Nejc Černigoj: Marina City, Chicago

OUTSIDER, 30. maj 2022 ― Obstajajo stavbe, ki jih nosimo v podzavesti, ne da bi zares vedeli, kje stojijo, kako se imenujejo in kaj je v njih. Ne spomnimo se povsem, kako točno izgledajo, včasih niti tega, ali zares obstajajo ali pa gre le konstrukt domišljije, ki je v nastal sanjah, morda pod vplivom kakega filma. Tako je zadnjič ob […]

Začeli smo!

Borštnikovo srečanje, 30. maj 2022 ― Medgeneracijska prehodnost in dialog odzvanjata v programu Mladega gledališča, ki se letos osredotoča na sprejemanje in vključevanje ter gledališke postopke vnašanja raznolikosti, uokvirja pa ga vprašanje pomena zgodbe za uprizoritev, učni proces in vzgojo posameznika v odprtega, empatičnega in solidarnega človeka. Udeležili smo se performativnega sprehoda Poezija mesta in nadaljevali s pogovorom o participativnih uprizoritvenih praksah. Študentke Akademije za ples so se udeležile plesne delavnice Beethoven, popoldan pa smo si ogledali sodobno baletno predstavo 9 v produkciji mednarodno uveljavljene kanadske skupine Cas Public. V Vetrinjskem dvoru smo odprli fotografsko razstavo Jerneja Jelena (Lepota znotraj: portreti slovenskih igralk). Festivalske aktivnosti smo sklenili na Grajskem trgu z intermedijskim kabaretom Matije Solceta po motivih pripovedke Martin Krpan z Vrha Frana Levstika Mesarica. Foto utrinki v galeriji -->

Boris Pahor (1913-2022)

Vrabec Anarhist, 30. maj 2022 ― Boris Pahor je v meni živel predvsem kot pričevalec o grozotah nacističnih taborišč in bil svojevrstna garancija, da se v času njegovega življenja v Evropi kaj takega ne more več ponoviti. The post Boris Pahor (1913-2022) first appeared on Vrabec Anarhist.

Revija Primus, 30. maj 2022 ― PONOSEN, DA SI ZRAVEN! PONOSEN, DA SI ZRAVEN! 31. maj 2022 Piše: Uredništvo Ni kaj,  vabilo, ki smo da dobili na ZKD Slovenije iz Tržiča, je na prvi pogled veliko obetalo. V njegovi priponkah se je v ličnih kvadratkih napovedovalo kar enajst prireditev, ki so jih prizadevni organizatorji datumsko umestili v prve dneve Tedna ljubiteljske kulture 2022. Zastopano je bilo praktično vse, od glasbe, likovnih programov, predstavitev knjig, kajpak filmskega programa, ki je jedro letošnjega TLK; zanimivo, da je bilo še najmanj zborovskega petja, ki je sicer steber slovenske ljubiteljske kulture. A manjše vokalne skupine so bile kajpak zraven. Očitno v Tržiču dobro razumejo, da je ljubiteljstvo predvsem kulturno gibanje, kar je nedvomno več od zgolj klasičnega nabiranja posamičnih kulturnih prireditev, pa naj so te še tako dobre. V gibanju gre za »mehko moč«, ki je sposobna preplaviti svoje okolje z posebno skupnostno energijo in vsaj za kratek čas spremeniti značaj mesta. Tržiški društveniki so očitno tokrat (podzavestno) začutili, da je Teden ljubiteljske kulture priložnost, da stopijo v mestu, ki smo ga svojčas poznali po čevljarskih iozdelkih in z njimi povezanimi sejmi (kar je žal propadlo) in po osupljivih smučarskih uspehih, tokrat v prvo vrsto s kulturo. Kolikor sem sam občutil vzdušje tistega prijetnega sobotnega popoldneva, jim je dobro uspelo. Predsednik njihove zveze kulturnih društev David Ahačič (po mojem občutku je s svojimi 32 leti najmlajši nosilec te funkcije v državi, obenem pa pravi kulturni n«multipraktik« saj je bodisi umetniški vodja bodisi igralec v vseh tržiških okoljih, kjer škripajo gledališke deske) in njegov starajši kolega z območne izpostave JSKD Boris Kuburič, pravi veteran tržiške kulture, sta se kulturniškega sprehoda skozi mesto lotila res lucidno. Nekaj znamenitih točk kulturne dediščine, za katero očitno mesto sicer precej zgledno skrbi, saj ima kot eno izmed redkih te velikosti tudi občinski muzej (ki ga vodi prav tako

PONOSEN, DA SI ZRAVEN

Revija Primus, 30. maj 2022 ― Piše: Jože Osterman Ni kaj,  vabilo, ki smo da dobili na ZKD Slovenije iz Tržiča, je na prvi pogled veliko obetalo. V njegovi priponkah se je v ličnih kvadratkih napovedovalo kar enajst prireditev, ki so jih prizadevni organizatorji datumsko umestili v prve dneve Tedna ljubiteljske kulture 2022. Zastopano je bilo praktično vse, od glasbe, likovnih ...

Odpiralni čas junija

Loški muzej, 30. maj 2022 ― V poletnih mesecih, od junija do septembra, bo Loški muzej odprt vsak dan od 10.00 do 18.00, tudi ob ponedeljkih, ob sobotah in nedeljah pa bo odprta tudi Škoparjeva hiša na grajskem vrtu.

