SKUPINSKA RAZSTAVA / GROUP EXHIBITION: MODRO / BLUE

SKUPINSKA RAZSTAVA / GROUP EXHIBITION: MODRO / BLUE

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 4. julij 2021 ― Kuratorja / Curators Tomaž in Arne Brejc Umetniki / Artists: Janez Bernik, Bogdan Borčić, Martin Bricelj Baraga, Beti Bricelj, Sandi Červek, Gustav Gnamuš, Tomaž Gregorič, IRWIN, Zmago Lenárdič, Katja Pál, Borut Popenko, Irena Romih, Andraž Šalamun Galerija Equrna vsako leto eno razstavo posveti barvi. Letošnja je modra, ker je Janez Bernik leta 1977 naslikal »Modro epidemijo« in ker zdaj živimo v času epidemije. Barve nikoli ne zastarajo in modra je ena najbolj popularnih barv: v moderni civilizaciji je arhetipska stalnica. Modra predstavlja nebo in vodo, misel in onostranstvo, velike razsežnosti in sublimno, je najprej kozmološka barva; potem je barva miru in harmonije, zrelosti, razumskosti, barva visokih vrednot: zaupanje, iskrenost in zvestoba. In ker je barva ponotranjenosti, melanholije in nostalgije, je lahko zelo subjektivna, pa vendar tudi hladna in distancirana. V slikarstvu je bila modra vedno izjemna, ker je bil pigment (lapis lazuli) redek in dragocen. Ko so v začetku 18. stoletja odkrili ceneni umetni ultramarin, zdaj znan kot pruska ali pariška modra, se je modra naglo razširila in postala lahko dostopna »industrijska barva«. Danes je na voljo toliko odtenkov modre v modi, oglaševanju in medijih, da so se njeni globoki pomeni razblinili v klišeje. V sodobnem slikarstvu je modra razpeta med običajno delovno in uporabno »plavo«, ki samo pokriva predmete in pojave, in modro, ki »razmišlja« o sebi, o svoji identiteti in posebnosti in izgleda »abstraktno«. Toda kaj abstrahira? Zagotovo ne naravnih danosti (nebo, atmosfera, voda itd.) in o abstrakciji kot cilju in namenu sploh nihče več ne razmišlja. Modra barva je zato najprej avtonomen gradnik podobe, je prej snov kot izraz, prej miselna površina kot razodeto čustvo. Zdaj mora modra ustvarjati visoko estetsko občutljivost in slike na razstavi skušajo z različnih pogledov in pristopov pokazati barvni polilog, mnogogovor, kjer se vse vrti okrog modre barve in načina, kako obstaja in učinkuje. Modra je tudi
KULTURNI UGRIZ IV: LEPOTA, TRDNOST IN KORISTNOST

KULTURNI UGRIZ IV: LEPOTA, TRDNOST IN KORISTNOST

Revija Primus, 4. julij 2021 ― Piše: Aleš Jelenko    »And you look real close,/Cross the lines and the roads,/It is there to decode.« (Angels & Airwaves: Hallucinations)       I. Balkon je vse bolj zasičen. Ne le s spomini, vse več je tudi druge navlake, bliža se poletje in edino zunanjo površino je treba dodobra predelati; na ograjo smo ...

AKSL arhitekti: Hotel Grand Koper

OUTSIDER, 4. julij 2021 ― 70-letna zgodovina koprskega hotela zaznamuje podobo starega mesta ob Pristaniški ulici. Lokacija ob marini in tržnici predstavlja urbano dominanto v izrazito dejavni točki prostora. Notranjost Hotela Grand Koper, zapuščine arhitekta Eda Mihevca in njegove asistentke Olge Rusanove, so v sodelovanju z industrijskim oblikovalcem Davidom Tavčarjem prenovili AKSL arhitekti: »Prenove smo se lotili z vsem razpoložljivim… The post AKSL arhitekti: Hotel Grand Koper appeared first on OUTSIDER.

