MARKO MATIČETOV: POEZIJA NA BALINIŠČU

MARKO MATIČETOV: POEZIJA NA BALINIŠČU

Revija Primus, 28. januar 2021 ― Piše: Aleš Čeh   Kakor pisanje poezije je tudi igranje večkrat nagonsko. Herbert Spencer izvor igre denimo vidi v razbremenitvi preobilja življenjske moči, Freud pa v svojih zbranih delih pesništvo kot razrešitev fantazij in želja, ki jih odrasli ne morejo uresničiti skozi igro, saj jim družba to na nek način brani. A v primeru pričujoče ...

Našo AKCIJO ZBIRANJA SREDSTEV lahko podprete samo še do 31. JANUARJA!

Ana Monro, 28. januar 2021 ― Dejmo, pejmo skupaj do cilja! Pomagajte nam zbrati 3.600 EUR za nadaljnji razvoj projekta raziskovalnega digitalnega gledališča SIMS na platformi Adrifund.  Čas se sicer nezadržno izteka in pot je še dolga, a verjamemo v vas in v uspeh! HVALA že vnaprej – vam vrnemo na ulici!   PODPRI SIMS         The post Našo AKCIJO ZBIRANJA SREDSTEV lahko podprete samo še do 31. JANUARJA! appeared first on Ana Monro.

Javno obvestilo

ZVKDS, 28. januar 2021 ― Javno obvestilo o spremembah in dopolnitvah Odloka o razglasitvi del arhitekta Jožeta Plečnika v Ljubljani za kulturne spomenike državnega pomena. Jezik Slovenščina
Sistem dela z nadarjenimi učenci in dijaki ni učinkovit

Sistem dela z nadarjenimi učenci in dijaki ni učinkovit

Štajerski tednik, 28. januar 2021 ― Za nadarjene učence in dijake, ki bi želeli v času šolanja z več dela poseči po višjih uspehih, v Sloveniji niso zagotovljene enake možnosti. Težava je v tem, da področje dela z nadarjenimi na ravni države ni strateško urejeno niti niso sistemsko zagotovljena javna sredstva. Še posebej neurejeno je to na ravni srednješolskega izobraževanja.

ARREA: Obnova prostorov v gradu Grad

OUTSIDER, 28. januar 2021 ― Mogočna podoba gradu Grad, enega največjih grajskih poslopij v Sloveniji, zaseda vrh strmega griča v Krajinskem parku Goričko. Peterokotni grajski kompleks, v katerega vstopimo prek parka na južni strani, v svoji stavbni substanci skriva plasti razburljive zgodbe, ki je kljub podobi novoveške baročne rezidence svojo pripoved pričela že v 12. stoletju. Grad je z vsako… The post ARREA: Obnova prostorov v gradu Grad appeared first on OUTSIDER.
Tožilstvo zavrglo kazensko ovadbo zoper nekdanjega ministra Prešička

Tožilstvo zavrglo kazensko ovadbo zoper nekdanjega ministra Prešička

Misli, 28. januar 2021 ― Državno tožilstvo je zavrglo kazensko ovadbo glede domnevnih kaznivih dejanj zlorabe uradnega položaja in šikaniranja na delovnem mestu, ki sta bremenili nekdanjega ministra za kulturo Dejana Prešička iz vrst SD v času vlade Marjana Šarca, so danes sporočili iz SD. Odločitev tožilstva je Prešiček v sredo sporočil na družbenih omrežjih.

OI JSKD Ptuj - izobraževanja 2021

Kamra.si, 28. januar 2021 ― Javni sklad za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Ptuj (OI JSKD Ptuj) vabi na seminarje in delavnice, organizirane na različnih področjih ljubiteljske kulture. Zaradi ukrepov za preprečevanje širjenja koronavirusne bolezni COVID-19 se bodo odvili preko aplikacije zoom:  - Od raziskave do nove kostumske podobe v folklornih skupinah- Začetni tečaj kaligrafije- Analiza besedil - kako se lotimo dramskega besedila- Skrivnosti risanja za mlade in odrasle- Stroj za zgodbe- Filmske delavnice- Literarna delavnica Pota poezije - od rokopisa do bralca- Ustvarjalni proces Podrobnosti o pripravljenih dogodkih si lahko pogledate TUKAJ. Za več informacij kontaktirajte: OI JSKD Ptuj (Narodni dom, Jadranska 13, 2250 Ptuj)mag. Iva Brajovičtel. 02-749-39-73 in 040-720-986.

