Čarobna družina godal: Nove vsebine

Čarobna družina godal: Nove vsebine

ARS Čas, prostor in glasba, 23. januar 2017 ― V drugi polovici dvajsetega stoletja so se v koncertni glasbi zgodile velike spremembe. Vodilni skladatelji so odkrivali nove vsebine. “Ves daljni svet…” je koncert za violončelo in orkester francoskega skladatelja Henrija Dutilleuxa. Virtuoznost ni bila opuščena, poudarjene pa so bile melodične sposobnosti solističnega inštrumenta. Misel na skladbo za violončelo in orkester je nastala v šestdesetih […]
Plečnik na UNESCU?

Plečnik na UNESCU?

ARS Arsov forum, 23. januar 2017 ― Zanimanje za Plečnikovo delo v tujini raste, saj sodi med zanimivejše arhitekte 20. stoletja. Še posebno ga cenijo na Češkem, kjer so dokončali dokumentacijo za vpis Plečnikove dediščine na Unescov seznam. Pri nas pa smo obstali na pol poti. O tem, zakaj je Plečnik tako zanimiv, kje smo v Sloveniji pri prepoznavanju njegove dediščine, kako […]

Alain Platel: ne spati

ARS Oder, 23. januar 2017 ― Alain Platel je flamski koreograf zrele generacije, ki je s svojo skupino les ballets c de la b poznan po vsem svetu. Njegovo poetiko opisujejo svobodne, a natančno premišljene in vrhunsko izvedene oblike giba ter pretočnost med odrskimi zvrstmi besednega, plesnega, gibalnega, večkrat tudi vizualnega gledališča, vselej z močnim in sugestivnim zvokovnim ali glasbenim elementom. […]

Skozi prostor in čas /1/

ARS Za en bokal muzike, 23. januar 2017 ― Tokratni glasbeni bokal bodo napolnile melodije in pripovedi, zbrane na zgoščenki Skozi prostor in čas, ki je izšla ob 50. obletnici prve radijske oddaje Slovenska zemlja v pesmi in besedi. Oddaja prvega programa Radia Slovenija, ki se je prvič oglasila v torek, 21. oktobra 1966, nam že 50 let predstavlja terenske posnetke ljudskih pevk in […]
MAYHEM: De Misteriis Dom Sathanas Alive

MAYHEM: De Misteriis Dom Sathanas Alive

Radio Študent, 23. januar 2017 ― Samozaložba, 2016   <a data-cke-saved-href="http://mayhemofficial.bandcamp.com/album/de-mysteriis-dom-sathanas-alive" href="http://mayhemofficial.bandcamp.com/album/de-mysteriis-dom-sathanas-alive">De Mysteriis Dom Sathanas Alive by The True Mayhem</a> V zadnjem desetletju smo priča početju mnogih, predvsem velikih bendov, ki se odločijo proslaviti deseto, dvajseto ali recimo trideseto obletnico svoje najpomembnejše ali od fenov najbolj zaželene plošče, v sklopu česar na turneji po navadi omenjeno ploščo odigrajo v celoti. Tako so storili Metallica, ki so odigrali celotni Master Of Puppets, Slayer, ki so odpičili celotni Reign In Blood, Megadeth z albumom Rust In Peace itd. Seveda je to postal kar precej razširjen trend med velikimi imeni, predvsem tradicionalne metal scene. A underground je drugačen. Če se je ideja igrati kakšno »influential« plato v celoti razširila kot ogenj v suhi travi in pohopsala večino »major label« bendov, je v ekstremni sceni do tega prihajalo počasi in res redko, še posebej v black metal sceni. Bendi so se v ekstremni sceni raje osredotočali na ponujanje svežega materiala in ne na švercanje na nostalgično noto. A ne glede na to, ali je motiv benda, da odigra svojo najpomembnejšo plato v celoti, profit ali pa je tu dejansko želja ponovno obiskati »tisto« obdobje, je dejstvo, da trendu podležejo tudi najbolj trdovratni sovražniki trenda kot takega. In gotovo si nihče ni nikoli predstavljal, da bodo ta trend naskočili tudi kultni norveški black metalci Mayhem. Mayhem so namreč že tako znani po tem, da na vsakem koncertu že tako utečene in milijonkrat odigrane klasike vedno reinterpretirajo na neponovljiv in nepredvidljiv način, vsekakor pa nikoli niso odigrali kakšne plate v celoti. Nikoli. Do lanskega leta. Kaj je bil razlog, ni znano, a Mayhem so se decembra 2015 odločili na festivalu Black Mass v švedskem Norköppingu v celoti odigrati svoj opus eponimus De Mysteriis Dom Satha