Ljudmila, Algopolis: Mesto žive kode

Koridor, 4. julij 2021 ― Na uvodnem predavanju z naslovom »Kodiranje v živo? Kaj to pomeni?« je gostujoči predavatelj Giovanni Mori, eden od pionirjev raziskav kodiranja v živo, predstavil prve ugotovitve o ideji, principih in potencialih te discipline. The post Ljudmila, Algopolis: Mesto žive kode appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Po festivalskem v LJUBLJANI še P2P program! (5.-7.7.)

Ana Monro, 4. julij 2021 ― Že vrsto let o tem razmišljamo, letos bomo to tudi izvedli! Trem umetniškim skupinam/ustvarjalcem, ki smo jih gostili na festivalu Ana Desetnica 2021, bomo ponudili možnost t.i. peer to peer učne metode, pri kateri gre za izmenjavo znanj in izkušenj med ”enakovrednimi” udeleženci – da bi prispevali k njihovemu umetniškemu razvoju. Predstave sodelujočih v P2P ... The post Po festivalskem v LJUBLJANI še P2P program! (5.-7.7.) appeared first on Ana Monro.
Finale? Na glavo!

Finale? Na glavo!

Festival Lent, 4. julij 2021 ― Zadnji dan? Ne, to je mit. Ne obstaja. Najprej, to ni bil dan. Bila sta vsaj dva. Metalo nas je na glavo in nam premikalo zavest. In definitivno to ni bil zadnji dan letošnjega Festivala Lent!

Nagrada odličnosti urbANA ljubljANA 2021 je šla v ŠVICO!

Ana Monro, 4. julij 2021 ― V okviru programa festivala Ana Desetnica 2021 je v Ljubljani od 30.6. do 3.7. potekal finalni izbor za mednarodno nagrado odličnosti za najboljšo predstavo mednarodnih uličnih ustvarjalcev urbANA ljubljANA 2021. Zanjo so se potegovali: Circopitanga (ŠVI): Poročne vrvi // Gaia Matulli (ITA): Zadeni me v srce // Dario Marodin (ITA): El Bechin // Theatre Labaaz (NEM): ... The post Nagrada odličnosti urbANA ljubljANA 2021 je šla v ŠVICO! appeared first on Ana Monro.

ANA DESETNICA v Ljubljani (4. dan)!

Ana Monro, 4. julij 2021 ― Ana Desetnica 2021 je tudi zadnji festivalski dan v Ljubljani (3.7.) segla do neba in do srca! Z zgodbami, ki so jih umetniki pripovedovali z akrobacijami, žongliranjem, plesom in glasbo, so navdušili občinstvo vseh starosti in ob Ljubljanici so spet odmevali smeh, vzkliki in aplavzi. Skratka bilo je čudovito! Po 4 čudovitih dneh lahko zapišemo, ... The post ANA DESETNICA v Ljubljani (4. dan)! appeared first on Ana Monro.
Knjige, ki bi jih morali prebrati to poletje

Knjige, ki bi jih morali prebrati to poletje

SEM, 4. julij 2021 ― Nikakor se ne smemo vdati tisti pregrešni mantri, da moramo poleti brati samo »plaža« literaturo. Vsekakor je poletno branje na počitnicah lahko povezano s "plaža" literaturo, ker jo beremo na plaži, nikakor pa to ne izključuje branja zanimive in kratkočasne humanistične literature. Preverite! V knjižnici SEM največ literature pridobimo z izmenjavami publikacij. SEM svoje publikacije pošilja sorodnim institucijam, v zameno pa dobi njihove. Predstavljamo vam nekatere. Začnimo z verjetno najbolj smešno. Dr. Saša Babič v Uganke na Slovenskem predstavi uganke kot pomemben folklorni žanr. Opisane so različne definicije ugank in njihova umeščenost v kontekst, zgodovina nastanka ugank in tipologija ugank ter primeri (Kako spoznaš Gorenjca v Londonu? – Ogovori te s »How do you do, ejga«). Ljubitelji črne kronike si lahko pri nas izposodijo knjigo Ako ne pridete, vas privedejo orožniki!, ki do jo izdali v Gorenjskem muzeju. Sprehodite se med tatovi in vlomilci, rokovnjači, morilci, berači … Pazite, orožniki nikoli niso daleč … Kot zadnjo pa predstavljamo našo publikacijo La Doctora o dr. Branislavi Sušnik v kateri orišemo izjemno in nenavadno pot slovenske raziskovalke v Paragvaju. V knjižnici je seveda na voljo še veliko drugih zanimivih knjig. Vabljeni k obisku!

