Večer,
31. marec 2017
―
Umetnostna galerija Maribor (UGM) ta teden z enajstih razstavo plakatov in publikacijo zaključuje triletni mednarodni projekt Heroes We Love. Zaključna razstava in publikacija na 400 straneh združujeta najpomembnejše aktivnosti tega doslej največjega mednarodnega projekta UGM.
V projektu je sodelovalo sedem držav, podprl ga je evropski program Kreativna Evropa 2014-2020. Projekt je združil devet partnerjev iz držav srednje in jugovzhodne Evrope, od Poljske do Albanije, UGM pa je bila vodilni partner. Vse se je začelo že marca 2015, ko so predstavili okoli 40 umetniških del več kot 20 umetnikov iz Slovenije, Hrvaške, Srbije, Bosne in Hercegovine ter Črne gore. To je bila tudi prva razstava, lahko bi rekli, prezrtega obdobja v umetnostni zgodovini. Časa velikopoteznih naročil in nebrzdane socialistične ikonografije, obdobja herojske vznesenosti in monumentalne propagande. Mogočne spomeniške skulpture, herojski murali in velikanska platna tako imenovanega socrealizma so, tipično za politične preobrate, pristali na smetišču zgodovine. Zasmehovani, zakriti ali pozabljeni bivajo v anonimnosti. Tri leta se je vrsta strokovnjakov ukvarjala z zapuščino socialistične umetnosti v novi Evropi. Izpostavili so najpomembnejše teme, probleme in priložnosti tega umetniškega obdobja ter predstavili serijo razstav, umetniških intervencij v javnem prostoru, mednarodnih konferenc in delavnic.
"Že na začetku smo si zastavili jasna vprašanja, projekt pa razdelili v štiri tematske bloke: najprej nas je zanimala povezava z umetnostjo in politiko, ideologijo, identiteto, nato področje zgodnjega socializma in socialističnega modernizma, v zadnjem bloku pa smo osvetlili, kaj se je zgodilo po vsem tem. V 80. in tudi v 90. letih so še zmeraj nastajali veliki spomeniki socializmu, na primer v Bolgariji, na Poljskem in Hrvaškem, in pogledali smo, kaj vse se znotraj tega področja dogaja danes: od uničevanja do nostalgije, do neke fetišizacije na internetu in mednarodne pozornosti, ki ga je to