OI JSKD Ptuj - izobraževanja 2021

Kamra.si, 28. januar 2021 ― Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Ptuj (OI JSKD Ptuj), vabi na seminarje in delavnice na različnih področjih ljubiteljske kulture. Zaradi ukrepov za preprečevanje širjenja koronavirusne bolezni COVID-19 se bodo vsi organizirani dogodki odvili preko aplikacije zoom:      - Od raziskave do nove kostumske podobe v folklornih skupinah (17. in 24. mar. 2021, od 17.00 do 18.30)     - Začetni tečaj kaligrafije (22. feb. 2021 ter 1., 8. in 15. mar. 2021, od 17.00 do 19.00)     - Analiza besedil: kako se lotimo dramskega besedila (16. in 23. feb. 2021, od 17.00 do 19.00)     - Skrivnosti risanja za mlade in odrasle (feb. 2021 do 31. maj 2021, vsak ponedeljek, od 17.00 do 18.00)     - Stroj za zgodbe (10. in 17. apr. 2021, od 10.00 do 13.00)     - Filmske delavnice (17. in 24. feb. 2021 ter 3., 10. in 17. mar. 2021, od 17.00 do 18.30)     - Literarna delavnica Pota poezije - od rokopisa do bralca (3., 5. in 9. mar. 2021, od 17.00-18.30)     - Ustvarjalni proces (20. in 27. feb. 2021 ter 6., 13. in 27. mar. 2021, od 17.00-19.00) Podrobnosti o dogodkih (predavatelji, vsebina, cena, prijava) so na voljo TUKAJ. Za več informacij kontaktirajte: OI JSKD Ptuj (Narodni dom, Jadranska 13, Ptuj)mag. Iva Brajovič, tel. 02-749-39-73 in 040-720-986.
Ravna črta besede

Ravna črta besede

Odzven, 28. januar 2021 ― Prejšnji teden je v seriji spletnih koncertnih prenosov iz Kina Šiška nastopil Vazz, raper v zgodnjih dvajsetih letih, tretja generacija javnih osebnosti iz družine Cavazza.

Ob slovenskem kulturnem prazniku

Medobčinski muzej Kamnik, 28. januar 2021 ― Ob slovenskem kulturnem prazniku, v ponedeljek 8. februarja 2021 od 10. do 18. ure, vabljeni na brezplačne oglede muzejskih razstav, med njimi je nekaj novih: – v Galeriji Miha Maleš: razstava realističnega slikarja Josipa Germa – v Galeriji Pogled: razstava Urše Toman – Emigracija sanj – v Rojstni hiši Rudolfa Maistra: Tam pri Celovcu… Koroški […] The post Ob slovenskem kulturnem prazniku appeared first on MM:K.
Prešernov dan v Loškem muzeju

Prešernov dan v Loškem muzeju

Loški muzej, 28. januar 2021 ― Program letošnjega kulturnega dne bo prilagojen trenutni epidemiološki situaciji. Organiziranih vodstev po zbirkah in razstavah tako ne bo, bodo pa za samostojne oglede med 10. in 17. uro odprti Loški muzej, Galerija Ivana Groharja in Galerija Franceta Miheliča.

Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― Umetnost kritike 2020 Društvo slovenskih literarnih kritikov je pripravilo kritiški simpozij, na katerem so se med 3. in 4. decembrom 2020 srečali slovenski in tuji umetnostni kritiki ter kritičarke. Več na spletni strani! Sodobno kritiško besedilo ima v zmesi družbenega, metodološko-teoretskega in publicističnega mnogo obrazov in oblik. Skoraj zagotovo je mogoče tudi trditi, da prostor kritike ni prostor, v katerega bi potencialni naslovnik vstopal naključno. Kako pa vidita zmožnost in meje kritiškega besedila njegova avtorica ali avtor? Komu ga pravzaprav namenjata? Gostje letošnjega simpozija so odgovarjali na krovno vprašanje: Kaj je kritika? Virtualni prispevki, pogovor s tujimi kritiki in živi prenos okrogle mize s slovenskimi kritiki so bili v okviru simpozija dostopni na spletni strani simpozija. Po končanem simpoziju pa vam omogočamo prebiranje prispevkov, ki so objavljeni na spletni strani Trubarjeve hiše literature.

