Ljutomerske izkušnje v programu URBACT

Ljutomerske izkušnje v programu URBACT

Inštitut za politike prostora, 26. januar 2015 ― URBACT je evropski program za izmenjavo in učenje, ki podpira trajnostni razvoj mest. Mestom omogoča sodelovanje pri razvoju rešitev za ključne urbane probleme ter utrjuje njihovo osrednjo vlogo pri soočanju z vse bolj kompleksnimi družbenimi spremembami. URBACT pomaga mestom pri razvoju novih in trajnostnih pragmatičnih rešitev, ki vključujejo gospodarsko, družbeno in okoljsko razsežnost. Mestom omogoča [...]

SCENSKE UMETNOSTI: domače] Recenzija gledališke predstave - Homer: Iliada

Koridor, 26. januar 2015 ― Premiera: 26. 1. 2015 Režiser: Jernej Lorenci Dramaturgija: Eva Mahkovic, Matic Starina Obstajajo dela, ki služijo politiki, ideologiji, ljubezni, sovraštvu, in tista, ki služijo večnosti. Iliada, začetek zahodne kulturne civilizacije, spremljevalka vseh velikih imen in izziv zadnjih treh tisočletij, ostaja večna. Jernej Lorenci nas s svojim spektaklom opozarja na njen pomen, predvsem pa na njeno vrednost. Odkriva nam nove odtenke in potrjuje, da ne gre za primitivno delo temne davnine, temveč univerzalno shemo, ki se v nas samih in okoli nas odvija odtlej in se tudi bo, dokler se svet vrti. Ekipi je uspelo dodelano priklicati antičnega duha skozi glasbo, ki sloni na disonančnih akordih in na srhljivem heksameterskemu ritmu. Hkrati pa se je v antični duh vpletla tudi nesnaga in darovi drugih, sodobnih časov. V osnovi so bili epi peti in ne igrani. Tega načela se drži tudi Lorenci v svojem konceptu, ki celotno dogajanje preoblikuje v antično-moderni kabaret, kjer vodilno vlogo prevzame aiod (Janez Škof), ki zgodbo podaja ostalim igralcem. Igralska zasedba, kljub temu, da je sestavljena iz dveh gledališč in gostujočih, precej ubrano funkcionira, pri čemer je treba izpostaviti, da se je v tej predstavi (zopet) močno pokazalo, da "stari mački" (Jernej Šugman, Janez Škof in Jette Ostan Vejrup) premorejo tisto nekaj, česar nekateri mlajši kolegi še niso našli, izvzemši Nino Ivanšin, ki je v svoji vlogi Tetide naravnost blestela. Odlično je zasedbo "rešil" tudi Jure Henigman, ki je v sicer skopem besedilu Ahila znal pričarati nekaj izvrstnih trenutkov. Lorenci, kralj podrobnosti, nas v tem pogledu niti tokrat ni razočaral. Fantastična glasbena spremljava Zvezdane Novaković, ki je s svojo harfo in vokalom povzročila veliko mravljincev v dvorani. V morju efektov in podrobnosti gre izpostaviti predvsem prečudovito postavitev Ahila, ki sedi pred svojim garderobnim ogledalom in čaka na svoj nastop, ki mu ga je zrežirala usoda. Zagotovo pa je najbolj presunljivo sklepno
Prišepetovalci. Petintridesetič.

Prišepetovalci. Petintridesetič.

