God and Monkey ter SickBreed v klubu Gromka!

God and Monkey ter SickBreed v klubu Gromka!

SPRP, 24. februar 2020 ― V razvojnem laboratoriju kolektiva WS booking & promotion se je tokrat zmešal vse od electra, indie-ja do trših stonersko-grungerskih elementov. Če bo na Gromkinem odru kaj eksplodiralo, se pridi prepričat 7. 3. 2020. Fb event najdete tukaj. SickBreed (grunge / stoner, Ljubljana) Trojec, ki zna poleg severnobalkanskonaradnozabavnih vzorcev, v svoje avtorske stvaritve vnesti tudi konkretno dozo jeze in udarnih riffov. V besedilih preizprašujejo vedno bolj restriktiven sistem v katerem živimo ter odtujenost v družbi. Mladci so nase opozorili z odličnim EP-jem The Joy in Deception iz lanskega julija, definitivno pa niso še povedali vsega! https://sickbreed.bandcamp.com/ God & Monkey (electro / indie rock, Budimpešta) Trio s sedežem v prestolnici Madžarske, je bil ustanovljen avgusta 2012 in aktivno deluje od leta 2016. Fantje spretno radirajo meje med glasbenimi zvrsti kot so: punk, techno, house, indie, surf, garage in psihedelični rock. Eksperimentirajo z različnimi zvoki in skušajo najti svojstven način izražanja. Njihov prvenec EP je izšel marca 2017 in nosi naslov 5 popular classics EP. Po tej izdaji so nanizali še dva EP-ja in več glasbenih videospotov. Za letošnje leto pa napovedujejo izzid prvega LP-ja. Njihovi koncerti so bojda udarno-obskurno-preznojeni! https://godandmonkey.bandcamp.com/Piše: WS booking & promotion
Povorka

Povorka

LUD Literatura, 24. februar 2020 ― Ko so vse moje knjige poskenirane in varno vrnjene čez pult, me knjižničar prijazno vpraša, če želim poravnati dolg danes ali naslednjič. Kakšen dolg, je*emti?! Morali bi biti veseli, da knjige sploh še kdo bere!
Ljubljančan Ernst Moro, svetovno priznani pediater

Ljubljančan Ernst Moro, svetovno priznani pediater

Zgodovina na dlani, 24. februar 2020 ― Ernst Moro je ime, ki ga v splošni javnosti pozna le malo kdo. A ta svetovno znani pediater, ki se je rodil v Ljubljani, je s svojimi raziskavami rešil na tisoče dojenčkov. Vedno zaskrbljeni starši ste morda že slišali za Morov refleks (tudi Morojev refleks), to je odziv dojenčka na… Preberi The post Ljubljančan Ernst Moro, svetovno priznani pediater appeared first on Zgodovina na dlani.

Katarina Hostar: Hiša PS

OUTSIDER, 24. februar 2020 ― Na mirni, sončni lokaciji sredi narave v bližini Kranja je v preteklem letu zrasla nova enodružinska hiša. Zasnovala jo je arhitektka Katarina Hostar. Parcela meri nekaj več kot 1000m2, in se na južno stran odpira proti naravi. Prostora je dovolj, zato si hiša dovoli biti pritlična. Tu je vse na dosegu roke: gozd, jezero, nebo.… The post Katarina Hostar: Hiša PS appeared first on OUTSIDER.

Pastirske cokle, okoli 1950

Medobčinski muzej Kamnik, 24. februar 2020 ― Cokle so bile pastirsko leseno obuvalo, večinoma iz javorjevine, na Veliki planini s prepoznavnim zgornjim pletenim delom iz macesnovih viter (pozneje so to nadomestili z usnjem). Podplat je bil zaščiten z žeblji ledníki za varnejšo hojo. Domnevamo, da so se ledníki pojavili približno v 16.–17. stoletju, saj jih pogosto najdemo kot arheološke najdbe v pastirskih […] The post Pastirske cokle, okoli 1950 appeared first on MM:K.