56. Festival Borštnikovo srečanje premikamo na zgodnejši termin

Borštnikovo srečanje, 28. januar 2021 ― Festival Borštnikovo srečanje, ki se je oktobra lani zaradi epidemije prvič v svoji zgodovini predčasno zaključil, načrtujemo med 24. majem in 6. junijem 2021. "Spomladi bomo izvedli tekmovalni program, ki ga oktobra žal nismo mogli in tudi nekatere druge festivalske vsebine, ki so bile načrtovane že za oktobrsko edicijo," je povedal umetniški direktor Aleš Novak. Za izvedbo festivala v spomladanskem terminu je seveda nujno, da se gledališča pravočasno odprejo za javnost. Priprave sicer letos tečejo drugače kot običajno, saj so gledališča (fizično) zaprta za javnost, podobno je tudi v drugih evropskih državah. "Del načrtovanega programa so gledališča preselila na splet in te aktivnosti spremljamo, je pa seveda jasno, da bo ta sezona zaznamovana s številnimi omejitvami in dolgotrajnim zaprtjem gledališč. Selekcija poteka v razmerah, ki so bistveno drugačne, vendar to velja tudi za produkcijo predstav," pojasnjuje umetniški direktor. Spomladanski termin je tudi v prihodnje načrtovan kot stalni termin festivala.  
Med magičnim realizmom in fantastičnostjo

Med magičnim realizmom in fantastičnostjo

LUD Literatura, 28. januar 2021 ― Široko prevajani in nagrajevani južnoafriški prozaist, dramatik, esejist, pesnik in slikar Zanemvula Kizito Gatyeni Mda oziroma Zakes Mda (1948) z večplastnim romanom Načini smrti, v angleškem jeziku izdanim leta 1995, problematizira družbeno-politične razmere v postapartheidski Južni Afriki, ki jo pretresajo krvavi boji za oblast.

Strip o Prešernu

Gorenjski muzej, 28. januar 2021 ― Bliža se 8. februar in tik pred praznikom je luč sveta ugledal Strip o Prešernu, ki ga bomo predstavili tudi na razstavi v Prešernovi hiši. Strip sta ustvarila naša pedagoginja Magda Zore in akademski slikar Jože Trobec. Cena stripa 14,70 ... Read More

Pismo hostesni službi Cankarjevega doma

SiGledal Novice, 28. januar 2021 ― Gledalci, ki pogrešajo gledališče v živo, pišejo gledališkim ustvarjalcem, kako doživljajo prekinitev živega stika, in obljubljajo, da se bodo po koncu epidemije vrnili v dvorane. – Katja: "Pogrešam te male, vsakdanje trenutke. Pogrešam vas in delo z vami in resnično upam, da se kmalu spet vidimo, spet delamo skupaj, spet vljudno povabimo gledalce v dvorano – in pa, da se kaj kmalu spet podružimo." – Napišite pismo svojemu igralcu tudi vi in ga pošljite na sigledal@gmail.com.
1939 Cerknica – Odlok o prepisu zemljišča

1939 Cerknica – Odlok o prepisu zemljišča

Stare slike (Cerknica), 28. januar 2021 ― Shranjen imam dokument Okrajnega sodišča v Cerknici, pisan 22. 8. 1938, ki temelji na dveh kupnih pogodbah, pisanih 30. 4. 1938. Kot je razvidno, je prvi posestnik z Unca prodal eno manjšo parcelo kmetijskega zemljišča svojemu sosedu in drugo svoji sosedi. Sodišče v Cerknici je izdalo odlok in dovoli prenos lastništva na dva nova lastnika. Vse je […]
Začenja se filmski festival Sundance

Začenja se filmski festival Sundance

Misli, 28. januar 2021 ― V pretežno spletni izdaji se danes začenja filmski festival Sundance, v sklopu katerega bodo do 3. februarja prikazali 72 filmov. Letošnja izdaja bo posebna, saj bo Sundance prvi večji festival, ki bo v štirih tekmovalnih programih predstavil filme, nastale med, pa tudi o pandemiji covida-19.

