Pr’ Hostar (2016)

Pr’ Hostar (2016)

Deseta umetnost, 2. februar 2020 ― Zgodba o rojstvu prigod največjih gavnarjev pod Alpami je vsem poznana; Pr’ Hostar je sprva zaživel kot štiridelna serija s štirimi epizodami, ki so bile objavljene na spletni strani You Tube in nemudoma zbudile pozornost javnosti. Posamične epizode, za katere bi težko rekli, da jih je povezovala kakršnakoli rdeča nit, so izgledale kot sestavljanka bolj ali manj […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Guardians Of The Galaxy (2014)  The Old Man & The Gun (2018)  The Avengers (2012)  Alien (1979)  Tomb Raider (2018) Copyright © Deseta umetnost [Pr' Hostar (2016)], All Right Reserved. 2020.
LEALUDVIK: AS IT IS, SO BE IT

LEALUDVIK: AS IT IS, SO BE IT

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 2. februar 2020 ― Samostojna razstava umetniškega tandema Lealudvik izpostavlja nekaj ključnih del njunega dosedanjega delovanja, a jih tokrat preko uporabe različnih medijev tudi vsebinsko razširja. Vidnost sta dosegla predvsem preko grafičnega oblikovanja in zinov;[1] ta analogni medij jima je omogočal razvoj izrazito eklektičnega pristopa preoblikovanja vsebin in podob iz popularne okultistične kulture zahodnoevropskega sveta. Njuno zanimanje za sam medij pa je privedlo tudi do inovativne digitalne razširitve zina, prek uporabe prosto dostopne aplikacije za predvajanje GIF-ov, na virtualno raven. Doslej že razstavljeni videoposnetki so služili predvsem kot medijske razširitve drugače taktilnega analognega medija, tu pa so se osamosvojili oziroma jim je bila na razstavi v Galeriji Škuc dodana še druga medijska razsežnost. Lealudvik posegata po okultističnih vsebinah, kar je razvidno že iz samega naslova razstave; As it is, so be it[2] je namreč zapis voditelja Procesualistične cerkve poslednje sodbe Roberta de Grimstona,[3] ki je z besedami Bratje, kot je, naj bo, naslavljal pripadnike apokaliptičnega kulta.[4] Prevzemanje tovrstnih elementov ne kaže na umetničino in umetnikovo podpiranje kultnega delovanja ali smernic, temveč na njuno zanimanje za vsesplošno prevzemanje ter mešanje podob, simbolov, manter in vsebin, ki so nosili lastnost svetega in so jih koristila tudi številna okultistična gibanja ter posamezniki v dvajsetem stoletju. Gesto prevzemanja religijskih podob postavita v samo središče razstave in s tem označita njen izsiljen začetek. V igri simbolov črne in bele magije ter v iskanju novih in razburljivih okultističnih obredij izzivata tragično usodo posameznika, ki ni pripravljen sprejeti končne žrtve – zapustitve ega. Igranje s simboličnimi pomeni tovrstnih spajanj privede tudi do mnogoterosti branja in razumevanja umetničinega ter umetnikovega partnerskega odnosa, ki se motivno multiplicira v drugih delih na razstavi. S postavitvijo predmetov, ki ponazarjajo lažno s
SCHWEINCHEN

SCHWEINCHEN

Kurja polt, 2. februar 2020 ― SCHWEINCHEN Film dokumentira študijo razkroja, ki jo je pod umetniškim vodstvom režiserja Jörga Buttgereita izvedel forenzični biolog dr. Mark Benecke. Glasbeno podlago je prispeval Buttgereitov dolgoletni sodelavec Andre Abshagen, kot montažer in producent filma se podpiše režiser Michal Kosakowski (German Angst), plakat za film pa je ustvaril naš prijatelj in gost lanske edicije Gilles [...] The post SCHWEINCHEN appeared first on Kurja Polt.
DOGS DON’T WEAR PANTS

DOGS DON’T WEAR PANTS

Kurja polt, 2. februar 2020 ― KOIRAT EIVÄT KÄYTÄ HOUSUJA Juha se po tragični smrti žene znajde v vlogi samskega očeta. Čustveno je omrtvičen in povsem izgubljen. Dokler nekega dne ne zatava v kletni studio domine Mone in se s pomočjo smrtonosnega fetiša spet približa izgubljeni ljubezni. Razburljivo odkritje lanskega Cannesa Psi ne nosijo hlač je mračno komična, slastno [...] The post DOGS DON’T WEAR PANTS appeared first on Kurja Polt.
APOKALIPSA 2020