Iz 74. festivala v Cannesu sporočajo: "Film ni mrtev!"

Misli, 4. julij 2021 ― S premiero novega filma Leosa Caraxa Annette se bo v torek začel 74. filmski festival v Cannesu. V tekmovalnem programu festivala bo letos skupno prikazanih 24 filmov, ki so jih podpisali tudi Sean Penn, Nanni Moretti in Jacques Audiard. Predstavnik festivala v Cannesu Thierry Fremaux je pred mesecem dni naznanil, da "film ni mrtev".

"Boj se tistega, ki je videl eno samo predstavo"

SiGledal Novice, 4. julij 2021 4. julija leta 2006 je v Ljubljani umrl dramaturg in prevajalec Igor Lampret, ki je istega leta objavil dramaturške eseje v knjigi Rabe sočutja, v njih pa je med drugim zapisal: »Včasih so nas učili: boj se človeka, ki je prebral eno samo knjigo. Danes vemo: boj se tudi tistega, ki ni prebral nobene. In še bolj: boj se tistega, ki je videl eno samo predstavo.«
1958 Rakek – Cesta heroja Iztoka

1958 Rakek – Cesta heroja Iztoka

Stare slike (Cerknica), 4. julij 2021 ― Na sliki je Rakek, Cesta heroja Iztoka, sedaj Na vasi. Posnetek je natisnjen na navadnem fotografskem papirju in ni bil narejen v tiskarni kot razglednica. Ima nazobčan rob, kar pri razglednicah ni bilo neobičajno, stalna praksa pa tudi ne. Zadnja stran je bila prazna. Kasneje je nekdo pritisnil žig Rakek in napravil črte. Tako se […]

Na 74. filmskem festivalu v Locarnu tudi slovenski filmi

Misli, 4. julij 2021 ― Filmski festival v švicarskem Locarnu bo potekal od 4. do 14. avgusta, v tekmovalne programe pa so bili uvrščeni trije slovenski filmi, ki bodo tam dočakali svetovno premiero. Gre za novi animirani film Špele Čadež Steakhouse, za kratki film Kazenski strel Roka Bička ter za slovensko manjšinsko koprodukcijo Nebesa v režiji Srdjana Dragojevića.

Podelitev Štrekljevih nagrad za leti 2020 in 2021 na Gradu Štanjel

Misli, 4. julij 2021 ― Na Gradu Štanjel bodo danes podelili Štrekljeve nagrade za izjemne dosežke na področju zbiranja in ohranjanja slovenskega ljudskega blaga v pesmi in besedi. Tokrat bodo zaradi zamika lanske prireditve ovenčali dva nagrajenca - prevajalca in raziskovalca kamnite dediščine Božidarja Premrla za leto 2020, za letos pa etnologinjo Marijo Makarovič.

4. julija 1846 se je na Ježici nad Ljubljano rodil Fran Levec, slovenski literarni zgodovinar, esejist, urednik in slovaropisec