Radio Študent, 26. januar 2015 ― UVODNIK Na večer, ko so vsi svetovni mediji, pa naj so bili ob tem navdušeni ali prestrašeni, na veliko poročali o zmagi Sirize in se ukvarjali z edinim še odprtim vprašanjem – namreč z vprašanjem tistih par desetink odstotkov, ki so odločale o tem, ali bo ta zmaga resnična ali že vnaprej kompromisna –, se je dnevnik naše nacionalne televizije začel z nevtralno dobrimi novicami: zmago Filipa Flisarja v smučarskem krosu, tretjim mestom Petra Prevca v smučarskih skokih in zmago Slovenije v osmini finala rokometnega prvenstva. A če bi ta predtakt, ob katerem je Manica Janežič sijala od navdušenja, čisto slučajno hoteli razumeti kot trik, skozi katerega je boljševiška televizija kanalizirala evforijo ob zmagi skrajne levice, bi se, jasno, motili. Tudi na predvečer volitev, ko so se vsi normalni svetovni mediji, vključno s konkurenčnimi 24 urami, ukvarjali s tem, kakšen dogodek bo zmaga Sirize – ali bo dosegla absolutno ali zgolj relativno zmago, ali bo torej šlo za pravi dogodek ali zgolj še eno potrditev, da nevidna roka zgodovine levice ne mara –, je namreč ista TV Slovenija svoj Dnevnik uvedla s prav tako nevtralno dobro novico, ob kateri bi morali odpreti šampanjce: »Za začetek Dnevnika spodbudna novica. Bonitetna hiša Moody je izboljšala oceno Sloveniji za eno stopnjo. Zvišala jo je z Ba1 na Baa3. Slovenija tako po razvrstitvi Moodyja ni več v skupini držav z velikim tveganjem. Kaj pravijo v bonitetni hiši? Politično stanje v državi se je izboljšalo, stabilizacija bančnega sektorja pa zmanjšuje možnost novih pritiskov na javne finance. Skratka, novica je dobra.« Če odmislimo bizarno in za RTV tipično lektorsko kaprico, nenadno prekrstitev bonitetne hiše Moody's v Moodyja – v čem še je ta nacionalkina gesta sporna in bizarna? O čem govori? Simptom česa je? V čem je v tej gesti spregovorilo slovensko politično nezavedno? V čem je ta gesta več kot zgolj znamenje slovenske samovoljne izključitve ne le iz svetovnega, temveč že evropskega dogajanja? V čem
Riddim Operator #192 !!!

Riddim Operator #192 !!!

Radio Študent, 26. januar 2015 ― Tokrat bolj našponana oddaja, kar pomeni, da bomo sukali vglavnem komade, primerne za na žur. Sprehodili se bomo od takoimenovanega dancehalla osemdesetih v stilu Barringotn Levyja, Sugar Minotta in podobnih... preko devetdesetih in malce kasneje, ko so lestvice polnili Beenie Man, Tanya Stephens ... vse do današnjih dni v stilu Prince Fattyja in Mungo's Hi-Fi. Nekaj novosti tokrat v duhu derivatov - reggae jungle drum n' basa.   mail:  riddimoperator@gmail.com http://www.facebook.com/riddimoperator.oddaja ponovitev ( rok trajanja 1 teden ! ):  https://soundcloud.com/riddim-operator   RIDDIM OPERATOR No.192 PLAYLIST: Benjamin Zephaniah - Rasta (Helidon / Upright Records) Barrington Levy - Come In A Dance (Power House) Sugar Minott - Upon The Level (Midnight Rock) Papa Levy - My God My King (Taxi) Mungo's Hi-Fi ft. Sugar Minott - Scrub A Dub Style / Prince Fatty Mix (Mr Bongo) Mungo's Hi-Fi ft. Marina P - Divorce L'Italienne / Prince Fatty Mix (Mr Bongo) Prince Fatty & Hollie Cook - Sugar Water / Mungo's Hi-Fi Main Mix (Mr Bongo) Beenie Man - Hmm Hmm (Virgin) K.C. Jockey & Elephant Man - Diggy Diggy (Sweet Sadie's Production) Tanya Stephens - Drought (Sweet Sadie's Production) Steely & Clevie - Capital P Riddim (Pum Pum) (Steely & Clevie) Aries - Original Foundation / Bladerunner VIP (On Point Music) Break - Strictly Entertainment (Playaz Recordings) Bcee ft. David Boomah - Typical Description / Calibre Remix (Spearhead) Alborosie - Rock The Dancehall Discomix (VP / Greensleeves Records) Alborosie - To Whom It May Concern Discomix (VP / Greensleeves Records)
Napovedujemo koncert »Kurdistan Punk TV Live« v Pekarni

