Sara in pozabljeni trg: o poti do novega dne

Sara in pozabljeni trg: o poti do novega dne

Konteksti (Tomaž Bešter), 28. oktober 2020 ― vir slike: sodobnost.com Kot bi imela predhodne zgodbe na straneh pripovedi mojstra Patricka Nessa in rahločutnega Greena, hkrati pa nevarno, a zapeljivo prijateljevala z Carrolovo Alico, pred mano leži z oranžno temnino ozaljšanimi platnicami in izjemnimi ilustracijami - majhna knjiga z naslovom Sara in pozabljeni trg. Spomladi letošnjega leta so jo v prevodu Dušanke Zabukovec izdali v založbi KUD Sodobnost International. Vzdolž postavljanja Zorana Penevskega ob bok Nessu in Greenu tako o njem govorim vsaj na dva načina: zlahka mu pripišem konkreten ugriz v težavno problemsko tematiko (ne le mladih), ki najbrž marsikomu polomi zobe in hkrati mu ploskam k uspehu. Penevski je izvrstno presegel žanrske omejitve in predale, ki se trudijo bralne sezname sestavljati na podlagi starosti. Odlično bo učinkoval tudi na starejše bralce.Sara in pozabljeni trg je pripoved o svetu dvanajstletnega dekleta. O bogatem svetu, ki prebiva v glavi ne povsem običajne punce. Nič v tej pripovedi ni običajno, vse spominja na zajčjo lukno, ki pelje v prostranosti besedne pokrajine, ki jo slika mešanica spominov in tesnobe, želja in groze. A onkraj teh barvitih in neravnovesnih podob se skriva genialno zakrita žalost zaradi smrti in ločitve. In tu, skozi razpoke teh pošasti, nesmislov, besednih iger in ugank, dograjenih fantomov in pošasti, se v boju dekleta s samim seboj kažejo hrepenenja po svobodi, ki jo potrebuje. Svobodo od navezanosti. Od tiste babičine sladkobe majhnih stvari, ki ne zmorejo premagati grenkobe velikih. Sara in pozabljeni trg je zgodba o novem jutru. In o radikalni odločitvi pozabe. "Ojej, tole pa ne bo šlo zlahka.""Nikoli ne gre. Veš, koliko časa pri svoji pameti potrebujem, da najdem Kristino? Kar mislim si, kako težko bo šele tebi ..." Zgodba se prične s Saro, ki se z očetom v avtu prebija skozi gnečo. Ko obstaneta, se Sara odloči, da pot nadaljuje sama. Iščoča trg, pri čemer ji nihče ne pomaga. A vendarle ga najde. Tam jo pričaka Bertold oziroma Berti,

Nesrečni Denis Poniž

Vrabec Anarhist, 28. oktober 2020 ― Po nesrečnem dedku Ponižu obstaja nekaj, kar imenuje balkanoidnost, in to naj bi bile pojavne oblike balkanske mentalitete: s krožnim argumentum ne prideš daleč, tako da so zaključki prav ljubko smešni. Balkanoid, denimo jaz, je/sem pač rasistična invencija (kot mongoloid). The post Nesrečni Denis Poniž appeared first on Vrabec Anarhist.

MGL vabi gledalce s sloganom Gledališče na spletišče

SiGledal, 28. oktober 2020 ― Mestno gledališče ljubljansko (MGL) se tudi v letošnji sezoni seli na splet. V času, ko bo gledališče za obiskovalce zaprto, bodo znova odprli svoje video arhive in ob sobotnih večerih pod sloganom Gledališče na spletišče ponudili nekaj predstav. To soboto bo na ogled prva epizoda štiridelne gledališke nadaljevanke Vranja vrata Nejca Gazvode.