28. januarja 1927 se je v Celju rodil Smiljan Rozman, slovenski mladinski pisatelj, dramatik in slikar

Kamra.si, 28. januar 2021 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...28. januarja 1927 se je v Celju rodil Smiljan Rozman, slovenski mladinski pisatelj, dramatik in slikar. Umrl je 15. marca 2007 v Ljubljani. Smiljan Rozman, pisatelj, dramatik, glasbenik, slikar in učitelj, se je kot najstarejši izmed petih sinov rodil v Celju staršema Janku in Mariji. Njegov oče je bil davčni uradnik, zaradi česar se je družina pogosto selila iz kraja v kraj. Že kmalu po Smiljanovem rojstvu so se preselili v Šmarje pri Jelšah, od tam na Jesenice in nato v Radovljico, kjer je tudi končal osnovno šolo. Pot jih je nato naprej za kratek čas vodila na Ptuj (1. razred nižje gimnazije) in zatem v Šoštanj (dva razreda meščanske šole). Leta 1940 so se preselili v Maribor, kjer se je vpisal na gimnazijo, a je njegovo šolanje že kmalu prekinila vojna. Izseljeni so bili v Srbijo (mala matura v Kragujevcu), leta 1943 pa je moral na prisilno delo v Nemčijo in Francijo. Po koncu vojne se je vrnil v Maribor in opravil najprej trimesečni učiteljski tečaj, zatem pa se je vpisal na učiteljišče, ki ga je zaključil leta 1949. Vmes, med šolanjem, se je sam preživljal kot tovarniški delavec, filmski igralec in predvsem glasbenik. Naučil se je igrati na boben, saksofon in klarinet ter bil član dveh mariborskih orkestrov, ki sta igrala na plesnih vajah in plesih. Po končanem učiteljišču je bil z dekretom imenovan za učitelja v osnovni šoli v Lepoglavi v hrvaškem Zagorju. Učil je prvi razred, v višjih razredih pa risanje, telovadbo in ruščino. Tu je ostal do jeseni 1950, ko je moral na služenje vojaškega roka v Koprivnico in že kmalu ga je na podlagi lažne obtožbe šovinizma vojaško sodišče v Zagrebu obsodilo na zaporno kazen. Po posredovanju matere je bil predčasno izpuščen na prostost, vendar učiteljskega poklica ni mogel več opravljati, zato se je leta 1953 vpisal na študij psihologije in pedagogike na ljubljanski filozofski fakulteti. Spet se je preživljal z glasbo in vsega skupaj pol profesionalno igral 15 let, dokler ni leta 1963

28. januarja 1849 se je na Andražu nad Polzelo rodil Franc Praprotnik, učitelj in sadjar

Kamra.si, 28. januar 2021 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...28. januarja 1849 se je na Andražu nad Polzelo rodil Franc Praprotnik, učitelj in sadjar. Umrl je 20. julija 1933 v Mozirju.  Oče mozirskega sadjarstva je obiskoval ljudsko šolo v Šmartnem ob Paki. Po dveh letih je šolanje nadaljeval v Celju, kjer je z odliko končal štiri razrede mestne šole. Leta 1870 je na celjski gimnaziji maturiral z odliko, nato se je na željo staršev vpisal na bogoslovje v Mariboru. V tem času ga je prizadel propad domačije, zato je leta 1873 izstopil iz bogoslovja in se vpisal na mariborsko učiteljišče ter ga s pomočjo državne podpore končal leta 1874. Učiteljsko službo je nastopil avgusta 1874 kot podučitelj v Selnici ob Dravi. V letih med 1876 in 1881 je bil definitivni učitelj v Limbušu, nato pa je postal nadučitelj pri Devici Mariji v Puščavi. Leta 1889 je dobil mesto nadučitelja na takrat še dvorazredni ljudski šoli v Mozirju. Tam je ostal v službi kar 26 let do upokojitve leta 1915.