Napovedujemo koncert »Kurdistan Punk TV Live« v Pekarni

SPRP, 26. januar 2015 ― Klub KURD odpira svoja vrata! Slovenski Punk Rock Portal v sodelovanju s KUD KURD pripravljamo koncert »Kurdistan Punk TV Live«. Dogodek se bo zgodil v petek, 30. januarja ob 22:00 v mariborski Pekarni. Oder bodo stresle tri zasedbe: - Life in Peril  Varaždin, hardcore - Spunk on Toast  Ljubljana, hc/punk rock - The Flayters  Muta, punk rock Prispevek za bende bo znašal 4 evre. Pred, med in po koncertu bo na sporedu glasbena idila iz različnih hardcore in punk smeri. Na dogodku bo vzpostavljen tudi distro. Vabljeni! Kratek opis skupin : Wings of perdition by Life in peril Life in Peril so znani po živahnih nastopih. Life in Peril je metaliziran hardcore band, ki je z delovanjem pričel leta 2011 v Varaždinu. Ustvarjajo grobo kaotično glasbo z breakdowni in kompleksnimi rifi. Oder so si že delili s Parkway Drive, Sick of it All, Stick to Your Guns navdih pa so našli še v skupinah kot so Comeback Kid, The Ghost Inside, Terror ipd. V besedilih se dotikajo socialno političnih tem in zavračajo vse oblika fašizma, vojne ter religije, ki se jim zdijo nesmiselne. Skozi delovanje so navrgli tri izdaje, zadnja z naslovom »Wings of Perdition« je izšla lansko leto. Za bučno vzdušje bo zagotovljeno! Spunk on Toast Spunk on Toast je skupina, ki nadaljuje tradicijo hitre, angažirane in melodične hardcore punk rock godbe. Po številnih menjavah se je skupina leta 2012 ustalila, vlogo pevke pa je prevzela energična Urša. Slednja je letos zapustila band v pričakovanju punk podmladka, njeno vlogo pa sta v celoti prevzela Jakob in Eržo. Skozi prodorna besedila in kančkom satire opozarjajo na nedemokratičnost kapitalističnega sistema, opozarjajo na krivice v družbi ter profitno na naravnanost današnjega sistema, ki zanemarja malega človeka. Do sedaj so izdali EP »Farsa DEMOkracije«, v načrtu pa imajo snemanje novega albuma. Makak! Farsa DEMOkracije by Spunk on Toast The Flayters Dogodek bodo otvorili vrli