Kamra.si, 4. julij 2021 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...4. julija 1846 se je na Ježici nad Ljubljano rodil Fran Levec, slovenski literarni zgodovinar, esejist, urednik in slovaropisec. Umrl je  2. decembra 1916 v Ljubljani. Fran Levec se je rodil 4. julija 1846 na Ježici kot prvi izmed petih otrok staršema Gašperju in Ani. Družina se je kmalu preselila v Radomlje pri Kamniku, kjer je Levec preživel svoja otroška leta. Pri devetih letih se je preselil k babici v Ljubljano in tam začel obiskovati drugi razred osnovne šole v Ljubljani. Leta 1859 se je vpisal v prvi razred gimnazije, ki jo je leta 1867 z odlično oceno na maturi dokončal. V dijaških letih je bil domači učitelj, med drugim pri Janku Kersniku. Bil je sodelavec Zgodnje Danice, Slovenskega glasnika, Učiteljskega tovariša, dijaškega lista Torbica, leta 1862 pa rokopisne literarne knjige Triglav. Leta 1867 je odšel na dunajsko univerzo, kjer je študiral slavistiko, germanistiko, zgodovino in zemljepis. Dunajsko obdobje Levčevega življenja (1867-1871) je bilo obdobje aktivnega političnega sodelovanja, dopisovanja s slovenskimi literati Jurčičem, Celestinom,Stritarjem,Kersnikom ,Šukljetom in Levstikom ter obdobje javnih nastopov na akademskih prireditvah. Na Dunaju je deloval v Stritarjevem in v Ljubljani v Levstikovem krogu, kjer je veljal za eno osrednjih literarnih in kulturnih osebnosti. Prve pesmi je izdal v dijaškem zborniku Venec, v začetku 70. let je objavil nekaj potopisnih feljtonov, nato prešel v kritiko in literarno zgodovino. V letih 1862–75 je pisal pesmi. Leta 1871 je začel poučevati na gimnaziji v Gorici,leta 1873 pa na ljubljanski realki, kjer je služboval 28 let. Poučeval je slovenščino, nemščino, zgodovino in zemljepis. Bil je sodelavec Zvona in Slovenskega naroda. 1881–90 je bil soustvarjalec in urednik Ljubljanskega zvona. Kot kritik, organizator in mentor sodi med utemeljitelje slovenskega realizma, vplival je npr. na razvoj Aškerčeve poezije. Odmevna zanj je bila literarnoteoretično polemika z Jankom Pajk

4. julija 1945 je v Monorju na Madžarskem umrl Ludvik Vrečič, slovenski slikar

Kamra.si, 4. julij 2021 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...4. julija 1945 je v Monorju na Madžarskem umrl  Ludvik Vrečič, slovenski slikar. Rodil se je 10. aprila 1900 v Skakovcih. Po končani osnovni šoli v Strukovcih in v Murski Soboti, kjer se je izkazal kot izredno nadarjen učenec tako za risanje kot tudi za druge predmete, so ga starši na pobudo takratnega evangeličanskega seniorja Štefana Kovača in nadučitelja Franca Ruže vpisali na evangeličansko licejsko gimnazijo v Šopronu na Madžarskem. Šolanje je uspešno končal leta 1916 in se še istega leta vpisal v peti razred trgovske šole v Zalaegerszegu, ki jo je končal prav tako z odliko. Šesti in sedmi razred trgovske šole je nato obiskoval v Šopronu in tam leta 1918 tudi maturiral. Po služenju obveznega vojaškega roka v Veszprému in dalje pri plačani vojski v Szombathelyu se je 1920 vpisal na višjo trgovsko šolo v Budimpešti in naslednje leto še na slikarsko šolo. Leta 1924 je znova služil vojaški rok v Mariboru, leta 1925 pa v Beogradu. Nato se je vrnil v Budimpešto, kjer je v letih 1926 in 1927 obiskoval in uspešno končal še četrti razred realne gimnazije. Študij na slikarski šoli je končal leta 1929 z diplomo profesorja in nazivom akademskega slikarja. Tega leta je dobil tudi madžarsko državljanstvo, za katerega je zaprosil leta 1922. Ob študiju je opravljal še razna priložnostna dela, ukvarjal pa se je tudi z umetno obrtno-usnjarsko dejavnostjo. Po diplomi je nekaj časa kot profesor služboval na eni izmed gimnaziji v Budimpešti, kjer je imel tudi lastni atelje, nato pa se je odločil za samostojni umetniški poklic. Leta 1938 je bil sprejet tudi v madžarsko Združenje upodabljajočih umetnikov.Slovenski javnosti se je Vrečič, z umetniškim imenom Skakovski Vrečič Ludvik, prvič predstavil leta 1928, ko je na povabilo Riharda Jakopiča razstavljal v Jakopičevem paviljonu v Ljubljani. Na ogled je postavil 226 del, od tega 40 figuralnih slik, 44 pokrajinskih in 6 tihožitij, iz študijskih let še 17 olj, 12 pastelov in 105 risb s kredo, svin
še novic