Luke Cassidy / Za devetimi gorami: Pogled na slovensko književnost od daleč (Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij)

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― Ljubil je domovino, da se je razjokal že ob samem imenu njenem; na očitni cesti ji je ponujal svojo srčno kri in trpel je hudo, ker ni bilo tistih dob nikakšne priložnosti za plemenito junaštvo. Pa da bi si vendarle ne mogel očitati brezdelja in mlačnosti, je stikal po skrivališčih za strahopetci, tiholazci in sebičneži, in kogar je zalotil, ga je zgrabil za ovratnik ter ga vlekel brez milosti na kamen sramote. Kadar je stopal med ljudmi z napetimi koraki, visoko čelo ovenčano s svetlimi kodri, so kazali za njim, šepetali: »Glejte ga, to je tisti, to je on!« Ivan Cankar: Ogledalo (kratka zgodba)

Robert Kuret / Do konca (in še čez): filmska in literarna kritika kot zahteva po radikalnosti (Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij)

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― V eseju se bom ukvarjal z nekim kritiškim aspektom, ki me že dolge bode. Gre za nek kriterij, za katerega sem opazil, da mu sledim, ko ocenjujem različna filmska in prozna dela. Ki ga, na nek način, v delih tudi iščem. Zato je ta esej naravnan tudi kot samorefleksija nečesa, čemur sem doslej pri ocenjevanju sledil bolj kot občutku. Morda ta kriterij ni dovolj širok, da bi vanj sodila vsa dovršena dela, morda pa je po drugi strani tako širok in tako splošen, da lahko vanj z malo argumentacijskega truda spravimo karkoli; a ker vem, da mi je osebno ta kriterij pomemben, se mi zdi edino pošteno poskusiti govoriti o njem. Recimo, da je delovna verzija tega kriterija vprašanje, ki se mi vedno znova vrača: ali je delo radikalno razvilo svoje nastavke? Ali je šlo »do konca«? In kaj to, da gre do konca, sploh pomeni? In kako se naj sploh zgodi to »radikalne razvitje svojih zastavkov«?

Larisa Javernik / Kritika na presečišču literarne in gledališke umetnosti za najmlajše (Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij)

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― UVOD Bolonjski knjižni sejem je leta 2019 med svoje vsebine uvrstil intermedialni projekt, v katerem v ospredje postavlja dve pomembni veji umetnosti za otroke v obdobju zgodnjega otroštva (od nič do šest let): literarno in gledališko. Dejstvo, da je bolonjski knjižni sejem med svoje vsebine uvrstil tudi povezovanje literarnega z gledališkim medijem, kaže na prakso, ki je v gledališčih za najmlajše po svetu že nekaj časa prisotna, hkrati pa je, še posebej na evropski ravni, viden tudi precejšen porast zanimanja in spodbujanja tovrstne kulturno-umetnostne vzgoje ter intermedialnosti. Nadalje je realizacija tovrstnega projekta pomembna tudi zato, ker sta literarna in gledališka produkcija za najmlajše in njuno vrednotenje še vedno nekoliko odrinjeni iz akademskih in kritiških krogov. Prispevek se posveča raziskovanju možnih vzrokov za tovrsten primanjkljaj, predstavitvi problematike, ki se vzpostavlja okrog dvojnega naslovnika, okrog odnosa med odraslimi ustvarjalci ter otroškimi naslovniki, ter išče možne kritiške vstope znotraj prenosa otroških kulturno-umetnostnih vsebin.

Robert Kuret / Do konca (in še čez): filmska in literarna kritika kot zahteva po radikalnosti (Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij)

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― V eseju se bom ukvarjal z nekim kritiškim aspektom, ki me že dolge bode. Gre za nek kriterij, za katerega sem opazil, da mu sledim, ko ocenjujem različna filmska in prozna dela. Ki ga, na nek način, v delih tudi iščem. Zato je ta esej naravnan tudi kot samorefleksija nečesa, čemur sem doslej pri ocenjevanju sledil bolj kot občutku. Morda ta kriterij ni dovolj širok, da bi vanj sodila vsa dovršena dela, morda pa je po drugi strani tako širok in tako splošen, da lahko vanj z malo argumentacijskega truda spravimo karkoli; a ker vem, da mi je osebno ta kriterij pomemben, se mi zdi edino pošteno poskusiti govoriti o njem. Recimo, da je delovna verzija tega kriterija vprašanje, ki se mi vedno znova vrača: ali je delo radikalno razvilo svoje nastavke? Ali je šlo »do konca«? In kaj to, da gre do konca, sploh pomeni? In kako se naj sploh zgodi to »radikalne razvitje svojih zastavkov«?