Kurentova obredja s pustnimi šemami nimajo nič skupnega

Štajerski tednik, 24. februar 2020 ― Štefan Čelan je knjigo o kurentu z naslovom Kurent – korant, ali veš kdo si? napisal na podlagi rezultatov dolgoletnega raziskovanja. Največja težava pri pisanju knjige je bila, kako na eni strani prepričati preprostega človeka, napisati poljudno knjigo, da jo bo razumel vsak, ki jo bo vzel v roko, na drugi strani pa biti dovolj strokoven, da ti stroka ne bo očitala, da si sanjač, da razpravljaš brez argumentov in strokovne podlage.

Predstava, ki se zgodi

Kriterij.si, 24. februar 2020 ― Predstava, ki se zgodi Gregor Strniša, Maruša Kink: Žabe Urednik Mon, 02/24/2020 - 12:46 Predstava, ki se zgodi(ogled predstave 22. januarja 2020) Žabe ali prilika o ubogem in bogatem Lazarju, delo Gregorja Strniše, je nastalo pred pol stoletja. Kljub večkratnim uprizoritvam in nagradam je delo še vedno aktualno. To se izkaže tudi v performativnem raziskovalnem procesu režiserke Maruše Kink in preostale ustvarjalne ekipe, ki jim je bilo to besedilo izhodišče predstave. S karto v roki se kot v procesiji sprehodimo k sosednji zgradbi in se po stopnicah odpravimo v prostor, kjer nas pozdravijo in posedejo performerji, še prej pa ponudijo navadno ali ognjeno vodo (žganje). Zgodi se prvi senzorični moment, stik s kožo, sledi vonj kadila, ognjene vode in kislih kumaric, ki so razporejene na mizicah. Takoj nam je jasno, da je to nekakšna kabarejska razporeditev v nekem neklasičnem gledališkem prostoru. Scenografija in kostumi Tine Bonča nas popeljejo v medprostor, v prostor med realnim in sanjskim, ki ga avanturistično dojamemo z nenadnim začetkom predstave. Kot format se predstava spogleduje s kabaretnim in intimno dramskim. Umešča nas v današnji čas, kjer imamo za valuto svojo lastno bit in smo za svoje grehe pripravljeni prodati dušo. Najprej bi imeli vse za kakršnokoli ceno, potem se polastimo nečesa, kar je živo in ni naše, storimo greh in nam je žal. In potem nastopi trgovanje s hudičem. Otvoritveni song, ki nam izreka dobrodošlico, nas omehča in pripravi na sproščeno gledanje. Začetek je lahkoten, performerji pa ga v nadaljevanju stopnjujejo do turobnega, doživljajsko izčrpnega konca. Priča smo navidezni smrti Lazarja, ki je bil obredno pokopan, ob njegovem grobu pa spremljamo kuhanje in pitje turške kave, pravkar pripravljene na plinskem gorilniku za taborjenje. Prej smo doživljali spektakelsko verzijo kabareja, potem pa se izvajalcu pridružimo pri intimi tega časa, postanemo eno, soustvarjamo čas in trajanje. Odpre se mesto za razmislek, kaj se sploh

Odpiramo natečaje festivala Tresk #11!

Kino Šiška, 24. februar 2020 ― Festival Tresk vsako leto razpiše vizualni natečaj, ki obsega pet kategorij, tako ali drugače povezanih z glasbenim založništvom. Natečaj festivala Tresk prispeva k prepoznavanju pomembnosti kvalitetno oblikovanih fizičnih nosilcev dejavnosti glasbenega založništva, njihovega promocijskega materiala in dokumentacije glasbenih dogodkov. 

Novca kamniške kovnice, 13. stoletje

Medobčinski muzej Kamnik, 24. februar 2020 ― Novca kamniške kovnice iz časa Henrika IV. Andeškega (1204–1228) in Friderika II. Babenberškega (1230–1243). Vsaj od leta 1195 se v Kamniku omenja Andeška kovnica denarja, ki je bila pod vplivom kovnice oglejskih patriarhov in salzburških nadškofov iz Brež na Koroškem. Po letu 1220 je kovala tudi novce z napisom CIVITAS STAIN. Doba, ko so tujerodni […] The post Novca kamniške kovnice, 13. stoletje appeared first on MM:K.

