Towns That Disappeared Completely

Radio Študent, 20. april 2014 ― ”Time for you and time for me, And time yet for a hundred indecisions, And for a hundred visions and revisions, Before the taking of a toast and tea.” T.S. Eliot ---------------------------------------------------------------- Buffa - Strictly Drum'n'BassPier feat. Robert Jukič - Iraqi Soldier Garonne Man - Night Sandwich Janet Cardiff - The Missing Voice SVN - Low Dreesvn - MoonwalkNuša Ofentavšek, Vito Vičar, Luka Herman Gaiser, Bojan Krhlanko - Round Midnight (T. Monk / B. Hanighen) Max Eastley, David Toop - Eyelash Turned Inwards Terekke - Amaze*Trashbat & Vaun - Ardent Animal Collective - College Woebot - Blues Blind Willie Johnson - Dark Was The Night Yasmine Hamdan - Beirut Leonid - 67 Jam Francis Harris - You Can Always Leave (Curtains) (DJ Sprinkles Remix) ---------------------------------------------------------------- * DubLab, 28. april 2014: CRISES & TRASHBAT

V ISKANJU IZGUBLJENEGA ČASA

Radio Študent, 20. april 2014 ― Alexander Payne nas je zopet zapeljal tja, kjer je najboljši. Na cesto, ki se vije skozi neskončne prerije, cesto, ki rešuje in osmišlja posameznikovo življenje. Zopet nas je potopil v družinske razprtije ter jih prepustil sivim miljam neskončnega asfalta, da jih osmisli in preda gledalcu, ki se z njimi poistoveti, jih ponovno predela in absorbira. Popeljal nas je v Nebrasko, kjer je preživel svoje otroštvo. Režiser, ki je svojo prepoznavnost zakoličil s filmi, kot so Gospod Schmidt, Stranpota in Potomci, se vrača z grenko-sladko elegijo življenju, ki jo v glavni vlogi in na svojih plečih prenaša nihče drug kot Bruce Dern. Igralec, ki se je igralsko proslavil v 60. in 70. letih, tokrat s svojo stoičnostjo in odsotnostjo, vliva liku Woodyja Granta tisto, pred čimer si sodobni človek zatiska oči. Ostarelost. Woody je rahlo dementen oče dveh sinov, ki sta kolikor toliko uspešno zapustila svoje gnezdo. Jesen življenja preživlja ob nergavi in neprizanesljivi ženi Kate. Ta mu v svoji ljubezn

Predstojnik knjižnice

Biblio terminologija, 20. april 2014 ― KnjižničarGiuseppe Arcimboldo, okrog 1566 Zadnjič smo se dotaknili poimenovanj za posamezne strokovne nazive v knjižničarstvu, v času javne razprave, ki jo je februarja letos vodilo Ministrstvo za kulturo o Osnutku Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o knjižničarstvu, pa je nekoliko negotovo zazvenela omemba termina predstojnik knjižnice, ki ga navedeni osnutek uporablja in je sprožil nekaj dvomov o ustreznosti. V današnjem knjižničnem okolju, kjer imamo vse od KEK-ov ("knjižnica enega knjižničarja"), pri katerih je težko govoriti o vodji, do množice manjših nesamostojnih knjižnic in seveda tudi večjih samostojnih knjižnic z oddelki in vodji oddelkov ali enot, nam je predstojnik knjižnice glede na pogostejšo in bolj ustaljeno rabo poimenovanj vodja/direktor/ravnatelj knjižnice res nekoliko tuj. Tudi mene je prvič ob branju predloga sprememb zakona nekoliko zbodlo. Morda res zveni nekoliko arhaično ali pa preveč spominja na hrvaško besedo. Po drugi strani je predstojnik vendarle: uzakonjen za javne uslužbence v Zakonu o javnih uslužbencih, prisoten v uradnih evidencah o knjižnicah - Razvid knjižnic in Pravilnik o razvidu knjižnic navajata v knjižnicah funkcije direktor, poslovodni organ, predstojnik knjižnice, strokovni vodja knjižnice, tudi uradno imajo predstojnika nekatere knjižnice (po podatkih na spletu npr. Pravna fakulteta Maribor in Ljubljana, tudi pri meni na EF je pred časom bil – vendar je predstojnik v teh primerih navadno še poleg (strokovnega) vodje knjižnice in temu nadrejeni pedagoški delavec z nekajletnim mandatom in se najpogosteje zamenjuje z mandatom dekana, ta je navadno tudi predsednik knjižnične komisije ali knjižničnega odbora. Predstojnike imajo tudi različni oddelki, laboratoriji, službe, inštituti, katedre v zdravstvu, raziskovalni dejavnosti, visokem šolstvu in dobro zamenjujejo poimenovanje "šef" na različnih nivojih ne glede na hierarhijo, stopnjo njegove samostojnost in odgovornosti – celo na najvišjih položaj