Melania batte Italia cinque a zero

Marijan Zlobec, 23. januar 2017 ― Na poti iz Milana sem v kiosku kupil znani italijanski magazin Oggi, v celoti na 124 straneh posvečen Donaldu Trumpu in njegovi družini, pa še nekaterim drugim predsedniškim družinam v ameriški zgodovini, in že na naslovnici izraženim prepričanjem, da bo predsednik spremenil Ameriko ( in tudi naše življenje, namreč italijansko). Kolikor se zdi na prvi […]
Herman in Savski: Vračnica in bali v Kinu Šiška

Herman in Savski: Vračnica in bali v Kinu Šiška

KUD Trivia, 23. januar 2017 ― Toplo vabljeni na tretjo prigodo novih Novokomponiranih z naslovom Herman Savski: Vračnica in bali. Bogdana Herman in Borut Savski družita ljudske povedi, pesmi, petje, zvok in glasbo v novodobno butaro brez celofana. Nastop bo v četrtek 26. januarja 2017 ob 20.00 v Kinu Šiška. , vstop je prost. http://www.kinosiska.si/glasba/preko-vode-do-svobode-vracnica-in-bali-projekt-o Na nastopu pa ne bova sama […]

Magdalena Reiter: Kamor ptice ne letijo

Koridor, 23. januar 2017 ― Konec prejšnjega leta se je v Mariboru odvila premiera nove predstave koreografinje Magdalene Reiter, ki je z začetkom letošnjega leta prišla tudi na ljubljanski oder. Avtorica se v najnovejšem delu ponovno loti razdalje, a tokrat ne gre le za razdaljo med ljudmi, temveč za razcepljenost in razdrobljenost telesa v urbanem okolju.     Na odru […] The post Magdalena Reiter: Kamor ptice ne letijo appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Tomaž Lavrič v MMC-jevi klepetalnici

STRIP.ART.NICA, 23. januar 2017 ―   V sredo bo na vaša vprašanja odgovarjal Tomaž Lavrič . Vabljeni v MMC-jevo klepetalnico 23. januar 2017 ob 14:59 Ljubljana – MMC RTV SLO Tomaž Lavrič ni samo eden izmed najbolj prepoznanih slovenskih striparjev na sceni, pač pa tudi eden izmed letošnjih dobitnikov nagrade Prešernovega sklada. O idejah za Diarejo, izjavah desetletja, nagradah in […]
SRD: Smrti Sel

SRD: Smrti Sel

Radio Študent, 23. januar 2017 ― On Parole Productions, 2017   http://srdofficial.bandcamp.com/track/kupa-trpljenja" href="http://srdofficial.bandcamp.com/track/kupa-trpljenja">Kupa trpljenja by Srd Leta 2014 je EP izdala glasbena entiteta z imenom Terrorfront, in sicer je šlo za EP Terror Arise, ki je izšel prek založbe Mater Tenebrarum. Terrorfront je bil glasbeni izraz Gorana Slekovca, ki je ob sebi zbral ekipo ljudi za potrebe live nastopov in tudi odigral nekaj kar uspešnih koncertov. A potem je Terrorfront poniknil, black metal pa smo v sledečih letih povezovali predvsem z imeni Somrak, Samomor, Ater Era, Grimoir, Bleeding Fist, Dekadent, Cvinger in podobnimi. Nato pa je septembra lani kot strela z jasnega udaril YouTube posnetek komada Kupa Trpljenja, pod katerega je bilo zapisano ime izvajalca, to ime pa je Srd. Ob posnetku smo prejeli nekaj informacij – da je to prvi okus prihajajočega albuma Smrti Sel, da je plod sodelovanja med Srd in producentom Tilenom Sapačem (ki je med drugim sodeloval z ekstremneži Vulvathrone in Dickless Tracy), med predvajanjem posnetka pa smo uzrli del grafike, za katero se je kasneje izkazalo, da verjetno pripada naslovnici, ter biblični citat, vzet iz Razodetja. Ob posnetku je završalo, saj nihče ni vedel, kdo so Srd, od kod prihajajo, kaj ponujajo. Nobene Facebook strani, nobenih novic, nič. Tudi glasbeno je bilo zanimivo poslušati in brati mnenja metalskega življa. Ni šlo za drevo-objemajoči black metal v slogu Wolves In The Throne Room, ni šlo za punkovsko obarvani Darkthrone klon, prav tako ni šlo za mardukovsko čaščenje ultrahitrih ritmov in nehumanega dretja, ki pripoveduje o grozotah vojne, hkrati pa to ni bil niti nekakšen hipsterski progresivni black metal zvarek, ki bi nas spomnil na nove Enslaved. Šlo je za svojevrsten black metal izraz, ki je mogoče že prisoten drugod po svetu, a v Sloveniji vsaj do zdaj ni bil tako očiten. Založba ga je nerodno poimenovala black'n'roll, a o tem pozneje. Šlo je za, če pač že ne najdemo boljšega i
8. bienale Brumen: gradivo za medije

