. Zaupanje in tveganje sta tako prva definicija človekovega odnosa do nečesa, naj bo to medosebni odnos ali odnos med stvarmi ali pojmi, ki imajo z določenega stališča kaj skupnega. Umetnost nedvomno je tisto »sredstvo«, ki s svojo estetsko vrednostjo in nepristransko sporočilnostjo nevtralno nagovarja tako posameznika kot družbo. Spremeniti človekov odnos do narave, umetnosti ali ljudi pomeni imeti kritičen, naklonjen ali odklonilen, torej pozitiven ali negativen od
Rastemo. Z vami že 25 let!

Rastemo. Z vami že 25 let!

Center in Galerija P74, 7. december 2022 ― Praznovanje in druženje v Galeriji P74 v četrtek, 22. 12. 2022 ob 19.00 uri Odprtje Centra in Galerije P74 pred petindvajsetimi leti v Ljubljani je prinesel nov model samoorganizirane in neodvisne umetnostne institucije, ki je vzpostavila premik od klasičnega razstavišča k bolj procesualnim in diskurzivnim oblikam delovanja. V dveh desetletjih in pol smo odigrali odločilno […]
še novic