Večerna pesem 2022

Štajerski tednik, 30. maj 2022 ― V tednu ljubiteljske kulture je na Ptuju potekala območna revija odraslih pevskih zborov in malih pevskih skupin v organizaciji ptujske območne izpostave Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti. Izvedli so jo v dveh delih, tudi s finančno podporo nekaterih občin s Ptujskega.

TEBI (9.6.2022 18:00)

Španski borci, 30. maj 2022 ― Vabljeni na premiero plesne predstave v navidezni resničnosti z naslovom TEBI, ki je nastala pod okriljem projekta Oder360. Projekt avtoric Tjaše Bucik in Patricije Crnković, ki je bil izbran na razpisu zavoda EN-KNAP v sodelovanju s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, bo v Centru kulture Španski borci premierno predstavljen 9. in 10 junija.

Tjaša Bucik, Patricija Crnkovič: TEBI (9.6.2022 18:00)

Španski borci, 30. maj 2022 ― Vabljeni plesno predstavo v navidezni resničnosti z naslovom TEBI, ki je nastala pod okriljem projekta Oder360. Projekt avtoric Tjaše Bucik in Patricije Crnkovič je bil izbran na razpisu zavoda EN-KNAP v sodelovanju s Centrom za kreativnost, pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje. Vabljeni na pogovor z ustvarjalci po predstavi.

Več izmenjav izkušenj mest in drznejše politične odločitve za mesta po meri ljudi

Inštitut za politike prostora, 30. maj 2022 ― V Novi Gorici je v torek, 24. maja 2022, potekal dogodek Spoznaj mojo dobro prakso: Javni prostor za ljudi, ne avtomobile. Predstavniki občin in organizacij, ki so občine s strokovnim znanjem podpirali pri oživljanju javnega prostora, so predstavili svoje prakse s področja oživljanja javnega prostora, med drugim zapiranje Koroške ceste v Mariboru, proces preureditve Arkove... The post Več izmenjav izkušenj mest in drznejše politične odločitve za mesta po meri ljudi appeared first on IPoP - Inštitut za politike prostora.

Umrl je tržaški pisatelj Boris Pahor

Misli, 30. maj 2022 ― V 109. letu starosti je na svojem domu v Trstu umrl pisatelj Boris Pahor, je poročal Radio Slovenija. Vse življenje je opozarjal na nevarnosti totalitarnih režimov, katerih žrtev je bil tudi sam. Njegovo najbolj znano delo je Nekropola, v kateri je opisal taboriščno izkušnjo in s katero je zaslovel tudi po Evropi.

Napoved gledaliških dogodkov od 30. 5. do 5. 6.

SiGledal Novice, 30. maj 2022 ― Nataša Matjašec Rošker: "Borštnik je naš največji gledališki festival /…/ celotno vzdušje je polno vznemirjenja, predstave, strastne debate, dolgi nosovi, nostalgična srečanja, sentimentalna srečanja, stalno povišana temperatura, drame na odru in drame za odrom, po zaključni podelitvi pa raznorazni žanri …"
Incident v Louvru, moški v Mono Lizo vrgel torto #video

Incident v Louvru, moški v Mono Lizo vrgel torto #video

Planet Siol.Net, 30. maj 2022 ― V muzeju Louvre v Parizu se je včeraj zgodil nenavaden incident. Moški, ki je bil oblečen v starejšo žensko in je sedel na invalidskem vozičku, je po poročanju očividcev v znamenito sliko Leonarda da Vincija zalučal torto, ki pa slike Mona Liza na srečo ni zadela. Slika je namreč zavarovana z zaščitnim steklom.

Mariborske lutke veliko na poti

SiGledal Novice, 30. maj 2022 ― Ekipa Lutkovnega gledališča Maribor (LGM) je to pomlad s svojimi predstavami prepotovala že velik del Evrope, pred njo pa je še več gostovanj. Tako razgibanega in uspešnega obdobja na mednarodnem področju ekipa v skoraj 50-letni zgodovini tega gledališča ne pomni.

MandićCirkus

Koridor, 30. maj 2022 ― S podvojitvijo t. i. egomanije v izvedbi in konceptu se uprizoritev ne more razviti v svoji polni kapaciteti, a gre kljub temu za močno in šarmantno delo. The post MandićCirkus appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Stripovska metafikcija

Literatura v živo, 30. maj 2022 ― Težko bi našli stripovski ustvarjalnosti bolj domačo tematiko od neločljivosti prostora in časa; vsebine, ki temeljno določa formo, katere meje pa so v iskanju novih izraznih možnosti podvržene nenehnemu preizkušanju. V dobrodošlem prevodu čezlužne uspešnice osnovni gradniki stripa tako niso razporeditve okvirčkov na straneh, temveč dvostranske postavitve ponavljajočega se kadra – nekakšna kronika naslovnega »tukaj« –, ki se stekajo v živi rob in so hkrati v funkciji ozadij. Na te podobe so s prostorsko koherentnostjo prilepljeni manjši, z rahlo sivo obrobljeni okvirčki, ki sporočajo, kaj se je na mestu, kjer se zdaj dogaja to, pripetilo v nekem drugem časovnem obdobju. 
še novic