Stritarjevo nagrado prejme mladi kritik Aljaž Krivec

Stritarjevo nagrado prejme mladi kritik Aljaž Krivec

Misli, 28. junij 2016 ― Stritarjevo nagrado, ki jo Društvo slovenskih pisateljev (DSP) podeljuje mladim, obetavnim kritikom, letos prejme Aljaž Krivec. Nagrajenec se bo tekom 13. festivala Pranger vključeval v kritiške debate, nagrado pa mu bodo izročili ob zaključku festivala v soboto. Pranger je danes uvedla problemska razprava o povezavi med poezijo in športom.

Kultura in trajnostni razvoj

CED, 28. junij 2016 ― Kakšna je vloga in položaj kulture v okviru novih razvojnih ciljev do leta 2030? Agenda 2030 za trajnostni razvoj je oblikovana zelo ambiciozno, saj so vanjo vključena številna področja, tudi kultura, ki pa ni opredeljena kot glavni cilj trajnostnega razvoja. Vpeta je v številna področja kot na primer izobraževanje, okolje ali gospodarska rast.
Erwin Schrott v družabni kroniki

Erwin Schrott v družabni kroniki

Marijan Zlobec, 28. junij 2016 ― Sprejemi po koncertih, predstavah in drugih dogodkih letošnjega 64. Ljubljana Festivala prav gotovo ne bodo zelo redki. Sinočnji koncert na Kongresnem trgu je prepričljivo pokazal temperament in neposrednost basbaritonista Erwina Schrotta. Mnogi so se spraševali, ali bo prišel na sprejem v preddverje Plečnikovih Križank in kakšen bo bolj od blizu. Na sprejem sta prva prišla […]
Score No. 21-23: SKRITI TIGRI, VZHAJAJOČA REKA

Score No. 21-23: SKRITI TIGRI, VZHAJAJOČA REKA

Na stalnem naslovu najinega početja, 28. junij 2016 ― Performativno-zvočna inštalacijaNedelja, 4. 9. 2016, od 18.00 do 21.00Cirkulacija 2, Tobačna 2, LjubljanaIdejna zasnova projekta: Radharani PernarčičAvtorji in izvajalci: Radharani Pernarčič, Srečko Jorš, Neven M. AgalmaKoprodukcija: Cirkulacija 2 Fotografija: AniRadarJe dovolj kemija za alkimijo? Ali alkimija sploh potrebuje kemijo? Ali potrebujemo še kaj več od kemije za alkimijo? Če je odgovor pritrdilen, kam ga pritrdimo? Če je odklonilen, v katero smer se odklonimo in v katero priklonimo?Ko je prostor enkrat odklenjen, je vse tu.  Zato vabljeni, da sem nam priključite pri motrenju ob vzhajajočem testu!Radharani in Srečko že vrsto let preigravata različne score, da raziščeta odgovore na vprašanja, kako iz vsakdanjega vznike nevsakdanje (hoja, sedenje, hranjenje, ležanje, zalivanje rož, popravljanje avtomobilov…) in ne ne zadnje, kako nevsakdanje poganja vsakdan. Tokrat se jima priključuje zvočni umetnik Neven M. Agalma, z improvizacijo na svojih elektronskih zvočilih ter prepletom ambient/noise elementov, v ravno tako ne/vsakdanje momente in gmote slušno-‘vidnih’ ne/podob. Performerja, kad in ogromen kup moke. Nič ni vnaprej pripravljeno. Performerja se na licu mesta potopita v kad – na videz običajen prizor dveh otrok, ki se skupaj kopata. Ali pa dveh ljubimcev, ki proslavljata. Nemara dveh neznancev, ki na avtobusu sedita drug nasproti drugega, vozeč se v isto smer. Predstavnost prizora se spreminja s prezenco nohta na ušesu. S svojim gibanjem po kadi pravzaprav sproti mesita testo. Bolj kot se testo gosti, bolj se v odvisnosti od nenavadnega vzgona spreminja njun gibalni materjal, ali pa nek kolektivni zagon. Vse poteka zelo subtilno, performerja razskujeta, koliko akcije je še najmanj potrebno, da se v gledalcu prebudi njegova lastna domišljija. Kje se lahko za nekaj časa ustavita in dovolita, da govori gola vizualnost? Dopuščata in namensko ustvarjata prostor za opazovanje: patine na njuni koži, utrujenosti teles od napora, ki se z gostoto testa veča,

Pravljična ura

Medobčinska matična knjižnica Žalec, 28. junij 2016 ― Minuli junijski torek smo v Občinski knjižnici Prebold prebirali pravljico o prijateljstvu in se pogovarjali o tem, da imamo pogosto najboljše stvari pred očmi, ampak jih ne vidimo. Na te bomo pozorni med počitnicami, ko se bomo potepali in navezovali nove prijateljske stike ter ohranjali stare. V ustvarjalnem delu pa smo izdelali miško, ki je bila glavna knjižna junakinja naše pravljice. Ker skozi vse leto beležimo vašo prisotnost, smo tistim, ki so z menoj največkrat brali pravljico, podarili tudi manjše pozornosti. Ker pa je bilo tokratno srečanje zadnje v tem šolskem letu, smo ...
Tudi nesrečne družine se pozimi grejejo