8. bienale Brumen: gradivo za medije

Fundacija Brumen, 23. januar 2017 ― Za prenos gradiva za medije kliknite na povezave: 8. bienale Brumen gradivo za medije 8. bienale Brumen odprte prijave PR Za dodatne informacije in morebitna vprašanja smo na voljo na: e: pr@brumen.org t: 040 471 458 (Hana Cirman) The post 8. bienale Brumen: gradivo za medije appeared first on Fundacija Brumen.

Riddim Operator #296 !!!

Radio Študent, 23. januar 2017 ― Tudi tokratna oddaja bo takšna, da bo vsak našel kaj zase. Sukali bomo od klasik Bob Marleya, Dennis Browna, Charley Organaire-ja in The Jamajicans... pa vse do novejših roots posnetkov v stilu JStarja in Micala ter Tak-Z... dancehall posnetkov v stilu Queen Ifrica, Damian Marley-ja, Konshens, Vybz Kartela in Sean Paula. Celo nekaj drum'n'bassa se bo našlo (kaj imajo skupnega Hornsman Coyote, Jah Mason in Rahmanee?). Proti koncu pa dubiramo v maniri Dennis Bovella in Errol Browna.   mail:  riddimoperator@gmail.com http://www.facebook.com/riddimoperator.oddaja ponovitev ( rok trajanja 1 teden ! ):  https://soundcloud.com/riddim-operator   RIDDIM OPERATOR No.296 PLAYLIST: Hornsman Coyote & Jah Mason - Belly Of The Beast / Rahmanee Remix (dub) Damian ‘Jr. Gong’ Marley - Bitter Blood (promo) Konshens ft. Vybz Kartel & Sean Paul - Power Move (DreDay Productions & Subkonshus Music) Queen Ifrica - Lie Dem Ah Tell (forthcomin’ VP Records) Jstar ft. Micala - My Truth (Jstar) Tak-Z - My Selector (Ghetto Youth) Barry Reid - Daddy Niceous Rule (Rockers) Bob Marley - It’s Alright (BCI Music) Dennis Brown - Here l Come (Tads International Records) Bob Marley & The Wailers - Why Should l (Tuff Gong) Dennis Brown - Wolf And Leopard (Trojan Records) Charley Organaire & The Prizefighters - Sweet Jamaica (Organaire's) Los Caballeros Orchestra - Make Yourself Comfortable (Mighty Ruler) The Jamaicans - Fire Fire (Harry J) Joshua Moses - Africa (Is Our Land) (Bristol Archive Records) Errol Brown - Orthodox Dub (Roots International / Dub Store Records)
Anarchy Language

Anarchy Language

Radio Študent, 23. januar 2017 ― S U B W A Y  1 0 4 7 / 1 3 4 1   ★   torek, 24/1.2017. ob 23-ih Eden prvih šibeniških punk bandov so bili Anarchy Language. Novi album imajo melodičnjaki s Hrvaške, One Step Away. Prvi album so posneli berlinski neocrusterji Wind In His Hair. Na to kalifonijski hrupni d-beat Ssyndrom ter francoski oi Syndrome 81 ter goteborški hcpunk Böset. Poslušali bomo tudi melodični punk iz Brna Resurgo in tokijski stench core Filthy Hate. Od koncertov: Hak Attak in Pasmaters.   ANARCHY LANGUAGE  - Demo 1984 – Anarchy Language ONE STEP AWAY  - "Ni grama srama" (2016) – Što sve majka rodi – Samo dan – Nitko i ništa WIND IN HIS HAIR  - "Earthwrecker" (2017, Replenish Records) – Sequioa – Black Bark Red Roots SSYNDROM  - "History Hysteria" EP (2016) – Forward Further – Control Burn SYNDROME 81  - "Desert urbain" EP (2016) – Seul contre teus – Dans le rue de nuit BÖSET  - "Mink punx" EP (2016) – Laglig Pillardöd – Länsman – Sug Piss Swenne! FILTHY HATE  - "Hatred Stench Corpse" MC (2016/2010) – Sudden End – Abuse of Politics – Filthy Hate (pt. 2) RESURGO  - "V zajeti myšlenek" LP (2016) – V zajeti myšlenek – S parazitem na hrudi – Život je kolem – Dno HAK ATTAK  - "Motorhitr" (2016) – Squatt The World – Media PASMATERS  - "You Can't Stop This" (2016) - Crkva Od koncertov: (petek) 27.1. Rijeka, Podrum: Gužva u bajt, Hak attak; (sobota) 28.1. Ilirska Bistrica, MKNŽ: Pasmaters, Pizda materna, Sick Crap; (sobota) 28.1. Pulj, Monte Paradiso Club: Gužva u bajt, Hak attak, Grable; Več o prihajojoči koncertih v Slo tudi na ss http://slovenski-punk-rock-portal.blogspot.hr/ 

