ŠUM#11: Hypersonic Hyperstitions

ŠUM#11: Hypersonic Hyperstitions

ŠUM, 22. april 2019 ― Izid posebne številke revije ŠUM “Hypersonic Hyperstitions”: 8. maj 2019 Izdano v sodelovanju z Moderno galerijo in Zavodom Projekt Atol ob priložnosti razstave Here we go again…SYSTEM317, s katero se v paviljonu Republike Slovenije na Beneškem bienalu predstavlja Marko Peljhan.    
ŠUM#11: Hypersonic Hyperstitions

ŠUM#11: Hypersonic Hyperstitions

ŠUM, 22. april 2019 ― ŠUM#11_single ŠUM#11_double Šum#11 z naslovom Hypersonic Hyperstitions (Hipersonična izpolnoverja) prinaša besedila domačih in tujih piscev s področja teorije-fikcije in trde znanstvene fantastike, da bi razprla teritorij možnih prekrivanj z umetniško prakso in razstavo Marka Peljhana Here we go again…SYSTEM 317 na 58. beneškem bienalu. Avtorji besedil: Edmund Berger, Miroslav Griško, Manabrata Guha, Primož Krašovec, Reza Negarestani, Luciana […]
Ivana Djilas

Ivana Djilas

ARS Oder, 22. april 2019 ― Ivana Djilas v različnih gledaliških formah in medijih jezika, velikokrat najde točke družbene samoumevnosti in indiferentnosti, diskriminacije in ignorance Ivana Djilas v različnih gledaliških formah in medijih jezika, velikokrat najde točke družbene samoumevnosti in indiferentnosti, diskriminacije in ignorance, ki jih potem prenaša v polje gledališča, v katerem jih kritično obravnava ter pokaže na posledice utrjevanja predsodkov, stereotipov in na ležerno brezbrižnost ter škodljivo neodločnost pri reševanju težkih problemov. Ker kot režiserka velikokrat vstopa v svet najmlajših, se teh predstav loteva še z večjim premislekom in skrbnostjo.

Glasba in denar

TV Kočevje, 22. april 2019 ― Čeprav slovenski glasbeni trg niti slučajno ni primerljiv z večjimi po svetu, slovenski glasbeniki ne bi smeli biti pri ničemer omejeni. {vimeo}331821836{/vimeo}
Giselle

Giselle

Koridor, 22. april 2019 ― Čeprav je bila postavitev solidna, pušča še veliko prostora za izboljšave: tako pri interpretaciji in sami karakterizaciji likov kot tudi pri sami postavitvi. The post Giselle appeared first on Koridor – križišča umetnosti.
Cmok v misli

Cmok v misli

Odzven, 22. april 2019 ― Kaj je glas? Kaj je jezik? Kaj je poslušljivo? In nenazadnje, kaj je eksistenca? Vsa ta vprašanja zastavlja poslušanje albuma Cmok v grlu / Lump In the Throath Irene Z. Tomažin.

»Ko postaneš kristjan, ne zavržeš ničesar.« – Jean-Luc Marion, intervju

Razpotja, 22. april 2019 ― Ilustracija: Katja Pahor Tadej Rifel & Aljoša Kravanja Jean-Luc Marion (1946) je francoski filozof in teolog. Skupaj z Emmanuelom Levinasom in Michelom Henryjem je zaslužen za to, kar nekateri imenujejo teološki obrat v francoski fenomenologiji. V svojih študijah je tradicijo Husserlove fenomenologije preoblikoval z religioznimi zanimanji. Prav tako je poznavalec Descartesove filozofije: Descartesu je posvetil tri dela, ki razkrivajo neodločljivost kartezijanske metafizike. Od leta 2008 je član Francoske akademije. V slovenščino imamo prevedenih več njegovih člankov o zgodovini filozofije in študijo Malik in razdalja, ki je v prevodu Maje Novak izšla pri KUD Apokalipsa. The post »Ko postaneš kristjan, ne zavržeš ničesar.« – Jean-Luc Marion, intervju appeared first on Razpotja.
DIVANHANA

DIVANHANA

Radio Študent, 22. april 2019 ― V današnjem intervjuju boste slišali pogovor, ki ga je Mario Batelić opravil z Nevenom Tunjićem, pianistom bosanske zasedbe Divanhana, ki bo to sredo, 24. aprila, nastopila v Kinu Šiška, dan prej, v torek, 23. aprila, pa tudi v Velenju, v dvorani Glasbene šole Fran Korun Koželjski.

V Narodni galeriji velika razstava o scenografiji na Slovenskem

SiGledal, 22. april 2019 ― V Narodni galeriji bodo v sredo, 24. 4., odprli razstavo Prostor v prostoru; Scenografija na Slovenskem do leta 1991, nastalo v sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom - Slogi. Prvi celostni razstavni pregled slovenske scenografije prinaša nov pogled na zgodovino likovne umetnosti in zgodovino gledališča na naših tleh. Na ogled bo več kot 220 del.
V Narodni galeriji velika razstava o scenografiji na Slovenskem

V Narodni galeriji velika razstava o scenografiji na Slovenskem

Misli, 22. april 2019 ― V Narodni galeriji bodo v sredo odprli razstavo Prostor v prostoru; Scenografija na Slovenskem do leta 1991, nastalo v sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom - Slogi. Prvi celostni razstavni pregled slovenske scenografije prinaša nov pogled na zgodovino likovne umetnosti in zgodovino gledališča na naših tleh. Na ogled bo več kot 220 del.