Tudi nesrečne družine se pozimi grejejo

Torek ob petih, Recenzije, 28. junij 2016 ― Kot zadnja je na letošnji veliki oder Mestnega gledališča ljubljanskega prišla premiera drame 3 zime hrvaške dramatičarke Tene Štivičič. Gre za družinsko sago, ki skozi tri časovne slike opiše približno 100 let zgodovine rodbine Kos. Strogo klasična gledališka uprizoritev s provokativno tematiko ne izkoristi svojega polnega potenciala. Krstna odrska priredba je v MGL nastajala pod taktirko Barbare Hieng Samobor, ki je ubrala bolj klasičen pristop k uprizoritvi dramskega besedila. Predstava je docela zvesta tekstu, katerega priredba sicer temelji na angleškem izvirniku, a se poslužuje tudi nekaterih elementov kasnejše hrvaške različice avtoričinega lastnega prevoda. Izjemno učinkovita je kulisa interierja hiše, ki jo je režiserka postavila v ospredje kot glavno protagonistko zgodbe. Inovativna scenografija je delo Darjana Mihajlovića Cerarja. Tudi preostanek scene z relativno majhnim številom elementov pomaga pri nazornem prikazovanju časovnih preskokov. Pri predstavi izstopata tudi dodelani kostumografija (Leo Kulaš) in maska (Barbara Pavlin). Skorajda nerazpoznavni so igralci v svojih starostnih različicah, ki jih še dodatno poudarijo s serijo izvrstnih, a hkrati subtilnih nians v igri. Moteči pa si posamezni prehodi med zgodovinskimi erami, ko se čez oder enostavno spusti platno in se sicer lepo tempiran razvoj zgodbe sunkovito prekine. Nekateri prehodi so sicer lepo pospremljeni z glasbenimi vložki ter historičnimi propagandnimi sporočili, a je njihov pozitiven učinek prej izjema kot pravilo. Še posebej se rigidnost prehodov izpostavi ob koncu predstave, ko se predstava popolnoma fluidno časovno premakne k zadnjemu monologu. Največji pečat pa uprizoritvi gotovo pusti za MGL neznačilno številčna zasedba, ki je še dodatno zaznamovana s pretežno ženskimi vlogami. Med vsemi bi lahko še posebej izpostavili Ivo Krajnc v vlogi Dunje in Jette Ostan Vejrup v vlogi Karoline. Slednji v svojih mestoma ironičnih distancah do družinskega dogajanja in kompleksnih predzgodb
Ognjemet med plesom v Veseli vdovi

Ognjemet med plesom v Veseli vdovi

Marijan Zlobec, 28. junij 2016 ― 64. Ljubljana Festival se je srečno začel in dež ni napolnil Kongresnega trga, kot je kazalo še nekaj ur pred napovedanim začetkom festivala. Lani je sicer kratko deževalo med koncertom, letos prej, so pa bila mnoga leta, ko dežja ni bilo in je bilo hkrati precej topleje. A tako je konec junija vsako leto v […]

Pesnik Marcel Beyer letošnji prejemnik Büchnerjeve nagrade

Misli, 28. junij 2016 ― Literat Marcel Beyer je letošnji prejemnik nagrade Georg Büchner, ki velja za največje literarno priznanje v Nemčiji. Nemška akademija za jezik in poezijo je nagrado, vredno 50.000 evrov, utemeljila z besedami, da gre za avtorja, ki obvlada tako epsko panoramo kot poetično mikroskopijo. Beyerju bodo nagrado podelili 5. novembra.
Ljubljana Festival na Ljubljanici prvič splaval

Ljubljana Festival na Ljubljanici prvič splaval

Marijan Zlobec, 28. junij 2016 ― Festival Ljubljana je kot svoje darilo Ljubljani, Zeleni prestolnici Evrope 2016, pripravil prvi, upajmo da ne tudi edini ali zadnji, Ljubljana Festival na Ljubljanici. Začel se je dopoldan s slovesnim odprtjem in prvo vožnjo s koncertnim programom. Festival bo trajal do vključno sobote 2. julija, vsak dan od 10. ure dopoldan do desete zvečer. Kulturni […]
Orisana pot umetnice

Orisana pot umetnice

Pogledi, 28. junij 2016 ― Gledališke predelave romanov (zlasti klasičnih) so pogosto bolj ali manj odrsko povzemanje, obnavljanje vsebine, zadnje čase celo citiranje (pogosto je na primer branje daljših pasaž postavljane proze), pri čemer se dogaja, da je distanca med literarnim in gledališkim delom minimalna, delež izvirnega umetniškega dela pa relativno majhen.
Pedagogical impossibilities – rethinking the curatorial approach of the 31st Biennial of Graphic Arts

Pedagogical impossibilities – rethinking the curatorial approach of the 31st Biennial of Graphic Arts

ŠUM, 28. junij 2016 ― Domen Ograjenšek Ever since the supposed occurrence of the pedagogical turn (O’Neill & Wilson, 2010) in the past decade or so, the discussion of emancipatory potential of contemporary art and its correlating institutions seems to be at a certain high. The question not only how to critically engage the audience — which has already been […]
še novic