Milijana Babić: Sama si je kriva

Koridor, 23. januar 2017 ― Foto: Matevž Paternoster / MGML V KC Tobačna 001 v Ljubljani se je 12. januarja odprla razstava reške umetnice Milijane Babić. Avtorica se osredotoča na izsledke različnih raziskav v povezavi s pravicami šibkejših in ranljivih družbenih skupin. Največkrat gre za podatke, ki govorijo o kršenju osnovnih človekovih pravic in o družbenih normah, standardih, dejstvih, pred […] The post Milijana Babić: Sama si je kriva appeared first on Koridor – križišča umetnosti.

Ime česa…?

ARS Svet kulture, 23. januar 2017 ― Tehnološke novosti in premiki na medijskem področju so že pred desetletji  zanetili premišljevanja in skrbi v zvezi s tiskano knjigo, ki je elektronsko dobo kar dobro prestala in preživela. V oddaji Svet kulture bomo izpostavili vsebino raziskave slovenskega in svetovnega knjižnega trga, ki jo analizira nedavno izdano delo Ime česa je konec knjige? Ime česa […]

Sosed brez soseda ne more živeti

Radio Študent, 23. januar 2017 ― V tokratnih novičkah si bomo pobliže ogledali delovanje kulturnih predstavništev drugih držav v Sloveniji. Ker danes obeležujemo dan madžarske kulture, smo si za sogovornika izbrali Balassijev inštitut, ki v Ljubljani deluje pod okriljem madžarskega veleposlaništva. Inštitut je dobil ime po Balintu Balassiju, madžarskemu pesniku iz 16. stoletja, ki je za časa svojega življenja premoženje vložil v organizacijo šole. Kot pesnik je znan predvsem po svojih ljubezenskih pesmih, pri čemer naj bi se zgledoval po Francescu Petrarci .   Balassijev inštitut v Sloveniji deluje eno leto. Odtlej skrbno prirejajo različne dogodke, namenjene utrjevanju stikov med državama. V zvezi z njegovim delovanjem in poslanstvom smo se pogovarjali z direktorico inštituta gospo Biborko Molnar-Gabor. Glede na to, da sta Slovenija in Madžarska tradicionalno v dobrih odnosih, nas je zanimalo, zakaj je naša država tako pozno dobila madžarsko kulturno predstavništvo. *Izjava   Kulturna društva in centri, med bolj znanimi v Ljubljani so Francoski inštitut, Ruski center znanosti in kulture ali Center Danila Kiša, pogosto predstavljajo tudi referenčno točko za predstavnike diaspore. Kdo so torej Madžari, ki živijo v Ljubljani? *Izjava   Veleposlaništva v sodelovanju s kulturnimi centri navadno skrbijo tudi za širjenje znanja jezika. Lep primer je iransko veleposlaništvo, ki financira poučevanje perzijščine na Filozofski fakulteti in na Univerzi v Novi Gorici. Zanimalo nas je, ali ima Balassijev inštitut v načrtu kaj podobnega. *Izjava   Ker so bile v Budimpešti pred kratkim uspešno izvajane štiri mini opere mladih slovenskih skladateljev, nas je za konec zanimalo, kako inštitut vidi možnosti za vzdrževanje stikov med državama v prihodnje. *Izjava   Koncertu ob dnevu madžarske kulture boste lahko prisluhnili v Cankarjevem domu. Na sporedu bodo samospevi in izbrana zborovska dela Franza Liszta, Benjamina Ipavca, Frana Gerbiča, Zoltana Kodalyja in Bele Bartoka. Bolj klas
še novic