Vabilo k pisanju – Razpotja 42: Meso

Razpotja, 28. oktober 2020 ― Uredništvo V zadnjih letih se pogosto izpostavlja kontroverznost mesa kot hrane; najpogosteje v navezavi na skrb za pravice živali ali okoljsko vzdržnost; nas pa bo tokrat zanimal sam fenomen mesa. Očitno gre za substanco, do katere ne moremo zavzeti nevtralnega odnosa. Je predmet edinstvene sorte poželenja – naj gre za použitje ali dotik. Toda obenem je tudi vir specifične, morda največje odvratnosti, celo groze. Zdi se, da meso zgošča vso konfliktnost našega odnosa do človeškosti in živosti. Od kod ta konfliktnost? V kakšnem odnosu tujosti/domačnosti smo navsezadnje do nas samih kot mesenih bitij? Razni odrešenjski nauki pogosto ponujajo vizijo odrešitve kot rešitve od mesa, pa naj gre za religijo (čeprav je v krščanstvu, s poudarkom na pojmu inkarnacije, zadeva pomembno bolj zapletena) ali za sodobni digitalni transhumanizem. The post Vabilo k pisanju – Razpotja 42: Meso first appeared on Razpotja.
Brina Svit v zbirki novel o dokazih ljubezni

Brina Svit v zbirki novel o dokazih ljubezni

Misli, 28. oktober 2020 ― Pri Mladinski knjigi je izšla zbirka novel Nove definicije ljubezni slovenske pisateljice Brine Svit, ki že vrsto let živi in ustvarja v francoski prestolnici. Kot so zapisali pri založbi, knjiga prinaša deset dolgih kratkih zgodb na temo ljubezni, ko se glavne junakinje in junaki znajdejo na točki preloma zaradi smrti, odtujenosti, samote.
Natečaj za Grossmannovo nagrado 2020

Natečaj za Grossmannovo nagrado 2020

Društvo slovenskih režiserjev, 28. oktober 2020 ― Akademija za gledališče, radio, film in televizijo in DSR SCENARISTI razpisujeta scenaristični natečaj za GROSSMANNOVO NAGRADO 2020 Na natečaju lahko sodelujejo študentje slovenskih univerz z izvirnimi scenariji za kratki igrani film ali kratko televizijsko dramo. Štirje izvodi scenarija morajo biti poslani najkasneje do 7. 12. 2020 na naslov: UL AGRFT, »Grossmannova nagrada«, Trubarjeva 3, 1000 […]
What’s Eating Gilbert Grape? (1993)

What’s Eating Gilbert Grape? (1993)

Deseta umetnost, 28. oktober 2020 ― Življenje Gilberta Grapa (Johnny Depp) je vse prej kot idealno. Že od rojstva živi v mestecu Endora, kjer se (skoraj) nikoli nič ne zgodi. Zaposlen je kot dostavljalec hrane in skrbi za svojo morbidno debelo ovdovelo mater ter duševno zaostalega mlajšega brata (rosno mladi Leonardo Di Caprio v eni svojih najboljših vlog), hkrati pa ga še vedno […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Blair Witch (2016)  Rear Window (1954)  Pr' Hostar (2016)  Star Wars: Episode IV — A New Hope (1977)  TOP 25 romantičnih komedij 21. stoletja - I. del Copyright © Deseta umetnost [What's Eating Gilbert Grape? (1993)], All Right Reserved. 2020.
Blue Velvet (1986)

Blue Velvet (1986)

Deseta umetnost, 28. oktober 2020 ― Čeprav David Lynch velja za izrazito nekonvencionalnega filmarja, ki pri gledalcih pušča občutke fascinacije in psihične utrujenost, bi lahko rekli, da je njegov najbolj znan film Blue Velvet hkrati tudi njegov najbolj dostopen. Zgodba, ki črpa mnogo elementov iz klasičnih filmov noir, nagovarja gledalca na več ravneh, toda v osnovi gre za Lynchev satirični, nadrealistični in mestoma moreč vpogled […] Tags:   Del.icio.us Facebook TweetThis Digg StumbleUpon Comments:  0 (Zero), Be the first to leave a reply! You might be interested in this:    Titan (2018)  Raziskovalka Dora  The BFG (2016)  V obrambo 24  Under the Skin (2013) Copyright © Deseta umetnost [Blue Velvet (1986)], All Right Reserved. 2020.
ENEJ GALA: PRAV ZVITA ZVER/PREDATOR`S TURN