APOKALIPSA 2020

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 2. februar 2020 ― Apokalipsa 2020 je naslov skupinske razstave, postavljene v galeriji Equrna. Gre za kurirano, tematsko spodbujeno slikarsko razstavo z večino del iz leta 2019. Razstavljena dela izvorno ne vsebujejo apokaliptičnih tendenc in niso bila ustvarjena s to idejo, vendar nam v perspektivi naslova ter v tokratnem izboru in postavitvi ponujajo novo priložnost interpretacije. Tem umetninam je (kot vsaki zanimivi umetnini) imanentna večplastnost, komplekstnost, to, kar vidimo, ni nikoli dokončno in zato odpira vedno nove možnosti opazovanja. Razstava je zastavljena v duhu preizpraševanja izpostavljenosti posameznika in celotnega človeštva prihodnosti. Beremo jo lahko povsem narativno, kot bi inscenirali, doživljali različne stopnje, različne trenutke apokalipse v časovnem obdobju pred, med in po apokaliptičnem dogodku: od trenutnega življenja civilizacije do spopada, krika, oklepanja zadnje bilke, do izbruha, do iskanja načina, kako živeti po takem dogodku, iskanja novih planetov, vesoljskega potovanja, abstraktnih form, frekvenc, ki niso s tega sveta... V slikarskem smislu pa se na razstavi odpira vprašanje, kaj se dogaja z odnosom subjekt – objekt oziroma ali se subjekt umika iz prvega plana slikarstva oziroma nastopa samo še kot (Fickov) poslednji samuraj, etnografski element, ki odhaja in naznanja konec antropocentričnega dojemanja sveta in slikarstva ter se umika nečemu novemu, kar ni (več) ne človek ne narava. Razstavljena dela povezuje ideja sedanjosti, ki se nahaja v prehodnem, tranzitnem času, kjer ni novega leta kot jasne časovne ločnice; sedanjosti, ki je del procesa in sprememb, ki prihajajo, se že dogajajo in napovedujejo nova razmerja in nove ureditve. Človek (subjekt) ni več osnovni motiv oziroma predmet raziskovanja ali zanimanja. Soočenje današnjega človeka s temi novimi razmerami deluje apokaliptično.
FILMI-2020

FILMI-2020

Kurja polt, 2. februar 2020 ― SODOBNI ADORATION OBOŽEVANJE Fabrice du Welz, Francija/Belgija, 2019, 98' Fabrice du Welz sklene svojo "ardensko trilogijo" (po filmih Kalvarija in Aleluja, prikazanih na prejšnjih edicijah festivala Kurja Polt) z eterično, na 16-milimetrski film posneto zgodbo o obsedeni mladi ljubezni. Varljivo preprost in droben film je testament du Welzovi izjemni, [...] The post FILMI-2020 appeared first on Kurja Polt.

2. februar 2010 - uradno odprtje prenovljene Osrednje knjižnice Celje na Muzejskem trgu

Kamra.si, 2. februar 2020 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan2. februar 2010 - uradno odprtje prenovljene Osrednje knjižnice Celje na Muzejskem trgu. Izposoja je stekla že 18. januarja 2010. Projekt nove Osrednje knjižnice Celje je bila največja naložba Mestne občine Celje v kulturo v tedanjem desetletju. Investicija je vredna 12 milijonov evrov, od tega je del sredstev - 1,7 milijona evrov, prispevalo Ministrstvo za kulturo. Osrednja knjižnica Celje se je aktivno gradila zadnja tri leta, novi prostori, ki se razprostirajo na 4.700 m2 so dvakrat večji kot prejšnji, zaposleni pa so vanje preselili kar 350.000 enot. Povečana in povsem prenovljena knjižnica od takrat nudi uporabnikom sodobne knjižnice storitve, pripomogla pa je tudi k bolj živahnemu dogajanju v središču mesta. Sodoben knjižnični objekt je izjemnega pomena za uporabnike, knežje mesto in Slovenijo.  
V sklopu Drama akustika intimni koncert Vlada Kreslina