SOBOTNA AKADEMIJA 2020 – Pripravljalni tečaji za sprejemne izpite na Fakulteti za dizajn

Fakulteta za dizajn, 24. februar 2020 ― Smeri: NOTRANJA OPREMA TEKSTILIJE IN OBLAČILA VIZUALNE KOMUNIKACIJE DIZAJN MANAGEMENT NAKIT SOBOTNA AKADEMIJA se bo izvajala na sedežu Fakultete za dizajn v Trzinu, Prevale 10. Udeleženci se lahko prijavijo na poljubno število Sobotnih akademij. Obsega 10 ur in sicer se izvaja dva dneva. Cena posamezne Sobotne akademije znaša 100,00€ + 22%DDV = 122,00€. Račun vam […] The post SOBOTNA AKADEMIJA 2020 – Pripravljalni tečaji za sprejemne izpite na Fakulteti za dizajn appeared first on Fakulteta za dizajn.

Mnenje Ministrstva za kulturo na pripravljeno strategijo JAK za obdobje 2020-2024, prejeto 6.2.2020, ter odziv JAK na podano mnenje

Javna agencija za knjigo, 24. februar 2020 ― Objavljamo mnenje Ministrstva za kulturo na pripravljeno strategijo JAK za obdobje 2020-2024, prejeto 6.2.2020, ter odziv JAK na podano mnenje.   Besedilo odziva: Spoštovani, V nadaljevanju vam pošiljamo odziv Javne agencije za knjigo RS ( v nadaljevanju JAK) na predhodno mnenje Ministrstva za kulturo na predlog Strategije Javne agencije za knjigo RS za obdobje 2020-2024, prejeto dne 6.2.2020. Ad Splošne ugotovitve Agencija ni bila ustanovljena z osrednjim namenom pridobivanja neproračunskih sredstev, temveč to pridobivanje obstaja kot možnost – za kar si JAK vseskozi prizadeva. V Zakonu o Javni agenciji RS Uradni list RS, št. 112/07 in nasl. - ZJAKRS) pri namenu, za katerega je JAK ustanovljena, pridobivanje neproračunskih sredstev sploh ni omenjeno, med nalogami pa je skrb za neproračunska sredstva le ena od petnajstih nalog JAK. Ne glede na to je JAK pri črpanju teh sredstev uspešna - EU Projekt Ustvarjalne Evrope (ki je mimogrede prvi projekt iz tega evropskega programa, za katerega je JAK kandidirala) Vsaka zgodba šteje, se ne izvaja zadnje obdobje, ampak se je šele dobro začel – novembra 2019. Agencija je glede razvojnih projektov, financiranih iz kohezijskih skladov, pripravila tudi predlog za nadaljevanje izvajanja projekta Via – Via 2, ter projekt e-založništvo, oba je Ministrstvo za kulturo umestilo v INOP-e za obravnavo na SVRK. Prav tako sta v potrjevanju oziroma obravnavi dve dokumentaciji za že potrjena kohezijska projekta. Glede navodil ministrstva za črpanje sredstev za upravičence javnih razpisov JAK – ministrstvo res ni podalo pisnih navodil, je pa JAK usmerilo na podlage v ZIPPRS – kjer je predviden le 30 % avans, vse ostalo šele ob plačanih računih, kar bi pokopalo slovensko založništvo in zlasti druge akterje na področju (nevladniki), ki nimajo možnosti za premostitvena sredstva. Res je JAK sama morala najti rešitev, skladno z ZIPPRS, da je omogočila preživetje področju, a ponovno pod oteženimi pogoji. Glede sredstev agencije (s

Pod svinčenim nebom

Kamra.si, 24. februar 2020 ― Bralna akcija, s katero se letos želimo spomniti 100-letnice požiga Narodnega doma v Trstu in 90-letnice ustrelitve bazoviških junakov. Knjige si lahko izposodile v Narodni in študijski knjižnici v Trstu, v Knjižnici D. Feigla v Gorici, v Knjižnici Pinka Tomažiča in tovarišev na Opčinah, v Občinski knjižici v Saležu, v Pahorjevi knjižnici na Proseku, v Osrednji knjižnici S. Vilharja v Kopru/Biblioteca centrale S. Vilhar di Capodistria, v Kosovelovi knjižniciv Sežani in v Mestni knjižnici Izola/Biblioteca civica Isola
še novic