"Naslednji trenutek te več ni"

Radio Študent, 20. april 2014 ― V pričujoči recenziji bomo govorili o ponovni uprizoritvi predstave Steva Paxtona Bound-Vez iz leta 1982, ki jo je prejšnji četrtek v Španskih borcih odplesal Jurij Konjar. Kljub morebitnim napeljevanjem ponovitvi ne bomo rekli kar rekonstrukcija. Da bi ulovili njuno pozicioniranje do ponovne uprizoritve, bomo govorili o pozicioniranju Paxtona in Konjarja do plesnih praks. Posvetimo se naprej Paxtonu. Ta je v zgodnjih šestdesetih letih z nekaterimi drugimi zakoreninjenimi imeni sodobnega plesa, kot sta Deborah Hay in Yvonne Reiner, ustanovil Judson Dance Company. Skupina je najočitneje prestopala ustaljene prakse in teorije modernega plesa, osredotočali pa so se predvsem na trenutna trenja, stike in bližine plesalcev. Raje kot v ustaljenih formalnih obrazcih giba so izraznost iskali v impulzu kreativnosti in želji po globljem dojemanju ter analiziranju zavesti in telesa. Domislili in uprizarjali so ples, ki mu danes, iz potreb zgodovinjenja, rečemo postmoderni ples. V začetkih plesnega
VERNAKULARNA ARHITEKTURA NA KRASU

VERNAKULARNA ARHITEKTURA NA KRASU

Natečaj Kraška hiša, 20. april 2014 ― O specifičnih spomenikih na Krasu, kot je Štanjel, je že veliko napisanega, manj je pa materiala o vernakularni arhitekturi. Seveda ne trdim, da specifičnih spomenikov ter posebnih primerov ni potrebno ohranjati, temveč da je potrebno tudi vernakularno arhitekturo postaviti na svoje mesto in ji pripisati vrednost, ki jo ima. Kulturna krajina Krasa se spreminja ravno zaradi neupoštevanja vernakularne arhitekture, ki kot vsako znanje prinaša prednosti in ni slabost, kot bi mislili privrženci sodobnih, univerzalnih novogradenj. Sploh pa velja, da naj bi poleg prebivalcev in Kraševcev za specifične spomenike skrbel Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, medtem ko je vernakularna dediščina tako obsežna in razkropljena med različne lastnike, da moramo pri njenem varovanju pristaviti tudi svoj delež. Martina F.: Mihele - Flinkotovi, 2. triada mentorica: Vesna Marion OŠ DBB Hrpelje Kot drugod po Sloveniji se je vernakularna arhitektura tudi na Krasu oblikovala glede na značilnosti pokrajine, v kateri je bila postavljena. Prvi prebivalci Krasa so svoje sledi pustili v jamah, ki so bile že v času paleolitika opažene kot primerna mesta za bivanje. V neolitiku in bakreni dobi je svoja domovanja preselil na površje in je jame uporabljal le še kot pribežališča in za obrede. Na višinskih točkah odprtih leg je začel graditi kaštelirje - višinsko utrjena naselja, ki jih drugače imenujemo tudi gradišča in so bila kasneje izhodišča za srednjeveška mesta ali utrjene postojanke. Kaštelirji naj bi bili osnova za značilno zasnovo istrsko-kraške pokrajine. Lokacija prvih grajenih arhitekturnih kompleksov je bila ob obdelovalnih površinah. Pomemben element pa je bila tudi burja, ki so se ji izognili tako, da so izbrali lego, ki daje naravno zavetje pred burjo. Kjer takega zavetja ni bilo, so se vetru skušali »izogniti« s posebno organizacijo naselja. Tako sklepamo, da so bili prvi dejavniki, ki so določali lokacijo naselitve, obdelovalna zemlja, vir pitne vode ter t

Tomaž Šantl

Radio Študent, 20. april 2014 ― S Tomažem Šantlom, ki ga večina pozna kot skejtersko zvezdo, sva se pogovarjala o njegovem delu, vse od začetkov s prvo ljubeznijo fotografijo, do snemanja skejterskih spotov, videospotov in krajših dokumentarcev. Na intervjuju je popil precej cedevite, tako da se je popolnoma sprostil in razgovoril. Tomaža bi glede na njegovo ustvarjanja lahko označili kar za skejterskega pesnika, saj tako kot po stopnicah, na »dili«, neverjetno prepleteno in brez strahu prehaja tudi med različnimi mediji, v katerih razbija tradicionalne vzorce in jih sestavlja v lastna umetniška dela.