Daniel Terkl / Kritika in solidarnost ali na kaj bi se želel človek zanesti (Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij)

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― Najprej bi se želel zahvaliti za vabilo, da lahko na tem simpoziju predstavim svoj prispevek. To povabilo sploh ni samoumevno, saj sam ne sodelujem neposredno v literarnokritiškem diskurzu, temveč sem se v zadnjih letih gibal na določenem, implicitnem, v periferijo pomaknjenem področju literarnokritiškega polja: na področju posredovanja sodobne književnosti. S tega stališča moj prispevek poroča o določenih upih in pričakovanjih, hkrati pa posreduje nekaj opažanj k literarni kritiki.

Nika Švab / Razmerja moči v kritiki (Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij)

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― V svojem prispevku bom predstavila odnose, pozicije moči in hierarhijo, ki se vzpostavljajo na relaciji kritičarka – umetnica – institucija/producent. Nekaj izhodišč za definicijo kritike sem povzela po Foucaultovem eseju Kaj je kritika? in Budnovem predavanju Umetnost in kritika v kuriranju preteklosti, znotraj referata pa si bom zastavljala vprašanja, na katera bom skušala odgovoriti v zadnjem delu tega besedila, v Manifestu kritike. Osredotočala se bom na kritiko s področja uprizoritvenih umetnosti, izhajala pa bom predvsem z lastne pozicije kritičarke in umetnice.

Ondřej Buddeus / Igra vlog: osebna zgodovina kritištva na Češkem v 21. stoletju (Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij)

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― Če želimo pri spoznavanju neke teme dognati nova dejstva ter se izogniti špekuliranju, potrebujemo urejene podatke in pravilno postavljena vprašanja, ki jih lahko prevedemo v naš algoritem iskanja. Takšen pristop ima prednost pred ugibanjem, empatijo in izkušnjami. V tem se skriva razlika med hard in soft knowledge (trdim in mehkim znanjem). Če pa se moram zamisliti nad kritiko v literaturi, mi ne preostane nič drugega, kot da jo obravnavam skozi mehko znanje. V koncih, o katerih je govora – to je Češka in češka književnost leta 2020 – jasnih podatkov o kritiki ne meri nobena študija ali poglobljena literarnosociološka sonda, zato se na dobro kvantificirane podatke ne da opreti. Ker želim nadaljevati vsaj nekoliko metodično, bom poskusil črpati iz osebnih izkušenj ter se sklicevati na kontekst, v okviru katerega sem le-te pridobil.

Luke Cassidy / Za devetimi gorami: Pogled na slovensko književnost od daleč (Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij)

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― Ljubil je domovino, da se je razjokal že ob samem imenu njenem; na očitni cesti ji je ponujal svojo srčno kri in trpel je hudo, ker ni bilo tistih dob nikakšne priložnosti za plemenito junaštvo. Pa da bi si vendarle ne mogel očitati brezdelja in mlačnosti, je stikal po skrivališčih za strahopetci, tiholazci in sebičneži, in kogar je zalotil, ga je zgrabil za ovratnik ter ga vlekel brez milosti na kamen sramote. Kadar je stopal med ljudmi z napetimi koraki, visoko čelo ovenčano s svetlimi kodri, so kazali za njim, šepetali: »Glejte ga, to je tisti, to je on!« Ivan Cankar: Ogledalo (kratka zgodba)

Ondřej Buddeus / Igra vlog: osebna zgodovina kritištva na Češkem v 21. stoletju (Umetnost kritike 2020 / kritiški simpozij)

Trubarjeva hiša literature, 28. januar 2021 ― Če želimo pri spoznavanju neke teme dognati nova dejstva ter se izogniti špekuliranju, potrebujemo urejene podatke in pravilno postavljena vprašanja, ki jih lahko prevedemo v naš algoritem iskanja. Takšen pristop ima prednost pred ugibanjem, empatijo in izkušnjami. V tem se skriva razlika med hard in soft knowledge (trdim in mehkim znanjem). Če pa se moram zamisliti nad kritiko v literaturi, mi ne preostane nič drugega, kot da jo obravnavam skozi mehko znanje. V koncih, o katerih je govora – to je Češka in češka književnost leta 2020 – jasnih podatkov o kritiki ne meri nobena študija ali poglobljena literarnosociološka sonda, zato se na dobro kvantificirane podatke ne da opreti. Ker želim nadaljevati vsaj nekoliko metodično, bom poskusil črpati iz osebnih izkušenj ter se sklicevati na kontekst, v okviru katerega sem le-te pridobil.
še novic