V sklopu Drama akustika intimni koncert Vlada Kreslina

Misli, 2. februar 2020 ― V sklopu cikla Drama akustika SNG Drama Ljubljana bo drevi na sporedu intimni koncert Vlada Kreslina. Glasbeniku se bo na odru pridružil multiinstrumentalist Iztok Cergol, posebni gost večera pa bo Vladov oče Milan Kreslin. Skupaj se bodo sprehodili skozi Kreslinov opus in se dotaknili njegovega novega albuma z naslovom Kaj naj ti prinesem, draga.
1960 Cerknica – Brestovi vratarji

1960 Cerknica – Brestovi vratarji

Stare slike (Cerknica), 2. februar 2020 ― Slika je verjetno nastala med leti 1957 in 1965 pred glavnim vhodom v tovarno Brest. Vratarji imajo še brestove uniforme s pokrivali z napisom VRATAR. Točnega datuma nastanka fotografije ne moremo ugotoviti 1. 10. 1969 je Brest svoje vratarje prezaposlil v podjetje Varnost Ljubljana. Torej je outsourcing, zunanje izvajanje storitev, Brest uporabljal že takrat. Takrat so vratarji zamenjali Brestove […]

Niccolo Ammaniti ustvarja nadaljevanko po svojem romanu Anna

Misli, 2. februar 2020 ― Italijanski pisatelj in režiser Niccolo Ammaniti, znan po knjigah Ni me strah, Kakor bog ukazuje, Jaz in ti, režira televizijsko serijo po svojem romanu Anna, poroča italijanska tiskovna agencija Ansa. Serija nastaja pod okriljem Sky Original, v vlogi protagonistke Anne pa nastopa nadebudna 13-letna Giulia Dragotto.
Janko Ban in Marko Kravos, nagrajenca osrednje proslave Slovencev v Italiji ob kulturnem prazniku

Janko Ban in Marko Kravos, nagrajenca osrednje proslave Slovencev v Italiji ob kulturnem prazniku

ARS Kulturna panorama, 2. februar 2020 ― Nadaljevali bomo v Ljubljani z razstavo fotografa Boruta Krajnca, s subkulturnim festivalom Kavč ter z razstavo hrvaškega konceptualnega umetnika Vlada Martka Pregled tedna bomo začeli z letošnjima nagrajencema osrednje proslave Slovencev v Italiji ob kulturnem prazniku, z Jankom Banom in Markom Kravosom. Nadaljevali bomo v Ljubljani z razstavo fotografa Boruta Krajnca, s subkulturnim festivalom Kavč ter z razstavo hrvaškega konceptualnega umetnika Vlada Martka. Ob koncu se bomo zazrli v prihodnost Cankarjevega doma v Ljubljani, kakor jo vidijo v vodstvu institucije.
Nina Ivanišin, dramska in filmska igralka

Nina Ivanišin, dramska in filmska igralka

ARS Naši umetniki pred mikrofonom, 2. februar 2020 ― Dobitnica nagrade Prešernovega sklada 2020 V nizu pogovorov z letošnjimi nagrajenci Prešernovega sklada se predstavlja dramska igralka Nina Ivanišin, članica ansambla Drame slovenskega narodnega gledališča v Ljubljani. Nagrado Prešernovega sklada je prejela za vloge, ustvarjene v zadnjih treh letih na matičnem odru. Bila je Antigona, Lojzka v Hlapcih, Nežka v Linhartovem Matičku, Agata Schwarzkobler v Visoški kroniki. To sezono jo gledamo, med drugim, v drami Pljuča Duncana Macmillana na odru Male drame. O tem je Primož Jesenko zapisal: »V sodobni drami Pljuča z dovršenim občutkom za tempo ozamišlja replike eruptivno in s prezentnostjo, ki drzno prepleta ravni resničnosti. … Ekspresivnost igre Nine Ivanišin podpira neizrečeni podtekst, ki sega onkraj videnega in povedanega.« Pred mikrofon jo je povabila Tadeja Krečič.

BIO 26. Pogovor #4 - Modrost

MAO, 2. februar 2020 ― Na zaključnem BIO pogovoru se bosta kustosa bienala, Thomas Geisler in Aline Lara Rezende o modrosti pogovarjala z Alice Rawsthorn in Paolo Antonelli, dvema osebnostima, ki sta s svojim delom ključno zaznamovali današnje razumevanje oblikovanja v svetu. V razpravi bosta sodelovala tudi Matevž Čelik Vidmar in Tina Gregorič.
še novic