Teža pedagoške fantazme

Radio Študent, 20. april 2014 ― Koliko tehta sodobna pedagoška fantazma? Koliko je težka? ... Osnovna značilnost današnjega didaktičnega gradiva je sovraštvo do vsega, kar je »zgolj« znanje, »zgolj« formalno, suhoparno in abstraktno znanje. Vsaka snov – s slovnico in matematiko vred – mora biti podana tako, da je učencu prijazna: čimbolj zanimiva, domača, zabavna, smiselna in po možnosti koristna. Da je personificirana, opremljena s slikovnim gradivom, stripovskimi dialogi (ponazorjenimi v besedilnih 'oblačkih'), vsakdanjimi situacijami, šalami, igrami vživljanja v obravnavano snov ipd.. [...] Med naslovi učbenikov iz Matematike bomo npr. naleteli na vse mogoče naslove, razen na pričakovanega: takšnega, ki bi svoj predmet imenoval preprosto Matematika. A zakaj se matematiki po novem ne sme več reči »matematika«? Očitno je razlog v tem, da matematika – podobno kot slovnica – zveni preveč resno in zahtevno, preveč uradno, formalno in že zato pregovorno dolgočasno. Toda, premislimo: ali bo matematika – in s tem mislimo
Bojan Sedmak - Mešani na Žarkih

Bojan Sedmak - Mešani na Žarkih

SPRP, 20. april 2014 ― Kompilacijski plošček Bojana Sedmaka z naslovom Mešani na Žarkih je zbirka desetletja najrazličnejših uglasbitev Sedmakovih besedil, ki jih je tudi sam kot kantavtor izvajal ob različnih priložnostih. V izboru je presenetljiva širina glasbenega izraza, skozi katerega so sodelujoči glasbeniki poustvarili glasbo in besedila odličnega mariborskega avtorja. Za vse uglasbitve tekom let žal ni bilo prostora, med sodelujočimi pa so se znašla številna prepoznavna imena: Lauženki, Lačni Franz, Be Radio, Jure Ivanušič, Peter Andrej, Marko Grobler, Mia Žnidarič & Steve Klink Trio, Jani Kovačič & Je'Ben'T, PGM bend, Karmen, Skulstars. Kompilacija je izšla pri Akord Records, ki deluje pod okriljem Subkulturnega Azila. "Cd Mešani na Žarkih je žanrsko pester, vsebuje grunge, funk, pank, blues, džez in še kaj; nekaj komadov izvajajo dedki, nekaj najstniki … Med produkcijami so desetletja razlike; sporočila so politična, primerna za demonstracije, pa tudi melanholična, namenjena siesti … Prvi del s tem

DRUGE AMERIKE ... IN AFRIKE

Radio Študent, 20. april 2014 ― Ob bližajočih se koncertnih srečanjih z brazilskim velikanom Caetanom Velosom (Cankarjev dom, 11. maja) in argentinsko alter-folkovsko pevko in multiinštrumentalistko Juano Molina (Druga godba; Klub CD, 29. maja) vrtimo tako njuno glasbo, kakor tudi podobna eksperimentiranja z južnoameriško in še kako tradicijo ... od še enega prvoborca tropikalizma Toma Zéja prek naše zasedbe Bossa de Novo do kultnega nigerijskega Williama Onyeaborja in njegovega psihadeličnega funka. (na fotografiji Juana Molina (foto: Druga godba)) SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 20. 04. 2014 Juana Molina: Wed 21 (2013, Crammed Discs)/ 4. Lo Decidi Yo (4'06'')   Juana Molina: Wed 21 (2013, Crammed Discs)/ 5. Sin Guia, No (4'52'') Tom Zé: Estudando a Bossa Nordeste Plaza (2008)/ 7. Outra Insensatez, Poe! (part. David Byrne) (3'53'') Caetano Veloso: Multishow Ao Vivo Abraçaço (2014)/ 17. De noite na cama (3'25'') Caetano Veloso: Multishow Ao Vivo Abraçaço (2014)/ 18. O império da lei (4'01'')   Juana Molina: Wed 21