[LITERATURA: domače] Poročilo z maratonskega branja epa Vrata nepovrata

Koridor, 26. januar 2015 ― Društvo slovenskih pisateljev, Tomšičeva 12, Ljubljana 23. 1. 2015 Boris A. Novak, slovenska pesniška legenda, je zaslužen za to, da smo marsikatero pesniško obliko prvič dobili v slovenščini. Njegov zavidljiv opus navdihuje nove generacije ustvarjalcev, svoje znanje pa prenaša tudi na študente primerjalne književnosti, ki jih poučuje verzologijo. Nov mejnik v njegovem pesnjenju predstavlja delo Vrata nepovrata, prvi slovenski ep, ki ga je pesnik označil za svoj opus magnum. Sestavljajo ga tri knjige, Zemljevidi domotožja, Čas očetov in Bivališča duš. Zemljevidi domotožja so nedavno izšli pri založbi Goga, ki je v Društvu slovenskih pisateljev ob tej priliki organizirala maratonsko branje epa, pri čemer so se avtorju pridružili Svetlana Makarovič, Veno Taufer, Milan Dekleva, Draga Potočnjak, Marjan Strojan, Miklavž Komelj in Ivo Svetina. Zadnji je imel v imenu DSP uvodni govor, v katerem je zavrnil splošno mnenje, da je doba epov minila – Boris A. Novak je navsezadnje dokazal nasprotno, ponovno pa je dokazal tudi to, da slovenska poezija zmore vse, kar zmore lirika drugih svetovnih jezikov. Svetina je poudaril, da ga veseli, da je založba Goga izdala prvo knjigo epa, in izrazil željo, da bi vsi skupaj dočakali tudi izid drugih dveh. Pesnik sam pa se je zahvalil urednici Jelki Ciglenečki, lektorici Nini Štampohar in avtorici naslovne ilustracije Metki Krašovec, ki so vsaka po svoje pripomogle h končnemu izdelku. Branje sta nato otvorila on in njegova pesniška sestra, kot jo je poimenoval sam, Svetlana Makarovič. NEKAJ ODLOMKOV IZ EPA Vrata nepovrata so veličasten ep, »knjiga spomina«, v kateri se nizajo podobe iz avtorjeve, pa tudi kolektivne preteklosti. Tako v prvem spevu, Postava, avtor sreča Danteja - ponovi se dogodek iz Božanske komedije, Dantejevo srečanje z Vergilom. *** Stal sem pred njim. Največjim, poln sramu. Mojster; sem se zbal, le nate se lahko obrnem. Ne ker bi ti bil enak, ampak ker sem na dnu, kot si bil ti sredi temnega gozda. /.../ /.../
ARTEFAKT 109: Back to the Basics

ARTEFAKT 109: Back to the Basics

Radio Študent, 26. januar 2015 ― Testiral smo novo RŠ TASCAM snemalko v različnih zvočnih kontekstih: Delo, Družina, Zabava. Back to the basics ... TASCAM is the professional audio division of TEAC Corporation, headquartered in Montebello, California. Tascam is credited as the inventor of the Portastudio, the first cassette-based multi-track home studio recorders. Tascam also introduced the first low-cost mass-produced multitrack recorders with Simul-Sync designed for recording musicians. Tascam also manufactured reel-to-reel tape machines and audio mixers for home recordists from the early 1970s through the mid-1990s.    
DESTROY DESTROY DESTROY

DESTROY DESTROY DESTROY

Radio Študent, 26. januar 2015 ― TRACKLIST 1. BC Camplight - Atom Bomb 2. Spiritualized - Broken Heart 3. Idaho - To Be The One (v posnetku je lapsus, Idaho so zadnjo plato izdali leta 2011 in ne 2001) 4. The American Analog Set - Choir Vandals (in odlična Gibbardova priredba) 5. Tall Firs - Warriors 6. Songs: Ohia - Blue Chicago Moon 7. City And Colour - Sensible Heart 8. Grandaddy - Hewlett's Daughter 9. The Afghan Whigs - If I Were Going 10. Lift To Experience - To Guard And To Guide You (Josh T. Pearson zadnja leta glasbo snema kar sam) 11. The New Year - Stranger To Kindness 12. Idaho - Alta Dena 13. The Moments - To You With Love

Poslovil se je Demis Rusos

Večer, 26. januar 2015 ― V Atenah je v nedeljo umrl grški pevec Demis Rusos, star je bil 68 let. Zaslovel je v 60. in 70. letih prejšnjega stoletja s skladbami, kot so Goodbye My Love, My Friend The Wind in Forever And Ever. Prodal je okrog 60 milijonov plošč po vsem svetu. Rusos se je že nekaj časa zdravil v zasebni bolnišnici, za katero boleznijo, ni znano. Sicer pa se je več let boril s ...

Poslovil se je Demis Rusos

Večer, 26. januar 2015 ― V Atenah je v nedeljo umrl grški pevec Demis Rusos, star je bil 68 let. Zaslovel je v 60. in 70. letih prejšnjega stoletja s skladbami, kot so Goodbye My Love, My Friend The Wind in Forever And Ever. Prodal je okrog 60 milijonov plošč po vsem svetu. Rusos se je že nekaj časa zdravil v zasebni bolnišnici, za katero boleznijo, ni znano. Sicer pa se je več let boril s ...
še novic