ENEJ GALA: PRAV ZVITA ZVER/PREDATOR`S TURN

Sodobna umetnost (Aljoša Abrahamsberg), 28. oktober 2020 ― Dogodek združi več segmentov: slikarstvo, ki je v »ozadju«, skulpture, marionete, »lisico, ki je zvita zver«, Von Kleistovo pripoved O gledališču marionet … in čisto Igro. Enej o svoji postavitvi že prej zapiše: »da gre za preobrat, kjer plen in lutka … ukaneta opazovalca« z dvojno izključitvijo rešitve. Gre za ne- in proti-intiutivno razrešitev slikarjeve uganke, za dvopomenskost zvitosti, ki jo razreši (vsak) opazovalec … Kot da obstoji (nekakšna) zvitost, pravilnejša od same zvitosti gledalca, ki se vsakič znova postavlja pred ogledalo, da bi preveril zvijačnost v pravljičnosti dramske igre. Kipi in slike so vpete, ujete v lutkovno predstavo, so protagonisti postavitve, njene Dejavnosti – razgradnje na razstavne eksponate. Slika = zatajitev njene avtonomnosti in marionete so »vprašljive«, kot tudi njeno gibanje in akcija, ki se prav vsakič znova oddalji od (nekega) posnemanja človeške anatomije. Posamezni segmenti kipov zmrznejo v poljubnem vrstnem redu. V ospredju je lisica = zvitost, ki se roga iz daljave, kot lutka, brez (vsake) gravitacije, v plesu, ki presega (vsakega) plesalca in je v resnici analogen le idealnemu gledalcu. V. J. Propp je v delu Morfologija skazki o pravljici zapisal: »Pravljica se odlikuje z ustaljeno kompozicijo, strukturo, ustaljeno poetiko … V ospredju pa je njena estetska funkcija.« V pravljici sta čas in kraj nedoločena, osebe so nedoločene, pravljica ljubi nasprotja, kategorično in apodiktično sodbo s čustvenim predznakom. Gre za tragičnost, ki se hkrati vzpostavlja in ukinja. Nekakšen čudež se zgodi, nekakšna čarobnost, s pomočjo katere se ukinja zlo in nemoralnost v vsakdanjem življenju. Nekakšen čudež in čarobnost, kot nek »obred« figur, konstantnih in nekonstantnih elementov: funkcij delujočih bitij in oseb. Strukturno je Enejeva predstava: ne-struktura in ne-red v novem Redu, ki kot artistov arhetip obvlada sceno/svet. Predvsem pa je ta postavitev čista igra. Pri tem moramo odmisliti vsako antropologijo, psihologijo in fenomenol

Jovsi

ZZMS, 28. oktober 2020 ― national park is protected as a natural monument and a Natura 2000 site. The Jovsi nature observation stand is a perfect place to watch rare and endangered animals with binoculars.   The post Jovsi appeared first on ZZMS.
Mesta podnebne spremembe naslavljajo s sodelovanjem in izmenjavo znanj

Mesta podnebne spremembe naslavljajo s sodelovanjem in izmenjavo znanj

Inštitut za politike prostora, 28. oktober 2020 ― Z mednarodno konferenco Zelene prakse mest / Green urban actions smo se IPoP – Inštitut za politike prostora, Skupnost občin Slovenije in Ministrstvo za okolje in prostor prejšnji teden, 22. oktobra 2020, pridružili dogodkom v Mesecu prostora in Evropskega tedna regij in mest. Govorci iz različnih koncev Evrope, tudi dva iz Slovenije, so se strinjali,... The post Mesta podnebne spremembe naslavljajo s sodelovanjem in izmenjavo znanj appeared first on IPoP - Inštitut za politike prostora.
Foto Loka

Foto Loka

Loški muzej, 28. oktober 2020 ― V Galeriji na Gradu bo od 18. novembra na ogled razstava Foto Loka: Ustvarjanje zgodovine fotografije Škofje Loke, ki je del širšega projekta raziskovanja fotografije na Loškem.