Roger N. Out

Radio Študent, 20. april 2014 ― Roger N. Out izdajo 23. aprila 2014  svoj istoimenski prvenec na vinilu in tudi v digitalnem dolpotegu. S tem se bo Roger lansiral tudi na koncertne odre, med bivše, zdajšnje in bodoče podpornike prepoznavne žive svirke. Prvič bo to naredil z namenom promocije svojega debitantskega dolgometražca, in sicer v okviru praznovanja rojstnega dneva Radia Študent, 9. maja 2014 na Metelkovi, Ljubljana! Kdo je Roger N. Out? Bruno Subiotto (vokal, orglice) [ex-Borghesia, ex-The Spoons, ex-Matchless Gift, ex-Rebecca, ex-Hard Time Band, Hic Et Nunc, Incurabili] Emina Frljak (bas kitara) [ex-Dicky B. Hardy] Igor Štupnik (kitare takšne in drugačne) [ex-Dicky B. Hardy] Klemen Selan (bobni) [ex-Dicky B. Hardy]   Snemanje prvega dolgometražnega albuma Roger N. Out je potekalo v letu 2013 v zasebnem studiu Drenov Grič pod strogo taktirko studijskega mojstra Gašperja Kržmanca (kitarist Nula Kelvina), ki je skupaj z Rogerji ustvaril tudi zvočno sliko celotne prihajajoče plošče. Le uvodni komad “2000x (Paul

MoMA pripravila veliko razstavo Sigmarja Polkeja

Misli, 20. april 2014 ― New York, 20. aprila (STA) – Sigmar Polke je eden najpomembnejših nemških umetnikov povojnega časa, vendar njegovo delo pogosto ostaja v senci drugih, bolj znanih kolegov. Newyorški Muzej moderne umetnosti (MoMA) mu je posthumno posvetil doslej največjo retrospektivno razstavo. Ogledati si jo je mogoče do 3. avgusta. Naj si bo steklo, tapeta ali tkanina – […]

Show 473: Radiagund

Radio Študent, 20. april 2014 ― RADIAGUND by Kaiser & Schönswetter for Radio Orange, 94.0 – Vienna Two people in a town of 2 millions found out that they both are connected to a tiny village in upper austria called St. Radegund. They decided to make a trip to their memories concerning this place on a hot summer weekend in august 2013. Fortunately they were allowed to stay at the former elementary school of St. Radegund, the building which is the key to intense memories for both of them. Radiagund is a collage of sound scape, direct quotes and voice recordings. Barbara Kaisers und Karl Schönswetters show is a reflection about memories and the process of remembering in general. Credits: - Anat (Recorded Voice) - Ernst (Best boy and music) - Gundi (Direct quotes) - Isidor (for the warm welcome) - Lale (Audio mastering) - Maria (Best girl) - Sepp (for being with us) - bensound.com (Muzak) - Barbara and Karl (Concept, Recordings, Lyrics and Arrangement)   http://www.radia.fm/ | http://mobile-radio.net/test/radia_map.h

Show 472: UIOR (Radio Corax)

Radio Študent, 20. april 2014 ― UIOR belongs to the experimental German-Russian Noiseart-scene and mixed a heaven&hell-set for Radio Corax and radia.fm In the last years UIOR started to work with frequencies beyond our audible range – silent sounds effectively … – UIOR doesn’t work for music-labels anymore but joined different fine art ensembles in St. Petersburg and Tallinn.   http://www.radia.fm/ | http://mobile-radio.net/test/radia_map.html | http://www.radia.fm/?page_id=811

Radia.fm Show 471: Balcony Dwellers (CFRC)

Radio Študent, 20. april 2014 ― "This week’s Radia episode is brought to us by CFRC Kingston (Ontario, Canada) based artists Ben Labenski, Jonny Klynkramer, and Brendon Wilson. These guys make life a little breezier."     http://www.radia.fm/ | http://mobile-radio.net/test/radia_map.html | http://www.radia.fm/?page_id=811

Resne spremembe avdiovizualnega sektorja v Sloveniji

Pogledi, 20. april 2014 ― Po prvih diskusijah o novem Zakonu o slovenskem avdiovizualnem centru (SLAVC) se nama je porodilo kar nekaj ključnih dilem. Meniva, da se popravki novega zakona verjetno sploh ne bodo mogli artikulirati. Nočeva biti nekakšna nasprotnika prepotrebnim spremembam, prav nasprotno; a trenutni predlog zakona je daleč premajhna sprememba, ki bi sploh upravičevala porabo velike količine energije, ki je potrebna za korenito spremembo. Rezultat takega zakonskega osnutka, ki potuje do parlamenta in nazaj, je premajhen za tako velik vložek energije posameznikov ali interesnih skupin.
še novic