Radio Študent,
15. maj 2015
―
Slovenski ekipni šport se, sicer z nekaj izjemami, v zadnjih letih sooča z vse hujšo rezultatsko in finančno krizo, odgovore nanjo pa ob pomanjkanju širše sistemske ureditve prepušča nekompetentnim klubskim funkcionarjem in vodstvom. In medtem ko športni klubi v Podalpju po umiku državnih in paradržavnih donatorjev čakajo čudežnega sponzorja in v veliki večini životarijo pod vodstvi neambicioznih in brezidejnih direktorjev ter predsednikov, v tujini športni privrženci in gledalci na stranpoti modernega klubskega športa in s tem povezanih težav odgovarjajo s prevzemi klubov oziroma oblikovanjem novih. Nekaj primerov, ko so navijači zaradi samovolje vodstva in krize klubov oblikovali svoje ekipe, smo predstavili tudi v tokratnem Suspenzorju, še prej pa Suspendirane novice.
Suspendirane novice
S komercializacijo športa, ki je postal ena vodilnih postindustrijskih gospodarskih panog, so tudi športni klubi začeli dobivati drugačen pomen. Nekdanje športne sredine z lokalnim pomenom in povezovalno vlogo zdaj vse bolj postajajo blagovne znamke, namenjene ustvarjanju dobička. S prihodom kapitala, ki v športnih klubih presežno vrednost išče stran od tradicije, lokalnega okolja in večkrat tudi rezultatov, so se preobraženi klubi na eni strani začeli oddaljevati od svojih članov, privržencev in publike, po drugi strani pa se zaradi nesposobnega vodstva in nedobičkonosnosti znajdejo v kriznih razmerah in na robu propada.
Preden preidemo h konkretnim primerom, pa na kratko o tem, zakaj privrženci klubov prevzemajo aktivne vloge pri njihovem vodenju, Ben Shave iz britanske organizacije Supporters Direct, ki se ukvarja s področjem vodenja in lastništva športnih klubov v rokah navijačev in lokalne skupnosti.
izjava
Eden bolj aktualnih in bližnjih primerov, ko so se navijači odločili ustanoviti svoj nogometni klub, se je pred časom odvil v Zagrebu. Po malonogometnem klubu Dinamo, ki ga je že lansko jesen ustanovila navijaška skupina Bad Blue Boys, so svoj nogometn