Shin Sato, Robert Dolinar: MOČNIK ZA BUDO

OUTSIDER, 22. april 2019 ― Ne bi si mogla zamisliti bolj navdihujočega omizja za pogovor o duhovni hrani. V nedeljo zvečer v znani japonski gostilni v pozabljeni trgovski pasaži sredi Ljubljane sedimo ob skupni mizi prijatelji: slikar in kuharski chef Šin Sato, arhitekt in teolog Robert Dolinar, arhitekt in fotograf Janez Marolt in arhitektka moja malenkost. Šin v svojem samurajskem… The post Shin Sato, Robert Dolinar: MOČNIK ZA BUDO appeared first on OUTSIDER.
Begunje 1970/71 – 2. razred dopoldan

Begunje 1970/71 – 2. razred dopoldan

Stare slike (Cerknica), 22. april 2019 ― V šolskem letu 1970/71 je v Begunjah 2. razred dopoldan obiskovalo 18 učencev. Z njimi je bila razredničarka Jožica Košir. Tokrat so se slikali pod lepo cvetočimi kostanji, ki so rasli ob šoli. Fotograf Jože Žnidaršič je spet povedal kakšen zanj značilen dovtip, saj se večina učencev sproščeno smehlja. On je pač to znal! Na nasprotni strani […]

22. aprila 1878 se je rodila Zofka Kveder (poročena Jelovšek in Demetrović), slovenska pisateljica in publicistka

Kamra.si, 22. april 2019 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...22. aprila 1878 se je v Ljubljani rodila Zofka Kveder (poročena Jelovšek in Demetrović), slovenska pisateljica in publicistka. Umrla je 21. novembra 1926 v Zagrebu.  Rodila se je 22. aprila 1878 v Ljubljani očetu Alojzu in materi Neži, rojeni Legat. Kmalu po hčerinem rojstvu se je družina večkrat preselila. Leta 1884 je Kvedrova začela obiskovati ljudsko šolo na Blokah. Šolanje je nadaljevala v Lichtenthurnovem zavodu v Ljubljani, končala pa ga je z dobrim uspehom leta 1893 v uršulinski šoli v Ljubljani. Decembra 1896 je dobila prvo službo pisarke v Kočevju. Tu si je pričela dopisovati z Vladimirjem Jelovškom, hrvaškim modernističnim pesnikom in kasneje zdravnikom, ki je čez nekaj let postal njen mož. V Ljubljani se je pričelo tudi njeno literarno ustvarjanje. Leta 1899 se je preselila v Trst. Tu je pričela prijateljevati s Franom Klemenčičem in Etbinom Kristanom, poleg tega pa si je dopisovala s švicarskim pisateljem B. Marquardtom, zaradi česar je konec avgusta 1899 odpotovala v Švico. Oktobra istega leta se je vpisala na univerzo v Bernu. Februarja 1900 se je preselila v Prago, kjer je začela korespondenco z Ivanom Cankarjem. Kvedrova je v pismih pisala, da je bilo prvo leto v Pragi srečno. Z Jelovškom sta dobila hčer Vladošo, partnerski nesporazumi niso bili prepogosti in pisanje ji je dobro uspevalo. Težave so se začele, ko je odkrila, da ji Jelovšek ni zvest. Razmišljala je, da bi se razšla, vendar jo je prepričal, da ostane z njim. Avgusta 1903 sta se civilno poročila na praškem magistratu. Na enem izmed potovanj v Zagreb (1905) se je Kvedrova zaljubila v Krasa in postala njegova ljubica. Na prošnje Jelovška se je zopet vrnila v Prago in padla v depresijo. Maja 1906 se je cela družina preselila v Zagreb. Čeprav sta se z Jelovškom odtujila, je še drugič zanosila. Aprila 1907 se jima je rodila hči Maša, čez 4 leta pa še hči Mira. Leta 1912 se je preselila k Juraju Demetroviću v Zagreb, s katerim se je že nekaj časa sestaj

22. aprila 1791 se je rodil Jurij Vodovnik, bukovnik, ljudski pesnik, pevec in igralec

Kamra.si, 22. april 2019 ― Iz domoznanske Kamre na današnji dan ...22. aprila 1791 se je na Skomarju rodil Jurij Vodovnik, bukovnik, ljudski pesnik, pevec in igralec. Umrl je 17. decembra 1858 na Skomarju. Jurij Vodovnik se je rodil kot kmečki sin Mihaela in Helene roj. Ostrožnik. Vse od rojstva je bil nekoliko bolehen, bolj šibak, zato se je izučil tkalstva. Tkal je na domu in v »šteri« (po tujih hišah za stanovanje, hrano in pijačo) na Frankolovem, v Črešnjicah, Špitaliču, v Vojniku, v Strmcu, na Mislinji; kot fantič je ministriral skomarskemu kuratu, pozneje bil organist (bržčas samo pevec, ne orglavec) ter cerkovnik v domači župnijski cerkvi. Leta 1829 se je poročil z vdovo Marijo roj. Goričnik iz Vitanja, priženil dva otroka, njegova dva pa sta kmalu umrla. Zadnja leta je živel po več mesecev zdoma pri prijateljih in znancih, hodil naokrog oprtan s košem brez dna ter si s petjem svojih in drugih pesmi služil hrano, zlasti pijačo.
še novic