Mlado gledališče, 12.–14. oktober 2020

Zlata paličica, 28. oktober 2020 ― V uvodnem delu 55. Festivala Borštnikovo srečanje je od 12. do 14. oktobra 2020 potekalo tridnevno strokovno usposabljanje Mlado gledališče, ki je bilo namenjeno strokovnim delavcem iz vzgoje, izobraževanja in kulture. Letošnji program se je usmerjal v obravnavo tem na robu kadra in spodbujal k inkluzivnemu družbenemu ravnanju. Umetniški program je udeležencem nudil prikaz raznolikosti uprizoritvene umetnosti […] The post Mlado gledališče, 12.–14. oktober 2020 appeared first on Zlata paličica.
Take zmajske

Take zmajske

LUD Literatura, 28. oktober 2020 ― Knjiga sledi številnim zakonitostim žanra mladinske pustolovščine. Imamo zemljevid, ki ga druščina odkrije po pomoti, a se kmalu izkaže za ključnega. Imamo začetno poletno brezdelje, ki kar kliče po akciji, po nečem razburljivem, kar bo previharilo dolge soparne dneve in jih naredilo predvsem bolj vznemirljive. Imamo tudi pisano druščino otrok, ki se spoprijateljijo ravno zato, ker se lotijo nenavadnega in celo nevarnega podviga.
Take zmajske

Take zmajske

LUD Literatura, 28. oktober 2020 ― Knjiga sledi številnim zakonitostim žanra mladinske pustolovščine. Imamo zemljevid, ki ga druščina odkrije po pomoti, a se kmalu izkaže za ključnega. Imamo začetno poletno brezdelje, ki kar kliče po akciji, po nečem razburljivem, kar bo previharilo dolge soparne dneve in jih naredilo predvsem bolj vznemirljive. Imamo tudi pisano druščino otrok, ki se spoprijateljijo ravno zato, ker se lotijo nenavadnega in celo nevarnega podviga.

Petstoletnica Adama Bohoriča - zbornik povzetkov znanstvenega simpozija

Kamra.si, 28. oktober 2020 ― Le nekaj dni pred državnim praznikom Dan reformacije, ki ga praznujemo 31. oktobra od leta 1992, je Ustanova dr. Šiftarjeva fundacija kot organizator skupaj s soorganizatorji v poklon prvemu slovenskemu slovničarju in protestantskemu učitelju Adamu Bohoriču (1520-1598) v Pokrajinski in študijski knjižnici Murska Sobota načrtovala znanstveni simpozij Petstoletnica Adama Bohoriča.

Pismo moji igralki Evi Jesenovec

SiGledal, 28. oktober 2020 ― Sredi oktobra so slovenska gledališča zaradi poslabšanja epidemiološke situacije zaprla svoja vrata. V želji, da bi bila prekinitev čim krajša, gledalci v rubriki Pismo mojemu igralcu sporočajo, kako zelo si vsi želimo, da bi bila prekinitev kratkotrajna, in kako nestrpno pričakujemo sleherno gledališko druženje v živo. – Gledalka Maja Kovač piše igralki Evi Jesenovec.

Pismo mojima plesalcema Nastji in Michalu (MN Dance Company)

SiGledal, 28. oktober 2020 ― Sredi oktobra so slovenska gledališča zaradi poslabšanja epidemiološke situacije zaprla svoja vrata. V želji, da bi bila prekinitev čim krajša, gledalci v rubriki Pismo mojemu igralcu sporočajo, kako zelo si vsi želimo, da bi bila prekinitev kratkotrajna, in kako nestrpno pričakujemo sleherno gledališko druženje v živo. – Gledalka Andrejka Markočič Šušmelj piše plesalcema Nastji Bremec Rynia in Michalu Rynii.
še novic